Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011
Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011
Εξαγοραζόμενοι τον καιρόν
... τα προβλήματα
Εισαγωγή
Εισαγωγή
Όλοι έχουμε κατά καιρούς ακούσει κάποιον να σχολιάζει “Πωπώ! Τι ημέρα ήταν κι αυτή στη δουλειά. Από τη μια το τηλέφωνο που δε σταματούσε, από την άλλη τα απρόβλεπτα, οι έκτακτοι επισκέπτες, οι συσκέψεις, το χαρτομάνι κ.λπ. Ανάσα δεν προλάβαινα να πάρω. Κι όμως, αισθάνομαι ότι δεν πέτυχα και πολλά πράγματα!” Παρόμοια παράπονα από νοικοκυρές, δασκάλους, μαθητές-φοιτητές και κάθε έναν που πρέπει να πετύχει κάποιο αποτέλεσμα. Είναι όμως το πρόβλημα του χρόνου καινούργιο, ή υπήρχε πάντοτε;
Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011
14 Δοκιμασίες
ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ
(ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ)
Οι δοκιμασίες είναι το μέσο ή το εργαλείο που αποκαλύπτει τον αληθινό εσωτερικό κόσμο και το χαρακτήρα του ατόμου.
Είναι δοκιμασίες από το Θεό που εξετάζουν αν έχουμε μάθει το μάθημά μας ή όχι. Ακριβώς όπως ένας καθηγητής δεν μιλάει κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, ο Θεός πολλές φορές φαίνεται σιωπηλός κατά τη διάρκεια των δοκιμασιών μας.
γιατί άφησα το ράσο..
ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΕΝΟΣ ΠΡΩΗΝ ΙΕΡΕΩΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΔΕ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
Ο Απόστολος Παύλος γράφει:
"Όταν ήμουν μωρό παιδί, μιλούσα σαν μωρό παιδί, έκανα κρίσεις μωρού παιδιού,σκεφτόμουνα σαν μωρό παιδί.
Όταν όμως έγεινα άνδρας, άφησα τα του μωρού παιδιού"
(Α΄ Κορινθίους: ιγ' 11).
Ο άνθρωπος γεννιέται σ' αυτόν τον κόσμο βυθισμένος στην άγνοια και στην αμάθεια, χωρίς να γνωρίζει ούτε τον εαυτό του ούτε το περιβάλλον του. Τον χαρακτηρίζει πάντοτε η άγνοια της παιδικής ηλικίας.
Καληνύχτα, πάω για ύπνο!
\\\ ///
( @ @ )
-------oOOo-(_)-oOOo-----
-------------------------------------
Oooo
oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)
Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011
Αντιθέσεις
Πολύ συχνά ο Απ. Παύλος κάνει χρήση παραδόξων αντιθέσεων στις επιστολές του. Ακριβώς γιατί θέλει να εντυπώσει μια βαθειά αλήθεια στη συνείδηση των αναγνωστών του, την παρουσιάζει σαν αντίθεση ή ακόμα και φαινομενική αντίφαση.
Περίεργες, έντονες και αιφνιδιαστικές οι αντιθέσεις του, αλλά συγχρόνως στοιχεία που καθαρίζουν το έδαφος από ενδεχόμενη ασάφεια και φωτίζουν με λαμπρό φως μια αλήθεια, που αλλιώς θα έμενε κάπως αδιάφορη και άχρωμη στα μάτια των παραληπτών των επιστολών του.
Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Κανών
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ «ΚΑΝΩΝ»
Στη μελέτη της Καινής Διαθήκης, έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα πρωταρχικό και θεμελιώδες ερώτημα: Γιατί τα 27 αυτά βιβλία, που απαρτίζουν την Καινή Διαθήκη και όχι άλλα, να αποτελούν το αντικείμενο της μελέτης; Πάντοτε αυτά τα βιβλία και αυτά μόνο αποτελούσαν την Καινή Διαθήκη; Το ερώτημα αυτό μας φέρνει αντιμέτωπους με το ζήτημα του Κανόνα της Καινής Διαθήκης.
Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011
ΤΥΧΗ Ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ; - Ελκυστικό μυστήριο στη σιωπή που κοχλάζει
Ο κόσμος των ήχων...
Τις τελευταίες δεκαετίες οι ειδικοί στον τομέα της υποβρυχίου ακουστικής χρησιμοποιούν το λεγόμενο σύστημα «σονάρ ή ηχοβόλιση», για να προσδιοριστεί η θέση αντικειμένων και η διαμόρφωση της επιφάνειας των βυθών της θάλασσας. Αυτό το σύστημα βασίζεται στα υπερηχητικά κύματα, δηλαδή στα κύματα που παράγουν οι υπέρηχοι.
Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011
Δίδυμοι πύργοι
Η άποψη πως οι δίδυμοι πύργοι έπεσαν θύματα ελεγχόμενης έκρηξης, άρχισε να απασχολεί εκ νέου την Αμερική.
Αφορμή στάθηκε η ανακοίνωση του πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, πως η σκόνη από τα χαλάσματα που αναλύθηκε, εμπεριέχει ίχνη εκρηκτικής ύλης. Μια διεθνής ομάδα επιστημόνων με επικεφαλή τον Niels Harrit, εξέτασαν «μπάζα» από τους δίδυμους πύργους, και κατέληξαν στο ότι η σκόνη «περιέχει στοιχεία με τα ίδια χαρακτηριστικά που έχουν τα εξελιγμένα εκρηκτικά υλικά που κατασκευάστηκαν σε αμερικανικά εργαστήρια, το χρονικό διάστημα πριν από την 9/11». Σύμφωνα με ειδικούς, δεν υπάρχει κανένας λόγος για αυτή την εκρηκτική ύλη να υφίσταται στη σκόνη των ερειπίων.
Θεραπεία
Ο κόσμος είναι απελπισμένος με τις αρρώστιες και τη θεραπεία τους. Ποτέ η ζωή μας δεν ήταν τόσο κατακλισμένη από παράγοντες που καταστρέφουν την υγεία όσο είναι σήμερα.
Τοξικές, χημικές ουσίες στα τρόφιμα, τον αέρα, και το νερό. Επιπλέον η πίεση από την πολιτική, κοινωνική και οικονομική αναταραχή, η εμφάνιση νέων ασθενειών που προκαλούν τις γνώσεις των γιατρών, οι ξηρασίες, οι αλλεργίες και οι λοιμοί έχουν μετατρέψει αυτό τον κόσμο σε ένα τεράστιο θεραπευτήριο, οδηγώντας την ανθρωπότητα στο χείλος της απελπισίας.
Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011
Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011
ΘΕΟΤΗΤΑ - 08. Επεξηγήσεις στην Κ.Διαθήκη - Ευαγγέλια (2)
Εξετάσαμε αυτό το εδάφιο στο "Θεότητα 06" και δείξαμε ότι περιγράφει τον ένα Θεό με πολλαπλά λειτουργήματα, αλλά με ένα όνομα. Το επίκεντρο δεν είναι ο πληθυντικός αλλά ο ενικός, όχι οι φανερώσεις, αλλά το όνομα.
Η προΰπαρξη του Ιησού
Πολλά εδάφια στη Γραφή μιλάνε για τον Ιησού πριν γεννηθεί. Ωστόσο, η Γραφή δεν μας διδάσκει ότι υπήρχε σαν ξεχωριστή προσωπικότητα απ’ τον Πατέρα, έξω από τον Πατέρα. Αντίθετα, ως προς τη θεότητά Του, Αυτός είναι ο Πατέρας, ο Δημιουργός. Το Πνεύμα του Ιησού υπήρχε πάντοτε γιατί είναι ο ίδιος ο Θεός. Ο άνθρωπος Ιησούς δεν υπήρχε πριν γεννηθεί, παρά μόνο σαν σχέδιο μέσα στο νου του Θεού.
Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011
ΚΥΡΙΑΚΟ ΔΕΙΠΝΟ - Δείπνο (2)
Μετά απ’ αυτά, (βλέπε "Δείπνο 1"), δεν νομίζω να υπάρχει καμία αμφιβολία για την αξία που δίνει ο λόγος του Θεού στη ΜΙΑ θυσία του Ιησού Χριστού, αλλά και στην κατάφωρη καταπάτηση των εντολών και των τύπων που ο Θεός δίνει.
Ξέρουμε δε πόσο ο Θεός είναι ζηλωτής στους τύπους που έχουν να κάνουν με τον Υιόν Του τον αγαπητό στον Οποίο ευηρεστήθη. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Μωυσής δεν μπήκε μέσα στη Γη Χαναάν, γιατί παράκουσε τον Θεό και χάλασε ένα τύπο κατά την πορεία των Ισραηλιτών μέσα στην έρημο (Αριθμ.κ:11).
Δεν μπορώ να προσευχηθώ
• Δεν μπορώ να προσευχηθώ στο Θεό και να πω ΠΑΤΕΡ, αν δεν συμπεριφέρομαι σαν παιδί Του στην καθημερινή ζωή μου.
• Δεν μπορώ να πω ΗΜΩΝ, αν δεν δείχνω έμπρακτο ενδιαφέρον για τους αδελφούς μου και τις ανάγκες τους.
• Δεν μπορώ να πω Ο ΕΝ ΤΟΙΣ ΟΥΡΑΝΟΙΣ, αν όλο το ενδιαφέρον και οι επιδιώξεις μου στρέφονται στα γήινα πράγματα.
• Δεν μπορώ να πω ΑΓΙΑΣΘΗΤΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ, αν εγώ που φέρω το όνομά Του δεν ζω άγια ζωή.
• Δεν μπορώ να πω ΕΛΘΕΤΩ Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΣΟΥ, αν δεν είμαι πρόθυμος να απαρνηθώ τη δική μου κυριαρχία και να δεχτώ τη δίκαιη κυριαρχία του Θεού στη ζωή μου.
• Δεν μπορώ να πω ΓΕΝΝΗΘΗΤΩ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΣΟΥ, αν δεν είμαι πρόθυμος να το εκτελέσω στη δική μου ζωή.
• Δεν μπορώ να πω ΩΣ ΕΝ ΟΥΡΑΝΩ ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ, παρά μονάχα αν είμαι έτοιμος να παραχωρήσω τον εαυτό μου στην υπηρεσία Του αμέσως τώρα.
• Δεν μπορώ να πω ΤΟΝ ΑΡΤΟΝ ΗΜΩΝ ΤΟΝ ΕΠΙΟΥΣΙΟΝ ΔΟΣ ΗΜΙΝ ΣΗΜΕΡΟΝ, χωρίς να εργαστώ τίμια γι’ αυτόν ή αδιαφορώντας για τις ανάγκες των συνανθρώπων μου.
• Δεν μπορώ να πω ΑΦΕΣ ΗΜΙΝ ΤΑ ΟΦΕΙΛΗΜΑΤΑ ΗΜΩΝ....αν συνεχίζω να κρατώ κακία εναντίον οποιουδήποτε.
• Δεν μπορώ να πω ΜΗ ΕΙΣΕΝΕΓΚΗΣ ΗΜΑΣ ΕΙΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΝ, αν θεληματικά παραμένω σε χώρους ή συνθήκες που το πιθανότερο είναι να πειραστώ.
• Δεν μπορώ να πω ΡΥΣΑΙ ΗΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ, αν δεν έχω προετοιμαστεί να πολεμήσω στον πνευματικό τομέα με το όπλο της προσευχής.
• Δεν μπορώ να πω ΑΜΗΝ, αν δεν είμαι έτοιμος τίμια και ειλικρινά να το δεχτώ ό,τι και να μου κοστίσει!
