Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Τρίτη 25 Μαρτίου 2014
Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014
Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Πως αντιδρούμε στις συγκρούσεις
Έχει μεγάλη σημασία η σωστή αντίδραση.
Απαραίτητο να σέβεται ο ένας τη γνώμη του
άλλου. Αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνείς, απλά σέβεσαι. Η γνώμη και η ιδέα που
έχω για κάτι, είναι ένα μέρος του εαυτού μου. Αν κάποιος γελά με τη γνώμη μου,
γελά μ’ εμένα κι αυτό υποσυνείδητα δημιουργεί αναστάτωση.
Καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη γνώμη
του. Είναι λάθος να προσπαθείς ν’ αλλάξεις τη γνώμη κάποιου. Μπορείς να
κουβεντιάσεις το θέμα, όμως πάντα με το σκεπτικό ότι είναι η γνώμη, το
συναίσθημα, ο εαυτός του άλλου.
Άγνοια του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού.
Αυτή η χώρα δεν έχει σκληρύνει προς το Ευαγγέλιο. Έχει
άγνοια του Ευαγγελίου, επειδή οι περισσότεροι από τους κήρυκές της έχουν.
Το νόσημα σ’ αυτή τη χώρα δεν είναι οι πολιτικοί, ή
οτιδήποτε άλλο. Είναι ο αποκαλούμενος ποιμένας της εποχής μας
και ο κήρυκας της εποχής μας και ο ευαγγελιστής της εποχής μας. Εκεί βρίσκεται
το πρόβλημα.
Ναρκωτικά στο Βατικανό
Ερευνα διεξάγουν οι γερμανικές αρχές για να εντοπίσουν τον αποστολέα της (αξίας 40.000 ευρώ !) κοκαίνης σε υγρή μορφή που εντοπίστηκε σε δέμα στο αεροδρόμιο Λάιπζιγκ-Χάλε της Γερμανίας. Η κοκαίνη είχε επιμελώς τοποθετηθεί μέσα σε δέμα με προφυλακτικά που είχε προορισμό την πρωτεύουσα του παπικού καθολικισμού, το Βατικανό.
Το εύρημα επιβεβαίωσε και ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών στην γερμανική εφημερίδα Bild am Sonntag. Το πακέτο είχε σταλεί από τη Νότια Αμερική, ενώ ο παραλήπτης εξακολουθεί και παραμένει..άγνωστος, αφού όπως εκτιμάται το πρόσωπο που θα το παραλάμβανε με κάποιο τρόπο ειδοποιήθηκε ότι το δέμα είχε πιαστεί στο τελωνείο..
Το εύρημα επιβεβαίωσε και ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών στην γερμανική εφημερίδα Bild am Sonntag. Το πακέτο είχε σταλεί από τη Νότια Αμερική, ενώ ο παραλήπτης εξακολουθεί και παραμένει..άγνωστος, αφού όπως εκτιμάται το πρόσωπο που θα το παραλάμβανε με κάποιο τρόπο ειδοποιήθηκε ότι το δέμα είχε πιαστεί στο τελωνείο..
Κυριακή 23 Μαρτίου 2014
Περιμένοντας την υιοθεσία.
«Επειδή φρονώ ότι τα παθήματα του παρόντος
καιρού δεν είναι άξια να συγκριθώσι με την δόξαν την μέλλουσαν να αποκαλυφθή
εις ημάς. Διότι η μεγάλη προσδοκία της κτίσεως προσμένει την φανέρωσιν των υιών
του Θεού. Επειδή η κτίσις υπετάχθη εις την ματαιότητα, ουχί εκουσίως, αλλά διά
τον υποτάξαντα αυτήν, επ' ελπίδι ότι και αυτή η κτίσις θέλει ελευθερωθή από της
δουλείας της φθοράς και μεταβή εις την ελευθερίαν της δόξης των τέκνων του
Θεού. Επειδή εξεύρομεν ότι πάσα η κτίσις συστενάζει και συναγωνιά έως του νύν·
και ουχί μόνον αυτή, αλλά και αυτοί οίτινες έχομεν την απαρχήν του Πνεύματος,
και ημείς αυτοί στενάζομεν εν εαυτοίς περιμένοντες την υιοθεσίαν, την
απολύτρωσιν του σώματος ημών. Διότι με την ελπίδα εσώθημεν· ελπίς δε ήτις βλέπεται
δεν είναι ελπίς· διότι εκείνο, το οποίον βλέπει τις, διά τι και ελπίζει;» (Ρωμ.η:18-24).
