Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Ο σύζυγος της Καινής Διαθήκης


Ο σκοπός του είναι να ηγείται και να βρίσκεται σε θέση εξουσίας. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν αγαπάει κι ενδιαφέρεται πραγματικά για την οικογένειά του. Δεν μπορείς να οδηγήσεις την οικογένεια ή την εκκλησία, αν πρώτα δεν την αγαπάς όπως ο Κύριος μας αγαπάει.
Ο σύζυγος είναι υπόλογος στο Θεό για το πώς συμπεριφέρεται στην οικογένειά του και για το τι επιτρέπει να συμβαίνει μέσα στο σπίτι του. Δεν μπορεί ενώ κακομεταχειρίζεται την οικογένεια να περιμένει και τις ευλογίες απ’ το Θεό. Η Γραφή λέει ότι οι προσευχές μερικών εμποδίζονται (Α’ Πετρ.γ:7) και το κείμενο μέσα στο οποίο βρίσκεται αυτό το εδάφιο μιλάει για την οικογένεια. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τις γυναίκες όταν κακομεταχειρίζονται τους άντρες τους.

Αινείτε τον Κύριο

Αινείτε τον Κύριον. Αινείτε τον Θεόν εν τω αγιαστηρίω αυτού· αινείτε αυτόν εν τω στερεώματι της δυνάμεως αυτού.
 Αινείτε αυτόν διά τα μεγαλεία αυτού· αινείτε αυτόν κατά το πλήθος της μεγαλωσύνης αυτού.
 Αινείτε αυτόν εν ήχω σάλπιγγος· αινείτε αυτόν εν ψαλτηρίω και κιθάρα.
 Αινείτε αυτόν εν τυμπάνω και χοροστασία· αινείτε αυτόν εν χορδαίς και οργάνω.
 Αινείτε αυτόν εν κυμβάλοις ευήχοις· αινείτε αυτόν εν κυμβάλοις αλαλαγμού.

 Πάσα πνοή ας αινή τον Κύριον. Αλληλούϊα.
Ψαλ. 150:1-6

καλημέρα


Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Πόσο ειλικρινής είμαι;



Κατά πόσο είμαι αυτό που πιστεύω ότι είμαι;

Πόσο αγαπάω το Θεό;

Πόσο αγαπάω τον αδελφό μου;

Είμαι ιερέας, δούλος, Νύμφη;

Πόσο χαρούμενος είμαι;

Πόσο ασφαλής είμαι;

Πόσο σίγουρος είμαι;
 
Η Γραφή μου λέει να προσέχω τον εαυτό μου: «και αν ο δίκαιος μόλις σώζηται, ο ασεβής και αμαρτωλός που θέλει φανή;» (Α΄Πέτρ.δ:18).

Τα χαρίσματα του Πνεύματος (7)

Τα χαρίσματα υπηρεσίας που διαβάσαμε στην Ρωμαίους ιβ εξηγούν πώς ο Θεός δίνει σε κάθε μέλος της εκκλησίας μια ή περισσότερες ειδικές ικανότητες για να λειτουργήσει παραγωγικά μέσα στο σώμα. Τα χαρίσματα διακονίας που διαβάσαμε στην Εφεσίους δ είναι μια δωρεά του Θεού προς την τοπική και την παγκόσμια εκκλησία με σκοπό τον καταρτισμό των πιστών για την επίτευξη των στόχων τους.
Επιπλέον, ο Θεός έχει δώσει στην εκκλησία υπερφυσικά πνευματικά χαρίσματα όπως βλέπουμε στην Α’ Κορ.ιβ, σημεία και τεράστια, σαν μαρτυρίες και επικύρωση του έργου της εκκλησίας, αλλά και σαν εξουσιοδότηση για τη συνέχιση του έργου της. Στρέφουμε λοιπόν τώρα την προσοχή μας σ’ αυτά τα χαρίσματα της αποκάλυψης, της δύναμης, και της ομιλίας.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ (1)


ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Αυτή η επιστολή, μαζί μ’ αυτή του Ιακώβου, γράφτηκε για Εβραίους Χριστιανούς. Του Ιακώβου γράφτηκε για τους Εβραίους της διασποράς, ενώ αυτή για τους Εβραίους Χριστιανούς της Ιερουσαλήμ.
Γράφτηκε πριν καταστραφεί η Ιερουσαλήμ το 70 μ.Χ. κι ενώ ο ναός ήταν ακόμα στη θέση του με όλη του τη μεγαλοπρέπεια. Οι τελετουργίες και οι θυσίες συνέχιζαν να γίνονται. Πιθανή ημερομηνία που γράφτηκε η επιστολή είναι μεταξύ 62 και 68 μ.Χ.

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Κήρυγμα


ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Β' Πέτρου (2)



Α. ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ

Β΄ Πέτρου β:1-3
Όπως ακριβώς υπήρξαν ψευδοδιδάσκαλοι στις ημέρες των προφητών, θα έρθουν ψευδοδιδάσκαλοι και στις εκκλησίες, οι οποίοι θα εισάγουν καταστρεπτικές αιρέσεις σήμερα. Θα πουν ψέματα για το Θεό και θα αρνηθούν τον Κύριο, ο οποίος πέθανε γι’ αυτούς πάνω στο σταυρό. Δυο κύρια χαρακτηριστικά θα σημειωθούν: ανηθικότητα και πλεονεξία. Θα εκμεταλλευτούν (εμπορευτούν) τους αγίους με πλαστά επιχειρήματα. Θα επισύρουν ταχεία κρίση στους εαυτούς τους γιατί ο Θεός τους έχει ήδη καταδικάσει, και η απώλεια τους είναι καθοδόν.

Ο Εβραίος και ο πάπας

Κάποτε ο πάπας ήθελε να διώξει τους Εβραίους από τη Ρώμη. Η κοινότητα των Εβραίων ζήτησε να το κουβεντιάσουν, ο πάπας δέχτηκε, αλλά κανείς Εβραίος δεν τολμούσε να μιλήσει με τον πάπα.

Εμείς δεν λέμε ψέματα


Καθήκοντα διακονίας



Η ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΙΜΕΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΧΩΡΑ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Εφεσ.δ:11 ”Και αυτός έδωκεν άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτας, άλλους δε ευαγγελιστάς, άλλους δε ποιμένας και διδασκάλους”.
Από τις πολλές φάσεις και κλήσεις της χριστιανικής διακονίας το έργο και η διακονία του ποιμένα είναι εξαιρετικά ζωτικής σημασίας. Ο Ίδιος ο Ιησούς έχει θέσει ποιμένες μέσα στην εκκλησία για να υπηρετούν το λαό Του. Στην επιστολή προς Εφεσίους δ:11-16 το έργο του ποιμένα ορίζεται ως εξής:

Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Ψαράδες - Η δύναμη του ψαρά


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - β:14

αλλ’ έχω κατά σου ολίγα, ότι έχεις εκεί κρατούντας την διδαχήν Βαλαάμ, ός εδίδασκεν τω Βαλάκ βαλείν σκάνδαλον ενώπιον των υιών Ισραήλ, φαγείν ειδωλόθυτα και πορνεύσαι. 

Η ιστορία του Βαλαάμ με τον Βαλάκ βρίσκεται στους Αριθ.κε:1-9 και αναφέρει ότι ο Ισραήλ εξαπατήθηκε από τον Βαλάκ βασιλιά του Μωάβ δια μέσου του φιλοχρήματου προφήτη Βαλαάμ και πόρνευσε με τις γυναίκες των Μωαβιτών, παρασύρθηκε στην αμαρτωλή προσκύνηση του Βάαλ και σαν αποτέλεσμα 24.000 Ισραηλιτών έπεσαν από μια πληγή.

Στην Π.Δ. δεν βλέπουμε πώς ο Βαλαάμ συμβούλεψε τον Βαλάκ να βάλει πρόσκομμα στους Ισραηλίτες, όμως μας το λέει εδώ ο Ιησούς δίνοντάς μας μια αποκάλυψη στην ιστορία αυτή.

Κάπου στα 1945, στο Ψυχρό.

