Ο ΧΑΜΈΝΟΣ ΛΗΣΤΗΣ
Θα εξετάσουμε τώρα τρία χτυπητά χαρακτηριστικά
του ανθρώπου που απόρριψε το Χριστό:
1. Ο άνθρωπος μπορεί ν' απορρίπτει το Χριστό
ακόμη και την ημέρα του θανάτου του.
2. Ο άνθρωπος μπορεί να βρεθεί κοντά στο Χριστό
κι' όμως στο τέλος να χαθεί.
3. Ο άνθρωπος μπορεί να εύχεται ακόμη και να ζητά
το Χριστό να τον σώσει κι' όμως να είναι χαμένος.
ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
Ένας άνθρωπος μπορεί ν' απορρίπτει το Χριστό
ακόμη και την ώρα του θανάτου του. Μπροστά μας έχουμε το ληστή που κρέμεται στο
σταυρό και βρίσκεται στα πρόθυρα του θανάτου. Κι όμως ακόμη και καθώς βρίσκεται
αντιμέτωπος με το θάνατο βλαστημά και κοροϊδεύει το Σωτήρα των ανθρώπων.
Συμπεραίνω ότι ο άνθρωπος αυτός είχε δει και ακούσει το Χριστό πριν και ίσως να
αισθάνθηκε τον έλεγχο των λόγων του Χριστού καθώς μιλούσε στα πλήθη. Θάπρεπε να
γνώριζε για το Χριστό γιατί ήξερε ποιος ήταν. Άκουσέ τον καθώς λέει: «Εάν συ ήσαι ο Χριστός, σώσον σεαυτόν και
ημάς» (Λουκ.κγ:39).
Ασφαλώς γνώριζε για το Χριστό και τώρα
βρισκόταν σταυρωμένος δίπλα Του. Το γεγονός είναι ότι οι επιστροφές στο Χριστό
από πρόσωπα που έφτασαν κοντά στο θάνατο σπανίζουν. Λίγοι άνθρωποι σώθηκαν την
ώρα του θανάτου.
Όλες οι συνθήκες στέκονται ενάντια στη σωτηρία
του ανθρώπου την τελευταία ώρα. Στις μέρες μας περισσότεροι άνθρωποι πεθαίνουν
ξαφνικά, χωρίς καμιά προειδοποίηση από καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικά
επεισόδια, αυτοκινητικά δυστυχήματα κι' άλλες πολλές αιτίες. Για εκείνον που
αντιμετώπιζει μακροχρόνια αρρώστια πριν πεθάνει, το γεγονός είναι ότι πάντοτε
ελπίζει για καλυτέρεψη της υγείας του και ποτέ δεν περιμένει το θάνατο. Όταν
αρρωστήσει βαριά και το τέλος φαίνεται ξεκάθαρα, δεν βρίσκεται συνήθως σε καλή
διανοητική κατάσταση για να σκεφτεί το ζήτημα της σωτηρίας. Είναι γεμάτος από
τους πόνους, τα παθήματα και τον πυρετό. Ακόμη και τα φάρμακα τον
αποδυναμώνουν. Μπορεί να βρίσκεται σε κατάσταση παραληρήματος ή ακόμη και
ασυνειδησίας. Αν ένας άνθρωπος, που βρίσκεται στα λογικά του, με καθαρό μυαλό
και καλή υγεία δεν αντιμετωπίζει το θέμα της σωτηρίας, πολύ λίγη πιθανότητα
υπάρχει να το κάνει αυτό όταν βασανίζεται με πόνους και καίγεται από πυρετό και
παραληρεί από την επίδραση των φαρμάκων. Γι’ αυτό η Βίβλος μας καλεί: «...τώρα ημέρα σωτηρίας» (Β' Κορ.ς:2) και «Σήμερον, εάν ακούσητε της φωνής αυτού, μη σκληρύνητε τας καρδίας σας»
(Εβρ.γ:7).
Πολλοί λίγοι, είναι εκείνοι που περιμένουν ως
τις τελευταίες ώρες της ζωής τους να κάνουν την απόφαση για το Χριστό. Όταν
συνεχώς απορρίπτουμε το Χριστό η συνείδησή μας αμβλύνεται, η καρδιά μας
σκληραίνει και η ψυχή μας παραλύει. Αν μπορείς ν' απορρίψεις το Χριστό σήμερα,
με μεγαλύτερη ευκολία θα Τον απορρίψεις αύριο.
ΚΟΝΤΑ ΑΛΛΑ ΧΑΜΕΝΟΣ
Το δεύτερο μάθημα που παίρνουμε απ' αυτόν το
ληστή στο σταυρό είναι ότι ο άνθρωπος μπορεί να είναι πολύ κοντά στο Σωτήρα και
όμως στο τέλος να χαθεί. Ο ληστής αυτός ήταν τόσο κοντά στον Ιησού ώστε μπορούσε
ν' ακούσει τις κραυγές Του, να δει τα παθήματά Του και να παρακολουθεί την
αγωνία του. Αν τα χέρια του δεν ήταν καρφωμένα στο σταυρό θα μπορούσε πιθανό ν'
αγγίξει τα χέρια του Σωτήρα. Θάπρεπε νάταν πολύ κοντά Του γιατί οι δύο ληστές
είχαν συνομιλία μεταξύ τους, παρά τις φωνές του κόσμου γύρω από το σταυρό. Το
να είσαι κοντά στο Χριστό δεν είναι αρκετό. Κάποιος μπορεί να έχει γεννηθεί και
μεγαλώσει σ' ένα Χριστιανικό σπίτι, να έχει διδαχτεί το όνομα του Χριστού από
τη νηπιακή του ηλικία, να έχει μάθει να διαβάζει τη Βίβλο, να προσεύχεται και
να πάει στην Εκκλησία κι' όμως στο τέλος να χαθεί.
