Αποκ.ς:9-10 Και ότε ήνοιξεν την πέμπτην σφραγίδα, είδον υποκάτω του θυσιαστηρίου τας ψυχάς των εσφαγμένων δια τον λόγον του Θεού και δια την μαρτυρίαν ή είχον, και έκραξαν φωνήν μεγάλη λέγοντες, Έως πότε ο δεσπότης ο άγιος και αληθινός, ου κρίνεις και εκδικείς το αίμα ημών εκ των κατοικούντων επί της γής.
Βλέπουμε πάλι ένα σκηνικό στον ουρανό που μοιάζει με το ναό. Υπάρχει ένα θυσιαστήριο, τύπος του οποίου είναι το χάλκινο θυσιαστήριο στην αυλή της σκηνής του Μαρτυρίου. Υπάρχουν πολλοί που έχουν ήδη θανατωθεί μέχρι τον καιρό που ανοίγεται η 5η σφραγίδα και τώρα βρίσκονται κάτω από το θυσιαστήριο.
Αυτές οι ψυχές των εσφαγμένων είναι οι άγιοι της θλίψης, που μαρτύρησαν για τον Ιησού και θανατώθηκαν. Όπως τα αρνιά στην Π.Δ. τα οποία προσφέρονταν σαν ολοκαύτωμα και καιγόταν μέχρι η στάχτη τους να πέσει κάτω από τη σχάρα. Πάνω στη σχάρα ήταν τα κάρβουνα που έκαιγαν τη θυσία και συμβολίζουν την κρίση του Θεού, που σημαίνει ότι οι Λαοδικείς κρίθηκαν από το Θεό (Αποκ.γ:18 ).
Κράζουν και λένε να κρίνει ο Θεός και να εκδικήσει το αίμα τους από των κατοικούντων επί της γης. Κράζουν πριν ακόμα λάβουν από το Θεό τα ένδοξα σώματά τους και την κληρονομιά τους και πριν ο Θεός εκδικηθεί για το θάνατό τους.
Οι ψυχές αυτές των εσφαγμένων κάτω από το θυσιαστήριο κράζουν στο Θεό και ζητούν να πάρει εκδίκηση.
· Στη Ρωμ.ιβ:19 λέει: εις εμέ ανήκει η εκδίκησις, εγώ θέλω κάμει ανταπόδωσιν, λέγει Κύριος.
· Γεν.δ:10 η φωνή του αίματος του αδελφού σου βοά πρός εμέ εκ της γής. Η φωνή του Αβελ έκραζε για εκδίκηση, γιατί χύθηκε άδικα !
· Ακόμα ΕΒΡ.ιβ:24.
Στο εδ. 10 μας λέει γιατί έκραζαν οι ψυχές κάτω από το θυσιαστήριο. Ο θάνατός τους κατά τα 3 ½ πρώτα χρόνια της Μεγάλης Θλίψης ήταν αποτέλεσμα του αποκορυφώματος της κακίας των ανθρώπων οι οποίοι συνεργάζονται με το Σατανά και εξυπηρετούν τα σχέδιά του. Τους αξίζει λοιπόν μεγάλη εκδίκηση, η οποία αρχίζει να λαμβάνει χώρα καθώς η οργή του θυμού του Θεού εκχέεται πάνω στη γη όταν ανοίγεται η 6η σφραγίδα.
Αποκ.ς:16-17 Όταν αρχίσει η έκχυση της οργής και δίκαιης κρίσης του Θεού πάνω στη γη, οι άνθρωποι θα τρέμουν και θα φοβούνται από προσώπου του Θεού και θα λένε στα όρη και στις πέτρες να τους σκεπάσουν γιατί δεν θα μπορούν να σταθούν στην ημέρα της οργής του Θεού.
Αποκ.ιζ:6 Ο Ιωάννης είδε τη γυναίκα που συμβολίζει τη Βαβυλώνα, το ψευδοθρησκευτικό σύστημα, να μεθάει με το αίμα των αγίων και των μαρτύρων του Ιησού.
Αποκ.ιη:24 Στη Βαβυλώνα, τη μητέρα των πορνών και των βδελυγμάτων της γης, όπως χαρακτηριστικά την αποκαλεί ο λόγος του Θεού, ευρέθη αίμα προφητών, αγίων και πάντων των εσφαγμένων επί της γης.
Ησ.κς:20-21 Εδώ ο Ησαίας προφητεύει αυτή την ημέρα της οργής του Θεού, όταν ο Κύριος θα έρθει για να παιδεύσει τους κατοίκους της γης για τις ανομίες τους. Οι άγιοι όμως θα διαφυλαχτούν.
Β’ Θεσ.α:6-10 Είναι δίκαιο ενώπιον του Θεού ν’ ανταποδώσει θλίψη σε εκείνους που μας θλίβουν. Θα έρθει εν πυρί φλογός, κάμνων εκδίκησιν εις τους μη γνωρίζοντας Θεόν, και εις τους μη υπακούοντας εις το ευαγγέλιον του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, οίτινες θέλουσι τιμωρηθεί με όλεθρον αιώνιον από προσώπου του Κυρίου. Ο Θεός είναι γεμάτος από αγάπη και έλεος, αλλά είναι και δίκαιος και θα κάνει εκδίκηση σε αυτούς που έμειναν σκληροί και αμετανόητοι και περιφρόνησαν την αγάπη του Θεού.
Οι κραυγές των εσφαγμένων κάτω από το θυσιαστήριο δείχνουν την πραγματική επιθυμία και λαχτάρα που αισθάνονται. Δεν είναι μια κραυγή δίχως σημασία ή απλώς μια όραση που είδε ο Ιωάννης. Είναι μια κραυγή που έρχεται μέσα από το βάθη της καρδιάς τους φανερώνοντας ότι ποθούν να εκπληρωθεί αυτή η επιθυμία τους.
Αυτές οι ψυχές είναι κάτω από το θυσιαστήριο όπως είπαμε γιατί θυσιάστηκαν σαν ολοκαύτωμα, για να τους πάρει ο Κύριος στην παρουσία Του. Γι’ αυτό η εκκλησία για ν’ αρπαχτεί, πρέπει να πάρει την απόφαση του θανάτου. Ο Θεός για να πάρει τους αγίους της θλίψης κοντά Του τους περνάει μέσα από το θάνατο, από την ίδια απόφαση της εκκλησίας, της νύμφης του Χριστού.
Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος φοβάται τώρα να πάρει αυτή την απόφαση του θανάτου, θα πρέπει κάποια στιγμή να περάσει οπωσδήποτε από το θάνατο. Γι’ αυτό είναι καλύτερα μια και καλή να πάρουμε αυτή την απόφαση τώρα, να ψηθούμε καλά στο καμίνι των δοκιμασιών και των θλίψεων, να σκληραγωγηθούμε, ώστε όταν έρθει εκείνη η ώρα να είμαστε έτοιμοι.
Θα είναι οδυνηρό, και θα είναι άδικο να χάσουμε το κάλεσμα της νύμφης του Χριστού, εμείς που ακούμε τώρα το λόγο Του, αγωνιζόμαστε να κάνουμε το θέλημά Του, πιστεύουμε και ζητάμε τον Κύριο.
Β’ Κορ.ε:1 Έχουμε τη βεβαιότητα μέσα στην καρδιά μας ότι κι αν ακόμη έρθει ο θάνατος στη ζωή μας, έχουμε από το Θεό οικοδομή αχειροποίητη, αιώνια στους ουρανούς. Ο Θεός μας δημιούργησε ώστε κάποια μέρα να μας μεταμορφώσει και το φθαρτό τούτο σώμα να ντυθεί αφθαρσία, και το θνητό να ντυθεί αθανασία. Οι ψυχές όμως των εσφαγμένων περιμένουν την εκπλήρωση αυτού του γεγονότος. Περιμένουν αυτή την αχειροποίητη οικοδομή, το ένδοξο σώμα και γι αυτό κράζουν. (το ένδοξο σώμα το παίρνουν στο τέλος των πρώτων 3,5 χρόνων ).
