Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 9 Απριλίου 2018

Δανιήλ (22)


Δαν.β:40 Και τετάρτη βασιλεία θέλει σταθή ισχυρά ως ο σίδηρος· καθώς ο σίδηρος κατακόπτει και καταλεπτύνει τα πάντα· μάλιστα καθώς ο σίδηρος ο συντρίβων τα πάντα, ούτω θέλει κατακόπτει και κατασυντρίβει.

Η τέταρτη βασιλεία είναι η Ρώμη, η οποία υπέταξε την προηγούμενη αυτοκρατορία και προσάρτησε τα εδάφη της στην επικράτεια της. Ήταν μια εξουσία ισχυρή όπως ο σίδηρος. Όπως ο σίδηρος κατακόπτει και κατασυντρίβει τα πάντα, έτσι και η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία κυριάρχησε πάνω στους λαούς της Μεσογείου, σε όλους. Ο στόχος τους ήταν να εγκαθιδρύσουν την περίφημη Ρωμαϊκή ειρήνη , αυτό που οι ίδιοι αποκαλούσαν «Pax Romana». Η Ρωμαϊκή ειρήνη ήλθε μόνο μετά από πολλούς βάρβαρους πολέμους.


Ο Δανιήλ μας παρουσιάζει την Ρώμη σαν βάρβαρη και ισχυρή, αλλά ήταν η μόνη αυτοκρατορία που διατήρησε περισσότερο την κυριαρχία της. Και η βασιλεία του Αντίχριστου θα είναι ισχυρή όπως ο σίδηρος, θα φέρεται με βάρβαρο τρόπο και θα κατασυντρίβει όποιον θελήσει να πάει ενάντια σ’ αυτό το σύστημα.

Υπάρχουν δυο κνήμες από σίδηρο στην εικόνα. Αυτό σημαίνει κάτι που έγινε στην ιστορία. Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία διαιρέθηκε στο Ανατολικό και το Δυτικό Ρωμαϊκό κράτος. Το Δυτικό Ρωμαϊκό κράτος έπεσε το 476 μ.Χ, όταν μερικά ευρωπαϊκά φύλα από τον Βορά κατέβηκαν προς τα κάτω και τελικά πέτυχαν να εισβάλουν και να κυριεύσουν τη Ρώμη.

Το Ανατολικό Ρωμαϊκό κράτος επέζησε μέχρι το 1453 μ.Χ, δηλαδή περίπου 1.000 χρόνια περισσότερο. Έτσι αυτή η προφητεία σ’ αυτήν την εικόνα για τις δυο κνήμες από σίδηρο είναι καταπληκτική και ακριβής. 

Δαν.β:41 Περί δε του ότι είδες τους πόδας και τους δακτύλους, μέρος μεν εκ πηλού κεραμέως, μέρος δε εκ σιδήρου, θέλει είσθαι βασιλεία διηρημένη· πλην θέλει μένει τι εν αυτή εκ της δυνάμεως του σιδήρου, καθώς είδες τον σίδηρον αναμεμιγμένον μετά αργιλλώδους πηλού.

Αυτή είναι η βασιλεία του Αντίχριστου, η οποία θα είναι διηρημένη και αυτό δείχνει ότι υπάρχει εξασθένηση στο σύστημα του Αντίχριστου. Γνωρίζουμε για κάποια διαίρεση μέσα στο βασίλειο του Αντίχριστου. Για παράδειγμα, στο Δαν.ζ:8 όπου περιγράφεται το θηρίο με τα δέκα κέρατα, διαβάζουμε ότι ο Αντίχριστος που είναι το «μικρόν κέρας» ξεριζώνει τα τρία από τα δέκα κέρατα και καταλαμβάνει τη θέση τους. Οπωσδήποτε υπάρχει κάποια διαίρεση ή διαμάχη ανάμεσα στα δέκα κέρατα και τρία από αυτά εκθρονίστηκαν. Υπάρχει επίσης μια τελική καταστροφή του συστήματος του Αντίχριστου στους έσχατους καιρούς, στη μάχη του Αρμαγεδδών. Υπάρχουν μερικές περικοπές μέσα στο βιβλίο του Δανιήλ που αναφέρονται σ’ αυτό το γεγονός που θα συμβεί στις έσχατες ημέρες στο τέλος της Μεγάλης Θλίψης. Σχετικά με την μάχη του Αρμαγεδδών η Αγία Γραφή αναφέρει ότι ο Αντίχριστος θα ανησυχήσει και θα φοβηθεί όταν ειδήσεις θα έρθουν από τον βορρά και την ανατολή.

