Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

Εαυτούς εξετάζετε αν ήσθε εν τη πίστει, εαυτούς δοκιμάζετε



Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δεν θέλουν ν' ακούσουν την αλήθεια, επειδή θα ταράξει την ψεύτικη ελπίδα που έχουν ότι θα πάνε στον ουρανό, ενώ στην πραγματικότητα δεν θα πάνε. Υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι στο Χριστιανισμό που πιστεύουν ότι είναι εντάξει με το Θεό, που πιστεύουν ότι είναι σωσμένοι, επειδή τους το είπε κάποιος κήρυκας, ο οποίος θα έπρεπε να ξοδέψει περισσότερο χρόνο στη μελέτη της Βίβλου και λιγότερο χρόνο στο κήρυγμα.

Ακούω ανθρώπους να λένε ότι είναι σωσμένοι και τους ρωτάω πώς το ξέρουν ότι είναι σωσμένοι. Η απάντηση είναι, επειδή πιστεύουν. Και κανένας δεν τους έκανε τη δεύτερη ερώτηση: Πώς γνωρίζεις ότι πιστεύεις;

Όλοι οι άνθρωποι ή τουλάχιστον οι περισσότεροι, πιστεύουν ότι πιστεύουν. Κι εμείς γνωρίζουμε ότι αυτό δεν είναι αλήθεια. Αν πηγαίναμε σε ταβέρνες ή σε χώρους που χρησιμοποιούν ναρκωτικές ουσίες απόψε, αν πηγαίναμε σε καζίνο οπουδήποτε σ' αυτόν τον κόσμο, θα βρίσκαμε ανθρώπους που πιστεύουν ότι πιστεύουν. Κι η ερώτηση είναι: Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι εμείς πιστεύουμε, όταν τόσοι πολλοί άνθρωποι λένε ότι πιστεύουν κι εμείς ξέρουμε ότι δεν πιστεύουν.

Έχουμε συνδυάσει δύο διδασκαλίες κι έχουμε χάσει και τις δύο. Υπάρχουν δύο πολύ σημαντικές διδασκαλίες στη Χριστιανική πίστη. Η πρώτη είναι αυτό που κοινώς αποκαλούμε η ασφάλεια του πιστού, ότι κάθε άτομο που έχει αληθινά πιστέψει στον Ιησού Χριστό είναι αναγεννημένο και ασφαλές. Ο ίδιος Θεός που τους έσωσε, θα τους κρατήσει σωσμένους. Η ασφάλεια του πιστού.

Υπάρχει όμως κι άλλη μία διδασκαλία, την οποία δεν την ακούμε πολύ. Δεν είναι μόνο η διδασκαλία της ασφάλειας, αλλά και η διδασκαλία της βεβαιότητας. Είναι αλήθεια ότι η δύναμη του Θεού φυλάει κάθε αληθινό πιστό. Αυτή είναι η διδασκαλία της ασφάλειας, αλλά η διδασκαλία της βεβαιότητας είναι: Πώς μπορείς να είσαι βέβαιος ότι είσαι αληθινός πιστός;

Υπάρχουν άνθρωποι που λένε: «Λοιπόν, απλά ξέρω ότι το ξέρω.» Τους λέω ότι υπάρχει μία οδός που φαίνεται σωστή στους ανθρώπους, αλλά οδηγεί στο θάνατο.

Άλλοι λένε: «Λοιπόν, γνωρίζω μέσα στα κατάβαθα της καρδιάς μου ότι είμαι σωσμένος». Η Βίβλος λέει ότι η καρδιά είναι απατηλή και σφόδρα διεφθαρμένη. Η διαφθορά της ξεπερνά τη γνώση. Θέλεις λοιπόν στ' αλήθεια να εμπιστευτείς έναν νου που είναι λανθασμένος; Θέλεις πραγματικά να εμπιστευτείς μία καρδιά που είναι διεφθαρμένη;

Κάποιοι άλλοι, με όλη την άνεση, ομολογούν: "Λοιπόν, ξέρω ότι είμαι σωσμένος διότι ο κήρυκας μου είπε ότι είμαι σωσμένος." Από πότε οι άνθρωποι έχουν τέτοια εξουσία; Κι έπειτα το χειρότερο απ' όλα: «Ξέρω ότι είμαι σωσμένος γιατί έχω βαδίσει με το Θεό.» Αγαπητοί μου φίλοι, θέλω να σας πω ότι: Αν δεν βαδίζετε με το Θεό τώρα, δεν μπορείτε να έχετε καμία επιβεβαίωση ότι έχετε ποτέ σωθεί.