Ψαλμ.οε:7,8 Ο Θεός είναι δίκαιος κριτής και θα εκχύσει το ποτήριον πλήρες κεράσματος οίνου ακράτου πάνω στους ασεβείς. Αυτοί θα γευτούν την κρίση και την οργή του Θεού, όταν θα επέλθει εναντίον τους σαν ανεμοστρόβιλος. Δεν θα μπορέσουν να σταθούν ενώπιόν του.
Αποκ.ς:11 Και εδόθησαν εις έκαστον στολαί λευκαί, και ερρέθη πρός αυτούς να αναπαυθώσιν έτι ολίγον καιρόν, εωσού συμπληρωθώσι και οι σύνδουλοι αυτών και οι αδελφοί αυτών, οι μέλλοντες να φονευθώσιν ως και αυτοί.
και εδόθησαν εις έκαστον στολαί λευκαί.
Τα λευκά ιμάτια που τους δόθηκαν συμβολίζουν τη δικαιοσύνη του Θεού. Η δικαιοσύνη του Χριστού τους καλύπτει, αν και κατά κάποιο τρόπο ήταν ακόμη γυμνοί, γιατί δεν είχαν ντυθεί το ένδοξο σώμα.
Β’ Κορ.ε:2,3 «εν τούτω στενάζομεν επιποθούντες να επενδυθώμεν το κατοικητήριον ημών το ουράνιον αν και ενδυθέντες αυτό, δεν θέλομεν ευρεθεί γυμνοί». Έτσι, αυτές οι ψυχές των εσφαγμένων, ντύνονται με τη δικαιοσύνη του Χριστού και περιμένουν για να λάβουν το ουράνιο σώμα τους. Είναι σαν να τους λέει ο Χριστός ότι είστε δίκαιοι για μένα, αλλά πρέπει να περιμένετε λίγο καιρό για να απολαύσετε πλήρως την κληρονομιά σας.
Αυτοί οι μάρτυρες της Μεγάλης Θλίψης, στην Αποκ.ζ:9-17 βρίσκονται στον ουρανό και έχουν λάβει τα ένδοξα σώματά τους, με στολές λευκές και με φοίνικες στα χέρια τους.
Στο εδάφιο 11 λέει ότι τους ειπώθηκε ν’ αναπαυτούν για λίγο καιρό μέχρις ότου συμπληρωθούν οι σύνδουλοί τους και οι αδελφοί τους οι οποίοι θα φονευτούν όπως κι αυτοί. Έπρεπε ν’ αναπαυτούν για το χρονικό διάστημα από την 5η σφραγίδα μέχρι το τέλος των πρώτων 3 ½ χρόνων της Μεγάλης Θλίψης (τέλος της 6ης σφραγίδας), οπότε συμπληρώνεται ο αριθμός των μαρτύρων της θλίψης.
Κάτι άλλο που πρέπει να προσέξουμε εδώ είναι ότι ο Χριστός προτρέπει τους αγίους που σκοτώθηκαν για τη μαρτυρία τους να περιμένουν λίγο ακόμα μέχρι να συμπληρωθούν και οι αδελφοί τους οι οποίοι πρέπει να σφαγούν σαν κι αυτούς. Αυτό σημαίνει ότι όλο το πλήθος των αγίων της θλίψης είναι άνθρωποι που έχουν σφαγεί και δεν υπάρχει κάποιος ο οποίος να πήγε εκεί ζωντανός. Το λέμε αυτό γιατί υπάρχουν ορισμένοι που μπερδεύουν τη Νύμφη, την εκκλησία του Χριστού, με τους αγίους της θλίψης και λένε ότι η εκκλησία θα περάσει μέσα από τη θλίψη.
Όμως όταν η εκκλησία αρπάζεται, ο λόγος του Θεού δεν λέει ότι θα είμαστε όλοι νεκροί και θα αναστηθούμε, αλλά ότι μετά τους νεκρούς που θα αναστηθούν, ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θέλομεν αρπαχθεί μετ αυτών εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα (Α’ Θεσ.δ:15,17).
Ακόμα στην Αποκ.ιγ:7 βλέπουμε το θηρίο (Α/Χ) να κάνει πόλεμο και να νικάει τους αγίους. Όμως, είναι δυνατόν ο Α/Χ να νικήσει τους αγίους; Τότε που είναι αυτή η εκκλησία που είναι τρομερή σαν στράτευμα με σημαίες (Α. Ασμ.ς:4); Ποιος είναι τότε ο Υιός άρσεν που βλέπουμε στην Αποκ.ιβ:7 ο οποίος καταφέρνει θανατηφόρο χτύπημα στον δράκοντα;
Ένα άλλο επιχείρημα όσον αφορά αυτό το λάθος, είναι στην Αποκ.ε όπου βλέπουμε τον καθήμενο επί του θρόνου να έχει στα δεξιά Του το βιβλίο με τις 7 σφραγίδες, ακόμη βλέπουμε το Αρνίο, τα 4 ζώα και τους 24 πρεσβύτερους να ψάλλουν νέαν ωδήν λέγοντες (εδ.9) Άξιος είσαι να λάβης το βιβλίον, και να ανοίξης τας σφραγίδας αυτού. Πριν λοιπόν ανοιχτούν οι σφραγίδες, βλέπουμε να υπάρχουν άγιοι στην παρουσία του Θεού. Άρα το σύνολο αυτό των ανθρώπων (ψυχών) που βλέπουμε στην 5η σφραγίδα που είναι σε χρόνο μεταγενέστερο από τη στιγμή που τα 4 ζώα και οι 24 πρεσβύτεροι δίνουν δόξα στο Αρνίο, είναι διαφορετικό απ’ αυτό που μόλις αναφέραμε.
Υπάρχουν διάφορες θέσεις όσον αφορά την ερμηνεία της Αποκάλυψης. Εμείς πιστεύουμε με τη χάρη του Θεού ότι: Πρώτα γίνεται η Αρπαγή, μεσολαβούν 7 χρόνια της βασιλείας του Α/Χ που στα πρώτα 3 ½ χρόνια σκοτώνονται οι άγιοι της θλίψης και αρπάζονται στον ουρανό. Σφραγίζονται οι 144.000 Ισραηλίτες, ανοίγεται η 7η σφραγίδα, γίνεται η μάχη του Αρμαγεδώνα, έρχεται ο Χριστός, στέλνει τον Α/Χ και τον ψευδοπροφήτη στην λίμνη του πυρός, δένει τον διάβολο για 1000 χρόνια στην άβυσσο κι έτσι έχουμε τη Χιλιετή Βασιλεία του Χριστού στη γη. Μετά, ο διάβολος αφήνεται για ένα μικρό χρονικό διάστημα, πλανά τους ανθρώπους πάλι και τους οδηγεί εναντίον της Ιερουσαλήμ, όμως ο Θεός πλέον στέλνει φωτιά, κατακαίει τα πάντα, καταστρέφει αυτή τη δημιουργία και βλέπουμε μετά όλους τους ανθρώπους, μικρούς και μεγάλους, μπροστά στο Λευκό θρόνο του Θεού για να κριθούν.
Μια άλλη άποψη είναι ότι η νύμφη περνάει μέσα από τη θλίψη και αρπάζεται στη μέση των 7 χρόνων. Αυτοί που πιστεύουν αυτό, ονομάζονται MID. TRIB δηλ. Μεσοθλίψιοι.
Μια τρίτη άποψη είναι ότι η εκκλησία θα περάσει μέσα από όλη τη θλίψη και τη μάχη του Αρμαγεδώνα και στο τέλος των 7 χρόνων έρχεται ο Χριστός, παίρνει την εκκλησία και αμέσως ξανακατεβαίνει μαζί της για να εγκαθιδρύσει τη Χιλιετή Βασιλεία.
Υπάρχουν ακόμα κάποιοι που δεν βλέπουν τίποτα απ’ όλα αυτά, ούτε την Αρπαγή, ούτε τη Χιλιετή Βασιλεία, ούτε τη μάχη του Αρμαγεδώνα και αυτοί ονομάζονται A-MILLINIALISTS δηλ. μη - χιλιαστές. Σ’ αυτή την κατάσταση είναι τώρα η Ορθόδοξη εκκλησία.
