Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Η ζωή του Χριστού στα 4 ευαγγέλια (46)

3ος πειρασμός 

όρος πολύ υψηλόν πάλι σε όραση.

1) Δεν υπάρχει τόσο ψηλό βουνό εκεί κοντα.

2) Η περιοχή της Νεκρής θάλασσας δεν ενδείκνυται για τέτοιο πράγμα.

3) Η φυσική δημιουργία, ο κόσμος απλά φανερώνουν τη δόξα του Θεού.

4) την δόξαν αυτών δεν φαίνεται απ’ έξω ούτε από χιλιάδες χιλιόμετρα ύψος.

5) Λουκ.δ:5 εν στιγμή χρόνου μάλλον σε στιγμιαία αποκάλυψη


Μια όραση στο νου είναι πιο πραγματική από την πραγματικότητα.

Μάλλον θα Του έδειξε τις λεπτομέρειες, φαντασμαγορία, γοητεία, συγκίνηση, τις θέσεις και τη δύναμη και την παγκόσμια κυριαρχία. (Αποκ.ιη:11-13).
Ιεζ.η:3

Ο Ιωάννης μεταφέρθηκε σε όραση στις βασιλείες των τελευταίων ημερών, στην ημέρα του Κυρίου (Αποκ.α)
Πολλοί είχαν τον ίδιο πειρασμό και έπεσαν!

Αυτή θα είναι και η μεγαλύτερη προσφορά που έκανε, θα το ξανακάνει στον Α/Χ κι εκείνος θα δεχτεί.

Παράλληλη διδασκαλία της Καινής Διαθήκης
Β’ Κορ.ζ:1
Α’ Πέτρ.β:11
Tίτ.β:12
Ρωμ.ιε:1-3
Ρωμ.ι γ:14
Γαλ.ε:16
Α’ Κορ.θ:27
Ιάκ.δ:7-9

Αυτά τα εδάφια συμφωνούν με το πνεύμα του ΗΣ.νη.

Τελετουργικά; Όχι, πρέπει να πηγάζει από σωστά ελατήρια.
Πότε κάποιος πρέπει να νηστεύει;

Ο Θεός δεν καταργεί τη νηστεία γι’ αυτό πρέπει να νηστεύουμε όταν εκζητούμε το Θεό και δεν θέλουμε να ενοχληθούμε από τίποτα.

Όταν κάποιος έχει βάρος προσευχής και ικεσίας για το λαό του Θεού, τόσο ώστε η επιθυμία για φαγητό εκλείπει.

Όχι σαν προκαθορισμένος τυπικισμός.

Το όφελος της νηστείας είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο σε κάθε άτομο και εξαρτάται από την πίστη του ατόμου.

Σε ορισμένα μέρη η νηστεία δεν αναφέρεται στο κριτικό κείμενο π.χ. Ματθ.ιζ:21 (Μάρκ.θ:29) Α’ Κορ.ζ:5.

Όπου υπάρχει νηστεία δεν είναι κάτι προκαθορισμένο αλλά ελεύθερο. Πράξ.ιγ:2,3 ιδ:23 Β’ Κορ.ς:5 ια:27.

Αλλού αναφέρεται σε σύνδεση με τους Φαρισαίους και αλλού με το κήρυγμα του Ιωάννη του Βαπτιστή.

Δεν υπάρχει απευθείας εντολή για νηστεία στην Καινή Διαθήκη.

Αναφέρεται ότι θα νηστέψουμε Ματθ.θ:15

Ο Χριστός μας άφησε παράδειγμα:

Όλη η ζωή Του ήταν γεμάτη προσευχή και άρνηση του εαυτού Του

Η συνεχής προσευχή Του ήταν προσευχή ικεσίας. Ιωάν.ιζ

Αυτό συμβολιζόταν από την προσευχή και τη νηστεία στην έρημο.

ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ 

1. Πρέπει να γίνουμε αδύνατοι προς τους εαυτούς μας για να έχουμε τη δύναμη του Θεού.

2. Να εξαρτώμεθα από το Πνεύμα και όχι από τον εαυτό μας.

3. Πρέπει να δοκιμαστούμε όσο αφορά στην αφιέρωσή μας.

4. Πρέπει να έρθουμε σε τέλεια εξάρτηση από το Θεό.

5. Να δοκιμαστούμε για να ετοιμαστούμε για μεγαλύτερα πράγματα.

6. Να αποκτήσουμε μεγαλύτερη γνώση και δύναμη αναφορικά με τις δυνάμεις του σκότους.

7. Πρέπει να θανατώσουμε σαρκικές επιθυμίες και να έρθουμε σε αρμονία με την οδηγία του Πνεύματος.

Γήινη δόξα είναι μόνο προσωρινή και φευγαλέα. Ο Θεός το επέτρεψε. Ήταν παγίδα του Σατανά να καταστρέψει - στερήσει την ανθρωπότητα από την αιώνια δόξα (σύγκρινε «στιγμή χρόνου» με «τους αιώνες των αιώνων» Εφεσ.β:7).

Συχνά ο συμβιβασμός της ηθικής ή των αρχών του Θεού γίνεται κάτω από την ταμπέλα της «πνευματικής ανωτερότητας».

Εδώ ο Σατανάς ξεσκεπάζεται: Είναι η τελευταία του ευκαιρία.

Δεν υπάρχει απόκρυψη των ιδιοτήτων του ή των επιδιώξεών του. Βλέπει με υπερηφάνεια το κατόρθωμα του.

