Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Η ζωή του Χριστού στα 4 ευαγγέλια (48)

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Ιωάν.β:1-11

β:1 Την τρίτην ημέραν - μετά τη συζήτηση Του με το Ναθαναήλ (α:44).

Κανά: 9 χλμ. Β.Α. της Ναζαρέτ. Ο γάμος του Αρνίου γίνεται, την τρίτη ημέρα!

β:2 μαθηταί αυτού - όχι ακόμη απόστολοι. Μόνο ο Πέτρος, Ανδρέας, Φίλιππος, και Ναθαναήλ, και μάλλον Ιάκωβος και Ιωάννης. (Ιωάν.α:40)


Η Μαριάμ ήταν ήδη εκεί. Όλα ήταν έτοιμα. Μάλλον υπήρχε συγγένεια με τη Μαριάμ και γι’ αυτό τους κάλεσαν. Πιθανόν ο νυμφίος να ήταν ο Ιάκωβος ο γιός του Κλωπά και της Μαρίας, υποτιθέμενη αδελφή της Μαριάμ.

β:3 Η γιορτή συνήθως κρατούσε 7-8 μέρες. Η έλλειψη του οίνου θα σημειώθηκε προς τις τελευταίες μέρες.

Ο Χριστός ήρθε να γιορτάσει μετά το γάμο, δίνοντας την ευλογία Του σ’ αυτούς.

Ο γάμος ήταν η μεγαλύτερη διασκέδαση των φτωχών. Συνήθως ερχόταν όλη η πόλη. Τότε έσφαζαν πολλά ερίφια. Έφερναν μαζί τους όλοι λίγο φαγητό, μουσικά όργανα.

Ο Ιησούς αγαπούσε τους πτωχούς.

Τόσο οι νεόνυμφοι όσο και ο Χριστός άρχιζαν μια νέα ζωή.

β:4 γύναι - Απωθητικό, όμως ήταν όρος σεβασμού όπως «κυρία». Το βλέπουμε: 

1) Στη Συροφοίνισα Ματθ.ιε:28
2) Στη συγκύπτουσα  Λουκ.ιγ:12
3) Στη Σαμαρίτισσα Ιωάν.δ:21
4) Στην πόρνη  Ιωάν.η:10
5) Στο Γολγοθά Ιωάν.ιθ:26
6) Στη Μαγδαληνή Ιωάν.κ:13,15

Τί μεταξύ εμού και σού; Μάρκ.α:20

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΙΠΕ ΜΗΤΕΡΑ; ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΕΠΙΠΛΗΞΕ;

1) Ο Χριστός δεν επέτρεπε σε θνητό να μπει μεσάζων στη θεότητά Του.

2) Η Μαριάμ δεν ήταν μητέρα της διακονίας Του, ούτε του Θεού.

3) Προς το Θεό ήταν όπως κάθε άλλη γυναίκα. Ο Χριστός ήταν γιός της κατά σάρκα, αλλά Κύριος της κατά το πνεύμα και της το είπε.

4) Ο Χριστός δεν ήταν προσωπολήπτης. Δεν θα έκανε θαύμα επειδή ήταν συγγενείς.

5) Η Μαριάμ σαν άνθρωπος δεν είχε τελείως καθαρά ελατήρια. Προσωπική υπερηφάνεια, χρέος στους καλεσμένους, στους συγγενείς, αμηχανία, ντροπή. Σ’ όλα αυτά ο Χριστός ήταν αμέτοχος. Ήταν καθαρός.

6) Σαν ομολογία ενάντια στην μελλοντική λατρεία της Μαριάμ.

Ονομάζεται: Βασίλισσα των ουρανών. Μητέρα του θεού. Σωτήρ του κόσμου. Η Μεσίτισσα. Η ζωή μας. Η γλυκητάτη ελπίδα μας. Αειπάρθενος. Η πύλη του ουρανού. Μητέρα του ελέους. Αγία Βασίλισσα.

Γίνονται προσευχές σ’ αυτήν με τα εξής: Διάταξε τον Υιό σου να μας αγαθοποιήσει. Δείξε ότι είσαι η μητέρα Του. Προσευχήσου για μάς. Επίβαλε τις μητρικές σου διαταγές επάνω στο Σωτήρα.

Κάποιος από τους «πατέρες» έγραψε: Ο Θεός δεν θα μας σώσει χωρίς τη μεσιτεία της Μαριάμ.