Μας αναφέρει ότι ο σίδηρος ήταν αναμεμιγμένος με πηλό. Ο πηλός είναι σκληρός, αλλά είναι εύθραυστος. Έτσι στο βασίλειο του Αντίχριστου, υπάρχει σκληρότητα και ισχύς όπως ο σίδηρος, αλλά υπάρχουν στοιχεία που θα το κάνουν εύθραυστο και θα εξασθενήσει. Όμως θα μένει μέσα του η δύναμη του σιδήρου.

Η βασιλεία του Αντίχριστου είναι βασιλεία διηρημένη. Έχει δέκα δάκτυλα, που αντιπροσωπεύουν τα δέκα κέρατα που θα κυβερνήσουν μαζί με το θηρίο. Κατά κάποιον τρόπο η βασιλεία του Αντίχριστου θα είναι αναβίωση της παλαιάς Ρώμης. Συνδέονται σαν να είναι ένα βασίλειο, και από την ίδια ουσία.

«πλην θέλει μένει τι εν αυτή εκ της δυνάμεως του σιδήρου».

Η βασιλεία του Αντίχριστου θα κυβερνήσει και θα επιβληθεί με δύναμη και βαρβαρότητα, όπως ακριβώς έκανε και η Ρώμη. Θα είναι ισχυρή και τρομερή παρά την εξασθένηση που θα υπάρχει μέσα σ’ αυτή. Εδώ ο Δανιήλ δεν μας παρουσιάζει απόλυτα μια πέμπτη αυτοκρατορία. Και αυτό γιατί δεν μας δείχνει μια καθαρή διαίρεση των κνημών και των ποδιών. Φαίνονται σαν να είναι ένα. Και ένας από τους λόγους που συνηγορούν σ’ αυτό, είναι ότι ο λαός του Δανιήλ οι Ισραηλίτες είχαν την ευκαιρία να δεχτούν τον Μεσσία κατά τον πρώτο Του ερχομό στη γη, κατά την διάρκεια της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

Αν οι Ισραηλίτες είχαν δεχτεί τον Μεσσία, τότε, δεν θα δημιουργούταν η βασιλεία του Αντίχριστου, ο Θεός θα τους είχε δώσει τη νίκη ενάντια στη Ρώμη και θα ήταν μόνο ένα κράτος και όχι δυο βασίλεια. Αλλά επειδή Τον απέρριψαν, γι’ αυτό συνεχίζεται η πορεία της παγκόσμιας ιστορίας και θα έρθει η βασιλεία του Αντίχριστου στο τέλος των καιρών. Ούτε εδώ, ούτε στο 7ο κεφάλαιο, η Ρώμη και το σύστημα του Αντίχριστου δεν περιγράφονται με σαφήνεια και ξεχωριστά το ένα από το άλλο.

Στην Αποκ.ιζ:10, μας δίδεται περισσότερο φως. Μας λέει για 7 βασιλείς, από τους οποίους οι 5 έπεσαν, ο ένας είναι, και ο άλλος πρόκειται να έρθει. Αυτή είναι μεγαλύτερη αποκάλυψη με σκοπό να διαφωτίσει τα κείμενα του βιβλίου του Δανιήλ, γιατί εδώ μας δείχνει μια καθαρή όραση που δεν υπάρχει στον Δανιήλ.