Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2018

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΑΔΑΣ (2)



Η θεότητα του Ιησού Χριστού.

Η θεωρία της τριάδας δέχεται τη θεότητα του Ιησού Χριστού, αλλά μειώνει το πλήρωμα της θεότητάς Του, όπως περιγράφεται στη Γραφή. Πρακτικά, οι τριαδικοί αρνούνται ότι το πλήρωμα της θεότητας κατοικεί στον Ιησού, γιατί δεν μπορούν να δεχτούν ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας και το Άγιο Πνεύμα. Δεν υψώνουν το όνομα και το πρόσωπο του Ιησού αρκετά και δεν Του δίνουν την πλήρη αναγνώριση που η Βίβλος Του δίνει.

Αντιφάσεις.

Το βασικό πρόβλημα είναι ότι η θεωρία της τριάδας είναι εξωβιβλική διδασκαλία αφού αντιφάσκει με αρκετές Βιβλικές διδασκαλίες και με πολλά συγκεκριμένα εδάφια των Γραφών. Επιπλέον, η διδασκαλία αυτή περιέχει αρκετές αντιφάσεις στα ίδια τα λεγόμενά της. Φυσικά, η πιο τρανταχτή αντίφαση μέσα στην ίδια τη διδασκαλία είναι το πώς μπορεί να υπάρχουν τρία πρόσωπα στη θεότητα, όπως κι αν το εννοούν, και την ίδια στιγμή να υπάρχει ένας Θεός.


Παρακάτω, αναφέρουμε μερικές αντιξοότητες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη διδασκαλία της τριάδας. Αυτή η λίστα δεν εξαντλεί το θέμα, αλλά δίνει μια ιδέα του πόσο πολύ παρεκκλίνει αυτή η διδασκαλία από το λόγο του Θεού.

1. Μήπως ο Ιησούς έχει δύο πατέρες; Ο Πατέρας είναι ο Πατέρας του γιου (Α΄Ιωάν.α:13), όμως το παιδί που γεννήθηκε από τη Μαριάμ συνελήφθη εκ Πνεύματος Αγίου (Ματθ.α:18, 20  Λουκ.α:35). Ποιος είναι ο πραγματικός πατέρας; Μερικοί τριαδικοί υποστηρίζουν ότι το Άγιο Πνεύμα ήταν μάλλον ο αντιπρόσωπος του Πατέρα στη σύλληψη – μια διαδικασία που την παρομοιάζουν με την τεχνητή γονιμοποίηση!

2. Πόσα Πνεύματα υπάρχουν; Ο Θεός, ο Πατέρας είναι Πνεύμα (Ιωάν.δ:24), ο Κύριος Ιησούς είναι Πνεύμα (Β΄Κορ.γ:17), και το Άγιο Πνεύμα είναι Πνεύμα εξ ορισμού. Παρόλα αυτά, υπάρχει ένα Πνεύμα (Α΄Κορ.ιβ:13  Εφες.δ:4).

3. Αν ο Πατέρας και ο Υιός είναι ίσοι, γιατί ο Ιησούς προσεύχεται στον Πατέρα; (Ματθ.ια:25). Μπορεί ένας Θεός να προσεύχεται σ’ ένα άλλο Θεό;

4. Με την ίδια λογική, πως μπορεί να ξέρει λιγότερα ο Υιός απ’ ότι ο Πατέρας; (Ματθ.κδ:36  Μάρκ.ιγ:32).

5. Πως είναι δυνατόν ο Υιός να μην έχει δική Του δύναμη παρά μονάχα αυτή που του δίνει ο Πατέρας; (Ιωάν.ε:19, 30, ς:38).

6. Πώς να ερμηνεύσουμε άλλα εδάφια της Γραφής που υποδηλώνουν ανισότητα ανάμεσα στον Πατέρα και τον Υιό; (Ιωάν.η:41  ιδ:28  Α΄Κορ.ια:3).

7. Πέθανε ο Θεός Υιός; Η Βίβλος λέει ότι ο Υιός πέθανε (Ρωμ.ε:10). Αν είναι έτσι, πεθαίνει ο Θεός; Μπορεί ένα μέρος του Θεού να πεθάνει;

8. Πως είναι δυνατόν να υπάρχει ένας αιώνιος Υιός τη στιγμή που η Βίβλος μιλάει για μονογενή Υιό, πράγμα που φανερώνει καθαρά ότι ο Υιός είχε κάποια αρχή; (Ιωάν.γ:16  Εβρ.α:5-6).

9. Αν ο Υιός είναι αιώνιος και υπήρχε στη δημιουργία, ποια ήταν τότε η μητέρα Του; Η Γραφή μας λέει ότι ο Υιός προήλθε από γυναίκα (Γαλ.δ:4).

10. Ο «Θεός Υιός» υπέταξε την πανταχού παρουσία Του όσο ήταν στη γη; Αν είναι έτσι, πως μπορούσε να παραμένει Θεός;

11. Αν ο Υιός είναι αιώνιος και αμετάβλητος, πως μπορεί η βασιλεία Του να έχει τέλος; (Α΄Κορ.ιε:24-28).

12. Αν η απάντηση στις ερωτήσεις 3-11 είναι ότι ο Γιος του Θεού σαν άνθρωπος ήταν περιορισμένος σε γνώση, σε δύναμη και πέθανε, τότε πως μπορούμε να μιλάμε για Θεό Υιό; Μήπως υπάρχουν δύο «Υιοί»;

13. Ποιον λατρεύουμε και σε ποιον προσευχόμαστε; Ο Ιησούς είπε να λατρεύουμε τον Πατέρα (Ιωάν.δ:21-24), όμως ο Στέφανος προσευχήθηκε στον Ιησού (Πράξ.ζ:59-60).

14. Υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν περισσότερα από τρία πρόσωπα στη θεότητα; Σίγουρα, η Παλαιά Διαθήκη δεν διδάσκει τρία πρόσωπα, αντίθετα δίνει έμφαση στη μονότητα του Θεού. Αν η Καινή Διαθήκη, προσθέτοντας στη διδασκαλία της Παλαιάς Διαθήκης, διδάσκει τρία πρόσωπα, τότε πως μπορούμε να προφυλαχτούμε από επακολουθούσες αποκαλύψεις για περισσότερα πρόσωπα; Αν εφαρμόσουμε την τριαδική λογική για να ερμηνεύσουμε κάποια εδάφια της Γραφής, τότε θα βρούμε και τέταρτο πρόσωπο (Ης.μη:16  Κολ.α:3 β:2  Α’ Θες.γ:11  Ιάκ.α:27). Κατά τον ίδιο τρόπο θα μπορούσαμε να ερμηνεύσουμε κάποια εδάφια της Γραφής έτσι ώστε να φαίνονται ακόμα περισσότερα πρόσωπα (Αποκ.γ:1 ε:6).

15. Μήπως κατοικούν τρία πνεύματα στην καρδιά του Χριστιανού; Ο Πατέρας, ο Ιησούς και το Πνεύμα κατοικούν μέσα στο Χριστιανό (Ιωάν.ιδ:17, 23  Ρωμ.η:9  Εφες.γ:14-17). Όμως, υπάρχει μόνο ένα Πνεύμα (Α’ Κορ.ιβ:13  Εφες.δ:4).

16. Υπάρχει μόνο ένας θρόνος στον ουρανό (Αποκ.δ:2). Ποιος κάθεται πάνω στο θρόνο; Εμείς ξέρουμε ότι ο Ιησούς κάθεται στο θρόνο (Αποκ.α:8, 18  δ:8). Τότε που κάθεται ο Πατέρας και το Άγιο Πνεύμα;

17. Αν ο Ιησούς κάθεται στο θρόνο, τότε πως μπορεί να κάθεται στα δεξιά του Θεού; (Μάρκ.ις:19). Κάθεται ή στέκεται στα δεξιά του Θεού; (Πράξ.ζ:55). Μήπως είναι στον κόλπο του Πατέρα; (Ιωάν.α:18).

18. Ο Ιησούς είναι μέσα στη θεότητα, ή η θεότητα μέσα στον Ιησού; Η Βίβλος (Κολ.β:9) διδάσκει το δεύτερο!

19. Γιατί ενώ ο Ιησούς είπε τα γνωστά λόγια του Ματθ.κη:19, οι μαθητές με συνέπεια βάπτιζαν Ιουδαίους και Εθνικούς χρησιμοποιώντας το όνομα του Ιησού, ακόμα και στην περίπτωση του αναβαπτισμού; (Πράξ.β:38  η:16  ι:48  ιθ:5  κβ:16  Α’ Κορ.α:13).

20. Ποιος ανάστησε το Χριστό απ’ τους νεκρούς; Ο Πατέρας (Πράξ.ιγ:30, Γαλ.α:1, Ρωμ.ς:4, Εφες.α:20); ο Ιησούς (Ιωάν.β:19-21); ή το Άγιο Πνεύμα (Ρωμ.η:11);

21. Ποιος δίνει σοφία να μιλάμε; Ο Ιησούς (Λουκ.κα:12-15); το Πνεύμα (Μάρκ.ιγ:11, Λουκ.ιβ:11,12); ο Πατέρας (Ματθ.ι:19,20);

22. Ποιος είναι μέσα μας; Ο Ιησούς (Β’ Κορ.ιγ:5  Ιωάν.ιδ:17,18,23); το Πνεύμα (Α’ Κορ.ς:19); ο Πατέρας (Εφες.δ:6);

23. Ποιος έγραψε την Αποκάλυψη; Ο Ιησούς (Αποκ.α:12-19); το Πνεύμα (Αποκ.β:7-11); ο Πατέρας (Δαν.ζ:9,13,14);

24. Αν ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα είναι ισότιμα πρόσωπα μέσα στη θεότητα, γιατί η βλασφημία του Αγίου Πνεύματος είναι ασυγχώρητη αμαρτία ενώ η βλασφημία του Υιού δεν είναι; (Λουκ.ιβ:10).

25. Αν το Άγιο Πνεύμα είναι ισότιμο πρόσωπο της τριάδας, γιατί σύμφωνα με τη Γραφή αποστέλλεται συνέχεια από τον Πατέρα και τον Υιό; (Ιωάν.ιδ:26  ιε:26).

26. Αν ο Πατέρας ξέρει κάτι που το Άγιο Πνεύμα δεν το ξέρει, πως είναι ισότιμοι; Μόνο ο Πατέρας ξέρει την ημέρα και την ώρα της δεύτερης έλευσης του Χριστού (Μάρκ.ιγ:32).

27. Η Τριάδα είναι αυτή που κάνει την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη; Εμείς ξέρουμε ότι ο Κύριος (Γιάχβε) είναι Αυτός που κάνει Διαθήκη (Ιερεμ.λα:31-34  Εβρ.η:7-13). Αν ο Γιάχβε είναι τριάδα, τότε ο Πατέρας ο Γιος και το Πνεύμα πρέπει όλοι να πεθάνουν προκειμένου να ισχύει η διαθήκη (Εβρ.θ:16-17).

28. Αν το Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα γιατί να μην είναι κι αυτό Γιος;

29. Αν το Πνεύμα εκπορεύεται από τον Υιό, μήπως είναι ο εγγονός του Πατέρα;