Σάββατο 22 Μαρτίου 2014
ότι δίνεις εισπράττεις
Οπως αναφέρει ο διευθυντής της κλινικής «Τα ζώα, τον αναγνώρισαν και κατάλαβαν ότι δεν ήταν καλά» Στην φωτογραφίες μια καμηλοπάρδάλη φαίνεται να τον πλησιάζει με στοργική διάθεση.
Καθήκοντα διακονίας
Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ
ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥ
Η εκκλησία δεν
οργανώνεται για να είναι ένας δυνατός οργανισμός, αλλά μάλλον για να
ευαγγελίσει τον κόσμο.
Η αποστολή της
εκκλησίας είναι ο ευαγγελισμός. Η μεγάλη εντολή που δόθηκε στην εκκλησία είναι
να κηρύξει το Ευαγγέλιο σ’ όλο τον κόσμο. Ο σκοπός της οργάνωσης είναι να φέρει
εις πέρας αυτό.
Ερμηνευτικά - 16
11. Εβραϊσμοί
Μ’ αυτή τη λέξη εννοούμε ορισμένες εκφράσει
ς κι όρους που είναι χαρακτηριστικά της Εβραϊκής κουλτούρας. Όπως έχουμε ήδη
αναφέρει, είναι απαραίτητη κάποια γνώση αυτών των Εβραϊσμών για να μπορούμε να
χρησιμοποιούμε τον πρώτο ερμηνευτικό κανόνα. Όταν είμαστε εξοικειωμένοι με
αυτούς θα δούμε ότι πολλά δύσκολα σημεία
ερμηνεύονται και πολλές φαινομενικές
αντιξοότητες εξαφανίζονται.
Παραδείγματα
Ήταν συνήθεια ανάμεσα στους Εβραίους να
ονομάζουν ένα πρόσωπο υιό κάποιου “πράγματος”,
το οποίο τον χαρακτήριζε μ’ ένα ιδιαίτερο τρόπο. Έτσι ένας άνθρωπος που
ήταν ειρηνικός και χρηστών ηθών ονομαζόταν «υιός ειρήνης», οι φωτισμένοι και
πολυμαθείς «υιοί φωτός», οι απειθείς κι ανυπάκουοι «υιοί απειθείας», κ.λ.π.
(Λουκ.ι:6, Εφεσ.ε:8, ε:6).
Πολλές φορές κάποιες συγκρίσεις εκφράζονται
με αρνήσεις, όπως π.χ. όταν λέει ο Ιησούς: «Οποίος
δεχθεί εμέ δεν δέχεται τόσο εμένα όσο Αυτόν που με έστειλε».
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - β:12
Α. ΠΕΡΓΑΜΟΣ 313-606 μ.Χ.
Αυτή η εκκλησιαστική
περίοδος άρχισε από το διάταγμα της ανεξιθρησκίας του Κων/νου που δόθηκε το 313
μ.Χ. Για πολλούς «χριστιανούς» ο Κων/νος θεωρείται ο πρώτος αληθινός πάπας στην
αρχή της Καθολικής εκκλησίας.
