Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥ (2)

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΖΥΜΙ ΤΗΣ ΚΑΚΙΑΣ

Όταν μαθεύτηκε ότι η μοιχεία ήταν μια πολύ μεγάλη αμαρτία στην Κορινθιακή εκκλησία, ο απόστολος Παύλος έδωσε οδηγίες στο σώμα των πιστών σχετικά με την εκκλησιαστική πειθαρχία.

Α’ Κορ.ε:7-8 Καθαρίσθητε λοιπόν από της παλαιάς ζύμης, διά να ήσθε νέον φύραμα, καθώς είσθε άζυμοι. Διότι το πάσχα ημών εθυσιάσθη υπέρ ημών, ο Χριστός· ώστε ας εορτάζωμεν ουχί με ζύμην παλαιάν, ουδέ με ζύμην κακίας και πονηρίας, αλλά με άζυμα ειλικρινείας και αληθείας.

Κύριος ο Θεός, σκοπεύει για το σώμα Του - την εκκλησία - να είναι καθαρό, αγνό και άγιο.

Η πρώτη εκκλησία, στο βιβλίο των Πράξεων, λειτούργησε όμορφα σε ενότητα, σε διδασκαλία, σε κοινωνία, και σε δύναμη, μαζί με μια δεσπόζουσα στάση αυτοθυσίας. Αυτή η ενότητα είναι προφανής στα τέσσερα πρώτα κεφάλαια των Πράξεων. Ωστόσο, ένας άνδρας και η σύζυγός του, των οποίων οι καρδιές δεν χτυπούσαν με τον ίδιο ρυθμό της πρώτης εκκλησίας, προσποιήθηκαν ότι το χωράφι που πούλησαν απέδωσε λιγότερα χρήματα από την πραγματική τιμή. Όταν ο Ανανίας έφερε τα χρήματα, σαν να ήταν το ποσό της πώλησης, ο απόστολος Πέτρος είπε σ’ αυτόν, «διά τι εγέμισεν ο Σατανάς την καρδίαν σου, ώστε να ψευσθής εις το Πνεύμα το Άγιον και να κρατήσης από της τιμής του αγρού;» (Πράξ.ε:3).

Ενώ όλα τα άλλα μέλη της Εκκλησίας ήταν αρμονικά δεμένα μεταξύ τους, ο Ανανίας και η Σαπφείρα επέτρεψαν στον Σατανά να σπείρει τους σπόρους της πονηριάς και του εαυτουλισμού μέσα στις καρδιές τους.

Το αμάρτημα της πορνείας στην Κορινθιακή εκκλησία ήταν «ένα συχνά αναφερόμενο» θέμα. Σε μια αληθινά αποστολική ατμόσφαιρα, ο υποκριτής δεν μπορεί να αποφύγει τον εντοπισμό του για πάρα πολύ καιρό. Η αμαρτία θα αναδυθεί στην επιφάνεια και αυτό που είναι καταστροφικό και λάθος θα έρθει στο φως.

Ο λόγος του Θεού όταν κηρύττεται, εκθέτει την αμαρτία. Ο Παύλος σημειώνει την οξεία δύναμη του λόγου του Θεού:

Εβρ.δ:12 Διότι ο λόγος του Θεού είναι ζων και ενεργός και κοπτερώτερος υπέρ πάσαν δίστομον μάχαιραν και διέρχεται μέχρι διαιρέσεως ψυχής τε και πνεύματος, αρμών τε και μυελών, και διερευνά τους διαλογισμούς και τας εννοίας της καρδίας·

Ένα υγιές σώμα θα αντισταθεί και γενικά θα απορρίψει την ασθένεια. Τρώγοντας σωστά, έχοντας σωστές ώρες ύπνου και καλές σκέψεις, το σώμα μπορεί να είναι δυνατό και υγιές, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά.

Το σώμα του Χριστού σ’ αυτό τον κόσμο και σε κάθε τοπική εκκλησία μπορεί επίσης να είναι ένα δυνατό, υγιές σώμα που προλαμβάνει και αποκρούει τις ξένες επιρροές από την αμαρτία και την αδικία που ανακύπτουν κατά καιρούς. Έχουμε μια θεία εντολή πάνω σ’ αυτό το θέμα:

Β’ Κορ.ς:14-18 Μη ομοζυγείτε με τους απίστους· διότι τίνα μετοχήν έχει η δικαιοσύνη με την ανομίαν; τίνα δε κοινωνίαν το φως προς το σκότος; Τίνα δε συμφωνίαν ο Χριστός με τον Βελίαλ; ή τίνα μερίδα ο πιστός με τον άπιστον; Τίνα δε συμβίβασιν ο ναός του Θεού με τα είδωλα; διότι σεις είσθε ναός Θεού ζώντος, καθώς είπεν ο Θεός ότι θέλω κατοικεί εν αυτοίς και περιπατεί, και θέλω είσθαι Θεός αυτών, και αυτοί θέλουσιν είσθαι λαός μου. Διά τούτο. Εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αποχωρίσθητε, λέγει Κύριος, και μη εγγίσητε ακάθαρτον, και εγώ θέλω σας δεχθή, και θέλω είσθαι Πατήρ σας, και σεις θέλετε είσθαι υιοί μου και θυγατέρες, λέγει Κύριος παντοκράτωρ.

Β’ Κορ.ζ:1 Έχοντες λοιπόν, αγαπητοί, ταύτας τας επαγγελίας, ας καθαρίσωμεν εαυτούς από παντός μολυσμού σαρκός και πνεύματος, εκπληρούντες αγιωσύνην εν φόβω Θεού.

Για να έχουμε μια δυνατή εκκλησία, οι πιστοί πρέπει να αποφύγουν τον πειρασμό να συμβιβαστούν με τον κόσμο, πρέπει να επιδιώξουν να βαδίζουν κατά το Πνεύμα. Ενώ η σαρκικότητα έχει σαν αποτέλεσμα τον πνευματικό θάνατο, το βάδισμα με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος, φέρνει μια ένδοξη ζωή εν Χριστώ (Ρωμ.η:6).