Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014
Η εκκλησία του Χριστού και ποιος ο προορισμός της
Φιλιπ.β:12-13 Ώστε, αγαπητοί
μου, καθώς πάντοτε υπηκούσατε, ουχί ως εν τη παρουσία μου μόνον, αλλά τώρα πολύ
περισσότερον εν τη απουσία μου, μετά φόβου και τρόμου εργάζεσθε την εαυτών
σωτηρίαν· διότι ο Θεός είναι ο ενεργών εν υμίν και το θέλειν και το ενεργείν
κατά την ευδοκίαν αυτού.
Αυτός ο άνθρωπος που κρέμεται
πάνω στον αιματοβαμμένο σταυρό ανάμεσα στις φωνές και τις αποδοκιμασίες των
περαστικών «ήταν προ πάντων»
(Κολ.α:17), δηλαδή πριν από την ιστορία. Αυτός είναι η αρχή της ιστορίας γιατί
«πάντα δι’αυτού έγειναν και χωρίς αυτού
δεν έγεινεν ουδέ εν το οποίο έγεινεν» (Ιωάν.α:3). Η ιστορία άρχισε μ’ αυτόν
και ρυθμίζεται απ’ Αυτόν. «Και βαστάζων
τα πάντα με τον λόγον της δυνάμεως αυτού» (Eβρ.α:3).
Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ (30)
Εβρ.ια:16 Αυτό
που θέλει να δώσει ο Θεός σ’ εμάς δεν είναι υλικά αγαθά αλλά το θρόνο Του γιατί
λέει είμαστε κληρονόμοι θείας φύσης.
Αφού ο απόστολος Παύλος μας έδωσε τον ορισμό της πίστης,
προχωράει μετά με χειροπιαστά παραδείγματα, με ανθρώπινες ζωές, για να μας
δείξει πώς οι άγιοι άνθρωποι τους οποίους τίμησε και δικαίωσε ο Θεός επειδή
πίστεψαν, εννόησαν αυτή την πίστη και πώς την έπραξαν στη ζωή τους, για να
κάνουμε κι εμείς το ίδιο.
Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014
Αναζητώντας την αλήθεια - 058α
Η μάχη του Αρμαγεδδώνα
A. Η κρίση της Βαβυλώνας
Το προηγούμενο μάθημα τελείωσε με την
οργή του Θεού να εκχέεται στους κατοίκους της γης που είχαν πάρει το χάραγμα
του θηρίου, αρνήθηκαν να μετανοήσουν και βλασφήμησαν το όνομα του Θεού. Αμέσως
μετά την έκχυση των φιαλών της οργής, έρχεται η τελική κρίση του Θεού πάνω στον
ασεβή κόσμο των έσχατων καιρών που κυβερνάται από τον τελευταίο παγκόσμιο
δικτάτορα, το θηρίο που βγήκε από τη θάλασσα (Αποκ.ιγ), ή τον Αντίχριστο.
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014
Η θεότητα (16)
Η ΘΕΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΕ ΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ
Ιωάν.ι:28-30,33 Και εγώ δίδω εις αυτά ζωήν αιώνιον, και δεν
θέλουσιν απολεσθή εις τον αιώνα, και ουδείς θέλει αρπάσει αυτά εκ της χειρός
μου. Ο Πατήρ μου, όστις μοι έδωκεν αυτά, είναι μεγαλήτερος πάντων, και ουδείς
δύναται να αρπάση εκ της χειρός του Πατρός μου. Εγώ και ο Πατήρ εν είμεθα….
Απεκρίθησαν προς αυτόν οι Ιουδαίοι, λέγοντες· Περί καλού έργου δεν σε
λιθοβολούμεν, αλλά περί βλασφημίας, και διότι συ άνθρωπος ων κάμνεις σεαυτόν
Θεόν.
Πίστη και βάπτισμα στο νερό
Πίστη στο Θεό,
σίγουρα θα οδηγήσει στο βάπτισμα στο νερό. Ο Ιησούς είπε: «Όστις πιστεύση και βαπτισθή, θέλει σωθεί» (Μάρκ.ις:16).