Στον αστυνομικό σταθμό υπηρετούσε ως σταθμάρχης ο Ευάγγελος Ζώγας. Δεν ήταν Κρητικός, αλλά είχε υπηρετήσει στο Οροπέδιο για αρκετά χρόνια – εκεί είχε ζήσει και κατά την περίοδο της ναζιστικής κατοχής. Δύσκολες εποχές, ο τόπος μόλις βγαλμένος από την περιπέτεια του πολέμου, το Λασίθι θρηνούσε ακόμη θύματα.

(Ψαλ. 31:14) ἐπὶ Σὲ ἤλπισα Κύριε εἶπα Σὺ εἶ ὁ Θεός μου

Κύριε, έως του ουρανού φθάνει το έλεός σου, η αλήθειά σου έως των νεφελών.
 Η δικαιοσύνη σου είναι ως τα υψηλά όρη· αι κρίσεις σου άβυσσος μεγάλη· ανθρώπους και κτήνη σώζεις, Κύριε.
 Πόσον πολύτιμον είναι το έλεός σου, Θεέ. Διά τούτο οι υιοί των ανθρώπων ελπίζουσιν επί την σκιάν των πτερύγων σου.

καλημέρα


Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Η μεγάλη αποστολή


Ματθ.κδ:14  “Και θέλει κηρυχθή τούτο το ευαγγέλιον της βασιλείας εν όλη τη οικουμένη προς μαρτυρίαν εις πάντα τα έθνη, και τότε θέλει ελθεί το τέλος”.
Ματθ.κη:19,20  “Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς να φυλάττωσι πάντα όσα παρήγγειλα εις εσάς...”
Μάρκ.ις:15  “Και είπε προς αυτούς, Υπάγετε εις όλον τον κόσμον, και κηρύξατε το ευαγγέλιον εις όλην την κτίσην”.
Λουκ.κδ:47    “Και να κηρυχθή εν τω ονόματι αυτού μετάνοια και άφεσις αμαρτιών εις πάντα τα έθνη, γινομένης αρχής από Ιερουσαλήμ”.
Ιωάν.κ:22,23  “...Λάβετε Πνεύμα Αγιον. Αν τινων συχγωρήσητε τις αμαρτίες είναι συγκεχωρημέναι εις αυτούς, αν τινων κρατήτε, είναι κεκρατημέναι”.
Πρ.α:8  “Aλλά θέλετε λάβει δύναμιν, όταν επέλθη το Αγιον Πνεύμα εφ’ ημάς και θέλετε είσθαι εις εμέ μάρτυρες και εν Ιερουσαλήμ και εν πάση τη Ιουδαία και Σαμαρεία, και έως εσχάτου της γης”.

Ημέρα αγαθών αγγελιών



Β΄Βας.ς & ζ

Δεν είμαστε σίγουροι για το αύριο.

Πολλές φορές η έλλειψη ακολουθεί την αφθονία!

Ης.νς:12 «Έλθετε, λέγουσι, θέλω φέρει οίνον και θέλομεν μεθυσθή με σίκερα· και αύριον θέλει είσθαι ως η ημέρα αύτη, πολύ πλέον άφθονος»

Ψαλμ.λ:6 «Εγώ δε είπα εν τη ευτυχία μου, δεν θέλω σαλευθή εις τον αιώνα».

Δευτ.κη:53-57  Θα έτρωγαν τα παιδιά τους!

Χρόνος είναι εις πάντα, και καιρός παντί πράγματι υπό τον ουρανόν.

Καιρός του γεννάσθαι και καιρός του αποθνήσκειν· καιρός του φυτεύειν και καιρός του εκριζόνειν το πεφυτευμένον·
 καιρός του αποκτείνειν και καιρός του ιατρεύειν· καιρός του καταστρέφειν και καιρός του οικοδομείν·
 καιρός του κλαίειν και καιρός του γελάν· καιρός του πενθείν και καιρός του χορεύειν·

Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Ανθοφορία


Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Πως πρέπει να είναι ο σύζυγος και η σύζυγος της Καινής Διαθήκης

Είδαμε ότι ο γάμος και κατ’ επέκταση η οικογένεια είναι κάτι που ο Θεός σχεδίασε και όρισε τους ιδιαίτερους ρόλους του άντρα και της γυναίκας. Βέβαια, πολλοί κοινωνιολόγοι διακηρύττουν ότι ένα χαρακτηριστικό των καιρών μας θα είναι η παροδική φύση των ανθρώπινων σχέσεων. Λένε, πως λίγοι θα είναι εκείνοι που θα θέλουν να έχουν ένα ισόβιο γάμο.