Ο Αυγουστίνος που έζησε τον 5ο αιώνα μ.Χ. νόμιζε ότι στον καιρό του ήταν η χιλιετής βασιλεία.
Οι μάρτυρες που θανατώθηκαν νωρίτερα έπρεπε να περιμένουν για να λάβουν τα ένδοξα σώματά τους μέχρις ότου αναστηθούν όλοι οι άγιοι της Μεγάλης Θλίψης. Αυτοί όμως δεν θα λάβουν την ίδια θέση στην παρουσία του Θεού με τους αγίους της Αρπαγής.
Αποκ.ια:3 Και θέλω δώσει εις τους δύο μάρτυράς μου, να προφητεύσωσι χιλίας διακοσίας εξήλοντα ημέρας, ενδεδυμένοι σάκκους.
εις τους δύο μάρτυράς μου.
Ο Ιησούς μιλάει εδώ, επομένως είναι δύο μάρτυρες του Αρνίου. Ανήκουν στον Ιησού, είναι δικοί Του. Είναι δύο μάρτυρες, όχι μόνο ένας.
Αναφέρονται σαν δύο, για να νομιμοποιηθεί η μαρτυρία τους (Δευτ.ιζ:6). Οι δύο μάρτυρες έχουν σχέση με νομικές συναλλαγές και ο απόστολος Παύλος λέει στους Κορίνθιους ότι «επί στόματος δύο ή τριών μαρτύρων θέλει βεβαιούσθαι πάς λόγος» Β’ Κορ.ιγ:1
Αυτοί οι δύο μάρτυρες είναι το ίδιο με τις δύο ελαίες που αναφέρονται στο εδ.4.
και θέλουσι προφητεύσει 1260 ημέρας.
Οι δύο μάρτυρες θα προφητεύσουν 1260 μέρες, που είναι το ίδιο χρονικό διάστημα με τους 42 μήνες που θα καταπατείται η αγία πόλη. Αυτή είναι η εκκλησία της Λαοδίκειας κατά τη Μεγ. θλίψη. Δεν είναι Ιουδαίοι στο ναό των εσχάτων ημερών αυτοί που καταπατούνται για 42 μήνες. Υπάρχουν αρκετές γραφές μέσα στο λόγο του Θεού που μας βεβαιώνουν ότι θα επιτραπεί στους Ισραηλίτες να πάνε στο ναό για να λατρεύσουν ανεμπόδιστα το Θεό αυτή την περίοδο της Μεγ. θλίψης.
Τώρα πρόκειται να δούμε πώς αυτοί οι δύο μάρτυρες είναι άλλη μια εικόνα των αγίων της εκκλησίας της Λαοδίκειας κατά τη Μεγ. θλίψη, οι οποίοι μαρτυρούν για τον Ιησού Χριστό σε όλο τον κόσμο και για τα γεγονότα που συμβαίνουν μπροστά στα μάτια τους.
Μαρτυρούν στον κόσμο ότι η Αρπαγή έγινε και ήταν κάτι που ήταν από το Θεό, όπως δυστυχώς γνωρίζουν. Μαρτυρούν ότι το σύστημα του Α/Χ είναι ένα ψέμα, είναι εναντίον του Θεού και σύντομα θα καταστραφεί. Μαρτυρούν όμως ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα σωτηρίας εν Χριστώ γι’ αυτούς που ειλικρινά θα μετανοήσουν. Μαρτυρούν ακόμα για τις επερχόμενες πληγές πάνω στο πρόσωπο της γης.
Ίσως να υπάρχει η σκέψη ότι γι’ αυτόν που θα λάβει το χάραγμα του θηρίου, δεν υπάρχει πλέον σωτηρία κι ότι θα πάει στην αιώνια καταδίκη. Αυτό είναι αλήθεια, γιατί το λέει ο λόγος του Θεού. Δεν λέει όμως ότι όποιος έλαβε το χάραγμα του θηρίου, δεν θα έχει πλέον καμία ευκαιρία να μετανοήσει. Το χάραγμα του θηρίου δεν αναφέρεται σαν ασυγχώρητη και θανάσιμη αμαρτία μέσα στο λόγο του Θεού, παρά μόνο η βλασφημία του Αγίου Πνεύματος. Όσοι παίρνουν το χάραγμα του θηρίου, μπαίνουν σε μια πορεία, αφού ενώνονται με το σύστημα του Α/Χ το οποίο θα καταστραφεί και θα διαλυθεί. Μπαίνουν σ’ ένα τρόπο ζωής που το τέλος του είναι η αιώνια καταδίκη και η καταστροφή.
Δεν λέει όμως πουθενά ότι όποιος λάβει το χάραγμα του θηρίου, δεν μπορεί μετά να καταλάβει ότι έκανε μεγάλο λάθος, να μετανοήσει και να βγει μέσα απ’ αυτό το σύστημα. Έτσι υπάρχουν κι αυτοί οι άνθρωποι που μετανοούν ακόμα κι αυτή την περίοδο της Μεγ. θλίψης.
Οι δύο μάρτυρες μαρτυρούν ακόμα ότι πολλοί θα αποστατήσουν και θα αναμιχθούν με αυτό το παγκόσμιο σύστημα του Α/Χ.
Στη συνέχεια θα δούμε ότι αυτοί οι δύο μάρτυρες, δεν είναι απλά δύο άνδρες, αλλά δύο ομάδες ανθρώπων, δύο μαρτυρίες ανθρώπων, των Ιουδαίων και των Εθνικών και θα αποδείξουμε γιατί το πιστεύουμε αυτό στο εδ.4.
ενδεδυμένοι σάκκους
Ο σάκος είναι σύμβολο γοερού θρήνου, είναι θρήνος, οδυρμός, λύπη, ταπείνωση και μετάνοια ενώπιον του Θεού. Η εξωτερική αυτή ταπείνωση που είχε γίνει μέσα στην καρδιά τους. Είναι μια συμβολική εικόνα. Ενδεδυμένοι σάκκους σημαίνει ότι θρηνούν, συντρίβονται και μετανοούν.
Ο σάκος μέσα στο λόγο του Θεού είναι σύμβολο μετάνοιας και ταπείνωσης (Ησ.ξα:3 Ψαλμ.λ:11).
Το γεγονός ότι αυτοί οι δύο μάρτυρες είναι ενδεδυμένοι σάκους, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι προφητεύουν κατά τη διάρκεια των 1260 ημερών της Μεγ. θλίψης, αποδεικνύει ότι είναι οι άγιοι της εκκλησίας της Λαοδίκειας.
Στην Αποκ.γ:19 ο Ιησούς τους λέει να γίνουν ζηλωτές και να μετανοήσουν. Όσοι μετανόησαν ειλικρινά και αποφάσισαν ν’ ακολουθήσουν το Θεό αυτή την περίοδο, έγιναν αυτό το σύνολο των αγίων της θλίψης που εδώ αποκαλούνται δύο μάρτυρες.
Ακόμα ο σάκος είναι σημείο προφητικής διακονίας. Στο Ματθ.γ:4 ο Ιωάννης ο Βαπτιστής ήταν ενδεδυμένος σάκο. Επίσης στο Β’ Βασ.α:8 ο προφήτης Ηλίας φορούσε σάκο, και στον Ησ.κ:2 διαβάζουμε ότι ο προφήτης Ησαΐας ήταν ενδεδυμένος σάκο.
Αποκ.ια:4 Ούτοι είναι αι δύο ελαίαι και αι δύο λυχνίαι αι ιστάμενοι ενώπιον του Θεού και της γής.
ούτοι είναι αι δύο ελαίαι.
Αυτό είναι το βασικότερο στοιχείο σχετικά με το ποιοι είναι αυτοί οι δύο μάρτυρες. Αποκαλούνται δύο ελαίες. Αυτό είναι απόδειξη ότι πρόκειται για δύο σύνολα ανθρώπων κι όχι για δύο ανθρώπους, γιατί μέσα στο λόγο του Θεού οι ελαίες συμβολίζουν δύο πνευματικά σύνολα ανθρώπων.
