O Μπελ έγραψε τις πρώτες του σημειώσεις σχετικά με το τηλέφωνο τον Αύγουστο
του ίδιου χρόνου και ένα μήνα αργότερα ξεκίνησε να γράφει σχετικά με τις
προδιαγραφές του.
Η συσκευή που χρησιμοποιήθηκε περιελάμβανε μια ελαστική
μεμβράνη από σίδηρο, που βρισκόταν μπροστά από ένα σιδηρομαγνητικό πυρήνα,
περιτυλιγμένο με μονωμένο αγωγό. Μια γραμμή από δυο καλώδια συνέδεε τη συσκευή
αυτή με μια άλλη παρόμοια.
Στη συσκευή του Μπελ η φωνή έπεφτε πάνω στη μεμβράνη και την έκανε να πάλλεται. Αυτό τον καθιέρωσε σαν τον πρώτο που εφάρμοσε τις κυματοειδείς μορφές των ηλεκτρικών ρευμάτων.
Στη συσκευή του Μπελ η φωνή έπεφτε πάνω στη μεμβράνη και την έκανε να πάλλεται. Αυτό τον καθιέρωσε σαν τον πρώτο που εφάρμοσε τις κυματοειδείς μορφές των ηλεκτρικών ρευμάτων.
Ακολούθησαν δικαστικές αγωγές που έθεταν σε αμφισβήτηση την
εφεύρεση του Μπελ αλλά ο ίδιος έμεινε ανένδοτος και υποστήριζε με πάθος την
ανακάλυψη του.
Το 1880 προσέγγισε το πρόβλημα της εγγραφής του
ήχου με την ανακάλυψη του γραμμόφωνου. Χρησιμοποίησε δίσκους από κερί και
χαρακτηριστικά στελέχη με ελεγχόμενη ταχύτητα, κατορθώνοντας να γράψει στους
δίσκους αυτούς κάποιους ήχους και να τους αναπαράγει.
Με τα κέρδη που έβγαλε από τις εφευρέσεις του χρηματοδότησε το γραφείο ερευνών Βόλτα και την αμερικάνικη εταιρεία για τη διδασκαλία
και ομιλία των κωφαλάλων.
Το 1898 διαδεχόμενος τον πεθερό του σαν πρόεδρος της Εθνικής
Γεωγραφικής Εταιρείας, προώθησε πρόγραμμα σχετικό με την καταγραφή του τρόπου
ζωής των κατοίκων των άγνωστων και μακρινών πολιτισμών της γης.
Στη συνέχεια ίδρυσε εταιρεία αεροπορικών πειραμάτων με τη
συμμετοχή της συζύγου του, πειραματιζόμενος και ο ίδιος για τη δυνατότητα
πτήσης του ανθρώπου. Κατασκεύασε 2 τεράστιους χαρταετούς και κατάφερε να
σηκώσει από τη γη έναν άνθρωπο.
Αργότερα ασχολήθηκε και με άλλα θέματα όπως την ακτινοβολία του ήλιου, την ανίχνευση διαφόρων ήχων και τέλος το 1919 κατασκεύασε ένα θαλάσσιο σκάφος με πτερύγια (υδροπτέρυγο) καταφέρνοντας
να το κινήσει, τοποθετώντας 2 τεράστιες μηχανές μεγάλης ισχύος, με την
πρωτοφανή ταχύτητα για την εποχή των 70 μιλίων την ώρα.