Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

Η ζωή του Χριστού στα 4 ευαγγέλια (19)

ΠΩΣ ΚΡΑΤΗΣΕ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΙΩΣΗΦ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΔΙΩΞΕΙ ΤΗ ΜΑΡΙΑΜ;

Ματθ.α:20 ΜΕ ΟΝΕΙΡΟ!! Φάνηκε η χάρη του Θεού.

Τρία πράγματα ήταν τότε αποδεκτά σαν χάρη από το Θεό:
       1)    Ένας καλός βασιλιάς
       2)    Προσοδοφόρο έτος
       3)    Όνειρο.

Ένα δημοφιλές λεγόμενο ήταν το εξής: Αν κανείς κοιμάται 7 μέρες χωρίς να δει όνειρο ή να θυμηθεί το όνειρο του (για ερμηνεία) είναι κακοήθης γιατί δεν τον θυμάται ο Θεός. Ήταν δηλαδή σαν μια τιμωρία, και έτσι δίνανε μεγάλη σημασία στα όνειρα.


ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΨΕ Ο ΙΩΣΗΦ ΤΗ ΜΑΡΙΑΜ;

Η Μαριάμ δεν θα μπορούσε να πάει να πει την αλήθεια στον Ιωσήφ, ότι δηλαδή δεν έκανε τίποτα το κακό, αλλά ότι ο άγγελος του Θεού της είπε όλα αυτά που θα γινόταν; Και δεν θα την πίστεψε ο Ιωσήφ, αν του τα έλεγε;
Πιθανόν να μην του είπε τίποτα. 

1)    Ήταν άνθρωπος που τα κρατούσε μέσα της (Λουκ.β:51)
2)    Δεν ήταν πολύ που είχε επιστρέψει από την Χεβρών.
3)    Η κοινωνία τότε ήταν διαφορετική - η γυναίκα δεν πλησίαζε τον άνδρα, αλλά ήταν πάντα κάτω από την εξουσία του.
4)    Πολλές φορές παντρευόταν ανθρώπους που δεν τους είχαν δει.
Ακόμα και να του τα είπε η Μαριάμ, δεν θα μπορούσε να το δεχτεί αμέσως και ο Θεός το γνώριζε αυτό, γι’ αυτό του έδωσε την επιβεβαιωτική μαρτυρία με το όνομα Ιησούς.

ΠΩΣ Ο ΙΩΣΗΦ ΘΑ ΔΕΧΟΤΑΝ ΤΗ ΜΑΡΙΑΜ
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΕΝΟΧΗ;

Θα έπρεπε κάποιος ιερέας να ανακήρυττε το γάμο νόμιμο καθώς και το παιδί την ημέρα της περιτομής στο ναό. Και αυτό το έκανε ο Ζαχαρίας.

ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ Ο ΙΕΡΕΑΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ;

Ο ίδιος θα τη λιθοβολούσε.

Ο Θεός διάλεξε το Ζαχαρία που ήταν συγγενής της Μαριάμ και 1) του έδωσε προφητεία στη γέννηση του Ιωάννη για το Χριστό 2) Η Μαριάμ τον είχε επισκεφτεί από πριν και έτσι ήταν σίγουρος για την παρθενία της και το πιστοποιούσε και η Ελισάβετ που και αυτή προφήτεψε, σκίρτησε το βρέφος μέσα της.

Ο Θεός είχε προβλέψει ώστε η Μαριάμ να έχει συγγενή ένα ιερέα, ώστε αυτός να ανακηρύξει το βρέφος νόμιμο, και από αυτό τον ιερέα να εξέλθει ο Ιωάννης ο πρόδρομος ώστε να συμμαρτηρήσει τέλεια για την υπερφυσική σύλληψη του Ιησού.