Στην επιστολή προς Ρωμ.ια:17-24 υπάρχει το κλειδί για την ερμηνεία αυτού του συμβόλου. Ο Παύλος εδώ γράφει προς τους εθνικούς Χριστιανούς της Ρώμης. Τους εξηγεί ορισμένα από τα μυστήρια της βασιλείας του Θεού, πώς ο Θεός αρχικά είχε εργαστεί με το λαό Ισραήλ, αλλά επειδή απεκόπησαν απ’ Αυτόν εξαιτίας της απιστίας τους, ο Θεός εστράφη τώρα στα έθνη. Τους εξηγεί πώς πολλοί από το λαό Ισραήλ απεκόπησαν, όμως στο τέλος των καιρών ο Θεός θα επαναφέρει τους Ισραηλίτες στη διαθήκη Του και θα συμφιλιώσει όλο το έθνος με τον Εαυτό Του, εννοείται βέβαια αυτούς που θα μετανοήσουν ειλικρινά και θα πιστέψουν.
Στη Ρωμ.ια:17-24 αναφέρει την αγριελαία που συμβολίζει τους εθνικούς, και την φυσική ελαία, την καλιελαία που συμβολίζει το λαό Ισραήλ. Στο εδ.25 λέει: «τύφλωσις κατά μέρος έγεινεν εις τον Ισραήλ, εωσού εισέλθη το πλήρωμα των εθνών». Εδώ ο Παύλος δίνει μια πλήρη αποκάλυψη για ποιο πράγμα μιλάει με τα σύμβολα της αγριελαίας και της καλιελαίας.
Ο λαός Ισραήλ είναι η καλιελαία, οι φυσικοί κλάδοι, οι οποίοι ενώ έπρεπε να φέρουν καλό καρπό για το Θεό, απεκόπησαν εξαιτίας της απιστίας τους. Μετά, ο Θεός στράφηκε στα έθνη και πολλοί εθνικοί πίστεψαν στον Ιησού Χριστό και κεντρίστηκαν πνευματικά σε καλιελαία.
Το κέντρισμα ή μπόλιασμα είναι όταν πάρουμε ένα κλαδί αγριελιά και το μπολιάσουμε σε μια φυσική ελιά, τότε θα παρατηρήσουμε ότι θα φέρει καρπό ακριβώς το ίδιο σαν να ήταν φυσικός κλάδος.
Αυτό είναι το κλειδί σχετικά με το ποιοι είναι οι δύο μάρτυρες. Πρόκειται για δύο ομάδες ανθρώπων, των Ιουδαίων και των εθνικών Χριστιανών της Μεγ. θλίψης.
Η αγριελαία είναι έξω από τον κήπο, μακριά στα χωράφια, στην ερημιά. Αυτό συμβολίζει τους εθνικούς αγίους, οι οποίοι ήταν έξω από το Ιουδαϊκό έθνος, είχαν όμως την πίστη του Αβραάμ, αν και δεν καταγόταν από την γενιά του Αβραάμ. Πνευματικά όμως γίνονται κοινωνοί της ρίζας και της παχύτητας της ελαίας. Ανήκουν στον πνευματικό λαό Ισραήλ.
Φυσικοί κλάδοι δεν είναι μόνο αυτοί που έχουν την πίστη του Αβραάμ, αλλά είναι κι από τη γενιά του Αβραάμ. Η φυσική ελαία είναι η ίδια με την καλιελαία που συμβολίζει το λαό Ισραήλ (Ωσηέ ιδ:4-6 Ιερ.ια:16 Ψαλμ.νβ:6, 8 Ζαχ. δ:3).
Ο λόγος του Θεού λοιπόν μας οδηγεί να εφαρμόσουμε αυτή την ερμηνεία στους δύο μάρτυρες. Αν δεν γίνει έτσι, δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος να γνωρίζουμε ποιοι είναι αυτοί οι δύο μάρτυρες και θα μπλεχτούμε σε πλήθος υποθέσεων χωρίς να μπορούμε ν’ αποδείξουμε τίποτα. Πρέπει να βασίζουμε κάθε διδασκαλία και να την ερμηνεύουμε παίρνοντας καθαρές γραφές του λόγου του Θεού. Επίσης η χρονική περίοδος των 1260 ημερών μας δείχνει ότι πρόκειται για την ίδια περίοδο με τους αγίους της θλίψης.
Αποκ.ια:2 Αναφέρεται στην άγια πνευματική πόλη του Θεού την εκκλησία της Λαοδίκειας, της θλίψεως, η οποία θα καταπατηθεί και θα διωχθεί για 3,5 χρόνια.
Αποκ.ια:3 Πρόκειται πάλι για την ίδια χρονική περίοδο των 3,5 ετών, που την ονομάζει σαν 1260 μέρες ή 42 μήνες (Αποκ.ιβ:6)
Αποκ.ια:7 Όταν οι δύο μάρτυρες τελειώσουν τη μαρτυρία τους, το θηρίο, όλο το σύστημα του Α/Χ θα κάνει πόλεμο μαζί τους, θα τους νικήσει και θα τους θανατώσει. Στην Αποκ.ια:5-7 αναφέρεται η ίδια χρονική περίοδος της Μεγ. θλίψης από άλλη άποψη. Λέει ότι δόθηκε στον Α/Χ στόμα λαλούν μεγάλα και βλασφημίας, και δόθηκε σ’ αυτόν η εξουσία να κάνει πόλεμο με τους αγίους 42 μήνες και να νικήσει αυτούς. Βλέπουμε λοιπόν ότι πρόκειται για τους μάρτυρες της θλίψης και στις δύο περιπτώσεις.
Αποκ.ζ:9 Πρόκειται γι’ αυτό το αναρίθμητο πλήθος, που πλήρωσαν με τη ζωή τους κατά τη Μεγ. θλίψη, όμως αργότερα ο Θεός τους ανασταίνει και τους αρπάζει στην παρουσία Του. Εδώ ο Ιωάννης τους βλέπει να βρίσκονται ήδη στον ουρανό ενδεδυμένοι στολές λευκές. Στο εδ.14 αναφέρεται στο ίδιο σύνολο ανθρώπων και λέει ότι είναι οι ερχόμενοι από τη Μεγ. θλίψη, οι οποίοι έπλυναν τις στολές τους και τις λεύκαναν στο αίμα του Αρνίου.
Στη Μεγ. θλίψη λοιπόν, φυσικό είναι να υπάρχουν Ιουδαίοι και Εθνικοί Χριστιανοί, που έμειναν στη γη επειδή δεν αρπάχτηκαν. Είναι αυτοί που δεν είχαν πάρει τη μεγάλη απόφαση ν’ ακολουθήσουν το Χριστό με όλη τους την καρδιά.
Στην αρχή της εξάπλωσης του Ευαγγελίου, υπήρχε πάλι διπλή μαρτυρία προς τον κόσμο, από τους Ιουδαίους και Εθνικούς Χριστιανούς. Βλέπουμε λοιπόν ότι αυτή η ίδια κατάσταση θα υπάρχει και κατά την τελευταία εκκλησιαστική περίοδο, την περίοδο της Λαοδίκειας.
αι δύο ελαίαι
Ο λόγος που αποκαλούνται συμβολικά δύο μάρτυρες, είναι ότι φέρνουν διπλή μαρτυρία για το ίδιο πράγμα. Πρόκειται για μια νομικά δεσμευτική μαρτυρία, για μια επίσημη μαρτυρία. Η μαρτυρία τους είναι μια επίσημη διακήρυξη του Θεού και του σχεδίου Του. Στέκονται σαν επίσημοι μάρτυρες και διακηρύττουν ότι αυτό το σύστημα του Α/Χ είναι ένα ψεύδος και προέρχεται από τον ίδιο το Σατανά.
