Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019

Ο Δημιουργός και η δημιουργία



Η αλήθεια σχετικά με την μετάνοια

Στην αναζήτηση της αλήθειας, μια από τις πιο θεμελιώδεις ερωτήσεις είναι, «Από πού προήλθα;». Το βιβλίο του Θεού, η Βίβλος, απαντά σε αυτό το ερώτημα. Λέει ότι ο Θεός πάντοτε υπήρχε και πάντα θα υπάρχει, και ότι ο Θεός δημιούργησε ό, τι υπάρχει. «Στην αρχή δημιούργησε ο Θεός τον ουρανό και τη γη» (Γένεση α:1 Φίλος).

Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (6)


WHISTON

Οι Ευσεβιανοί... μερικές φορές κατονόμαζαν την ίδια στιγμή, τη θέση και το πρόσωπο από το οποίο (οι τύποι της δοξολογίας) εισήχθησαν αρχικά... Έτσι ο Φιλοφλόργιος, ένας συγγραφέας εκείνης της εποχής, μας βεβαιώνει στα ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ του ΦΩΤΙΟΥ ότι περίπου το 348 μ.Χ., ο Φλαβιανός, Πατριάρχης της Αντιοχείας, πήρε ένα πλήθος μοναχών μαζί, και έκανε εκεί την πρώτη χρήση αυτής της δημόσιας δοξολογίας, "Η δόξα ας είναι στον Πατέρα, και στο Υιο, και στο Άγιο Πνεύμα." [Second Letter concerning the Primitive Doxologies, 1719, σελ.17].

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019


Η αλήθεια του Θεού



Τα εδάφια από την Αγία Γραφή που θα βρεις στο τέλος αυτού του μαθήματος,  έχουν να κάνουν με το θέμα μας. Αν έχεις μια Αγία Γραφή, υπογράμμισε αυτά τα εδάφια. Θα σου συνιστούσα, αν μπορείς να τα απομνημονεύσεις.

Η αλήθεια σχετικά με την Αγία Γραφή

Ο άνθρωπος θέλει να ξέρει την αλήθεια. Από τη δημιουργία του, ψάχνει για την αλήθεια. Είναι σοφό να ψάχνει κανείς την αλήθεια. Ο Ιησούς μας λέει, «και θα γνωρίσετε την αλήθεια, και η αλήθεια θα σας ελευθερώσει» (Ιωάν.η:32). Όταν βρεις την αλήθεια, θα βρεις ελευθερία.

Αγία Γραφή – η καταγραφή της αλήθειας

Κάποιοι άνθρωποι ποτέ δεν βρίσκουν την αλήθεια. Δεν ξέρουν που να ψάξουν. Οι σοφοί άνθρωποι ψάχνουν στην πηγή της αλήθειας, τον Θεό. Αλλά πώς αποκαλύπτει ο Θεός την αλήθεια;

Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (5)


ΕΥΝΟΜΙΟΣ

Βρίσκονται εξαιρέσεις που ίσως δείχνουν μια παλαιά πρακτική που εξαφανίζεται. Ο Κυπριανός (Ep.73) και οι ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΙ ΚΑΝΌΝΕΣ (αριθ. 50) μάχονται τον συντομότερο τύπο, δείχνοντας καθαρά με αυτό τη χρήση του σε ορισμένες περιόδους.. Η διαταγή του Αποστολικού κανόνα 50 επιτάσσει: "Εάν οποιοδήποτε επίσκοπος ή πρεσβύτερος δεν πραγματοποιεί τα τρία βαπτίσματα της μύησης, αλλά ένα βάπτισμα που γίνεται στο θάνατο του Κυρίου, ας καθαιρείται.' " Αυτό ήταν ο τύπος των οπαδών του Ευνομίου (Σωκρ. 5.24) "γιατί δεν βαφτίζονται στην Τριάδα, αλλά στο θάνατο του Χριστού.' Αυτοί ενεργώντας ανάλογα χρησιμοποιούσαν μια ενιαία βύθιση μόνο " Ency. Biblica (Art. Baptism).

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019


Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (4)


ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΑΛΛΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ

Ο συγγραφέας του «DE REBAPTISMATE» 