Πίστη, Έργα, Σωτηρία...

Εκατομμύρια καλοί χριστιανοί νομίζουν ότι έχουν σωθεί «εκ πίστεως», όμως τα έργα τους κάθε άλλο παρά μια σωτηριώδη αλλαγή δείχνουν στη ζωή τους. Αυτοί κοιμούνται μακαρίως πάνω στο βολικό στρώμα που λέει ότι “ο άπαξ σωθείς δεν χάνεται”.
Εκατομμύρια άλλοι, επίσης καλοί χριστιανοί, στερούνται την απόλαυση της Σωτηρίας, επειδή νομίζουν ότι η κατοχή της εξαρτάται από τα έργα που οφείλουν να πράξουν και στα οποία δεν μπορούν ν’ ανταποκριθούν με επιτυχία. Αυτοί υποφέρουν με αβεβαιότητα και ανασφάλεια, περιμένοντας να μάθουν αν τελικά έχουν σωθεί στο τέλος αυτού του κόσμου.
Παράλληλα, εκείνοι που λένε τα πιο μεγάλα λόγια, συνήθως κάνουν και τις μεγαλύτερες “αταξίες”.

Τα χαρίσματα του Πνεύματος (6)

Τα χαρίσματα της διακονίας

«Διά τούτο λέγει Αναβάς εις ύψος, ηχμαλώτευσεν αιχμαλωσίαν και έδωκε χαρίσματα εις τους ανθρώπους……… Και αυτός έδωκεν άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτας, άλλους δε ευαγγελιστάς, άλλους δε ποιμένας και διδασκάλους, προς την τελειοποίησιν των αγίων, διά το έργον της διακονίας, διά την οικοδομήν του σώματος του Χριστού, εωσού καταντήσωμεν πάντες εις την ενότητα της πίστεως και της επιγνώσεως του Υιού του Θεού, εις άνδρα τέλειον, εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του Χριστού, διά να μη ήμεθα πλέον νήπιοι, κυματιζόμενοι και περιφερόμενοι με πάντα άνεμον της διδασκαλίας, διά της δολιότητος των ανθρώπων, διά της πανουργίας εις το μεθοδεύεσθαι την πλάνην, αλλά αληθεύοντες εις την αγάπην να αυξήσωμεν εις αυτόν κατά πάντα, όστις είναι η κεφαλή, ο Χριστός, εξ ου παν το σώμα συναρμολογούμενον και συνδεόμενον διά πάσης συναφείας των συνεργούντων μελών, κατά την ανάλογον ενέργειαν ενός εκάστου μέρους κάμνει την αύξησιν του σώματος προς οικοδομήν εαυτού εν αγάπη» (Εφες.δ:8, 11-16).

Ελλάς - ελλήνων- "χριστιανών" : έβλεπαν να δολοφονούν κάποιον, και δεν επενέβησαν γιατί νόμιζαν ότι το θύμα ήταν πακιστανός !

Η δολοφονία του Κωνσταντίνου Προβιδάκη συνεχίζει να απασχολεί τη τοπική κοινωνία του Ηρακλείου Κρήτης.