Ματθ.α:22,23 Αφού λέει ότι «θέλεις καλέσει το όνομα αυτού Ιησούν» γιατί μετά λέει «και θέλουσι καλέσει το όνομα αυτού ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ» ;

Διότι το ένα είναι το όνομα (Ιησούς) και το άλλο είναι ένας τίτλος Του. Δεν λέει: Θεός μεθ’ ημών αλλά ο Θεός μεθ’ ημών.

Ματθ.α:24 Ενώ ήταν αρραβωνιασμένοι, τώρα λέει ότι παρέλαβε την γυναίκα αυτού που σημαίνει ότι ο Ιωσήφ πήρε γυναίκα του τη Μαριάμ αρκετά πριν την γέννηση του Μεσσία και έμεινε παρθένος μέχρι τη γέννησή του.

Η κρατική εκκλησία δεν δέχεται ότι ο Ιωσήφ παντρεύτηκε τη Μαριάμ, και το ίδιο πιστεύουν οι Καθολικοί. Όμως αν δεν την παντρευόταν, ο Ιησούς θα ήταν νόθος και δεν θα μπορούσε να πάει στο Ναό.

Ματθ.α:25 Αυτό το εδάφιο, έχει στραγγαλιστεί από την καλογερίστικη παράδοση: Ενώ τόσο καθαρά λέει «δεν εγνώριζεν αυτήν, ΕΩΣΟΥ εγέννησε...» και το «εωσού» είναι επίρρημα χρονικό που φανερώνει ότι μια πράξη δεν έχει λάβει χώρα μέχρις ότου κάποιο άλλο γεγονός συμβεί. Η πράξη δηλαδή αναστέλλεται μέχρι να γίνει κάτι. Που σημαίνει ότι αφού έγινε η γέννα, θα είχαν σαν ανδρόγυνο ευλογημένες συζυγικές σχέσεις που ο Θεός έβαλε.

Ο Ορθόδοξος θεολόγος Ι. Κολιτσάρας στη μετάφρασή του της Καινής Διαθήκης μεταφράζει (παραφράζει) το Ματθ.α:25 ως εξής: «Και ποτέ δεν εγνώρισεν αυτήν ως σύζυγον ούτε και όταν εγέννησε αυτή τον πρώτον και μοναδικόν υιόν της ούτε και μετά ταύτα». ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ! ! !

Δεν λέει «τον υιόν αυτής τον μονογενή» αλλά «τον υιόν αυτής τον πρωτότοκον» Πρωτότοκος σημαίνει: ο γεννηθείς πρώτος και αναφέρεται σε γονείς που έχουν περισσότερα του ενός παιδιά, π.χ. ο Ισαάκ αναφέρεται μονογενής του Αβραάμ (και λέει ο αντίλογος: μα είχε και τον Ισμαήλ!) μέσω της Σάρρας γιατί αυτός ήταν το σπέρμα της επαγγελίας που ο Θεός διάλεξε σαν νόμιμο γιο. Μονογενής λοιπόν της Σάρρας ο Ισαάκ, δεν λέει ο πρωτότοκος γιατί δεν είχε άλλο παιδί. (Ματθ.ιγ:54-56 Α’ Κορ.ιε:4-7 με Γαλ.α:19).

Πως είναι δυνατόν μια γυναίκα αφού γεννήσει να παραμένει παρθένος; Από που βγήκε το βρέφος; Η λέξη «αειπάρθενος» δεν υπάρχει μέσα στο λόγο του Θεού.

Είναι θαυμαστό καθώς διαβάζει κανείς το λόγο του Θεού, να βλέπει την ικανότητα του Θεού να κάνει αυτό που θέλει, αλλά με ένα τέτοιο τρόπο ώστε να μην μπορεί να καυχηθεί κανείς και να πει: Αν δεν ήμουν εγώ...

Βλέπουμε ότι όλοι όσους ο Θεός χρησιμοποιεί έχουν ανάγκη από τη χάρη του Θεού για να κάνουν αυτό που ο Θεός τους ζητά.