Έτσι η αγάπη του Θεού και του Χριστού χάνεται και φαίνεται το δημιούργημα πιο πονετικό και προσιτό από τον Πλάστη. Η μεσιτεία του Χριστού καταρρίπτεται.

Ο πάπας Πίος ο 9ος είπε: Όλη η εμπιστοσύνη μας είναι τοποθετημένη στην παναγιότατη παρθένο, διότι ο Θεός έχει θέσει μέσα στην Μαριάμ την πληρότητα του αγαθού ώστε ανάλογα να γνωρίζουμε αν είναι κάποια ελπίδα μέσα μας, ή κάποια χάρη, ή κάποια σωτηρία έρχεται σ’ εμάς απ’ αυτήν.

Τον Απρίλιο στην Παλαιστίνη, στον Ισραήλ, πλήθη παλαιστινίων καθολικών γιορτάζουν την εορτή «Βασίλισσα των ουρανών».

Παρελαύνουν τραβώντας ένα άγαλμα της Μαριάμ με το βρέφος Χριστό, σε μια μεγάλη υπερυψωμένη πλατφόρμα, δοξάζοντας και μουρμουρίζοντας προς την Μαρία: «Χαίρε Βασίλισσα των ουρανών, Χαίρε Μητέρα ελέους, Χαίρε μητέρα του Θεού - προσεύχου για μας».

Ακόμη ζητούν από την Μαριάμ να μεσιτεύσει γι’ αυτούς μετά τους χαιρετισμούς, σαν η σκάλα για τον ουρανό, το Ιλαστήριο, η ράβδος του Μωυσή, η κιβωτός της διαθήκης, η παρθένος όλων των παρθένων, η Μητέρα θεά.

Επίσης οι χαιρετισμοί το Πάσχα κάνουν την ίδια δουλειά.

7) Ο Χριστός της έδωσε να καταλάβει ότι δεν είναι ο Γιός της κάτω από την εξουσία της. - Τώρα είναι η ώρα του Θεού, τα πράγματα άλλαξαν.

Δεν ήλθεν έτι η ώρα μου (Γνώριζε τί ακριβώς εννοούσε η μητέρα Του)

α) Ιωάν.ζ:4-6 Τα ίδια Του τ’ αδέλφια τον προκαλούσαν να αποδείξει τον εαυτό Του

β) Ιωάν.ζ:30

γ) Ιωάν.η:20

δ) Ιωάν.ΐβ:23

ε) Ιωάν.ιγ:1

ς) Ιωάν.ιζ:1

ΓΙΑΤΙ ΖΗΤΗΣΕ Η ΜΑΡΙΑΜ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ;

Δεν Τον είδε ποτέ να κάνει θαύματα.

α) Η Μαριάμ δεν είχε άγνοια σχετικά με το μέλλον Του (Λουκ.β:51)

β) Γνώριζε ότι ήταν μεγαλύτερος προφήτης εκεί.

γ) Πιθανόν η Μαριάμ να ήταν στο βάπτισμα και να άκουσε τη φωνή (πριν 6 βδομάδες)

δ) Αντιμετώπιζε μια δύσκολη κατάσταση (κοινωνική) με τους συγγενείς της.

Ιωάν.β:5

Η Μαριάμ δέχτηκε τον έλεγχο.- Είχε αρκετή πνευματική ευαισθησία και Τον εμπιστεύθηκε γιατί Τον γνώριζε.

α) Γνώριζε ότι ήταν ο Κύριος, από την Ελισάβετ (Λουκ.α:43)

β) Γνώριζε ότι ήταν τέλειος - Τον έβλεπε να μεγαλώνει

γ) Παρέδωσε την εξουσία της σ’ Αυτόν

δ) Πίστευε σ’ Αυτόν - Κάμετε ότι σας λέγει.

β:6,7

χωρούσαι εκάστη δύο ή τρία μέτρα

1 μέτρο = 36 Κιλά - 6Χ2ή3 μετρ. Χ 36 =432-648 κιλά.

Τα δώρα του Θεού είναι πάντα πλούσια και άφθονα.

β:8 Χρειάστηκε υπακοή και πίστη κάτω από την εξουσία και εντολή του Χριστού.

β:9 Έκανε το κρασί όπως θα έπρεπε - καλό, γλυκό, τέλεια ποιότητα. Όπως και το λάδι του Ελισσαιέ

ΤΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΑΣΤΕ

1) Ο Χριστός είναι ο Θεός πάνω στα στοιχεία της φύσης.

