Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ (15)

Εβρ.ε:9,10 Γενόμενος τέλειος. . . Μέρα με τη μέρα, ο Χριστός πρόκρινε να υπακούει και να πράττει το θέλημα του Πατέρα σε κάθε τι που Του παρουσιαζόταν. Ο Θεός δεν γίνεται τέλειος, είναι τέλειος. Μας μιλάει λοιπόν εδώ, για τον άνθρωπο Χριστό Ιησού.

Συγκρίνοντας ο Παύλος τους δύο αρχιερείς, μας δείχνει ότι ο ένας είχε αδυναμίες, ενώ ο Άλλος ήταν τέλειος κατανικώντας τις αδυναμίες που μπορεί να είχε σαν άνθρωπος.


Εβρ.ε:11,12,13 Ο Παύλος είχε να τους πει πολλά βαθειά πράγματα και δυσερμήνευτα. Δεν είναι όλα εύκολα και απλά για να τα δεχτείς. Είναι ένας συνδυασμός της αποκάλυψης του Πνεύματος του Θεού, της γνώσης του λόγου του Θεού, και μιας καρδιάς ανοιχτής σ’ αυτά τα διανοήματα, για να μπορέσεις να τα καταλάβεις. Γι’ αυτό ορισμένοι δεν μπορούν να καταλάβουν για παράδειγμα, το θέμα της θεότητας.

Νωθρός= τεμπέλης, πλαδαρός. Δεν έχει «οξύ ωτίο» για να ακούσει τα πράγματα του Θεού.

Αποδεικνύει ο απόστολος Παύλος στους Εβραίους ότι ο Χριστός είναι ανώτερος από τους αγγέλους, ανώτερος από τους προφήτες, ανώτερος από το Μωυσή. Ανώτερος από τον Νόμο, από τους Λευίτες, ανώτερος από τον Ααρών, τον αρχιερέα. Μετά από μία επίπληξη και μία προτροπή που κάνει στο ε:11.

Αρχικά στοιχεία: Αγιασμός, υπακοή, χάρη, αγάπη, κ. λ. π. Τα γράφει όλα αυτά ο απόστολος Παύλος σε Εβραίους, που ήταν μεγαλωμένοι μέσα σε συναγωγές, μέσα στις τελετές του Ναού, ακούγοντας το λόγο του Θεού από τους ραβίνους και στη συνέχεια από τους μαθητές, και τους επιπλήττει.

Δυστυχώς όταν σήμερα κοιτάξουμε την εκκλησία παγκόσμια, βλέπουμε ότι έχει σκοτάδια. Ενώ ο λόγος του Θεού κηρύττεται 2000 χρόνια τώρα, ο κόσμος είναι ανίδεος. Αν σε δουν να διαβάζεις τη Γραφή, σε λένε αιρετικό. Ο Σατανάς έχει ξεγελάσει τον κόσμο, και ξεγελάει και τους πιστούς. Τους κάνει να αρκούνται σε λίγα πράγματα. Πρέπει να ζητάμε το βάθος του λόγου του Θεού.

Αν για παράδειγμα δώσουμε σ’ ένα μικρό παιδί ένα πιάτο χόρτα που είναι γεμάτα βιταμίνες, δεν θα το φάει. Αν του δώσουμε όμως ένα παγωτό, θα το φάει, αν και μπορεί να του προξενήσει ζημιά.

Έτσι είναι και ο άπειρος άνθρωπος του Θεού. Δεν θέλει να μπει σ’ αυτά που είναι χρήσιμα. Δεν κάνει τον κόπο. Γιατί χρειάζεται προσευχή και καρτερία για να καταλάβουμε την ομορφιά του βάθους του λόγου του Θεού.

Η επιστήμη λέει ότι ο εγκέφαλος είναι από τα πιο τεμπέλικα όργανα του σώματος του ανθρώπου. Αν ξέρει ότι μπορεί ν’ αποφύγει μια δουλειά, θα την αποφύγει. Σ’ αυτό οφείλεται ότι ποτέ ένας ακροατής δεν συλλαμβάνει το 100% ενός ομιλητή. Επειδή ο εγκέφαλος ενώ προσέχεις, κάνει κενά, τεμπελιάζει.

Οι Ισραηλίτες που βγήκαν από την Αίγυπτο ήταν νωθροί στην ακοή. Ο Θεός τους μίλησε, τους ξαναμίλησε, έκανε πράγματα, ξαναέκανε, αλλά αυτοί ήταν «νωθροί τας ακοάς» με αποτέλεσμα να παροργίσουν το Πνεύμα του Θεού. Αντίθετα ο Ιησούς του Ναυή και ο Χάλεβ ήταν άνθρωποι με τα αισθητήρια γεγυμνασμένα διά την έξιν. Ξέρανε τι θέλανε.
Συνήθως, αυτός που είναι νωθρός στην ακοή, αυτά που λέει ο Θεός κάθεται και τα μεμψιμοιρεί και βρίσκει δικαιολογίες.