ΠΕΡΓΑΜΟΣ, προέρχεται από το ΥΠΕΡ & ΓΑΜΟΣ και
σημαίνει «πολλοί γάμοι ή «γάμοι με πολλούς». Η Πέργαμος ονομαζόταν και
«ΠΕΡΓΑΜΙΑ». Η συμβολική αναφορά του ονόματος αυτού στην εκκλησιαστική αυτή περίοδο
είναι η εξής: Την εποχή αυτή (313-606) ο χριστιανισμός συγχωνευόταν με τα
είδωλα με τις ενέργειες του Κων/νου και των υποτιθέμενων «πατέρων» της
εκκλησίας. Δεν παρέμεινε δηλαδή πιστή η εκκλησία στον Ένα και νόμιμο Σύζυγό
της, ώστε να ακούει μόνο Αυτόν, αλλά άρχισε να παντρεύεται με ξένους συζύγους,
ξένα στοιχεία προς την αλήθεια του Ευαγγελίου κι έτσι χάλασε η σχέση της με το
Χριστό.
Τα χαρίσματα του Πνεύματος (4)
«Διότι λέγω διά της χάριτος της εις εμέ
δοθείσης προς πάντα όστις είναι μεταξύ σας, να μη φρονή υψηλότερα παρ' ό,τι
πρέπει να φρονή, αλλά να φρονή ώστε να σωφρονή, κατά το μέτρον της πίστεως, το
οποίον ο Θεός εμοίρασεν εις έκαστον. Διότι καθώς έχομεν εν ενί σώματι μέλη πολλά,
πάντα δε τα μέλη δεν έχουσι το αυτό έργον, ούτω και ημείς οι πολλοί εν σώμα
είμεθα εν Χριστώ, ο δε καθείς μέλη αλλήλων. Έχοντες δε χαρίσματα διάφορα κατά
την δοθείσαν εις ημάς χάριν, είτε προφητείαν, ας προφητεύωμεν κατά την αναλογίαν
της πίστεως, είτε διακονίαν, ας καταγινώμεθα εις την διακονίαν, είτε διδάσκει
τις, ας καταγίνηται εις την διδασκαλίαν, είτε προτρέπει τις, εις την προτροπήν·
ο μεταδίδων, ας μεταδίδη εν απλότητι, ο προϊστάμενος ας προΐσταται μετ'
επιμελείας, ο ελεών ας ελεή εν ιλαρότητι» (Ρωμ.ιβ:3-8).
Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014
Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Κάθε άτομο είναι μοναδικό
Παραδεχτείτε ότι στο γάμο υπάρχουν ρόλοι που ανήκουν πρωταρχικά στον άντρα και στη γυναίκα. Ο Θεός δεν δημιούργησε τον άντρα και τη γυναίκα ούτε όμοιους ούτε ταυτόσημους. Τους δημιούργησε ανόμοιους και διαφορετικούς. Όταν ο ένας απ’ τους δύο παύσει να παίζει τον προκαθορισμένο ρόλο του και θελήσει να παίξει το ρόλο που ανήκει στον άλλο, δημιουργείται ανωμαλία.
Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Α' Πέτρου (1)
Α. Ο
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Το πραγματικό όνομα του αποστόλου Πέτρου
ήταν «Σίμων». Στην πρώτη καταγραμμένη συνάντηση με τον Κύριο μας, ο Ιησούς τον
ονόμασε «Κηφά» (Ιωάν.α:40-43). Το νέο του όνομα ήταν «Πέτρος» (Ελληνικά) ή «Κηφάς»
(Αραμαϊκά), που σημαίνει «βράχος».
Τρία χρόνια αργότερα ο Ιησούς το επαναβεβαίωσε
αυτό (Ματθ.ις:18). Εδώ, ο Ιησούς χρησιμοποίησε δύο λέξεις, “Πέτρος” και
“Πέτρα”. “Πέτρος”, ένα απλό κομμάτι του βράχου, ήταν ο Πέτρος. “Πέτρα”, ένα μεγάλο
κομμάτι του βράχου, ήταν η ομολογία του Πέτρου, ή η αλήθεια της Θεότητας του
Ιησού, πάνω στην οποία θα χτιζόταν η Εκκλησία.