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΥΟ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΓΚΡΟΥΠ ΑΝΘΡΩΠΩΝ;
Αυτή η μαρτυρία είναι πιο ισχυρή και δεσμευτική όταν γίνεται από δύο ομάδες ανθρώπων διεσπαρμένων σε όλο το πρόσωπο της γης. Στην Α’ Κορ.ιγ:1 ο Παύλος λέει: «επί στόματος δύο η τριών μαρτύρων θέλει βεβαιούσθαι πάς λόγος». Πρόκειται για μια επίσημη μαρτυρία και διακήρυξη για κάτι πολύ σημαντικό.
Είναι δύο μάρτυρες, οι οποίοι προφητεύουν τον καιρό που το βαθύτερο σκοτάδι και η μεγαλύτερη απάτη και το ψεύδος που έχει δοκιμάσει ποτέ ο άνθρωπος, κυριαρχεί πάνω στη γη.
Τον ίδιο καιρό όμως που φαίνεται ότι ο Σατανάς έχει κυριαρχήσει πάνω στη γη και την έχει σκεπάσει με πνευματικό σκοτάδι που ποτέ πριν δεν έγινε, ο Θεός έχει τους δύο μάρτυρές Του που θ’ αποκαλύψουν το ψεύδος του συστήματος του Α/Χ κι ότι πρόκειται να καταστραφεί από το Θεό για να εγκαθιδρύσει τη δική Του πραγματική βασιλεία ειρήνης.
Ένας άλλος λόγος για τον οποίο αυτοί οι δύο μάρτυρες δεν είναι δύο άνθρωποι, αλλά δύο ομάδες ανθρώπων είναι ότι η πόλη στην οποία θα βρίσκονται είναι συμβολική. Στην Αποκ.ια:8 λέει ότι τα πτώματα αυτών θέλουσι κείσθαι επί της πλατείας της μεγάλης, ήτις καλείται πνευματικώς Σόδομα και Αίγυπτος, όπου και ο Κύριος ημών εσταυρώθη.
Γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει κανένα μέρος πάνω στη γη που να καλείται Σόδομα και Αίγυπτος, όπου ο Κύριος ημών εσταυρώθη. Αν όμως πάρουμε αυτές τις πόλεις με την συμβολική τους σημασία, τότε πρόκειται για ένα παγκόσμιο σύστημα, το οποίο είναι τόσο σφιχτά δεμένο, ώστε φαίνεται σαν μια πόλη. Αυτή η πόλη είναι μοναδική, αλλά έχει τρία διαφορετικά ονόματα, και αυτά τα ονόματα είναι συμβολικά και αναφέρονται στην στάση του κόσμου, στο κοσμικό φρόνημα.
Τα Σόδομα έχουν καταστραφεί μαζί με τα Γόμορρα και βρίσκονται στο βυθό της Νεκράς θάλασσας. Δεν υπάρχουν σήμερα σαν πόλεις.
Αίγυπτος δεν είναι το όνομα κάποιας πόλης. Δεν υπάρχει καμία πόλη πάνω στη γη που να αποκαλείται Αίγυπτος - η Αίγυπτος είναι κράτος. Όμως η Αίγυπτος είναι τύπος του αμαρτωλού κόσμου.
Ο Ιησούς δε σταυρώθηκε μέσα σε πόλη. Σταυρώθηκε έξω από την πόλη της Ιερουσαλήμ, αλλά μέσα στην πόλη της παγκόσμιας Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Η παγκόσμια κυβέρνηση των εσχάτων ημερών αναφέρεται αλλού μέσα στο λόγο του Θεού σαν μια προέκταση ή αναβίωση της παλιάς Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.
Στο Δαν.β:31-45 ο βασιλιάς Ναβουχοδονόσορας είδε ένα ενύπνιο. Είδε σε εικόνα τη μορφή του, η οποία ήταν τεράστια και είχε χρυσή κεφαλή, η οποία συμβόλιζε την Βαβυλωνιακή αυτοκρατορία, το στήθος και οι βραχίονες ήταν από άργυρο, και αυτό συμβόλιζε την Μηδο - Περσία, η κοιλιά και οι μηροί από χαλκό, αυτή ήταν η αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου, και οι κνήμες της ήταν από σίδηρο που συμβολίζουν τη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, και τελευταία τα πόδια της εικόνας ήταν μέρος πηλού και μέρος σιδήρου. Αυτό συμβολίζει την παγκόσμια κυβέρνηση του Α/Χ των εσχάτων ημερών. Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία και το σύστημα του Α/Χ συνδέονται και ενώνονται μεταξύ τους σαν να είναι ένα πράγμα..
Ο Ιησούς λοιπόν σταυρώθηκε μέσα σ’ αυτό το παγκόσμιο σύστημα. Όταν λέει ότι τα πτώματά τους θα κείνται στην πλατεία της πόλεως της μεγάλης, όπου και ο Κύριος ημών εσταυρώθη, εννοεί αυτή την πνευματική τοποθεσία που σταυρώθηκε ο Κύριος. Έχει το ίδιο πνεύμα, τις ίδιες αντιλήψεις, και είναι ο ίδιος πνευματικός τόπος που σταυρώθηκε ο Κύριος. Αποδεικνύεται δε ότι είναι ο ίδιος τόπος, γιατί και τον Κύριο σταύρωσαν και τους δύο μάρτυρες θανάτωσαν.
Ακόμα, δύο άνθρωποι δεν μπορούσαν να βρίσκονται σε τρείς διαφορετικούς τόπους ταυτόχρονα. Δεν υπάρχει κανένα μέρος πάνω στη γη που να ονομάζεται και με τα τρία αυτά ονόματα. Αυτή είναι μια από τις πιο σημαντικές αποδείξεις, γιατί θα δούμε παρακάτω ότι υπάρχουν ορισμένοι που διδάσκουν ότι αυτοί οι δύο μάρτυρες είναι ο Μωυσής και ο Ηλίας ή ο Μωυσής και ο Ενώχ που ξαναγύρισαν στη ζωή.
αι δύο λυχνίαι
Οι δύο μάρτυρες αποκαλούνται δύο λυχνίες που στέκονται ενώπιον του Θεού της γης. Στην Αποκ.α:12 & 20 είδαμε ότι οι λυχνίες συμβολίζουν ομάδες ανθρώπων και μάλιστα ήταν 7 λυχνίες που συμβόλιζαν τις 7 εκκλησίες, που ήταν σύνολα ανθρώπων. Αυτός είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο πιστεύουμε ότι οι δύο μάρτυρες είναι δύο ομάδες ανθρώπων και όχι δύο άνθρωποι.
Είναι δύο λυχνίες. Είναι λυχνοστάτες και δείχνουν συμβολικά το φως του Θεού, το φως του Χριστού. Πρόκειται για την διπλή μαρτυρία των Ιουδαίων και εθνικών Χριστιανών.
αι ιστάμεναι ενώπιον του Θεού της γης.
Στη Β’ Κορ.δ:4 ο Σατανάς αποκαλείται θεός του κόσμου τούτου. Δεν είναι όμως ο Θεός της γης. Δεν δημιούργησε τη γη. Δεν κατέχει τη γη. Ο Θεός είναι ο κυρίαρχος και ο κάτοχος της γης. Ο Σατανάς μπορεί να κυριαρχεί στις καρδιές πολλών ανθρώπων και γι’ αυτό το λόγο αποκαλείται και θεός του κόσμου τούτου, του παγκόσμιου συστήματος. Ο Θεός όμως είναι ο Θεός της γης. Είναι ο μόνος που κρατά το σύμπαν στα χέρια Του.
Το κείμενο λέει ότι στέκονται ενώπιον του κυρίου της γης. Στέκονται ενώπιον του Κυρίου πάσης της γης. Αυτό σημαίνει ότι ο Θεός είναι μαζί τους, τους γνωρίζει. Είναι πολύτιμοι στα μάτια του Θεού.
Βλέπει ο Θεός τις δοκιμασίες και τις θλίψεις που περνούν, βλέπει ότι μένουν πιστοί σ’ Αυτόν, ότι νικούν το σύστημα του Α/Χ και την αμαρτία, και γι αυτό πρόκειται να τους καλέσει και να τους πάρει μαζί Του. Στο Ζαχ.δ:14 αναφέρει πάλι δύο λυχνίες, δύο κεχρισμένων που παρίστανται ενώπιον του Κυρίου πάσης της γης.