Προφανώς
δίδαξε ότι η πίστη θα πρέπει να οδηγήσει τον άνθρωπο στο βάπτισμα, και η
ιστορία της πρώτης εκκλησίας επιβεβαιώνει αυτή την αλήθεια. Μετά το κήρυγμα του
Πέτρου την ημέρα της Πεντηκοστής,
«εκείνοι λοιπόν μετά χαράς δεχθέντες τον λόγον αυτού εβαπτίσθησαν»
(Πράξ.β:41). Όταν οι Σαμαρείτες «επίστευσαν
εις τον Φίλιππον ευαγγελιζόμενον τα περί της βασιλείας του Θεού, και του
ονόματος του Ιησού Χριστού, εβαπτίζοντο άνδρες τε και γυναίκες»
(Πράξ.η:12). Ο δεσμοφύλακας στους Φιλίππους πίστεψε και βαπτίστηκε την ίδια
στιγμή που ο Παύλος τον νουθέτησε να πιστέψει (Πράξ.ις:31-34). Όταν ο Παύλος
κήρυττε στην Κόρινθο «πολλοί των Κορινθίων
ακούοντες επίστευον και εβαπτίζοντο» (Πράξ.ιη:8).
Η πιο καταστροφική πρόταση γάμου όλων των εποχών
Καταστροφική αποδείχθηκε η ιδέα ενός νεαρού Ολλανδού να κάνει πρόταση γάμου στην αγαπημένη του χρησιμοποιώντας έναν γερανό, στη μικρή πόλη Εϊσελστάιν, κοντά στην Ουτρέχτη. Ο ερωτευμένος νεαρός σχεδίαζε να εμφανιστεί μπροστά στην αυλή της αγαπημένης του, μέσω του γερανού, για να της κάνει μία πρωτότυπη πρόταση γάμου.
Ωστόσο, λόγω βλάβης, ο γερανός προσγειώθηκε στη στέγη του κτηρίου, προκαλώντας σοβαρές ζημιές στο σπίτι ενός ανυποψίαστου γείτονα, χωρίς πάντως να τραυματιστεί κανείς.
Ωστόσο, λόγω βλάβης, ο γερανός προσγειώθηκε στη στέγη του κτηρίου, προκαλώντας σοβαρές ζημιές στο σπίτι ενός ανυποψίαστου γείτονα, χωρίς πάντως να τραυματιστεί κανείς.
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014
Όταν μας συναντάει ο Θεός!
Γένεση κη
Κάποιος
έλεγε: «Μπορείς να ξεγελάς μερικούς ανθρώπους συνέχεια ή για λίγο όλους τους
ανθρώπους. Δεν μπορείς όμως να τους ξεγελάς όλους συνέχεια».
Ο
Ιακώβ έμαθε αυτό το μάθημα με ένα σκληρό τρόπο. Μπορεί να εκμεταλλεύτηκε την
αδυναμία του Ησαύ, όταν αγόρασε τα πρωτοτόκια, μπορεί να ξεγέλασε τον πατέρα
του τον Ισαάκ, είπαμε όμως, δεν μπορούσε να τους ξεγελάει όλους συνέχεια. Η ζωή
του τώρα ήταν σε κίνδυνο. Έπρεπε να φύγει, ή πιο σωστά να το «σκάσει» για να
γλιτώσει. Η αμαρτία του, τον είχε βρει (Αριθ.λβ:23).
Πρετεριστές, οι νέοι εμπαίχτες, των έσχατων καιρών!
Η δεύτερη έλευση του Χριστού είναι ένα από τα θεμελιώδη
δόγματα της Αγίας Γραφής. Ο Ιησούς τόνισε ότι, «θα έρθει πάλι» (Ιωάν.ιδ:3). Τα
ερωτήματα που είχαν οι πιστοί στο πέρασμα των αιώνων ήταν πάντα «Πότε»; και «Πώς»; Οι απαντήσεις σ’ αυτά τα ερωτήματα χωρίζουν τους
Χριστιανούς σε διάφορες εσχατολογικές απόψεις. Ορισμένοι πιστεύουν ότι θα έρθει
πριν από τη Μεγάλη Θλίψη. Ορισμένοι πιστεύουν ότι θα επιστρέψει κατά τη
διάρκεια της Μεγ. Θλίψης και μερικοί μετά από αυτήν. Ορισμένοι πιστεύουν ότι θα
έρθει στο τέλος της οικονομίας της εκκλησία και μερικοί νομίζουν ότι θα έρθει
μετά τη χιλιετία.
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014
Η ζωή του Χριστού στα 4 ευαγγέλια (26)
β:24
Εδώ αποκαλύπτεται η πτώχεια του Ιωσήφ και της Μαριάμ, δεν είχαν να προσφέρουν
αρνί και πρόσφεραν ζεύγος από τρυγόνια, ή δύο νεοσσούς περιστερών.