Τα χαρίσματα του Πνεύματος (3)
Τα πνευματικά χαρίσματα μέσα στο λόγο του Θεού
Η Βίβλος διδάσκει ότι κάθε πιστός είναι, και πρέπει
να λειτουργεί σαν ένα ζωτικής σημασίας μέλος
του σώματος Χριστού. Ο Θεός έχει δώσει πολλά χαρίσματα στην εκκλησία Του. Έχει
προικίσει τα μέλη με ειδικές δυνατότητες και διακονίες για το καλό του σώματος
σαν σύνολο, τοπικά και παγκόσμια.
Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014
Καθήκοντα Διακονίας
ΘΕΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
Το σύστημα, ο τύπος
της εκκλησιαστικής κυβέρνησης που δίδεται στο λόγο του Θεού είναι Θεοκρατικό.
Είναι ο Θεός αυτός που κυβερνά το λαό Του μέσα από τους κεκλιμένους δια του
Αγίου Πνεύματος εργάτες.
Υπάρχουν δύο άκρα
στην κυβέρνηση της εκκλησίας που είναι και τα δύο λάθος:
ΕΞΟΔΟΣ - Μελέτη στη Σκηνή του Μαρτυρίου (18)
Το όγδοο κεφάλαιο του Λευιτικού αναφέρει
τον τρόπο με τον οποίο αφιερώνονταν οι ιερείς ή γινόταν έτοιμοι για υπηρεσία.
Στο Λευιτ.η:6 διαβάζουμε: «Καί έφερεν ο Μωυσής τόν Ααρών καί τούς υιούς αυτού καί έλουσεν αυτούς
μέ ύδωρ». Το πρώτο πράγμα που μπορούμε να προσέξουμε εδώ, είναι ότι δεν
αφιέρωναν οι ίδιοι οι ιερείς τους εαυτούς τους, αλλά ο Μωυσής. Κατά τον ίδιο
τρόπο, όποιος θέλει να γίνει «ιερέας του Κυρίου» δεν μπορεί να καθαγιαστεί από
μόνος του. Εμείς δεν μπορούμε ν’ αλλάξουμε τις καρδιές μας ή να γίνουμε
κατάλληλοι για το έργο του Θεού. Αυτό που έπρεπε να κάνουν ήταν να παρουσιαστούν
μπροστά στο Μωυσή.
Ερμηνευτικά - 15
ΣΧΗΜΑΤΑ
ΛΟΓΟΥ
Εδώ θα εξετάσουμε διάφορες μεταφορικές
εκφράσεις που συναντάμε στη Βίβλο για να εξοικειωθούμε μ’ αυτές και να μάθουμε
πώς θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε σωστά καθένα απ’ αυτά τα σχήματα λόγου. Το κυριότερο
πράγμα που πρέπει να θυμόμαστε ως προς τον σκοπό της μελέτης αυτής είναι ότι
υπάρχουν εδάφια μέσα στη Γραφής τα οποία δεν ερμηνεύονται πεζά.
Θα εξετάσουμε σχήματα λόγου όπως μεταφορές,
προσωποποιήσεις, ειρωνείες, υπερβολές, αλληγορίες, αινίγματα, τύπους, σύμβολα,
παραβολές, παρομοιώσεις, αποστροφές, αντιθέσεις, παροιμίες κι Εβραϊσμούς.
Πολλά απ’ αυτά τα σχήματα συναντώνται παράλληλα, έτσι
ώστε, π.χ. μία ιστορία να είναι αλληγορία μαζί και τύπος ή μπορεί να περιλαμβάνει
ακόμη ειρωνεία, υπερβολή κι αντίθεση.
Τρίτη 18 Μαρτίου 2014
Τα χαρίσματα του Πνεύματος (2)
Ένα από τα χαρακτηριστικά της Πεντηκοστιανής
κίνησης σήμερα, είναι η έμφαση που
δίνει στα υπερφυσικά χαρίσματα του Πνεύματος μέσα στην εκκλησία. Στο τελευταίο μισό του 20ου αιώνα, πολλοί άνθρωποι από κάθε δόγμα «αγκάλιασαν» αυτά τα χαρίσματα, βάζοντας έτσι την
αρχή της χαρισματικής κίνησης και έπειτα το «τρίτο κύμα» (τους
Ευαγγελικούς που δεν θέλουν να ονομάζονται Πεντηκοστιανοί ή Χαρισματικοί αλλά
υποστηρίζουν τα σημεία και τα τεράστια).