Αποκ.ια:5 Και εαν τις θέλι να βλάψη αυτούς, εξέρχεται πύρ εκ του στόματος αυτών, και κατατρώγει τους εχθρούς αυτών, και εάν τις θέλει να βλάψει αυτούς, πρέπει και αυτός ούτω να θανατωθεί.
Αν κάποιος θέλει ή έχει επιθυμία να τους βλάψει. Εννοεί όχι μόνο εκείνους που πρόκειται να τους βλάψουν στο μέλλον, αλλά και αυτούς που θα έχουν την επιθυμία να τους βλάψουν. Το πυρ που εξέρχεται από το στόμα τους δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα αλλά έχει αλληγορική σημασία. Γιατί αν ήταν πραγματικό τότε αυτό θα ήταν αρκετό για να αμυνθούν και να μη θανατωθούν ποτέ.
Αποκ.ια:17 και ιγ:15 Αυτή η φωτιά που εξέρχεται από το στόμα τους είναι η κρίση του λόγου του Θεού που διακηρύττουν και θα κρίνει αυτό το ασεβές παγκόσμιο σύστημα που απέρριψε την αλήθεια.
Β’ Θεσ.β:10-12 Η κρίση του Θεού είναι μεγάλη, γιατί οι άνθρωποι δεν δέχτηκαν την αγάπη της αλήθειας για να σωθούν. Γι’ αυτό ο Θεός θα στείλει πάνω τους ενέργεια πλάνης, ώστε να πιστέψουν στο ψεύδος και να κατακριθούν.
και εάν τις θέλει να βλάψει αυτούς ούτω πρέπει και αυτός να θανατωθεί.
Είναι ανάγκη αυτοί που επιθυμούν να τους βλάψουν, να θανατωθούν κατά τον ίδιο τρόπο, επειδή αναγγέλλουν ότι θα έρθει όλεθρος σ’ αυτούς που ενώνονται με το σύστημα του Α/χ, αν δεν μετανοήσουν. Ο όλεθρος που αναγγέλλουν αναφέρεται στο δεύτερο θάνατο, τον πνευματικό, στην λίμνη του πυρός. Όποιος λάβει το χάραγμα του θηρίου θα καταδικαστεί αιώνια και αν δεν μετανοήσει και βγει μέσα απ’ αυτό το σύστημα θα χαθεί.
Πολλοί πρόκειται να θανατωθούν σύντομα και μέσα από αυτό το παγκόσμιο σύστημα. Βρισκόμαστε στον καιρό που οι σφραγίδες ανοίγονται από το Αρνίο η μία μετά την άλλη, και ο Α/Χ εξέρχεται για να νικήσει και να κατακτήσει.
Ακολουθεί πόλεμος, πείνα, θάνατος και μετά από όλα αυτά έρχεται η χειρότερη περίοδος στην ανθρώπινη ιστορία, η περίοδος της έκχυσης των 7 πληγών. Τότε, πολλά εκατομμύρια ανθρώπων πρόκειται να θανατωθούν. Η συνενοχή τους και η συμμετοχή τους σ’ αυτό το ασεβές σύστημα, έχει σαν αποτέλεσμα να εκχυθούν οι πληγές πάνω τους, κι έτσι θα θανατωθούν με τον ίδιο τρόπο και βέβαια, θα δοκιμάσουν το δεύτερο θάνατο.
Αποκ.ιδ:9,10 Όσον αφορά στο πώς θα θανατωθούν, εδώ λέει ότι θα πιουν από τον οίνο του θυμού του Θεού και θα βασανιστούν με πυρ και θείον.
Αποκ.ς:10 λέει ότι ο Θεός θα πάρει εκδίκηση για το αίμα των αγίων Του, των δύο μαρτύρων και εδώ στη γη με την έκχυση των πληγών, αλλά και μετά από αυτή τη ζωή θα βασανίζονται αιώνια στο πυρ το άσβεστο.
Από την άλλη πλευρά όμως, επειδή ακόμα βρισκόμαστε στην περίοδο της χάριτος που ο Θεός εργάζεται για να σώσει τους εθνικούς, πολλοί που ήταν κατά της αλήθειας του Θεού θα μετανοήσουν με την μαρτυρία των δύο μαρτύρων και θα ενωθούν μαζί τους πριν το τέλος της Μεγ. θλίψης.
Ίσως ακόμα μερικοί που θανάτωσαν και καταδίωξαν τους Χριστιανούς μετανοήσουν και γίνουν κι αυτοί μάρτυρες για το όνομα του Ιησού. Αυτό το είδαμε να συμβαίνει κατά τη διάρκεια των διωγμών των Χριστιανών από τη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Αυτοί που καταδίωκαν τους Χριστιανούς, αργότερα ενωνόταν μαζί τους και έδιναν τη ζωή τους για χάρη του Ιησού.
Όταν ο λόγος του Θεού λέει ότι όποιος λαμβάνει το χάραγμα του θηρίου θα βασανιστεί με πυρ και θείον, αναφέρεται στην ηθελημένη απόφαση που έχουν πάρει να παραδώσουν τη ζωή τους στο Σατανά. Το τελικό αποτέλεσμα για κάποιον που θα λάβει το χάραγμα είναι η αιώνια καταδίκη. Το να λάβει κάποιος το χάραγμα του θηρίου δεν είναι θανάσιμη αμαρτία. Μπορεί να μετανοήσει και να βγει μέσα από αυτό το σύστημα. Αλλιώς τον περιμένει η αιώνια καταδίκη.
Αποκ.ιθ:20 Ο Α/Χ και ο ψευδοπροφήτης ρίπτονται ζωντανοί στη λίμνη την καιγόμενη με το θείο. Είναι οι πρώτοι που έβλαψαν τους δύο μάρτυρες και τώρα θανατώνονται όπως και αυτοί. Υπάρχουν όμως και αρκετοί που θα τους ακολουθήσουν.
Αποκ.ια:6 Ούτοι έχουσιν εξουσία να κλείσωσι τον ουρανόν, δια να μην βρέχει βροχή εν ταις ημέραις της προφητείας αυτών, και έχουσιν εξουσία επί των υδάτων, να μεταβάλλωσιν αυτά εις αίμα, και να πατάξωσιν την γης με πάσαν πληγήν, οσάκις αν θελήσωσι.
Αυτό αντιστοιχεί με την πείνα που είδαμε στην Αποκ.ς:5-6 στην τρίτη σφραγίδα. Ο τρίτος ίππος που εξέρχεται και είναι μέλας συμβολίζει την πείνα. Υπάρχει άμεσος συσχετισμός της τρίτης σφραγίδας με το γεγονός ότι οι δύο μάρτυρες κλείνουν τον ουρανό για να μην βρέξει, μα αποτέλεσμα να έρθει πείνα πάνω στο πρόσωπο της γης. Η θέση τους αυτή σαν μάρτυρες και σαν αληθινοί άγιοι του Θεού κάνει τους ασεβείς να είναι καταραμένοι, γιατί είναι εναντίον τους και προσπαθούν με κάθε τρόπο να τους βλάψουν και να τους θανατώσουν.
Ο Θεός δεν ευλογεί τον κόσμο με βροχή, γιατί στέκονται ενάντια σ’ Αυτόν και τους δύο μάρτυρές Του. Οι δύο μάρτυρες φονεύονται από το σύστημα του Α/Χ. Ο Θεός όμως τους βλέπει σαν τον μόνο πραγματικό λαό Του πάνω στη γη αυτό τον καιρό. Είναι οι αληθινοί του μάρτυρες. Όλος ο υπόλοιπος κόσμος είναι κάτω από το σύστημα του Α/Χ και είναι σε ανταρσία ενάντια στο Θεό.
Ο προφήτης Ηλίας προσευχήθηκε στο Θεό και έκλεισε τον ουρανό να μην βρέξει για 3 ½ χρόνια στις μέρες του βασιλιά Αχαάβ (Α’ Βασιλ.ιζ:1).