Αυτό που λέμε είναι ότι έχουμε τη βεβαιότητα ότι Τον γνωρίζουμε, όχι επειδή μία φορά μετανοήσαμε, αλλά επειδή συνεχίζουμε να μετανοούμε και σήμερα. Δεν είναι επειδή μία φορά βαδίσαμε μ' Εκείνον. Συνεχίζουμε να βαδίζουμε μ' Εκείνον σήμερα, επειδή Εκείνος που άρχισε ένα καλό έργο, θα το τελειώσει.

Β' Κορ.ιγ:5 Εαυτούς εξετάζετε αν ήσθε εν τη πίστει, εαυτούς δοκιμάζετε. Η δεν γνωρίζετε εαυτούς ότι ο Ιησούς Χριστός είναι εν υμίν; εκτός εάν ήσθε αδόκιμοι κατά τι.

Ο Παύλος είχε έρθει σε μία εκκλησία όπου όλοι επαγγέλλονταν τον Ιησού, αλλά πολλοί απ' αυτούς βάδιζαν σαρκικά. Δεν τους λέει: «Να σας ρωτήσω κάτι; Πότε ήταν η πρώτη φορά που ζητήσατε τον Ιησού Χριστό να έρθει στην καρδιά σας;» Μιλάει για τον παρόντα χρόνο και τους λέει τα λόγια του παραπάνω εδαφίου.

Αν κάποιος για τρία-τέσσερα χρόνια φαίνεται να έχει βαδίσει με το Θεό, αγαπούσε τους αδελφούς, έκανε φιλότιμες προσπάθειες στην προσευχή, γνώριζε το λόγο, συναθροιζόταν με τους άλλους πιστούς και όλα τα συναφή κι έπειτα αρχίζει βαθμιαία να πέφτει, να απομακρύνεται, να επιτρέπει στον κόσμο την αμαρτία και σε άλλα πράγματα να μπουν στη ζωή του, να απολαμβάνει την κοινωνία με τους ασεβείς, τι θα του πεις; Ότι είναι πιστός; Αν ένα έργο Θεού δεν συνεχίζει, ποτέ δεν ήταν έργο Θεού».

Τι λέει ο Παύλος σ' αυτό το άτομο; Λέει: Δοκίμαζε τον εαυτό σου. Κάνε ένα τεστ.

Εξετάζετε τους εαυτούς σας! Δεν είναι κάτι που μπορεί να παίζει κανείς. Δεν είναι κάτι που πρέπει να σε ανησυχήσει για μια μέρα. Μιλάμε για την αιωνιότητα. Είναι καλά η ψυχή σου; Αν εξετάζεις τον εαυτό σου μέσα στο φως της Γραφής, θα βρεθείς πλήρης και ολοκληρωμένος, αναγεννημένος, κρατημένος από τη δύναμη του Θεού;

Είναι καιρός να κάνεις ένα τεστ και να σταματήσεις να βασίζεσαι στα συναισθήματά σου και να σταματήσεις να βασίζεσαι σε ό,τι σου λέει ο καθένας και να σταματήσεις να συγκρίνεις τον εαυτό σου με άλλους ανθρώπους που αποκαλούν τους εαυτούς τους Χριστιανούς, επειδή η πλειοψηφία των ανθρώπων, που αποκαλούν τους εαυτούς τους Χριστιανούς, είναι χαμένοι.

Εξέτασε τον εαυτό σου. Πάρε το λόγο του Θεού και δες τι λέει για τον αληθινό Χριστιανό και εξέτασε τον εαυτό σου σ' αυτό το φως. Αν βρεθείς ελλιπής, μετανόησε και πίστεψε. Ρίξε τον εαυτό σου στο έλεος του Θεού. Κράξε σ' Εκείνον μέχρι να γίνει ένα έργο.

Αυτός ο ανόητος Χριστιανισμός: «Επαναλάβετε αυτά τα λόγια μετά από μένα». Όχι, πρέπει να περιμένεις τον Κύριο. Πρέπει να κράζεις σ' Εκείνον μέχρι το έργο να γίνει. Ένα αληθινό έργο, ένα τελειωμένο έργο, ένα πλήρες έργο.