Τώρα πια δεν προκαλεί ούτε αμφιβάλει τη θέση του Χριστού.

Αλλά επικαλείται αυτό που ήταν η αιτία της δικής του πτώσης.... η υπερηφάνεια, κι έτσι εκπληρώνει την επιθυμία του να λατρεύεται.

Δια μέσου του Α/Χ θα καταστρέψει τελικά όλες τις ψευδοθρησκείες και τα θρησκευτικά συστήματα, ώστε αυτός μόνο να προσκυνείται και κανένας άλλος.

Ο Σατανάς διεκδικούσε ότι όλα ήταν δικά του. Αυτό είναι μισή αλήθεια. Ψαλμ.κδ:1, Δαν.δ:32.

Όμως ο Σατανάς είναι ο θεός του αιώνος τούτου Β’ Κορ.δ:4 δηλαδή διοικεί τις καρδιές των ανθρώπων στη σφαίρα της αμαρτίας Εφεσ.β:2, Εφεσ.ς:12, Α’ Ιωάν.ε:14.

Ο Σατανάς έχει πολλούς αιχμαλώτους.

Θα μπορούσε να είχε δώσει στο Χριστό μια προσωρινή κυριότητα κάτω από την σκληρότητα της κυριαρχίας του, αλλά μόνο προσωρινή, χωρίς πλήρη ικανοποίηση σε αντάλλαγμα για την ψυχή του Χριστού και όλου του ανθρώπινρυ γένους.

Πάλι ο Χριστός απάντησε με το λόγο του Θεού.

Θυμήσου την ωδή του Αρνίου Ψαλμ.ριθ:11,23,50,69,95,98,110,157

Δευτ.ς:13 «Κύριον τον Θεόν σου θέλεις φοβείσθαι» Ο Χριστός είπε «θέλεις λατρεύει» που φανερώνει την αληθινή φύση και ανταπόκριση του αληθινού φόβου προς το Θεό.Επίσης απάντησε κατά την απαίτηση του παρόντος πειρασμού.

Αυτός ο τελευταίος πειρασμός χτύπησε την πρώτη εντολή του Νόμου.

Ύπαγε οπίσω μου δεν υπάρχει στο Λουκά, υπάρχει όμως σε άλλο κεφάλαιο του Ματθ.ις:23 & Ματθ.δ:10

Φανερώνει την εξουσία του Θεού εν Χριστώ. Είναι ο Θεός και του διαβόλου.

Τώρα είναι ο Χριστός που διατάζει! Ο Σατανάς έχει κάνει όλες τις προσφορές του και δεν έχει κάτι άλλο να προσφέρει.

Όλοι οι τομείς δοκιμάστηκαν, οι διαβολές του φανερώθηκαν και απορρίφθηκαν.

Για άλλη μια φορά ο Σατανάς φανερώθηκε ότι είναι Σατάν δηλαδή αντίδικος και τώρα είναι ηττημένος και πρέπει να φύγει (Ιάκ.δ:7).

Στο Ματθ.δ = ύπαγε-αποχώρησε

Όλοι πρέπει να υποταχτούν στην αλήθεια, κανένα όρος δεν μπορεί να σταθεί.

Στο Ματθ.ις:23 «ύπαγε οπίσω μου»

Όχι πια συζήτηση ή επιχειρηματολογία.

Όχι πια φόβος ή έλλειψη εμπιστοσύνης.

Ούτε καν πια άκουγε ή σκεπτόταν τα επιχειρήματα του Σατανά (πειρασμούς).

Απλά έδωσε την αλήθεια του Θεού.

Συνεχώς έτρωγε από το δένδρο της ζωής- δεν θέλησε το δένδρο της γνώσης του καλού και του κακού. 

Λουκ.δ:13 «απεμακρύνθη απ'αυτού μέχρι καιρού» Δηλαδή μέχρι να παρουσιαζόταν η κατάλληλη ευκαιρία δηλαδή στο Ματθ.ις:23 & στη Γεθσημανή.

Ματθ.δ:11 «άγγελοι προσήλθον και διηκόνουν αυτόν»

1) Σαν άνθρωπος χρειαζόταν δύναμη - πιθανόν να του έδωσαν να φάει όπως και στον Ηλία.

2 Δεν ήταν αναγκαία ορατοί.

3) Προστάτευαν και υπηρετούσαν το Χριστό σαν «Υιό ανθρώπου». Εβρ.α:14

Τότε εκπληρώθηκε και το «θέλουσι σε σηκώνει επί των χειρών αυτών...» Ψαλμ.α: 12

Ο Χριστός = ο τέλειος Αμνός, τέλεια υποταγή & τέλεια προστασία. Δεν εθλίβη οστό Του αλλά όχι με αφύσικο τρόπο, δίχως αμυχές πρηξίματα, γδαρσίματα κτλ.

Οι άγγελοι αναφέρεται ότι υπηρέτησαν το Χριστό 2 φορές. Στη Γεθσημανή Λουκ.κβ:43. Εκεί ο Χριστός ήταν και πάλι κοντά στο θάνατο Ματθ.κς:38 κι εδώ πιθανόν να συνέβαινε το ίδιο.

Ο Χριστός δεν κοίταξε να σώσει τη ζωή Του αλλά μάλλον διάλεξε να κάνει το θέλημα του Θεού.

Οι άγγελοι ήταν απαραίτητοι για να κρατήσουν το Χριστό στη ζωή.