Ο Ιησούς είναι Αυτός που κάθεται στο θρόνο.
Υπάρχει ΕΝΑΣ θρόνος στον ουρανό και ΕΝΑΣ που
κάθεται στο θρόνο. Αυτό τουλάχιστον περιγράφει ο Ιωάννης στην Αποκ.δ:2 «Και ευθύς ήλθον εις πνευματικήν έκστασιν,
και ιδού, θρόνος έκειτο εν τω ουρανώ, και επί του θρόνου ήτο τις
καθήμενος». Χωρίς αμφιβολία, ο καθήμενος στο θρόνο είναι ο Θεός, γιατί οι
24 πρεσβύτεροι που βρίσκονται κύκλω του θρόνου Τον προσφωνούν «Άγιος, άγιος, άγιος, Κύριος ο Θεός ο Παντοκράτωρ,
ο Ην και ο Ων και ο ερχόμενος» (Αποκ.δ:8). Όταν συγκρίνουμε αυτή τη γραφή
με το Αποκ.α:5-18, βρίσκουμε αξιοσημείωτη ομοιότητα στην περιγραφή του Ιησού
και Αυτού που κάθεται στο θρόνο. «Εγώ
είμαι το Α και το Ω, αρχή και τέλος, λέγει ο Κύριος, ο Ων και ο Ην και ο
Ερχόμενος, ο Παντοκράτωρ» (Αποκ.α:8). Από τα εδάφια 5-7 καταλαβαίνουμε ότι
Αυτός που μιλάει στο εδάφιο 8 είναι ο Ιησούς. Επιπλέον, ο Ιησούς είναι το
αντικείμενο των εδαφίων Αποκ.α:11-18. Στο εδάφιο 11, ο Ιησούς αποκαλύπτεται σαν
το «Α και το Ω, ο πρώτος και ο έσχατος».
Στα εδάφια 17-18 ο Ιησούς λέει: «εγώ
είμαι ο πρώτος και ο έσχατος, και ο ζών και έγεινα νεκρός και ιδού, είμαι ζών
εις τους αιώνας των αιώνων αμήν και έχω τα κλειδιά του άδου και του θανάτου».
Απ’ την αρχή της Αποκάλυψης, ωστόσο, βλέπουμε ότι ο Ιησούς είναι ο Κύριος, ο
Παντοκράτωρας, ο Ων ο Ην και ο ερχόμενος. Όμως οι ίδιοι τίτλοι και περιγραφικοί
όροι αναφέρονται σ’ Αυτόν που κάθεται στο θρόνο.
Επιπρόσθετα, Αυτός που κάθεται στο θρόνο
είναι άξιος να λάβει δόξα τιμή και δύναμη (Αποκ.δ:11), αλλά διαβάζουμε ότι το
αρνίο το εσφαγμένο είναι αυτό που είναι άξιο να λάβει δύναμη, πλούτο, σοφία,
ισχύ, τιμή, δόξα και ευλογία (Αποκ.ε:12). Στην Αποκ.κ:11-12 διαβάζουμε ότι
Αυτός που κάθεται στο θρόνο είναι κριτής, αλλά εμείς ξέρουμε ότι ο Ιησούς είναι
ο Κριτής πάντων (Ιωάν.ε:22, 27
Ρωμ.β:16 ιδ:10-11 με Β΄ Κορ.ε:10).
Στην Αποκ.κβ:3-4 διαβάζουμε για το θρόνο του
Θεού και του Αρνίου. Αυτά τα εδάφια μιλάνε για ένα θρόνο, ένα πρόσωπο, ένα
όνομα. Αυτό σημαίνει ότι ο Θεός και το Αρνίο είναι ένα Όν που έχει ένα πρόσωπο,
ένα όνομα και κάθεται στο θρόνο. Το μόνο πρόσωπο που είναι Θεός και Αρνίο,
είναι ο Ιησούς Χριστός.
Με λίγα λόγια, η Αποκάλυψη μας λέει ότι όταν πάμε στον ουρανό, θα δούμε στον
θρόνο τον Ιησού μόνο. Ο Ιησούς είναι η μόνη ορατή φανέρωση του Θεού που θα
δούμε στον ουρανό.
Η Αποκάλυψη του Ιησού Χριστού.
Το βιβλίο της Αποκάλυψης περιέχει κι άλλες
πολλές δυνατές δηλώσεις σχετικά με τη θεότητα του Ιησού. Ο σκοπός του Θεού,
όταν είπε στον Ιωάννη να γράψει αυτό το βιβλίο, ήταν ν’ αποκαλύψει τον Ιησού Χριστό
κι όχι τόσο τα μέλλοντα γεγονότα. Στην πραγματικότητα, όλα τα γραφτά του Ιωάννη
δίνουν μεγάλη έμφαση στο θέμα της μονότητας του Θεού, στη θεότητα του Ιησού και
τη διπλή φύση Του. Ο Ιωάννης έγραψε το ευαγγέλιο που φέρει το όνομά του για να
πιστέψουμε ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Γιος του Θεού (Ιωάν.κ:31). Δεχόμενοι
τον Ιησού σαν Γιο του Θεού, σημαίνει ότι Τον δεχόμαστε σαν το Θεό, γιατί ο
τίτλος «Υιός Θεού» απλά σημαίνει Θεός που φανερώθηκε σε σάρκα. (περισσότερα για
το θέμα αυτό δες στο κεφ.5). Ο Ιωάννης αποκάλυψε τον Ιησού σαν το Θεό, σαν το
Λόγο, σαν τον Πατέρα, σαν τον Γιάχβε (Εγώ ειμί). Όλα τα γραπτά του Ιωάννη
εξυψώνουν τη θεότητα του Ιησού και το βιβλίο της Αποκάλυψης δεν αποτελεί
εξαίρεση.