2) Ο Χριστός επιθυμεί να ευλογήσει.
Ευλογεί το νερό και γίνεται κρασί.
Καταριέται το νερό και γίνεται αίμα (10 πληγές)

3) Τύπος: Ο Μωυσής μίλησε στην πέτρα για νερό
Ο Ιησούς στις λίθινες υδρίες για κρασί.

4) Όχι μαγικές λέξεις, απλά ασκεί το θέλω Του. Όποτε άλλοτε μίλησε το έκανε για τους άλλους (Ιωάν.ια:42)

5) Τέλεια πίστη! Δεν χρειάστηκε να το δοκιμάσει πρώτα.

6) Δεν έμεινε στις υδρίες - χρησιμοποιήθηκε (όχι μέσα σε καλούπια). Ένα επιβεβαιωμένο θαύμα

α) Οι υπηρέτες δεν δοκίμασαν αλλά γνώριζαν ότι έγινε θαύμα

β) Ο αρχιτρίκλινος δοκίμασε αλλά δεν γνώριζε ότι έγινε θαύμα

8) Στο έργο του Θεού το τελευταίο είναι πάντα το καλύτερο Στο έργο του Σατανά το τελευταίο είναι πάντα το χειρότερο.
9) Ο Χριστός δεν έκανε επίδειξη ώστε να έρθουν όλοι και να δουν. Ενήργησε έτσι ώστε να πληρωθεί η ανάγκη και να το δεχτούν με πίστη (οι μαθητές πίστεψαν Ιωάν.β:11).

10) 6 = αριθμός του ανθρώπου, ανεπαρκής, ελλιπής και χρειάζεται το άγγιγμα του Θεού.

Ο άνθρωπος πληρώνεται (γεμίζει) από το Θεό - χρειάζεται να γεμίσει μέχρι πάνω.

Το ύδωρ της ζωής φέρνει ζωή στους άλλους καθώς δίδεται έξω (Αντλήσατε)

11) Πρώτα έγινε στο Χριστό και μετά σ’ εμάς.

12) Ο Χριστός σαν άνθρωπος (6) γεμάτος καθαρότητα (ύδωρ ζωής) εξέχεε το αίμα Του (τη ζωή Του, την ψυχή Του) για να γίνει η ευλογία μας στην οποία είμαστε κοινωνοί.

13) Φανέρωσε τη δόξα Του αλλά στις απλές καρδιές.

14) Άλλοι τύποι: Δοχεία = άνθρωποι γεμάτοι άγευστες ανθρώπινες φιλοσοφίες. Αλλά με υπακοή στο Χριστό γινόμαστε αφθονία ευλογία και αλήθεια.

Ιωάν. β:10  αφού πίωσι πολύ

Δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι μεθούσαν. Απλά όταν πιεί κανείς αρκετό, μετά αμβλύνεται η γεύση.
1) Ο Χριστός ποτέ δεν θα συνέβαλε σε μέθη ανθρώπων.
Εφεσ.ε:18 Παρ.κ:1 κγ:29-31 λα:4-6 Ωσηέ δ:11 Αβακ.β:15 Ωσηέ.ζ:5 Ησ.ε:22
2) Απαγορευόταν η κατάχρηση
Α’ Κορ.ς:10 Α’ Τιμ.γ:8, Τίτ.β:3 Α’ Τιμ.ε:23

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΑΥΜΑ ΗΤΑΝ ΤΥΠΙΚΟ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΟΥ
1) Η Μαριάμ στράφηκε στο Χριστό - όλοι οι άνθρωπου στρέφονται σ’ Αυτόν Ιωάν.β:3 Μάρκ.α:28,37 γ:7-10,20 ς:31... Λουκ.ε:1 ιβ:1 Ιωάν.ς:14,15
Οι άνθρωποι είναι σαν πρόβατα.
2) Ο λόγος Του είναι με εξουσία και δύναμη Ιωάν.β:7
Δευτ.ιη:18,19 Ιερεμ.κγ:29 ΜΙΧ.γ:8 Ματθ.ζ:28,29 ιγ:54 Μάρκ.α:27 Λουκ.δ:22 Ιωάν.ζ:15,16
3) Απαιτείται πίστη και υπακοή (ενέργεια πίστης) Ιωάν.β:7
α. Όπως στην Π.Δ. - Ο Ιορδάνης σύρθηκε πίσω - Ο Πέτρος στο νερό, λάλημα γλωσσών.

β. Ματθ.η:13 κ:24-34 Ιωάν.ε:8 θ:6,7
- άρατι τον κράβατόν σου και περιπάτει
- θέλω καθαρίσθητι
- 10 λεπροί κτλ.