Ο αδικοχαμένος άνδρας ξυλοκοπήθηκε με μαγκούρες από τους δράστες μέχρι θανάτου επειδή τους έκανε παρατήρηση. Τραγική φιγούρα ο γιος του θύματος, που όταν έφτασε στο σημείο της δολοφονίας ο πατέρας του ήταν ήδη νεκρός. Ο ίδιος με οργή και πολύ πόνο θυμάται όσα ειπώθηκαν την επομένη του τραγικού συμβάντος. "Οι συγχωριανοί νόμιζαν ότι έδερναν Πακιστανό και φοβήθηκαν να μπουν στη μέση. Τους είπα: "Γιατί, ο Πακιστανός δεν έχει ζωή;"

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Η προετοιμασία της καρδιάς

Το μαλάκωμα της καρδιάς 
Αν  θες ν' "ανοίξεις την εγκαταλειμμένη γη" της καρδιάς σου, πρέπει ν' αρχίσεις κοιτάζοντας τον ίδιο σου τον εαυτό.

Έλεγξε και σημείωσε την κατάσταση του νου σου. Δες που βρίσκεσαι. Πολλοί χριστιανοί είναι αδιάφοροι στο θέμα του ελέγχου του εαυτού τους. Δε δίνουν προσοχή στην καρδία τους και ποτέ δεν ξέρουν αν πηγαίνουν καλά στην πίστη ή όχι. Δεν ξέρουν αν πηγαίνουν μπροστά ή πίσω. Αν καρποφορούν ή όχι.

εγώ, όμως, θα ευφραίνομαι στον Κύριο



Διαβάζω από τον προφήτη Αββακούμ, τα τελευταία εδάφια: 

«Ακόμα και αν η συκιά δεν βλαστήσει ούτε θα υπάρχει καρπός στις αμπέλους· αν ο κόπος τού ελιόδεντρου ματαιωθεί, και τα χωράφια δεν δώσουν τροφή· το κοπάδι εξολοθρευτεί από τη μάντρα, και δεν υπάρχουν βόδια στους στάβλους· εγώ, όμως, θα ευφραίνομαι στον Κύριο, θα χαίρομαι στον Θεό της σωτηρίας μου».

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Β' Πέτρου (1)


Α. Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ

Η δεύτερη επιστολή του Πέτρου γράφτηκε προς τους ίδιους ανθρώπους, προς τους οποίους έγραψε και την πρώτη (Β΄ Πέτρου γ:1).

Η χρονολογία, που γράφτηκε η επιστολή είναι περίπου το 66 μ.Χ., λίγο πριν τον μαρτυρικό θάνατο του Πέτρου το 68μ.Χ., την καταστροφή της Ιερουσαλήμ το 70μ.Χ., και το τέλος της αυτοκρατορίας του Νέρωνα. Πιθανόν να γράφτηκαν περίπου την ίδια εποχή με την Β΄ επιστολή του Παύλου προς Τιμόθεο. Τόσο ο Παύλος, όσο και ο Πέτρος γνώριζαν, ότι ο μαρτυρικός θάνατος πλησίαζε (Β΄Τιμ.δ:6 και Β΄Πέτρ.α:14).

Ερμηνευτικά - 17 (τελευταίο)



ΣΧΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ (συνέχεια)

13.  Σύμβολο

Είναι σημείο, σχήμα ή αντικείμενο με το οποίο υποδηλώνονται κατά συνθήκη ορισμένες έννοιες, πράγματα ή γεγονότα.

Η λέξη προέρχεται από το συν+βάλλω, δηλαδή το να βάλλεις, να ρίξεις δύο πράγματα μαζί ώστε το ένα να αντιπροσωπεύει το άλλο. Η Βίβλος είναι γεμάτη από σύμβολα. Οι προφητείες του Δανιήλ και σχεδόν όλη η Αποκάλυψη είναι γραμμένα σε συμβολική γλώσσα.

Ο Βιβλικός συμβολισμός είναι, από πολλές απόψεις, ένα απ’  τα δυσκολότερα  αντικείμενα για τον μελετητή. Πνευματικές αλήθειες, προφητείες κι αόρατα, αιώνια πράγματα συμβολίζονται “αινιγματωδώς” με “καλυμμένα” σύμβολα. Φαίνεται ότι είναι ευχαρίστηση του υψίστου να κρύβει μ’ αυτό τον τρόπο  πολλά από τα άγιά Του.