Σε ορισμένες περιστάσεις βρέθηκες ιδιαίτερα
κοντά στο Χριστό. Ίσως στο θάνατο της μητέρας σου ή κάποιου άλλου αγαπητού σου
προσώπου αισθάνθηκες τη συντομία της ζωής και κατάλαβες ότι θάπρεπε κι' εσύ να
ετοιμαστείς για την αιωνιότητα. Για λίγο η καρδιά σου μαλάκωσε και ίσως ακόμη
και να έκλαψες. Βρέθηκες πολύ κοντά. Επειδή όμως δεν έκανες τίποτε για το θέμα
της σωτηρίας, το μαλάκωμα της καρδιάς και ο έλεγχος σ' άφησαν και έπεσες πάλι
πίσω στην αδιαφορία σου. Ή ίσως άκουσες κάποιο δυνατό κήρυγμα και αισθάνθηκες
την επιτακτικότητα να αποφασίσεις για το Χριστό. Οι αμαρτίες σου σε τάραξαν,
ελέγχθηκες και πάλι έκλαψες, κι' όμως στο τέλος για μια φορά ακόμη δεν έκανες τίποτε.
Ή ίσως την ώρα αυτή καθώς διαβάζεις τα λόγια αυτά μέσα σου ξύπνησε το αίσθημα
της ανάγκης και η συναίσθηση του κινδύνου ν' αναβάλλεις το ζήτημα της σωτηρίας.
Βρίσκεσαι κοντά. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό. Δεν θάθελες τώρα προτού ο έλεγχος
αδυνατίσει και φύγει πάλι να πεις «ναι» στο Σωτήρα και να τακτοποιήσεις το θέμα
αυτό μια για πάντα.
ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΟΣ ΑΛΛΑ ΧΑΜΕΝΟΣ
Το τρίτο χαρακτηριστικό του ληστή στο σταυρό
είναι ότι ήθελε να σωθεί, μάλιστα ζήτησε και από το Χριστό για να τον σώσει,
κι' όμως ήταν χαμένος. Τα λόγια αυτά ίσως να σε παραξενέψουν, διάβασε όμως την
περιγραφή και θα δεις πόσο τραγικά αληθινό είναι αυτό. Άκουσε το ληστή καθώς
απευθύνεται στον Ιησού. «Εις δε των
κρεμασθέντων κακούργων εβλασφήμει αυτόν, λέγων· Εάν συ ήσαι ο Χριστός, σώσον
σεαυτόν και ημάς» (Λουκ.κγ:39). Ζήτησε από τον Ιησού να τον σώσει κι' όμως
χάθηκε. Αρνήθηκε να σωθεί με τον τρόπο του Θεού και ζήτησε το δημοφιλή τρόπο
της σωτηρίας, όχι με το θάνατο του Χριστού. Δεν γνώριζε ότι αν ο Χριστός έσωζε
τον Εαυτό Του, δεν θα μπορούσε να σώσει τους άλλους. Αυτή είναι η διαφορά
ανάμεσα στη σωτηρία που μας αναφέρει η Βίβλος και τη σύγχρονη θεολογία. Η Βιβλική
διδασκαλία λέει ότι μπορούμε να σωθούμε μόνο με το θάνατο του Χριστού. Η
σύγχρονη θεολογία περιφρονεί και κοροϊδεύει το έργο της αντικατάστασης του
θανάτου του Χριστού. Αυτό ήταν το λάθος του αμετανόητου ληστή. Ήθελε να σωθεί,
όχι όμως με τον τρόπο που περνά από το σταυρό του Χριστού, γι' αυτό είπε «Σώσε
τον εαυτό σου και εμάς».
Μόνο ένας τρόπος υπάρχει να σωθείς, κι' αυτός
είναι με τον εξιλαστήριο θάνατο και την ένδοξη ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού.
Δεν μπορείς να πληρώσεις εσύ την τιμή της αμαρτίας και να σώσεις τον εαυτό σου.
Έτσι ο Χριστός έπρεπε να πεθάνει στη θέση σου ώστε εσύ να μπορέσεις να ζήσεις.
Είσαι μήπως σαν αυτόν το ληστή, ένοχος και καταδικασμένος και Τον απορρίπτεις
ακόμη και τώρα ενώ Αυτός βρίσκεται κοντά σου; Θέλεις να σωθείς; Όλοι οι
άνθρωποι θέλουν να σωθούν και ελπίζουν να σωθούν μια μέρα. Κι όμως θα χαθούν
γιατί δεν ενεργούν τώρα.
Συνεχίζεται