ΕΚΚΛΗΣΙΑ - "Κυριακίτιδα"
Η “Κυριακίτιδα” είναι μια αρρώστια που προσβάλλει ειδικά ανθρώπους που είναι μέλη εκκλησιών. Μοιάζει πάρα πολύ -γιατί έχει τα ίδια συμπτώματα - με την “Τεταρτίτιδα” ή την “Σαββατίτιδα”.
Οι ασθένειες αυτές προσβάλλουν τον άνθρωπο ξαφνικά κατά ένα ανεξήγητο τρόπο την Κυριακή, την Τετάρτη ή το Σάββατο!
Ο άρρωστος δεν αισθάνεται κανένα σύμπτωμα όλη την ημέρα.
Ξυπνά ευδιάθετος, παίρνει πρωινό, πάει στη δουλειά του, κάνει αστεία με τους φίλους του όλη μέρα, τρώει καλά, μπορεί να πάει κάποια βόλτα με την οικογένειά του, διαβάζει την εφημερίδα του, συζητάει πολιτικά, κάθεται αρκετή ώρα στην τηλεόραση, ασχολείται με “ευχάριστα” πράγματα, ΑΛΛΑ, την ώρα ακριβώς που είναι να πάει στην εκκλησία τον πιάνει “η αρρώστια” και συνεχίζει μέχρι την ώρα που είναι να σχολάσει η εκκλησία. Μετά ο άρρωστος αισθάνεται και πάλι μια χαρά κι είναι έτοιμος να πάει οπουδήποτε και να κάνει οτιδήποτε.
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πάθησης αυτής είναι:
1. Προσβάλει άτομα που είναι μέλη εκκλησιών.
2. Δεν κάνει ποτέ την εμφάνισή της παρά αυτές τις ορισμένες μέρες.
3. Τα συμπτώματα ποικίλουν, αλλά ποτέ δεν επηρεάζουν την όρεξη και τον ύπνο.
4. Δεν διαρκεί ποτέ περισσότερο από μερικές ώρες-τις περισσότερες φορές όσο διαρκεί η σύναξη της εκκλησίας.
5. Ο άρρωστος δεν νιώθει την ανάγκη γιατρού.
6. Εχει αποδειχθεί, ότι στο τέλος είναι θανάσιμη για την ψυχή.
7. Δεν υπάρχει καμιά άλλη γνωστή θεραπεία εκτός τη μετάνοια και προσευχή.
8. Είναι φοβερά μεταδοτική και οδηγεί χιλιάδες ανθρώπους κάθε χρόνο σε πνευματική ασιτία και καταστροφή.
9. Η πραγματική συναίσθηση της σωτηρίας και της ανάγκης για λατρεία του Θεού είναι το μόνο αντίδοτό της.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ - Αυτή είναι η εκκλησία μου!
• Απαρτίζεται από ανθρώπους σαν κι εμένα.
• Εμείς την κάνουμε αυτό που είναι.
• Θέλω να είναι μια εκκλησία που θα φωτίζει το δρόμο των περαστικών και θα τους οδηγεί στην αγαθότητα, την αλήθεια και την ομορφιά.
• Θα γίνει αν είμαι κι εγώ.
• Θα είναι φιλική, αν είμαι κι εγώ.
• Τα καθίσματά της θα γεμίσουν, αν βοηθήσω κι εγώ.
• Θα κάνει μεγάλο έργο, αν εργαστώ κι εγώ.
• Θα φέρει κι άλλες ψυχές στη λατρεία και την κοινωνία, αν φέρω κι εγώ.
• Θα είναι μια εκκλησία αφιέρωσης και αγάπης άφοβη και γεμάτη πίστη, μια εκκλησία με ταπεινό πνεύμα, αν εγώ, που την κάνω ό,τι είναι, είμαι γεμάτος μ' αυτά.