β:25,26 Ο Θεός συμμαρτυρεί πάλι ότι ο Ιησούς είναι ο Μεσσίας.
ΣΥΜΕΩΝ
= Ο ΑΚΟΥΩΝ δηλαδή αυτός που περιμένει τη φωνή του Θεού. Ήταν «ευλαβής», - προσμένων την «παράκλησιν» του Ισραήλ: Περίμενε τον
Παράκλητο τον Κύριο Ιησού Χριστό Ησ.ια:10, μ:1, Ιωάν.ιδ:16, 18.
Η θεωρία των κλάδων
Η «θεωρία των κλάδων» διατείνεται ότι καμία χριστιανική
ομολογία, δεν έχει ολόκληρη την αλήθεια, αλλά μόνο τμήματα αληθείας (όπως ένα
δένδρο χωρίζεται στα κλαδιά του).
Πρόκειται για ένα από τα εφυολογήματα των οικουμενιστών στα
πλαίσια του σχεδιασμού της προώθησης της πανθρησκείας. Προσπαθούν να διαψεύσουν
το Χριστό και τους Αποστόλους που τονίζουν ότι η Εκκλησία είναι στύλος και
θεμέλιο της αληθείας (Α΄ Τιμ. γ, 15).
Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014
Το νερό του πλανήτη μας δεν προέρχεται από τους κομήτες, αποκαλύπτουν οι επιστήμονες..
Η θεωρία ότι το νερό της Γης προέρχεται από κομήτες αποδυναμώνεται από μετρήσεις της αποστολής Rosetta, οι οποίες δείχνουν ότι ο πάγος του κομήτη 67P διαφέρει από το θαλασσινό νερό.
Στη μελέτη που δημοσιεύουν στο περιοδικό «Science» οι ερευνητές της αποστολής αναφέρουν ότι η αναλογία των ισοτόπων του υδρογόνου στο νερό του κομήτη παρουσιάζει μεγάλη απόκλιση από την αντίστοιχη αναλογία του νερού της Γης.
Οι παραδόσεις (12)
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
Η χρησιμοποίηση κεριών και
λαμπάδων σαν απαραίτητο στοιχείο της λατρείας. Η παράδοση αυτή δεν είναι αποστολική, έχει ειδωλολατρική προέλευση και
είναι αντίθετη με το θέλημα του Θεού, που ζητά πνευματική λατρεία από τους
πιστούς. Οι Χριστιανοί των πρώτων αιώνων δε χρησιμοποιούσαν κεριά και λαμπάδες
στη λατρεία και στην Εκκλησία. Όταν μάλιστα μερικοί θέλησαν να εισαγάγουν αυτή
την παράδοση στην Εκκλησία κατά τον 4ο αιώνα μετά Χριστό, πιστοί και
άγιοι άνδρες αντιστάθηκαν και διαμαρτυρήθηκαν έντονα. Μάλιστα ο Λακτάντιος,
διάσημος απολογητής του Χριστιανισμού και δάσκαλος του υιού του Μ. Κωνσταντίνου
(260-340 μ.Χ.) στα συγγράμματά του (Inst. Div.), ερωτά εκείνους που ζητούσαν να
φέρουν τα κεριά μέσα στην Εκκλησία με τα εξής λόγια: “Πως θα τολμούσαν τότε να
προσφέρουν ευτελή κεριά σε Κείνον που έπλασε τον ήλιο και τα άστρα, όπως κάνουν
οι ειδωλολάτρες στους θεούς τους, οι οποίοι επειδή είναι θεοί του σκότους έχουν
ανάγκη από κεριά για να βλέπουν”. Οι πρώτοι χριστιανοί άναβαν λαμπάδες μόνο για
το φωτισμό του χώρου της εκκλησίας τη νύχτα, επειδή δεν υπήρχε τότε ηλεκτρικό
ρεύμα. Ποτέ δεν τις χρησιμοποιούσαν σαν έκφραση ή μέσο λατρείας του Θεού.
Ειδωλολατρικό έθιμο είναι επίσης και το άναμμα του καντηλιού μπροστά στις
εικόνες.