και έχουσιν εξουσίαν επί των υδάτων, να μεταβάλλωσιν αυτά εις αίμα, και να πατάξωσιν την γην με πάσαν πληγην, οσάκις εάν θελήσωσι.
Κτυπούν τη γη με κάθε πληγή, που σημαίνει ότι έχουν ένα ευρύ πεδίο διακονίας και εξουσίας με υπερφυσικά σημεία, και γι’ αυτό δεν αναφέρεται μόνο σε μια συγκεκριμένη πληγή. Μιλάει για πάσα πληγή που σημαίνει πολλά είδη πληγών.
Όταν λέει ότι θα πατάξουν τη γη με πάσα πληγή, δεν αναφέρεται στις 7 πληγές της 7ης σφραγίδας που περιγράφονται στα κεφάλαια η και θ, γιατί οι δύο μάρτυρες αναφέρονται σε προγενέστερη χρονική περίοδο.
Αν η ιστορία είναι ακριβής, έχουν συμβεί παρόμοια γεγονότα, όχι βέβαια ίδιου μεγέθους. Επί βασιλείας του Ρωμαίου αυτοκράτορα Διοκλητιανού έγινε ο πιο συστηματικός και ο πιο σκληρός διωγμός κατά των Χριστιανών με σκοπό να θανατωθεί και ο τελευταίος Χριστιανός και να εξαλειφθεί κάθε ίχνος τους. Όμως, όσο σκληρότερα προσπάθησε τόσο περισσότερο ο Θεός άρχισε να κλυδωνίζει την αυτοκρατορία του, και δεν τον άφηνε να πετύχει το σκοπό του. Τελικά δοκίμασαν πείνα, ανομβρία, πλούσιοι άνθρωποι πουλούσαν τα παιδιά τους, πληγές από σκνίπες και ψείρες έπεσαν πάνω τους, με αποτέλεσμα να παραιτηθεί. Εξέδωσε μάλιστα και νόμισμα που έγραφε ότι είχε εξολοθρεύσει όλους τους Χριστιανούς, όμως αυτό δεν ήταν αλήθεια. Αργότερα προσεβλήθη από μια θανατηφόρα αρρώστια και κάλεσε τους Χριστιανούς να προσευχηθούν γι αυτόν, και αυτοί το έκαναν.
Ο Θεός καταριέται τη γη, γιατί θανατώνουν τους δύο μάρτυρες Του, και γιατί έχουν πάρει την απόφαση να προσκυνήσουν το θηρίο.
Ιακ.ε:17 Εδώ είναι ένα παράλληλο εδάφιο, που ο προφήτης Ηλίας προσευχήθηκε ενθέρμως να μην βρέξει και έκλεισε ο ουρανός για 3 ½ χρόνια.
Α’ Βασ.ιζ:1 βλέπουμε ότι αυτή η περίοδος είναι ίση σε χρονική διάρκεια με τα πρώτα 3 ½ χρόνια της Μεγ. θλίψης.
Παρακάτω θα εξηγήσουμε γιατί ο προφήτης Ηλίας δεν μπορεί ναι είναι ένας από τους δύο μάρτυρες, ούτε ο Μωυσής, ούτε ο Ενώχ.
Αυτοί οι δύο μάρτυρες δεν είναι δύο άνθρωποι, αλλά δύο γκρουπ ανθρώπων που δίνουν διαταγή να σταματήσει η βροχή με την εξουσία που έχουν από το Θεό. Αυτό μπορούμε να το ερμηνεύσουμε με δύο τρόπους:
α) Ο Θεός καταριέται τον κόσμο χάριν των δύο μαρτύρων, και έτσι αυτοί διατάσσουν να μην βρέξει πλέον, αλλά είναι ο Θεός που ενεργεί διαμέσου αυτών.
β) Αντιλαμβάνονται ότι είναι θέλημα του Θεού να το κάνουν αυτό και διακηρύσσουν ότι δεν πρόκειται να βρέξει πλέον γιατί ο Θεός διέταξε. Όπως και ο προφήτης Ηλίας είπε ότι: Ζεί Κύριος ο Θεός του Ισραήλ, έμπροσθεν του οποίου παρίσταμαι, δεν θέλει είσθαι τα έτη ταύτα δρόσος ουδέ βροχή, ειμή δια του λόγου του στόματός μου.
Α’ Βασ.ιζ:1 Ο Ηλίας διέταξε, αλλά ο Θεός το έκανε. Έτσι και οι δύο μάρτυρες, λόγω της θέσης που έχουν ενώπιον του Θεού, έχουν εξουσία να κλείσουν τον ουρανό. Οδηγήθηκαν από το Θεό και τώρα είναι αυτοί που διατάσσουν να γίνει.
Η πιο καλή ερμηνεία είναι η πρώτη, όμως δεν μπορούμε να απορρίψουμε και τη δεύτερη, αφού μάλιστα το κείμενο καθαρά αναφέρει ότι ενεργούν πράγματα σύμφωνα με τη θέλησή τους. Έχουν εξουσία να μεταβάλλουν τα νερά σε αίμα, να πατάξουν τη γη με πληγές, οσάκις εάν θελήσωσι.
Στην ίδια αυτή χρονική περίοδο, ο Α/Χ και ο ψευδοπροφήτης θα κάνουν σημεία και τεράστια, και γι’ αυτό το λόγο ο Θεός δίνει στους δύο μάρτυρές Του εξουσία να ενεργήσουν κι αυτοί θαυμαστά σημεία μπροστά στους ανθρώπους για να βεβαιώσουν και να πιστοποιήσουν ότι ο Θεός είναι ζωντανός και αληθινός. Όποτε ο εχθρός έρχεται εναντίον τους για τους προσβάλλει σαν πλημμύρα, τότε το Πνεύμα του Θεού προβάλλει κάποιο εμπόδιο εναντίον του και τους προστατεύει.
Ο ψευδοπροφήτης και η παγκόσμια εκκλησία θα οργιστούν πάρα πολύ εξαιτίας των δύο αυτών μαρτύρων, γιατί τα πραγματικά θαύματα που ο Θεός θα ενεργήσει πάνω σε όλο τον κόσμο, θα διαψεύσουν και θα εκθέσουν τα ψεύτικα θαύματα που ο ψευδοπροφήτης και άλλοι θα κάνουν αυτή την περίοδο. Όσον αφορά στα ψευδή αυτά θαύματα που ο ψευδοπροφήτης θα ενεργεί, μπορούμε να διαβάσουμε στην Β’ Θεσ.β:9 όπου λέει ότι θα έρθει κατ’ ενέργεια του Σατανά εν πάση δυνάμει και σημείοις και τεράσι ψεύδους.
Αποκ.ιγ:13,14 λέει ότι έκαμνε σημεία μεγάλα, και πυρ έκαμνε να κατεβαίνει από τον ουρανό στη γη. Και πλανούσε τους κατοίκους της γης εξαιτίας των σημείων τα οποία δόθηκαν σε αυτόν να κάνει ενώπιον του θηρίου.
ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΟΤΙ ΟΙ ΔΥΟ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
Το να διδάσκει και να υποστηρίζει κάποιος κάτι τέτοιο είναι πάρα πολύ επικίνδυνο, και θα αναφέρουμε για ποιους λόγους:
1) Ο κίνδυνος μιας τέτοιας διδασκαλίας είναι ότι πράγματι θα υπάρξουν δύο άνθρωποι στην ιστορία, που θα έχουν άμεση επίδραση πάνω στο πολιτικό και θρησκευτικό σύστημα και αυτοί οι δύο άνθρωποι είναι ο Α/Χ και ο ψευδοπροφήτης (Β’ Θεσ.β:9 και Αποκ.ιγ:12-15). Θα δώσουν τη δική τους μαρτυρία στον κόσμο. Ο ψευδοπροφήτης θα μαρτυρήσει για τα σημεία και τέρατα που θα κάνει ο Α/Χ και θα κάνει τον κόσμο να τον προσκυνήσει.