Εξαιτίας αυτού του “κρυμμένου” χαρακτήρα των συμβόλων ο ερμηνευτής πρέπει να βαδίζει με διάκριση και προσοχή, εκτεταμένη μελέτη κι έρευνα, με λογική και σωστή σειρά σε κάθε πτυχή της μελέτης του και να ζητάει, πάνω απ’ όλα,  την οδηγία του Αγίου Πνεύματος, του συγγραφέα της Βίβλου.

Αυτός γνωρίζει την πλάσιν ημών, ενθυμείται ότι είμεθα χώμα

Καθώς σπλαγχνίζεται ο πατήρ τα τέκνα, ούτως ο Κύριος σπλαγχνίζεται τους φοβουμένους αυτόν.
 Διότι αυτός γνωρίζει την πλάσιν ημών, ενθυμείται ότι είμεθα χώμα.
 Του ανθρώπου αι ημέραι είναι ως χόρτος· ως το άνθος του αγρού, ούτως ανθεί. Διότι διέρχεται ο άνεμος επ' αυτού, και δεν υπάρχει πλέον· και ο τόπος αυτού δεν γνωρίζει αυτό πλέον.

καλημέρα

 

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Καθήκοντα διακονίας



Ο ΠΛΗΡΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΠΟΙΜΕΝΑΣ

Ο ΠΟΙΜΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ

Η σημασία της λέξης «ποιμένας» είναι «βοσκός» και «τροφοδότης». Ο προφήτης Ιερεμίας μίλησε γι’ αυτή τη διακονία: 
ΙΕΡ.γ:15 και θέλω σας δώσει ποιμένας επ’ αυτά κατά την καρδίαν μου, και θέλουσι σας ποιμάνει εν γνώσει και συνέσει. 
ΙΕΡ.κγ:4 και θέλω καταστήσει ποιμένας επ’ αυτά, και θέλουσι ποιμαίνει αυτά και δεν θέλουσι φοβηθή πλέον, ουδέ τρομάξει, ουδέ εκλείψει, λέγει Κύριος.

Ψαράδες - Η προσωπική σου ομολογία


Μια απλή μέθοδος για να μοιραστεί κανείς τις εμπειρίες του με άλλους, βασισμένη στον τρόπο που ο απόστολος Παύλος το έκανε (δες Πραξ.θ & κβ).

1. ΣΥΝΘΕΣΕ ΚΑΙ ΤΑΥΤΙΣΟΥ
4. ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ

2. ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ

5. ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΖΩΗ

3. ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΤΟ ΧΡΙΣΜΑ

6. ΕΚΤΙΜΗΣΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

εν τη δουλεία ημών δεν εγκατέλιπεν ημάς ο Θεός ημών


 Και τώρα ως εν μιά στιγμή έγεινεν έλεος παρά Κυρίου του Θεού ημών, ώστε να διασωθή εις ημάς υπόλοιπον, και να δοθή εις ημάς στερέωσις εν τω αγίω αυτού τόπω, διά να φωτίζη ο Θεός ημών τους οφθαλμούς ημών, και να δώση εις ημάς μικράν αναψυχήν εν τη δουλεία ημών.

 Διότι δούλοι ήμεθα· και εν τη δουλεία ημών δεν εγκατέλιπεν ημάς ο Θεός ημών, αλλ' ηυδόκησε να εύρωμεν έλεος ενώπιον των βασιλέων της Περσίας, ώστε να δώση εις ημάς αναψυχήν, διά να ανεγείρωμεν τον οίκον του Θεού ημών και να ανορθώσωμεν τας ερημώσεις αυτού, και να δώση εις ημάς περιτείχισμα.
Εσδ. 9:8-9


καλημέρα


Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Μιχαήλ Σερβέτος (1511 - 1553)


ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑ
Ο Ισπανός γιατρός Μιχαήλ Σερβέτος ανήκει στους πιο φανατικούς μονοθεϊστές του 16ου αιώνα.

Οι απόψεις όμως του Μ. Σερβέτου είχαν προκαλέσει και την αντίδραση στη Γενεύη του Ι. Καλβίνου, που μίλησε για το πρόσωπό του με απαξιωτικό και υβριστικό τρόπο, χαρακτηρίζοντάς τον, μεταξύ άλλων, σαν «παράφρονα», «δηλητηριώδες τέρας», «βρώμικο σκύλο», «άπιστο παλιάνθρωπο».