• Γι' αυτό, με τη βοήθεια του Θεού, θα αφιερώσω τον εαυτό μου για να γίνουν όλα αυτά που η εκκλησία μου θέλω να είναι!
ορολογία Θεική ή ανθρώπινη ;
"Μη προσθέσης εις τους λόγους Αυτού, μήποτε σε εξελέγξει, και ευρεθείς ψεύστης". Παροιμίες λ΄,6
Η ορολογία της αγίας Γραφής είναι συγκεκριμένη και ικανή να εκφράσει όλη την αποκάλυψη του Θεού προς τους ανθρώπους. Όλα όσα ο Θεός θέλει να μάθουμε περιλαμβάνονται στον Λόγο Του, που με λόγια απλά παρουσιάζει το μεγαλείο της σωτηρίας των ανθρώπων μέσο του Υιού Του, αλλά και όλη τη θεολογία που πρέπει να γνωρίζουμε και να χρησιμοποιούμε. Οι θησαυροί της σοφίας και της γνώσης προσφέρονται απλόχερα και χωρίς προσωποληψία σ όλους εκείνους που ζητούν, για να μάθουν.
Εμείς, αν θέλουμε να είμαστε ακολουθητές του Χριστού, μαθητές Του - αλήθεια πόσο μεγάλος είναι ο τίτλος αυτός - είμαστε έτσι όπως μας θέλει; Γινόμαστε "κατηρτισμένοι ως ο Διδάσκαλός μας"; Λουκάς στ΄, 40.
Η επιμέλεια, η προσοχή και η υπακοή στο γεγραμμένο της αγίας γραφής οριοθετούν το ουσιαστικό περιεχόμενο του τίτλου "Μαθητής Χριστού".
Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ 06 - Ο Ιησούς Χριστός μέσα στη Βίβλο
Μερικοί έχουν την εντύπωση ότι η Βίβλος είναι μία καταγραφή της προσπάθειας του ανθρώπου να γνωρίσει το Θεό. Πιστεύουν ότι περιγράφει απλά την πρόοδο και τα συμπεράσματά του σ’ αυτή την αναζήτηση. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια. Η Γραφή περιλαμβάνει την εξελισσόμενη αποκάλυψη του Θεού για τον Εαυτό Του και την είσοδό Του στον κόσμο στο πρόσωπο του Υιού Του, Ιησού Χριστού.
Στη Βίβλο σκιαγραφούνται πολλοί χαρακτήρες, αγίων κι αμαρτωλών ανθρώπων, ωστόσο σε κάθε σελίδα της διαφαίνεται η εικόνα Του. Αυτό που βλέπουμε κάθε φορά που ανοίγουμε τη Βίβλο μας είναι “το πρόσωπο του Ιησού Χριστού” (Β’Κορ.δ:6), ο οποίος είναι “η εικόνα του Θεού του αοράτου” (Κολ.α:15).
Απο τήν σκύλλα στην χάρυβδη
Η διεθνής θεολογική επιτροπή του Βατικανού στις 20 Απρίλη 2007 είχε δημοσιεύσει στην καθολική υπηρεσία ειδήσεων, μελέτη που υποστήριζε οτι οι ψυχές των αβάπτιστων παιδιών θα σωθούν. Η επιτροπή είναι συμβουλευτική, αλλά η σχετική μελέτη επικυρώθηκε με την υπογραφή του πάπα.
Η (μεσαιωνικών προκαταλήψεων) ρωμαϊκή καθολική εκκλησία διδάσκει ότι οι ψυχές των τα αβάπτιστων παιδιών καταδικάζονται στο αιώνιο κενό(!), μια θέση που δεν είναι ούτε ουρανός ούτε κόλαση.
Παρόμοιες είναι οι απόψεις της ανατολικής εκκλησίας, δηλαδή καταδικάζει και αυτή τα αβάπτιστα νήπια σε ένα αντίστοιχο κενό και τα τιμωρεί με «ακηδεία», δεν τα κηδεύει δηλαδή(!).
Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)