Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2019

Θρησκεία ή Χριστός; (4)


ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ

Στον κήπο της Εδέμ ο Θεός έδωσε αποκάλυψη σχετικά με τον ένα και μόνο δρόμο της σωτηρίας και ποτέ δεν άλλαξε ούτε και θα αλλάξει ποτέ. Ο Ιησούς μας βεβαίωσε ότι «όστις δεν εισέρχεται διά της θύρας εις την αυλήν των προβάτων, αλλά αναβαίνει αλλαχόθεν, εκείνος είναι κλέπτης και ληστής» (Ιωάν.ι:1).
Και ο απ. Παύλος λέει: «Αλλά και εάν ημείς ή άγγελος εξ ουρανού σας κηρύττη άλλο ευαγγέλιον παρά εκείνο, το οποίον σας εκηρύξαμεν, ας ήναι ανάθεμα» (Γαλ.α:8).


ΘΡΗΣΚΕΙΑ ή ΣΩΤΗΡΙΑ

Όπως βλέπουμε υπάρχουν μόνο δύο δρόμοι: ο δρόμος του ανθρώπου και ο δρόμος του Θεού. Ο δρόμος του ανθρώπου είναι η θρησκεία. Ο δρόμος του Θεού είναι απλά με τη χάρη Του. Ο δρόμος του ανθρώπου είναι με τα φύλλα συκιάς, που ο ίδιος έκανε. Ο δρόμος του Θεού είναι της θυσίας και του αίματος του Αμνού. Ο τρόπος του ανθρώπου είναι με τα έργα - του Θεού με την πίστη. «Υπάρχει οδός, ήτις φαίνεται ορθή εις τον άνθρωπον, αλλά τα τέλη αυτής φέρουσιν εις θάνατον» (Παρ.ιδ:12).
Ο Ιησούς όμως είπε: «Εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια και η ζωή· ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα, ειμή δι' εμού» (Ιωάν.ιδ:6).
Επίτρεψέ μου να σε ρωτήσω στο σημείο αυτό: «Είσαι θρησκευόμενος ή είσαι σωσμένος;». Αν απλώς έχεις θρησκεία και ποτέ δεν ήρθες στο Θεό από το δρόμο του αίματος του Χριστού, βρίσκεσαι ακόμη στις αμαρτίες σου. Ο Θεός σε καλεί τώρα ν' απαντήσεις στο ερώτημα.
Ρώτησε τον εαυτό σου τι είναι αυτό στο οποίο ελπίζεις ότι θα σε φέρει στον ουρανό. Μπορεί να πεις: «Ζω μια καλή ζωή και κάνω το καλύτερο που μπορώ». Μη απατάσαι, φίλε. Τα έργα σου είναι σαν φύλλα συκιάς. Ο Θεός λέει: «Δεν υπάρχει δίκαιος, ούτε ένας (Ρωμ.γ:10). Ή μπορεί να πεις: «Δεν μπορώ να καταλάβω τη Βίβλο». Υπάρχουν φύλλα συκιάς. Ο Θεός ζητά από σένα να πιστέψεις, κι όχι πρώτα απ' όλα να καταλάβεις. Ποτέ δεν θα μπορέσουμε ολότελα να καταλάβουμε το πώς ο Θεός μπορούσε να δώσει τον αγνό και αγαπητό του Γιό να πεθάνει για τους ασεβείς αμαρτωλούς. Αυτό που χρειάζεται να κάνεις τώρα είναι να παραδεχτείς ότι είσαι χαμένος αμαρτωλός και ότι χρειάζεσαι Σωτήρα. Πέταξε το ρούχο με τα φύλλα της συκιάς κι έλα κάτω από τη στέγη του πολύτιμου αίματος Του.


ΟΙ ΔΥΟ ΛΗΣΤΕΣ ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ

«Και ότε ήλθον εις τον τόπον τον ονομαζόμενον Κρανίον, εκεί εσταύρωσαν αυτόν και τους κακούργους, τον μεν εκ δεξιών, τον δε εξ αριστερών» (Λουκ.κγ:33).
Μόνο δύο είδη ανθρώπων υπάρχουν στον κόσμο όσο αφορά στον Θεό. Ο Θεός αναγνωρίζει μόνο δύο κατηγορίες ανθρώπων: τους σωσμένους και τους χαμένους, τους αμαρτωλούς και τους άγιους, εκείνους που βρίσκονται στο δρόμο τους στον Ουρανό, κι' εκείνους που βρίσκονται στο δρόμο τους στην αιώνια κόλαση. Από την άλλη μεριά ο άνθρωπος διαιρεί την ανθρωπότητα μ' ένα σωρό τρόπους. Για παράδειγμα, μπορεί να μιλά για τους ανθρώπους σαν άσπρους και μαύρους, πλούσιους και φτωχούς, μεγάλους και μικρούς, μορφωμένους και αγράμματους. Επίσης τους χωρίζει σε εθνικότητες: Άγγλους και Γερμανούς, Αμερικανούς και Ρώσους κλπ. κλπ.
Στη Βίβλο μόνο δύο δρόμοι παρατηρούνται: ο στενός και ο πλατύς. Μόνο δύο προορισμοί είναι δυνατοί: η αιώνια μακαριότητα και τα αιώνια βασανιστήρια. Η διαφορά ανάμεσα στους σωσμένους και χαμένους δεν είναι ο βαθμός ή η ποσότητα της αμαρτίας τους. Δεν είναι ακόμη η καλοσύνη ή η ηθικότητά τους. Ο Θεός κατατάσσει αρχικά το κάθε άτομο ανάλογα με τη στάση που παίρνει σε σχέση με τον Υιόν Του, τον Κύριο Ιησού Χριστό. Όσοι δέχτηκαν τον Γιό του Θεού με πίστη είναι σωσμένοι. Όσοι απορρίψανε την προσφορά Του για σωτηρία είναι χαμένοι.