Θέλετε να κάνουμε ένα τεστ; Θέλετε να εξετάσουμε τη ζωή μας; Θέλεις να εξετάσεις τον εαυτό σου σήμερα για να δεις αν είσαι αληθινά Χριστιανός; Πρέπει μόνο να πάμε στο λόγο του Θεού, για να το κάνουμε αυτό.

Α’ Ιωάν.ε:13 Ταύτα έγραψα προς εσάς τους πιστεύοντας εις το όνομα του Υιού του Θεού, διά να γνωρίζητε ότι έχετε ζωήν αιώνιον, και διά να πιστεύητε εις το όνομα του Υιού του Θεού.

Ο Ιωάννης μας δίνει την αιτία μέσα στο Ευαγγέλιό του.

Ιωάν.κ:31 ταύτα δε εγράφησαν διά να πιστεύσητε ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός ο Υιός του Θεού, και πιστεύοντες να έχητε ζωήν εν τω ονόματι αυτού.

Γράφει το Ευαγγέλιό του έτσι ώστε οι άνθρωποι να πιστέψουν ότι ο Ιησούς είναι ο Γιος του Θεού, ότι Αυτός είναι ο Χριστός, ότι θα έχουν αιώνια ζωή. Γράφει την επιστολή του σε σας που πιστεύετε στο όνομα του Υιού του Θεού, (σ' εκείνους που επαγγέλλονται το Χριστό), για να γνωρίζετε ότι έχετε αιώνια ζωή...»

Θέλεις να γνωρίζεις αν είσαι ή όχι αναγεννημένος; Διάβασε την Α' Ιωάννου, που έχει μια σειρά από δοκιμασίες.

Μην ακούτε την καρδιά σας. Ακούτε το λόγο του Θεού. Μην ακούτε τι λέει ο μπαμπάκας σας για τη σωτηρία σας. Συγκρίνετε αυτά που διαβάζετε με αυτά που γνωρίζετε για την κρυφή ζωή σας.

Πολλοί νέοι, πλανούν τους γονείς τους. Εξωτερικά συμμορφώνονται με το νόμο τους, αλλά δεν είναι μέσα στην καρδιά τους. Άλλα κάνουν στο φανερό και άλλα στα κρυφά και το ξέρουν. Κάποιοι που δεν είναι παιδιά, αλλά ενήλικες, έφηβοι που μεγάλωσαν, ζουν τελείως κοσμικά και το ξέρουν. Μπορείτε να συγκρίνετε τη ζωή που κάνετε όταν είστε έξω, μόνοι σας, με το λόγο του Θεού; Όχι όταν είσαι στην εκκλησία, που όλα είναι ωραία, επειδή έχεις βάλει το θρησκευτικό μέικ-απ. Εκείνο εκεί έξω, όταν κανείς δεν κοιτάζει. Πάρε αυτό το άτομο και σύγκρινέ το σήμερα με το λόγο του Θεού και δες αν στέκεται.

Μπορεί να σκέφτεσαι ότι είμαι λίγο απότομος. Πώς θα περίμενες να είμαι, αν ένα τρένο κινείται αργά μπροστά μου και βλέπω το μικρό μου εγγόνι μόλις μερικά εκατοστά μακριά απ' τον τροχό. Περιμένεις να του ψιθυρίσω στο αυτί: «Κάνε πίσω, παιδί μου». Περιμένεις να μην ταραχτώ καθόλου, αλλά να κάνω μια ευγενική κίνηση με το χέρι μου; Ή θα περίμενες να ουρλιάξω: «Μηηηηηηηηηηη!!!!» Πώς περιμένεις να κηρύξω γι' αυτά τα πράγματα; Ας πάρουμε αυτή την κρυφή ζωή σου και να τη συγκρίνουμε με το λόγο του Θεού.

Α’ Ιωάν.α:5 Και αύτη είναι η επαγγελία, την οποίαν ηκούσαμεν απ' αυτού και αναγγέλλομεν προς εσάς, ότι ο Θεός είναι φως και σκοτία εν αυτώ δεν υπάρχει ουδεμία.