ΕΞΟΔΟΣ - Μελέτη στη Σκηνή του Μαρτυρίου (19- τελευταίο)



ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ

Ο Μωυσής, σαν τύπος του Χριστού, έντυσε κομμάτι - κομμάτι τον Ααρών και τους γιους του. Πρώτα τους φόρεσε τον κεντητό λινό χιτώνα που στερεωνόταν με ζώνη (Έξ.κη:39) και μετά τον κυανού ποδήρη του Εφόδ (Έξ.κη:31) που στο κράσπεδό του είχε χρυσά κουδουνάκια και ρόδια (κη:33-35). Μετά, αυτό καθ’ αυτό το Εφόδ που από την περιγραφή του, φαίνεται ότι ήταν ένα είδος γιλέκου ή περιβλήματος χωρίς μανίκια, του οποίου το μπροστινό και το πίσω μέρος ενώνονταν σε κάθε ώμο με ένα ονυχίτη λίθο και οι οποίοι λίθοι ήταν τοποθετημένοι σε χρυσούς οικίσκους. Τα ονόματα των δώδεκα φυλών του Ισραήλ ήταν χαραγμένα στους δύο λίθους, έξι ονόματα σε κάθε λίθο. Ο αρχιερέας πάντοτε μετέφερε αυτά τα ονόματα, τα οποία αντιπροσώπευαν ολόκληρη τη συναγωγή του Ισραήλ, στους ώμους του, για να δηλώσουν την δύναμη του όταν πήγαινε μπροστά στον Κύριο. Η ζώνη φαίνεται ότι ήταν κεντητή και ήταν πιθανόν προσδεμένη στο εφόδ στην περιοχή της μέσης. (Έξ.κη:8).

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - β:13



Οίδα που κατοικείς, όπου ο θρόνος του Σατανά, και κρατείς το όνομά μου, και ουκ ηρνήσω την πίστην μου και εν ταις ημέραις Αντιπάς ο μάρτυς μου ο πιστός μου, ός απεκτάνθη παρ’ υμίν, όπου ο Σατανάς κατοικεί.

Εδώ αναφέρεται κύρια στη λατρεία του όφη του Ασκληπιού. Ο όφις είναι σύμβολο του Σατανά.

Το πνευματικό μήνυμα για τους πιστούς είναι ότι ο θρόνος του Σατανά ήταν η ειδωλολατρία που υπήρχε κι ότι ο Σατανάς στο πρόσωπο των αυτοκρατόρων έστησε τον θρόνο του μέσα στην εκκλησία κι έγινε εκκλησιαστικός ηγέτης. (Εκκλησιαστική ιστορία Β. Στεφανίδη, παργρ.11 «Σχέσεις εκκλησίας και πολιτείας» σελ.149).

Η επιθυμία Αυτού είναι προς εμέ

 Ο ουρανίσκος σου ως ο καλός οίνος ρέων ηδέως διά τον αγαπητόν μου, και κάμνων να λαλώσι τα χείλη των κοιμωμένων. Εγώ είμαι του αγαπητού μου, και η επιθυμία Αυτού είναι προς εμέ
 Ελθέ, αγαπητέ μου, ας εξέλθωμεν εις τον αγρόν· ας διανυκτερεύσωμεν εν ταις κώμαις. Ας εξημερωθώμεν εις τους αμπελώνας· ας ίδωμεν εάν εβλάστησεν η άμπελος, εάν ήνοιξε το άνθος της σταφυλής και εξήνθησαν αι ροϊδιαί· εκεί θέλω δώσει την αγάπην μου εις Σε. 
 Οι μανδραγόραι έδωκαν οσμήν, και εν ταις θύραις ημών είναι παν είδος καρπών αρεστών, νέων και παλαιών, τους οποίους εφύλαξα, αγαπητέ μου, διά Σε.
 Άσμ. 7:9-13

καλημέρα