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΙΑΙΡΕΤΗΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Ο Ιησούς Χριστός είναι ο μεγάλος διαιρέτης των ανθρώπων. Η γέννησή Του διαίρεσε το χρόνο, έτσι που, εκτός μερικές τοπικές εξαιρέσεις, κάθε γεγονός της ανθρώπινης ιστορίας υπολογίζεται με τη γέννηση του Χριστού.
Κάθε τι που έγινε χαρακτηρίζεται ή π.Χ. (προ Χριστού) ή μ.Χ. (μετά Χριστό). Ο ημεροδείκτης στέκεται σαν μαρτυρία σ' Εκείνον που έρχεται, ο Οποίος έβαλε όλη την ιστορία στα καλούπια του προσώπου Του. Κάθε φορά που κάποια ημερομηνία χρησιμοποιείται από τους ανθρώπους, αυτοί θεληματικά ή άθελα, δίνουν μαρτυρία στο γεγονός της ιστορικότητας του Ιησού.
Άσημος στη γέννησή Του, με λίγα πράγματα γνωστά για τα παιδικά και νεανικά του χρόνια και μόνο 3,5 χρόνια δημόσια διακονία, σταυρώθηκε σαν εγκληματίας στα 33 χρόνια Του. Κι όμως έζησε τέτοια ζωή, δίδαξε τέτοια δόγματα, κήρυξε τέτοιο Ευαγγέλιο και πέθανε τέτοιο θάνατο ώστε όλοι οι άνθρωποι παντού αναγκάζονται ν' αναγνωρίσουν τη μεγαλοπρέπεια του προσώπου Του, κάθε φορά που θα βάλουν ημερομηνία σε κάποιο έγγραφο.

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΙΡΕΙ

Όπως η γέννησή Του διαιρεί όλη την ιστορία, έτσι και ο θάνατος Του διαιρεί όλη την ανθρωπότητα. Καθώς κρεμόταν στο σταυρό του Γολγοθά, κι άλλοι δυο άντρες ήταν κρεμασμένοι μαζί Του, ο ένας από τα δεξιά κι ο άλλος από τα αριστερά. Οι περισσότεροι άνθρωποι τους βλέπουν απλώς σαν δύο κακοποιούς. Στην πραγματικότητα όμως αυτοί οι δύο αντιπροσωπεύουν όλους τους ανθρώπους του κόσμου. Κι εσύ, αγαπητέ φίλε, απεικονίζεσαι σε κάποιον απ' αυτούς. Δύο χιλιάδες δέκα εφτά χρόνια έχουν περάσει από τότε που πέθαναν αυτοί. Ο ένας βρίσκεται σήμερα στον ουρανό, ο άλλος βρίσκεται στον τόπο της αιώνιας καταδίκης. Τι ήταν αυτό που έκανε τη διαφορά μεταξύ τους; Κι οι δύο τους ήταν όμοιοι στις αμαρτίες τους. Μπορεί να διαβάσεις ξανά και ξανά την ιστορία τους χωρίς να βρεις κάποια νύξη ότι ο ένας ήταν καλύτερος από τον άλλο. Κι οι δυο τους καταδικάστηκαν. Κι οι δυο τους ήταν ένοχοι. Κι οι δυο τους πέθαναν. Κι όμως ο ένας σήμερα βρίσκεται στον Ουρανό και ο άλλος στον Άδη. Η διαφορά βρίσκεται εξ ολοκλήρου στη στάση τους σε σχέση με τον άλλο άντρα στο σταυρό, Εκείνον που βρισκόταν αναμεταξύ τους, τον Κύριο Ιησού Χριστό. Και οι δυο ληστές ήταν εξίσου ένοχοι. Ο ένας όμως πίστεψε σ' Αυτόν και ο άλλος Τον απόρριψε. Κι οι δυο τους αντιπροσωπεύουν όλους μας. Κι εσύ ή είσαι χαμένος ή σωσμένος. Και η μόνη διαφορά βρίσκεται στη στάση σου απέναντι στο Χριστό, τον Γιο του Θεού.