Στην Αποκ.α:1 μας λέει ότι αυτό το βιβλίο
είναι η αποκάλυψη του Ιησού Χριστού. Σίγουρα, το βιβλίο είναι προφητικό,
σχετικά με το τί πρόκειται να συμβεί, αλλά ένας απ’ τους κύριους λόγους αυτής
της προφητείας είναι ν’ αποκαλύψει το Χριστό - να μας δείξει ποιος είναι στην
πραγματικότητα.
Το βιβλίο της Αποκάλυψης φανερώνει τον Ιησού
σαν άνθρωπο και σαν Θεό. Είναι το Αρνίο που σφάχτηκε για τις αμαρτίες μας, αλλά
είναι επίσης ο Παντοδύναμος Θεός που κάθεται στο θρόνο. Η παρακάτω λίστα
δείχνει μερικούς απ’ τους τρόπους που το βιβλίο φανερώνει τον Ιησού.
Τίτλος
|
Σχόλιο
|
Αποκάλυψη
|
1. Ο μάρτυς ο πιστός
|
Προφήτης και απόστολος
|
α:5
|
2. Πρωτότοκος εκ των νεκρών
|
|
α:5
|
3. Άρχων των βασιλέων
|
|
α:5
|
4. Α & Ω
|
|
α:8,
11 κα:6 κβ:13
|
5. Αρχή και τέλος
|
|
α:8 κα:6
κβ:13
|
6. Ο Ων, ο Ην, ο Ερχόμενος
|
|
α:8 δ:8
|
7. Ο Παντοκράτωρ
|
|
α:8 δ:8
|
8. Υιός ανθρώπου
|
Όπως ο Παλαιός των ημερών στο Δαν.ζ:9
|
α:13
|
9. Ο πρώτος και ο έσχατος
|
|
α:17 κβ:13
|
10. Ο ζών που έγινε νεκρός και είναι
ζωντανός στους αιώνες των αιώνων.
|
|
α:18
|
11. Ο έχων τα επτά πνεύματα
|
|
γ:1 ε:6
|
12. Ο καθήμενος επί του θρόνου
|
|
δ:2
|
13. Θεός
|
|
δ:8 κα:7
|
14. Δημιουργός
|
|
δ:11
|
15. Ο Λέων του Ιούδα
|
Ανθρώπινη φύση
|
ε:5
|
16. Ρίζα του Δαβίδ
|
Δημιουργός του Δαβίδ
|
ε:5 κβ:16
|
17. Αρνίο
|
Θυσία περί αμαρτίας
|
ε:6
|
18. Λυτρωτής
|
|
ε:9
|
19. Πιστός
|
|
ιθ:11
|
20. Αληθινός
|
|
ιθ:11
|
21. Ο Λόγος του Θεού
|
|
ιθ:13
|
22. Βασιλιάς βασιλιάδων
|
|
ιθ:16
|
23. Κύριος κυρίων
|
|
ιθ:16
|
24. Γένος του Δαβίδ
|
Ανθρώπινη φύση
|
κβ:16
|
25. Ο αστήρ ο λαμπρός και ορθρινός
|
|
κβ:16
|
Καθένας απ’ αυτούς τους τίτλους και ρόλους,
είναι μια όμορφη αποκάλυψη του Ιησού Χριστού. Όλοι μαζί, φτιάχνουν το πορτραίτο
του ανθρώπου Χριστού που πέθανε και αναστήθηκε αλλά και του αιώνιου Θεού του
Παντοκράτορα!
Το τελευταίο κεφάλαιο της Αποκάλυψης
περιγράφει το Θεό και το Αρνίο στον ενικό αριθμό (κβ:3-4) και φανερώνει ότι
Κύριος ο Θεός των αγίων προφητών είναι ο Ιησούς (Αποκ.κβ:6, 16). Όλες αυτές οι
αναφορές μας λένε ότι ο Ιησούς είναι ο Αιώνιος Θεός κι ότι θα εμφανίζεται με το
δοξασμένο ανθρώπινο σώμα Του (Αρνίο) σ’ όλη την αιωνιότητα. Η δόξα του Θεού θα
είναι το φως στη Νέα Ιερουσαλήμ καθώς θα λάμπει απ’ το ένδοξο σώμα του Ιησού
(Αποκ.κα:23). Αυτά τα τελευταία κεφάλαια της Αποκάλυψης, περιγράφουν πώς ο Θεός
θ’ αποκαλύπτει στον καθένα τον Εαυτό Του, σε όλη Του τη δόξα, στους αιώνες των
αιώνων.