Διάφορες θεωρίες και οι
πρακτικές, συμπεριλαμβανομένων κάποιων κακομεταχειρίσεων και καταχρήσεων, έχουν
συνοδεύσει αυτή την ανανέωση των πνευματικών χαρισμάτων.
Να περιπατήσητε αξίως της προσκλήσεως, καθ' ην προσεκλήθητε
Να
ενδυθήτε τον νέον άνθρωπον, τον κτισθέντα κατά Θεόν εν δικαιοσύνη και οσιότητι
της αληθείας.Όθεν απορρίψαντες το ψεύδος,
λαλείτε αλήθειαν έκαστος μετά του πλησίον αυτού· διότι είμεθα μέλη αλλήλων.
Οργίζεσθε και μη αμαρτάνετε· ο ήλιος ας μη δύη επί τον παροργισμόν σας, μήτε δίδετε τόπον εις τον διάβολον. Ο κλέπτων ας μη κλέπτη πλέον, μάλλον δε ας κοπιάζη εργαζόμενος το καλόν με τας χείρας αυτού, διά να έχη να μεταδίδη εις τον χρείαν έχοντα.
Οργίζεσθε και μη αμαρτάνετε· ο ήλιος ας μη δύη επί τον παροργισμόν σας, μήτε δίδετε τόπον εις τον διάβολον. Ο κλέπτων ας μη κλέπτη πλέον, μάλλον δε ας κοπιάζη εργαζόμενος το καλόν με τας χείρας αυτού, διά να έχη να μεταδίδη εις τον χρείαν έχοντα.
Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014
Τα χαρίσματα του Πνεύματος (1)
Τάξη
στα χαρίσματα
Πολλοί
είναι αντίθετοι με την ελεύθερη λειτουργία των χαρισμάτων μέσα στην εκκλησία, εξαιτίας αυτών που γράφει ο Παύλος στην
εκκλησία της Κορίνθου.
Όμως
αυτές οι αυστηρές παρατηρήσεις του Παύλου δεν έγιναν για να εναντιωθεί στη
λειτουργία των χαρισμάτων ή στη σπουδαιότητά τους, αλλά για να βοηθήσει να ενεργηθούν
με σοφία για το καλό του σώματος του Χριστού.
Ερμηνευτικά - 14
Παραλληλισμοί
μεταφορικού λόγου
Ορισμένες φορές είναι ανάγκη να
καταφεύγουμε σε παραλληλισμούς για να καταλάβουμε αν ένα κείμενο πρέπει να το
πάρουμε με την πεζή ή την μεταφορική του έννοια.
Για παράδειγμα, μερικές φορές, βλέπουμε το
Θεό να παρουσιάζεται απ’ τους προφήτες σαν κάποιος που κρατάει ένα ποτήρι κρασί
στο χέρι, από το οποίο θέλει να δώσει να πιουν αυτοί που σκοπεύει να τιμωρήσει,
ώστε να πέσουν κάτω μεθυσμένοι και ζαλισμένοι (Ναούμ γ:11, Αββ.β:16,
Ψαλμ.οε:8). Αυτή η εικόνα του Θεού την οποία συναντάμε περιληπτικά και χωρίς
πολλές εξηγήσεις σε ορισμένα κείμενα, σκιαγραφείται με σαφήνεια στις παράλληλες
Γραφές, στον Ησ.να:17, 22, 23 όπου βλέπουμε ότι το ποτήρι είναι η οργή, ο θυμός
κι η δίκαιη αγανάκτηση του Κυρίου. Εκεί βλέπουμε ακόμη ότι η μέθη κι η ζάλη συμβολίζουν
την καταστροφή και την αβάσταχτη τιμωρία.