Αν τώρα υποστηρίξει κάποιος ότι στο τέλος των καιρών πρόκειται να υπάρξουν δύο σπουδαίοι άνδρες, αυτός ο ισχυρισμός του θα τον οδηγήσει τελικά στην πλάνη. Η ψευτοδικαιοσύνη και η φαινομενική αγαθότητα αυτών των δύο ανθρώπων θα έχει σαν αποτέλεσμα να εξαπατηθούν εκατομμύρια άνθρωποι ακόμα και χριστιανοί.
Στην Αποκ.ς:2 ο Ιωάννης είδε ένα ίππο λευκό, και ο καθήμενος πάνω σε αυτόν είχε τόξο στο χέρι του, και στέφανος εδόθη σε αυτόν, και εξήλθε νικών και για να νικήσει. Αυτός είναι ο Α/Χ ο οποίος θα διακηρύσσει την ψευτοδικαιοσύνη του και την ψευδοαγαθοσύνη του.
Αποκ.ιγ:11 Εδώ ο Ιωάννης βλέπει τον ψευδοπροφήτη να ανεβαίνει από τη γη και να έχει δύο κέρατα όμοια με αυτά του Αρνίου, ενώ μιλούσε σαν δράκος. Φαίνεται σαν αρνί και έχει εξουσία μεγάλη, την οποία ενεργεί με εξωτερική πραότητα μόνο, όπως ο κλήρος σήμερα. Όμως σύντομα θ’ αποκαλύψει το σκοπό του, ότι θέλει να κατακτήσει τις καρδιές των ανθρώπων και της εκκλησίας αν είναι δυνατόν.
Αυτοί οι δύο άνθρωποι, ενώ το σύστημά τους θα βρίσκεται ακόμα στην αρχή της οργάνωσής του, δεν θα πάρουν θέση αμέσως εναντίον του Ιησού και της αλήθειας του Θεού. Θα βεβαιώνουν τον κόσμο ότι εκπληρώνουν το λόγο του Θεού και θ’ αναφέρουν εδάφια μέσα από την Αγία Γραφή. Θα ισχυριστούν ότι το σύστημά τους είναι η εκπλήρωση των προφητειών του λόγου του Θεού.
Για την αρπαγή της Νύμφης, μπορεί να πού ότι κρατούν κάπου αιχμαλώτους όλους αυτούς που ήταν αντιδραστικοί στην πρόοδο και την ευημερία του κοινωνικού συνόλου, δηλαδή τους Χριστιανούς.
Ο Α/Χ και ο ψευδοπροφήτης θα εκτελούν μεγάλα και θαυμαστά σημεία μπροστά σε όλο τον κόσμο ώστε να τους αποπλανήσουν από την αλήθεια, που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος στο να διδάσκει κάποιος ότι οι δύο μάρτυρες θα είναι δύο άνθρωποι στους έσχατους καιρούς.
Στο Ματθ.κδ:24 ο Χριστός λέει ότι στις έσχατες μέρες θα εγερθούν ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήτες που θα δείξουν σημεία μεγάλα και τέρατα, ώστε να πλανήσουν εάν είναι δυνατόν και τους εκλεκτούς.
Ο ισχυρισμός ότι άγιοι που έχουν πεθάνει στο παρελθόν, επιστρέφουν πάλι στη γη, έρχεται σε αντίθεση με την Αγία Γραφή. Είναι έξω από το πνεύμα του λόγου του Θεού να υποστηρίξουμε ότι οι άγιοι αυτοί θα επιστρέψουν πάλι στη γη με ανθρώπινο σώμα για σύντομο χρονικό διάστημα και μετά θα πεθάνουν πάλι.
Απ’ τη στιγμή που ο άνθρωπος ντύνεται την αθανασία από το Θεό, δεν υπάρχει κανείς τρόπος ώστε να επιστρέψει πάλι στη γη, να γίνει θνητός και να υπόκειται πάλι στο θάνατο. Έχει περάσει πλέον στην αιωνιότητα. Δεν μπορούμε να αντιστρέψουμε την αλλαγή του θνητού σώματος σε αθάνατο και από αθάνατο να ξαναγίνει θνητό. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το λόγο του Θεού (Α’ Κορ.ιε:53, 54).
Α’ Θεσ.δ:17 Πρόκειται για μια ανεπίτρεπτη αλλαγή. Θα μεταμορφωθούμε στην αρπαγή και θα είμαστε πάντοτε με τον Κύριο. Ο Μωυσής, ο Ενώχ, και ο Ηλίας δεν θα είναι στην αρπαγή, γιατί ήδη βρίσκονται στην παρουσία του Κυρίου. Οι μεν Ενώχ και Ηλίας αρπάχτηκαν προς το Θεό χωρίς να γνωρίσουν θάνατο, ο δε Μωυσής πέθανε, τον ανέστησε ο Κύριος και τον πήρε στην παρουσία Του. Δεν πρόκειται ν’ αλλαχτούν πάλι και να έρθουν στη γη, γιατί και αυτοί είναι πάντοτε μετά του Κυρίου, όπως θα είναι και οι άγιοι της αρπαγής.
Θα είναι μια τρομερή έκπληξη για τους νεκρούς εν Χριστώ που έχουν ήδη ντυθεί την αθανασία και τώρα λούζονται στο ουράνιο φως της δόξας του Θεού, έχουν στενή επικοινωνία μαζί Του και γεύονται την αγάπη Του με τα ένδοξα σώματά τους, ξαφνικά να επιστρέψουν στη γη και να πουν ότι η ανάσταση και η αρπαγή τους δεν ήταν αλήθεια, διότι ήρθαν να πεθάνουν ξανά. Αυτό είναι εντελώς έξω από το λόγο του Θεού.
Ο προφήτης Σαμουήλ τον οποίο κάλεσε ο Σαούλ με πνεύμα μαντείας, ήρθε από τον τόπο των πνευμάτων που έχουν αναχωρήσει από τη ζωή αυτή, πριν λάβει το ένδοξο και αθάνατο σώμα του, και βλέπουμε ότι η αντίδρασή του ήταν αρνητική. Δεν του άρεσε που τον κάλεσε ο Σαούλ. Α’ Σαμ.κη:11, 12, 14-16.
Ο Θεός δεν χρειάζεται ανθρώπους περασμένων χρόνων να επιστρέψουν ξανά στη γη για να δώσουν τη μαρτυρία τους στον κόσμο και να διακηρύξουν ότι ο λόγος του Θεού είναι αληθινός. Δεν χρειάζεται δύο υπερφυσικούς προφήτες για να δοθεί αυτή η μαρτυρία στον κόσμο.
Πριν τη Μεγάλη θλίψη, ο Θεός θα σηκώσει με δύναμη το λαό Του και θα τον χρίσει με το Πνεύμα Του για να ομολογήσουν δημόσια τον Κύριο. Επίσης στη Μεγ. θλίψη ο Θεός θα σηκώσει τους αγίους της εκκλησίας της Λαοδίκειας για να είναι μια θαυμαστή μαρτυρία για το όνομά Του.
Η μετάνοια των πιστών της εκκλησίας της Λαοδίκειας, η λύπη τους και η αναγνώριση της αμαρτωλότητάς τους, θα τους δώσει τεράστια δύναμη να σταθούν για το Θεό, καθώς ταπεινώνονται και αρχίζουν να πιστεύουν στο λόγο Του.
Αν ο Θεός επέτρεπε στους προφήτες να επιστρέψουν ξανά στη γη, αυτό θα ήταν μεγάλος πειρασμός για τους Χριστιανούς να τους προσκυνήσουν. Ακόμα, καθένας θα εξαρτιόταν από αυτούς αντί από το Θεό. Η δόξα όμως και η προσκύνηση σε ανθρώπους είναι έξω από το θέλημα του Θεού.
Αν ο Θεός μπόρεσε να αναστήσει το Μωυσή με τόσο θαυμαστό τρόπο στην Π. Δ. με το λίγο πνευματικό φως που είχαν, πολύ περισσότερο σήμερα στην Κ. Δ. με το άπλετο φως και την αποκάλυψη που έχουμε, μπορεί ο Θεός να αναστήσει μια τεράστια ομάδα από προφήτες σαν το Μωυσή.