Τι σημαίνει αυτό; Όπως σε όλα τα γραφτά του Ιωάννη, αφήνει τα πράγματα ανοιχτά. Πιστεύω ότι, καθώς κοιτάζεις μέσα σ' αυτό το κείμενο, θα ανακαλύψεις ότι υπάρχουν δύο πράγματα. Πρώτα απ' όλα όποτε μιλάμε για φως και το βλέπουμε αυτό στον Ιωάννη κεφ.γ', μιλάμε για αγιασμό, δικαιοσύνη. Ο Θεός είναι ένας άγιος και δίκαιος Θεός. Δεν έχει αμαρτία, δεν έχει ψεγάδι, δεν έχει σκιά, ούτε ίχνος ανηθικότητας μέσα Του. Ο Θεός δεν μπορεί να πειραστεί. Εσύ μπορείς να πειραστείς γιατί υπάρχει ακόμα ένα στοιχείο του κακού μέσα σου που παρασύρεται προς το κακό. Ο Θεός δεν έχει κακό μέσα Του. Το κακό δεν μπορεί να Τον ελκύσει. Το απαξιώνει. Το περιφρονεί. Είναι άγιος.

Όμως, αυτό δεν είναι η κύρια έννοια του Ιωάννη εδώ. Ο Ιωάννης συνδιαλέγεται με μια ομάδα ψευδοπροφητών που βασικά λένε σε όλους ότι ο Θεός είναι ένας πολύ σκοτεινός, ομιχλώδης και κρυφός χαρακτήρας και ότι η γνώση για το Θεό είναι εσωτεριστική. Είναι κρυμμένη και σκοτεινή και μόνο ελάχιστοι άνθρωποι τη γνωρίζουν. Και πιστεύω ότι ο Ιωάννης αντικρούει αυτούς τους ψευδοπροφήτες και λέει ότι ο Θεός είναι φως. Κι εννοεί αυτό: Ο Θεός μας αποκάλυψε ποιος είναι, μας αποκάλυψε και το θέλημά Του. Το έκανε πολύ ξεκάθαρο.

Τι είδους θεό έχουμε; Είναι αυτό το είδος του θεού, στον οποίο μπορείς να προσεύχεσαι, αλλά δεν μπορείς να ορίσεις ποιος είναι. Είναι ένας θεός για τον οποίο μπορείς να μιλήσεις σε μια συζήτηση, αλλά δεν μπορείς να καθορίσεις ποιο είναι το θέλημά του. Βέβαια, αυτός είναι ένας καλός θεός για να έχεις. Γιατί; Διότι δεν είσαι πλέον υπόλογος σε έναν τέτοιο θεό. Δεν ξέρεις ποιος είναι και δεν ξέρεις τι θέλει, έτσι απλά κάνεις ό,τι η σαρκική, πονηρή καρδιά σου θέλει να κάνεις. Είναι πολύ βολικός θεός και αυτό είναι το είδος του θεού που έχουν κάποιοι υποτιθέμενοι Χριστιανοί.

Ο Ιωάννης όμως αντιμάχεται σ' αυτό και λέει: Όχι, φίλε μου, ο Θεός σου έχει πει ακριβώς ποιος είναι και ο Θεός σου έχει πει ακριβώς τι απαιτεί από σένα. Δεν είναι ένας κρυφός Θεός. Τώρα που το μάθαμε αυτό, ας πάμε στο επόμενο εδάφιο.

Λέει το εξής: «Αν πούμε ότι έχουμε κοινωνία μαζί Του...» Τι σημαίνει αυτό; Αν πούμε ότι είμαστε σωσμένοι, είναι ακριβώς αυτό που σημαίνει. Αν πούμε ότι Τον γνωρίζουμε, αν πούμε ότι μένουμε εν Αυτώ. Για τόσα πολλά χρόνια, διδαχτήκαμε ότι η Α' Ιωάννου μιλάει για τη διαφορά μεταξύ ενός Χριστιανού που βαδίζει σε κοινωνία με το Θεό κι ενός Χριστιανού που δεν βαδίζει έτσι. Αν πούμε δηλαδή ότι γνωρίζουμε Αυτόν, κι όμως περπατάμε μέσα σε σκοτάδι, απλά είμαστε συγχυσμένοι Χριστιανοί. Δεν εννοεί αυτό το εδάφιο.

Αυτό που λέει το εδάφιο είναι: «Αν πούμε ότι έχουμε κοινωνία μαζί Του και περπατάμε στο σκοτάδι, λέμε ψέματα και δεν πράττουμε την αλήθεια». Αν πούμε ότι είμαστε Χριστιανοί και όμως περπατάμε στο σκοτάδι, λέμε ψέματα. Θα μου πεις, «Ναι, αλλά δεν ξέρεις την καρδιά μου».