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014
Η αναγκαιότητα της θεολογίας
Eίναι
σημαντικό να εδραιώσουμε την ανάγκη να μελετάμε τη Βίβλο από θεολογική
άποψη. Με τον όρο «θεολογική», εννοούμε
τη συστηματική, λογική μελέτη των Βιβλικών διδασκαλιών, κι αυτό κάνουμε σ' αυτό το blog.
Μελετώντας
έτσι τη Γραφή, αποκτούμε ένα οργανωμένο σύστημα συλλογισμών και συνειρμών
σχετικά με τη διδασκαλία. Αυτό με τη σειρά του μας ικανώνει:
(1) να
υπερασπιστούμε την πίστη με συνέπεια
(2) να γνωρίζουμε όλο το Βιβλικό υλικό που
υπάρχει σχετικά με το ιδιαίτερο θέμα που εξετάζουμε.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ (29)
Εβρ.ια:7 Η πίστη
του Νώε έχει να κάνει με τα έργα της υπακοής του. Όπως ο μεγάλος παππούς του, ο
Ενώχ, ήταν κήρυκας και εργάτης δικαιοσύνης. Κινήθηκε με φόβο για τη σωτηρία του
οίκου του. Ποτέ δεν είχε δει κατακλυσμό, αλλά εμπιστεύθηκε τα λόγια και την
προειδοποίηση του Θεού. Υπάκουσε το Θεό, κι Αυτός τον ονόμασε δίκαιο εξαιτίας
της πίστης του.
Το παράδειγμα του Νώε έχει να μας πει πολλά, ιδιαίτερα
σήμερα. Δεν έχουμε δει την κρίση που έχει εξαγγελθεί γι’ αυτό τον κόσμο. Δεν
έχουμε εμπειρίες απ’ την αιώνια κόλαση, όμως ο Θεός έχει μιλήσει γι’ αυτά κι
εμείς πρέπει να βαδίσουμε με φόβο για τη σωτηρία του οίκου μας.
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014
Τι είναι η εκκλησία
Ο Θεός έχει μόνο ένα σώμα, την Εκκλησία. Η τελική μας
επιδίωξη πρέπει να είναι η θεμελίωση Βιβλικών εκκλησιών.
Φοβάμαι ότι η τοπική εκκλησία σήμερα είναι καταφρονημένη. Αυτοί
που εκτιμούνται σήμερα είναι οι «μεγάλοι κήρυκες» παγκόσμιας διακονίας. Ο
ποιμένας μια εκκλησίας ή ομάδας 30 ή λιγότερων ανθρώπων δεν λέει και τίποτα.
Τα χαρίσματα του Πνεύματος (44)
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Έχοντας ξεκαθαρίσει τη
διαφορά μεταξύ των γλωσσών σαν «αρχικό σημείο» και των γλωσσών σαν «χάρισμα»,
θα περιορίσουμε τώρα τη συζήτησή μας στο χάρισμα «είδη γλωσσών», όπως
αναφέρεται από τον Παύλο. Πριν προχωρήσουμε στη μελέτη μας όμως, είναι καλό να
διαφοροποιήσουμε το χάρισμα όταν ενεργείται σαν προσευχή, και σαν μήνυμα προς
την εκκλησία.
Η δεύτερη χρήση των
γλωσσών έχει να κάνει με την προσευχή και την προσωπική οικοδομή. Η Α’ Κορ.ιδ
αναφέρεται αρκετές φορές σ’ αυτή τη χρήση των γλωσσών και την ενθαρρύνει:
Α’ Κορ.ιδ:2 «Διότι ο λαλών γλώσσαν αγνώριστον δεν λαλεί προς
ανθρώπους, αλλά προς τον Θεόν· διότι ουδείς ακούει αυτόν, αλλά με το πνεύμα
αυτού λαλεί μυστήρια»
Ο Παύλος μιλά εδώ για
γλώσσες, όπως μιλιούνται από ένα πιστό την ώρα της προσωπικής προσευχής του. Σ’
αυτή την περίπτωση, δεδομένου ότι επικοινωνεί με το Θεό, δεν υπάρχει καμία
ανάγκη για ερμηνεία.
σαν σήμερα
Ο Τρικούπης λέγεται πως χρησιμοποίησε τη φράση σε ομιλία του στη Βουλή, αναφερόμενος στην οικονομική κατάσταση του κράτους και την αδυναμία του να αποπληρώσει το δημόσιο χρέος. Η κυβέρνηση κήρυξε πτώχευση, η οποία και επέφερε την επιβολή του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου σε βάρος της Ελλάδας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)