Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 2 Απριλίου 2018

Δανιήλ (15)


Δαν.β:13 Και εξήλθεν η απόφασις και οι σοφοί εθανατόνοντο· εζήτησαν δε και τον Δανιήλ και τους συντρόφους αυτού, διά να θανατώσωσιν αυτούς.

Ο Δανιήλ και οι σύντροφοί του δεν ήταν στην συγκέντρωση των σοφών στο παλάτι μπροστά στον βασιλιά, μάλλον επειδή ήταν νέοι, άπειροι, εντελώς πρωτόπειροι ανάμεσα στους άλλους σοφούς της Βαβυλώνας. Οι πιο πρεσβύτεροι σοφοί είχαν πάει στο παλάτι. Γι’ αυτό έπρεπε να έρθουν να τους ζητήσουν και να τους πάρουν για να τους θανατώσουν.

Δαν.β:14,15 Και απεκρίθη ο Δανιήλ μετά φρονήσεως και σοφίας προς τον Αριώχ τον αρχισωματοφύλακα του βασιλέως, όστις εξήλθε διά να θανατώση τους σοφούς της Βαβυλώνος, απεκρίθη και είπε προς τον Αριώχ, τον άρχοντα του βασιλέως, Διά τι η βιαία αύτη απόφασις παρά του βασιλέως; Και ο Αριώχ εφανέρωσε το πράγμα προς τον Δανιήλ.

Ο Δανιήλ σταματά τον Αριώχ, τον εκτελεστή της βασιλικής διαταγής και του ζητά να του εξηγήσει τί συμβαίνει. Ενεργεί και πάλι με σύνεση και σοφία, με σκοπό να κερδίσει χρόνο για να δει τί ο Θεός θα κάνη σ’ αυτή την περίπτωση. Ο Δανιήλ δεν ήξερε γιατί ο βασιλιάς διέταξε να θανατωθούν οι σοφοί της Βαβυλώνας, δεν ήξερε τίποτε σχετικά με το όνειρο. Και εδώ είναι το μεγαλείο του Θεού. Ο Θεός του το απεκάλυψε με θαυμαστή λεπτομέρεια και του έδωσε και την ερμηνεία του.

Δαν.β:16 Και εισήλθεν ο Δανιήλ και παρεκάλεσε τον βασιλέα να δώση καιρόν εις αυτόν και ήθελε φανερώσει την ερμηνείαν προς τον βασιλέα.

Ο Δανιήλ είχε πίστη ότι ο Θεός θα του απεκάλυπτε την ερμηνεία του ενυπνίου. Παρατηρούμε εδώ ότι δεν είπε ότι ο Θεός θα του έδινε και το ενύπνιο, αλλά μόνο την ερμηνεία. Δεν αναφέρεται καθόλου στο ενύπνιο. Και αυτό προφανώς ικανοποίησε τον Ναβουχοδονόσωρ, γιατί ήξερε ότι θα αναγνώριζε εάν η ερμηνεία ήταν σωστή ή όχι. Ο Ναβουχοδονόσωρ μάλλον θα σκέφτηκε ότι αν κάποιος του φανέρωνε την ερμηνεία, το ενύπνιο θα ερχόταν στο νου του και θα ομολογούσε ότι πράγματι αυτό είναι το ενύπνιο και αυτή πρέπει να είναι η ερμηνεία του.

Ο Δανιήλ είχε μεγάλη πίστη, γιατί πίστευε ότι ο Θεός θα του αποκάλυπτε και το όνειρο και την ερμηνεία του. Ο Δανιήλ δεν ζήτησε, όπως οι Χαλδαίοι, να του πουν πρώτα ποιο ήταν το όνειρο και μετά να δώσει την ερμηνεία. Απλά είπε να του δοθεί λίγος χρόνος και θα φανέρωνε την ερμηνεία στον βασιλιά. Ήταν το Πνεύμα του Θεού που έβαλε στην καρδιά του Ναβουχοδονόσωρ να δείξει επιείκεια προς τον Δανιήλ και να επιβλέψει με ευμένεια προς αυτόν, ώστε να του δώσει καιρό, τον οποίο ο Δανιήλ και οι σύντροφοί του θα εκμεταλλεύονταν προσευχόμενοι στον Θεό να τους αποκαλύψει το ενύπνιο.

Δαν.β:17,18 Και υπήγεν ο Δανιήλ εις τον οίκον αυτού και εγνωστοποίησε το πράγμα προς τον Ανανίαν, προς τον Μισαήλ και προς τον Αζαρίαν, τους συντρόφους αυτού, διά να ζητήσωσιν έλεος παρά του Θεού του ουρανού περί του μυστηρίου τούτου, ώστε να μη απολεσθή ο Δανιήλ και οι σύντροφοι αυτού μετά των επιλοίπων σοφών της Βαβυλώνος.

Ο Δανιήλ πληροφόρησε τους τρεις συντρόφους του σχετικά με το ενύπνιο και την απόφαση του βασιλιά, και οπωσδήποτε θα πέρασαν όλη εκείνη τη νύχτα στην προσευχή. Θα προσευχήθηκαν ενωμένοι, με θέρμη και δύναμη, ο Κύριος να κάνει χάρη και έλεος και να τους αποκαλύψει την ερμηνεία του ενυπνίου. Πίστευαν σε ένα Θεό ζωντανό και αληθινό, που γνωρίζει τα πάντα και δεν είναι τίποτα κρυμμένο από Αυτόν.

Δαν.β:19 Και το μυστήριον απεκαλύφθη προς τον Δανιήλ δι' οράματος της νυκτός. Τότε ευλόγησεν ο Δανιήλ τον Θεόν του ουρανού.

Ο Δανιήλ είδε μια όραση, που ήταν ακριβώς το όνειρο που είδε ο Ναβουχοδονόσωρ. Και όχι μόνον αυτό, αλλά ο Θεός του δίνει νόηση και αποκάλυψη να καταλάβει τη σημασία του. Ο Δανιήλ δόξασε και ύψωσε τον Θεό.

Δαν.β:20 Και ελάλησεν ο Δανιήλ και είπεν, Είη το όνομα του Θεού ευλογημένον από του αιώνος και έως του αιώνος· διότι αυτού είναι η σοφία και η δύναμις·

Στο βιβλίο του Ιώβ λς:5, διαβάζουμε ότι ο Θεός είναι ισχυρός, εις δύναμιν σοφίας.

Στην Ρωμ.ια:33 μας λέει: Ω βάθος πλούτου και σοφίας και γνώσεως Θεού. Πόσον ανεξερεύνητοι είναι αι κρίσεις αυτού και ανεξιχνίαστοι αι οδοί αυτού.

Στην Εφες.γ:10, μας μιλάει για την πολυποίκιλο σοφία του Θεού.
Και στο Α’ Χρον.κθ:12 μας λέει ότι στο χέρι του Θεού είναι η ισχύς και η δύναμις.