Το θέμα αυτή τη στιγμή δεν είναι η καρδιά σου, γιατί δεν είναι αυτό που είπε ο Ιωάννης. Ο Ιωάννης λέει, αν πούμε ότι έχουμε κοινωνία με το Θεό κι όμως περπατάμε στο σκοτάδι, είμαστε ψεύτες. Τώρα, τι σημαίνει να περπατάς στο σκοτάδι; Λοιπόν, πρώτα απ' όλα πρέπει να καταλάβεις τι είναι το σκοτάδι. Είναι το αντίθετο του φωτός. Αν πούμε ότι είμαστε Χριστιανοί κι όμως περπατάμε, προχωράμε μ’ ένα τρόπο ζωής, που διαψεύδει όλα όσα ο Θεός μας έχει πει για τον Εαυτό Του, που διαψεύδει το θέλημα του Θεού, είμαστε ψεύτες. Αν το στυλ της ζωής μας δεν αντανακλά τίποτα από το χαρακτήρα του Θεού, αλλά αντιφάσκει εντελώς με αυτά που ο Θεός έχει πει για το θέλημά Του, τότε είμαστε ψεύτες, όταν λέμε ότι είμαστε Χριστιανοί.

Πρέπει να το καταλάβουμε. Υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι γύρω μας που προφασίζονται ότι είναι χριστιανοί. Τους βλέπουμε καθημερινά. Είναι σαν να έχουν μια ομίχλη πάνω από τα κεφάλια τους. Γι' αυτό η θρησκεία είναι τόσο επικίνδυνη. Όλοι αυτοί που κηρύττουν, αν επαναλάβεις μία προσευχή, θα πας στον ουρανό και τη στιγμή που το λένε αυτό σε κάποιο άτομο, είναι σαν να έρχεται μια ομίχλη πάνω τους. Είναι καιρός να διαλύσουμε αυτή την ομίχλη με ένα βαθύτερο και μεγαλύτερο φως. Κι αυτό είναι ο λόγος του Θεού.

Ο Ιωάννης λέει ότι, αν λες ότι είσαι Χριστιανός κι όμως το στυλ της ζωής σου, ο δρόμος που βρίσκεσαι, δεν αντανακλά το χαρακτήρα Του και τα πράγματα που κάνεις έρχονται ενάντια στο θέλημά Του σαν τρόπος ζωής, σου λέει ότι είσαι ψεύτης όταν λες ότι είσαι Χριστιανός.

Ας προχωρήσουμε. Ορίστε τα επόμενα εδάφια: Α’ Ιωάν.α:8-9 Εάν είπωμεν ότι αμαρτίαν δεν έχομεν, εαυτούς πλανώμεν και η αλήθεια δεν είναι εν ημίν. Εάν ομολογώμεν τας αμαρτίας ημών, είναι πιστός και δίκαιος, ώστε να συγχωρήση εις ημάς τας αμαρτίας και καθαρίση ημάς από πάσης αδικίας.

Αν λέμε ότι δεν έχουμε αμαρτία, εξαπατούμε τον εαυτό μας και η αλήθεια δεν υπάρχει μέσα μας. Υπήρξαν τάσεις ή οριακές περιπτώσεις στον Χριστιανισμό μέσα στην Ιστορία της Εκκλησίας που πίστευαν σε μια αναμάρτητη τελειότητα. Λοιπόν, η Γραφή δεν το διδάσκει αυτό. Η Βίβλος διδάσκει ότι ακόμα και ο πιο ώριμος, ο πιο θεοσεβής Χριστιανός είναι ακόμα ευάλωτος στην αμαρτία.

Μία από τις μεγαλύτερες αποδείξεις ότι ένα άτομο έχει αληθινά αναγεννηθεί, ότι ένα άτομο είναι αληθινά παιδί του Θεού, είναι ότι θα είναι ευαίσθητο απέναντι στην αμαρτία μέσα στη ζωή του και θα οδηγείται στη μετάνοια και την εξομολόγηση αυτής της αμαρτίας. 

