Την καταθλιπτική εικόνα της Αθήνα, λίγες μόνο ημέρες πριν από τις "γιορτές" των "χριστου"γεννων παρουσιάζει το περιοδικό Economist σε δημοσίευμα του για την κρίση στην Ελλάδα. Όπως αναφέρει η οικονομική κρίση έχει «διαλύσει» τον ενθουσιασμό των Ελλήνων καταναλωτών και η Αθήνα δεν θυμίζει σε τίποτα τις λαμπερές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που έχουν μπει εδώ και καιρό σε εορταστικούς ρυθμούς.
Η κατανάλωση έχει πέσει (επισήμως) κατά πέντε μονάδες από το 2008 και η μιζέρια καλύπτει το ερημωμένο κέντρο της πόλης.. «Οι καταστηματάρχες δεν περιμένουν τίποτα τα Χριστούγεννα. Η ταχύτερη αναπτυσσομένη αλυσίδα στην Ελλάδα είναι το… ενοικιάζεται» λέει ένας ανθοπώλης στο Κολωνάκι στον δημοσιογράφο του περιοδικού.
Όμως, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η κατήφεια δεν είναι κατανεμημένη ομοιόμορφα. Τα μεγάλα εμπορικά κέντρα τα πάνε πολύ καλύτερα από ότι τα μικρά καταστήματα. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις στα αντρικά ρούχα έχουν καταρρεύσει, οι γυναικείες βρίσκονται σε λίγο καλύτερο δρόμο, ενώ μεγαλύτερες πωλήσεις παρατηρούνται στα παιδικά είδη ρουχισμού.
Μάλιστα, γίνεται λόγος για την τάση των Ελλήνων καταναλωτών να στρέφονται όλο και περισσότερο στα ελληνικά προϊόντα, κάτι που κάνει τα σούπερ μάρκετ να αναθεωρήσουν τα δεδομένα τους, προκειμένου να επιβιώσουν. Οπως τονίζεται, οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων είναι πιθανό να είναι μόνιμες. «Ο τομέας του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι από τους πιο κατακερματισμένους στην Ευρώπη. Τα σουπερμάρκετ έχουν τζίρο 48% από τις πωλήσεις τροφίμων, το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη».
(η είδηση απο το protothema)
Η κατανάλωση έχει πέσει (επισήμως) κατά πέντε μονάδες από το 2008 και η μιζέρια καλύπτει το ερημωμένο κέντρο της πόλης.. «Οι καταστηματάρχες δεν περιμένουν τίποτα τα Χριστούγεννα. Η ταχύτερη αναπτυσσομένη αλυσίδα στην Ελλάδα είναι το… ενοικιάζεται» λέει ένας ανθοπώλης στο Κολωνάκι στον δημοσιογράφο του περιοδικού.
Όμως, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η κατήφεια δεν είναι κατανεμημένη ομοιόμορφα. Τα μεγάλα εμπορικά κέντρα τα πάνε πολύ καλύτερα από ότι τα μικρά καταστήματα. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις στα αντρικά ρούχα έχουν καταρρεύσει, οι γυναικείες βρίσκονται σε λίγο καλύτερο δρόμο, ενώ μεγαλύτερες πωλήσεις παρατηρούνται στα παιδικά είδη ρουχισμού.
Μάλιστα, γίνεται λόγος για την τάση των Ελλήνων καταναλωτών να στρέφονται όλο και περισσότερο στα ελληνικά προϊόντα, κάτι που κάνει τα σούπερ μάρκετ να αναθεωρήσουν τα δεδομένα τους, προκειμένου να επιβιώσουν. Οπως τονίζεται, οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων είναι πιθανό να είναι μόνιμες. «Ο τομέας του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι από τους πιο κατακερματισμένους στην Ευρώπη. Τα σουπερμάρκετ έχουν τζίρο 48% από τις πωλήσεις τροφίμων, το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη».
(η είδηση απο το protothema)