Κυριακή 16 Μαρτίου 2014
Καθήκοντα Διακονίας
Α’ ΚΟΡ.ιβ:28 Και
άλλους μεν έθεσεν ο Θεός εν τη εκκλησία πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτας,
τρίτον διδασκάλους, έπειτα θαύματα, έπειτα χαρίσματα ιαμάτων, βοηθείας, κυβερνήσεις,
είδη γλωσσών.
Μερικές φορές
γίνεται άσοφη κριτική και επίκριση στα θέματα οργάνωσης. Αυτή η άσοφη και άδικη
κριτική προέρχεται κυρίως από τις παρακάτω δύο πηγές.
1.
Από
ένα άτομο που έχει σωθεί απ’ το χώρο της δογματικής εκκλησίας, θέλει να
αισθανθεί ελεύθερο από τη δουλεία των σχημάτων της παραδοσιακής εκκλησίας, κι
έτσι πετιέται στο άλλο άκρο, του να απορρίπτει κάθε εκκλησιαστική κυβέρνηση.
2.
Από
ένα άτομο που αρνείται να υποταχθεί, να πειθαρχήσει, υιοθετόντας μια ανεξάρτητη
θέση και στάση, κι ένα ανεξάρτητο πνεύμα, κι έτσι προάγει την αποκαλούμενη «ελεύθερη»
εκκλησία.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ «ΕΛΟΧΙΜ» ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ.
Η λέξη «ΕΛΟΧΙΜ» είναι Εβραϊκή και είναι η αντίστοιχη της λέξης «ΘΕΟΣ».
Είναι στον πληθυντικό αριθμό, και προέρχεται από τη ρίζα «OΥΛ», που σημαίνει «το
να είναι κανείς ΠΡΩΤΟΣ, ΑΡΧΗΓΟΣ, ή ΙΣΧΥΡΟΣ, ΔΥΝΑΤΟΣ».
O ενικός αριθμός του Ελοχίμ, είναι «ΕΛ». Σημαίνει το πλήθος της ισχύος και της δύναμης, που φανερώνεται στη θεότητα. Όταν το Ελοχίμ, ή το Ελ, αναφέρονται στον αληθινό Θεό, τότε μεταφράζονται και τα δύο στον ενικό αριθμό.
O ενικός αριθμός του Ελοχίμ, είναι «ΕΛ». Σημαίνει το πλήθος της ισχύος και της δύναμης, που φανερώνεται στη θεότητα. Όταν το Ελοχίμ, ή το Ελ, αναφέρονται στον αληθινό Θεό, τότε μεταφράζονται και τα δύο στον ενικό αριθμό.
Πάντες οι θέλοντες να ζώσιν ευσεβώς εν Χριστώ Ιησού θέλουσι διωχθή.(2Τιμ. 3:12)
Γίνωσκε δε τούτο, ότι εν ταις εσχάταις ημέραις
θέλουσιν ελθεί καιροί κακοί· διότι θέλουσιν είσθαι οι άνθρωποι φίλαυτοι,
φιλάργυροι, αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάσφημοι, απειθείς εις τους γονείς,
αχάριστοι, ανόσιοι, άσπλαγχνοι, αδιάλλακτοι, συκοφάνται, ακρατείς,
ανήμεροι, αφιλάγαθοι, προδόται, προπετείς, τετυφωμένοι, φιλήδονοι μάλλον
παρά φιλόθεοι, έχοντες μεν μορφήν ευσεβείας, ηρνημένοι δε την
δύναμιν αυτής. Και τούτους φεύγε. Διότι εκ τούτων είναι εκείνοι, οίτινες εισχωρούσιν
εις τας οικίας και αιχμαλωτίζουσι τα γυναικάρια τα πεφορτισμένα αμαρτίας,
συρόμενα υπό διαφόρων επιθυμιών, τα οποία πάντοτε μανθάνουσι και
ποτέ δεν δύνανται να έλθωσιν εις την γνώσιν της αληθείας.
2Τιμ. 3:1-7
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)





