Ένας αληθινός Χριστιανός είναι ευαίσθητος στην αμαρτία. Πότε ήταν η τελευταία φορά που έκλαψες για την αμαρτία σου; Αυτό είναι τρομακτικό. Πότε ήταν η τελευταία φορά που συντρίφτηκες για την αμαρτία σου; Αυτό είναι τρομακτικό. Μερικοί μπορεί να μη γνωρίζετε καν για τι πράγμα μιλάω. Όταν είμαστε παιδιά του Θεού, ο Θεός μας φυλάει. Μιλάει για τη ζηλότυπη αγάπη Του για τον Ισραήλ. Δεν είναι μεγαλύτερη για την Εκκλησία; Σε φυλάει ο Θεός;

Είσαι ευαίσθητος στην αμαρτία; Σε οδηγεί στην εξομολόγηση; Τώρα υπάρχει κάτι που πρέπει να καταλάβετε κάποιοι. «Δεν πέφτουμε σε αμαρτία. Κανένας άνθρωπος δεν πέφτει σε αμαρτία. Γλιστράμε εκεί όπως όλοι.»

Ο Θεός λέει: Ησ.ξς:2 «Διότι η χειρ μου έκαμε πάντα ταύτα και έγειναν πάντα ταύτα, λέγει Κύριος· εις τίνα λοιπόν θέλω επιβλέψει; εις τον πτωχόν και συντετριμμένον το πνεύμα και τρέμοντα τον λόγον μου».

Τρέμεις το λόγο Του ή ψάχνεις «παραθυράκια» μέσα σ' αυτόν; Δικαιολογείς την αμαρτία σου; Αποφεύγεις το λόγο διότι ξέρεις ότι θα σου μιλήσει ή θα μιλήσει για σένα;

Τρίτο τεστ. Βρίσκεται στο Α’ Ιωάν.β:3 «Και εν τούτω γνωρίζομεν ότι εγνωρίσαμεν αυτόν, εάν τας εντολάς αυτού φυλάττωμεν»

Τώρα ακούστε αυτό (εδάφιο 4): «Όστις λέγει, Εγνώρισα αυτόν, και τας εντολάς αυτού δεν φυλάττει, ψεύστης είναι, και εν τούτω η αλήθεια δεν υπάρχει» Ας προσέξουμε αυτό το τεστ. Με αυτό γνωρίζουμε ότι Τον γνωρίσαμε.

Πώς ξέρεις ότι Τον γνώρισες; Αν πας στους περισσότερους ποιμένες και τους πεις: «Δεν ξέρω αν είμαι σωσμένος ή όχι», θα σου κάνουν την εξής ερώτηση: «Υπήρξε κάποια στιγμή στη ζωή σου που προσευχήθηκες και ζήτησες τον Ιησού να έρθει στην καρδιά σου;» Αν πεις ναι, θα προχωρήσουν στο: «Ήσουν ειλικρινής;» Αν πεις, «Νομίζω», θα πουν, «Τότε είσαι σωσμένος και πρέπει να σταματήσεις το διάβολο από το να σε ενοχλεί.» 

Κοιτάξτε τι λέει η Βίβλος. Πώς μπορείς να ξέρεις ότι είσαι σωσμένος; «Και εν τούτω γνωρίζομεν ότι εγνωρίσαμεν αυτόν». Επειδή μας το λέει η καρδιά μας; Επειδή ο κήρυκας μας το λέει; Επειδή απλά το αισθανόμαστε; Κοιτάξτε τι λέει. Με τούτο γνωρίζουμε ότι Τον γνωρίσαμε, «εάν τας εντολάς αυτού φυλάττωμεν». Και αυτό το " «φυλάττωμεν»  είναι σε ενεστώτα χρόνο, όπως και άλλα πολλά πράγματα μέσα σ' αυτό το κείμενο. Κι αυτό που λέει είναι: Αν συνεχίζουμε να τηρούμε τις εντολές Του, ξέρουμε ότι Τον γνωρίζουμε. Αν εμμένουμε στις εντολές Του, ξέρουμε ότι Τον γνωρίζουμε. 

Και μετά συνεχίζει και λέει: Αυτός που κάνει το αντίθετο, δεν Τον γνωρίζει. Τώρα θέλω να κοιτάξετε κάτι για ένα λεπτό. Τι σημαίνει να φυλάττωμεν τις εντολές Του; Σημαίνει να περπατάς σε μια αναμάρτητη τελειότητα; Όχι. Απλά, είναι ένα στυλ ζωής. Αν παίρναμε τη ζωή σου για 24 ώρες και την κάναμε ταινία, θα βλέπαμε ένα στυλ ζωής που θα ποθούσε να γνωρίζει τις εντολές του Θεού, θα επιθυμούσε να τις υπακούσει, θα αυξανόταν σε νίκη μέσα στην υπακοή και θα συντριβόταν όταν δεν υπάκουε; Θα βλέπαμε αυτό στη ζωή σου;  

Μπορεί να σκεφτείς: «Κάποτε, ναι». Ξεχνάς τι λέει: «Αν συνεχίζεις να φυλάττεις...» αυτό είναι επιμονή. Γιατί επιμονή; Εξαιτίας των υποσχέσεων του Θεού. Εκείνος που άρχισε ένα καλό έργο, θα το τελειώσει και αν το έργο δεν έχει τελειώσει, δεν το έκανε Εκείνος.

Είναι το στυλ της ζωής σου σημαδεμένο από ένα παθιασμένο ενδιαφέρον για τις εντολές του Θεού και έναν πόθο να τις υπακούσει; 

Κοιτάξτε τώρα το εδάφιο 4: «Όστις λέγει, Εγνώρισα αυτόν, και τας εντολάς αυτού δεν φυλάττει, ψεύστης είναι, και εν τούτω η αλήθεια δεν υπάρχει». Αν έχεις βρεθεί σε κάποιες συναθροίσεις, ιδιαίτερα ανάμεσα σε ανθρώπους που θεωρούν τους εαυτούς τους σούπερ πνευματικούς και το βροντοφωνάζουν, εννοώ συναθροίσεις που ο κήρυκας θ' αρχίσει να κηρύττει ή η μουσική θα παίζει και κάποιος θα σηκωθεί και θα πει: «Ω, αλληλούια, Αυτός είναι ο Σωτήρας μου. Αλληλούια, Τον γνωρίζω». 

Αυτό είναι ακριβώς εκείνο για το οποίο μιλάει ο Ιωάννης εδώ. Για εκείνον που σηκώνεται στη μέση της συνάθροισης και λέει: «Γνωρίζω ότι Τον γνώρισα», αλλά δεν τηρεί τις εντολές Του και είναι ψεύτης.

Ο Ιωάννης είναι ο απόστολος της αγάπης. Ο Παύλος ήταν γνωστός για το μεγάλο του μυαλό, αλλά νομίζω ότι ο Ιωάννης ήταν γνωστός για τη μεγάλη του αγάπη. Κι όμως, αυτός ο ταπεινός, συντριμμένος απόστολος απαγγέλλει την ετυμηγορία. Είσαι ψεύτης. Είναι εκπληκτικό, δεν είναι;  

Ας πάμε σε ένα άλλο τεστ. Α’ Ιωάν.β:6 Όστις λέγει ότι μένει εν αυτώ χρεωστεί, καθώς εκείνος περιεπάτησε, και αυτός ούτω να περιπατή». Ο Χριστιανός οφείλει να περπατάει όπως ο Ιησούς περπάτησε κι εσύ λες: «Αδελφέ, το πας πολύ μακριά τώρα. Ποιος μπορεί να βαδίσει όπως ο Ιησούς βάδισε;» 

Θέλω να σου κάνω μια ερώτηση. Ποια είναι η μεγαλύτερη επιθυμία μέσα στην καρδιά σου; Είναι η μεγάλη σου επιθυμία να περπατήσεις όπως Εκείνος περπάτησε; Να είσαι όπως ήταν Εκείνος; Είναι αυτή η μεγάλη σου επιθυμία; Ψάχνεις να βάζεις το πόδι σου μέσα στα δικά Του χνάρια; Άκουσέ με, γιατί αν δεν το κάνεις, να φοβάσαι.

Αν έπρεπε να κοιτάξω στη ζωή σου, αν έπρεπε να την κάνω ταινία, θα έβλεπα από την υποτιθέμενη μέρα που πίστεψες, αυτή την επιθυμία να περπατάς όπως Εκείνος ή επιθυμείς να περπατάς όπως όλοι οι άλλοι; Επιθυμείς να περπατάς όπως ο κόσμος και να πράττεις όπως ο κόσμος και να μιλάς όπως ο κόσμος και να συναναστρέφεσαι όπως ο κόσμος; Ταυτίζεσαι με τον κόσμο; Ή με τον Ιησού;

Δεν συζητάμε για το αν χρειάζεται ή όχι να αφιερώσεις ξανά τη ζωή σου απόψε. Συζητάμε για το αν ή όχι χρειάζεται να σωθείς.