"Ο ανώνυμος συντάκτης του «de Rebaptismate» στον τρίτο αιώνα τόσο κατάλαβε αυτά, και επέμενε στη δύναμη του ονόματος του Ιησού που το επικαλέσθηκε επάνω σε ένα άτομο κατά το βάπτισμα" (De Rebaptismate 6.7 Smith's Dictionary of the Bible, Vol. i, p. 352). Ωριγένης "Στα έργα του Ωριγένη όπως διατηρούνται στα ελληνικά, το πρώτο μέρος του εδαφίου παρατίθεται τρεις φορές, αλλά η παράθεσή του σταματά πάντα απότομα στις λέξεις "τα έθνη" και αυτό από μόνο του συστήνει ότι το κείμενό του έχει λογοκριθεί, και οι λέξεις που ακολουθούσαν, "εν τω ονόματι," διαγράφτηκαν" (Conybeare) ΚΛΗΜΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ "Στις σελίδες του Κλήμεντα της Αλεξάνδρειας ένα κείμενο κάπως παρόμοιο με το Ματθαίος 28:19 παρατίθεται μία φορά αλλά από έναν γνωστικό αιρετικό που ονομαζόταν Θεόδοτος, και όχι από το κανονικό κείμενο, ως εξής: "Και στους αποστόλους δίνει την εντολή. Πορευθείτε και κηρύξτε και βαφτίστε εκείνους που πιστεύουν στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος" (Excerpta, cap. 76, ed. Sylb. p. 987; Conybeare).

Τοξική ντροπή


Έχεις ποτέ αισθανθεί ένοχος επειδή έκανες το σωστό; Μήπως ντρέπεται γι’ αυτό που είσαι ή για κάτι που οι γονείς σου έχουν κάνει; Σου έχουν φερθεί με αγένεια επειδή στάθηκες υπέρ της αλήθειας και δεν ικανοποίησες τις προσδοκίες κάποιου; Αυτά είναι παραδείγματα τοξικής ντροπής.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019


Συνεργασία




Το 444 π.Χ. έφτασε ο Νεεμία (πολιτικός) στην Ιερουσαλήμ. Ο Έσδρα (ιερέας) ήταν εκεί πριν 13 χρόνια.

Ήταν εξουσιοδοτημένος από το βασιλιά της Περσίας να χτίσει τα τείχη.

Μετά από 3 μέρες ανεβαίνει στα τείχη και διαπιστώνει την άθλια κατάσταση (Νεεμ.β:11-16).

Δίνει θάρρος στο λαό για να ξεκινήσουν την ανοικοδόμηση (β:17,18).

Αναθέτει σε κάθε οικογένεια μια ιδιαίτερη δουλειά (γ).

Οι ψυχές μας είναι μπερδεμένες




Οι διάδρομοι στα σούπερ μάρκετς μας λένε κάτι γι’ αυτή τη σύγκρουση στις ψυχές μας.

Σε όλα σχεδόν τα σούπερ μάρκετς θα βρείτε διαδρόμους με μπισκότα, επιδόρπια, γλυκά και αναψυκτικά πλάι-πλάι με τους διαδρόμους διαιτητικών προϊόντων, υγιεινής διατροφής, βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής.

Είμαστε μπερδεμένοι.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019


Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (3)


6) Μαρτυρία των πρώιμων συγγραφέων. "Κατά τη διάρκεια της μελέτης μου ήμουν σε θέση να τεκμηριώσω αυτές τις αμφιβολίες της αυθεντικότητας του κειμένου του Ματθαίου κη:19 με την προσκόμιση των πατερικών μαρτυριών ενάντια σε αυτό, που βαρύνουν τόσο, που στο μέλλον οι πιο συντηρητικοί των θεολόγων θα αποφύγουν εντελώς να στηρίξουν σ' αυτό οποιοδήποτε δογματικό κατασκεύασμα, ενώ οι πιο ενήμεροι θα το απορρίψουν εντελώς τόσο όσο έχουν κάνει και με το παρεμφερές-πλαστό κείμενό «των τριών μαρτύρων» του Α΄ Ιωάννου ε:7-8» (F.C. Conybeare στο περιοδικό Hibbert).

Εκκλησιαστικές «τάσεις» που διώχνουν τους επισκέπτες!



Ας το παραδεχτούμε: η εκκλησία μπορεί να είναι ένα παράξενο μέρος για τους επισκέπτες, νέους και παλιούς, τον άπιστο και τον πιστό. Ενώ η εκκλησία δεν είναι τέλεια, μερικοί έχουν υιοθετήσει κάποιες τάσεις που δύσκολα τις παραβλέπεις και εύκολα τις καταλαβαίνεις, συνήθειες που εμφανίζονται σαν στερεότυπες, ρομποτικές, ψεύτικες, ανόητες σε τελευταία ανάλυση — που διώχνουν τους επισκέπτες.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2019



Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (2)


3) Μαρτυρία από το αρχαία γραπτά χειρόγραφα. Για το τριαδικό όνομα: Τα δύο αρχαιότερα γραπτά χειρόγραφα, που έχουν σωθεί [Σιναϊτικός (Sinaiticus) και Βατικανός (Vaticanus) κώδικας], που γράφτηκαν τον 4ο αιώνα, και τα δύο περιλαμβάνουν το τέλος του Ματθαίου καθώς επίσης περιέχουν και το τριαδικό όνομα. "Σε όλα τα υπάρχοντα αρχαία γραπτά χειρόγραφα ... το κείμενο βρίσκεται στην παραδοσιακή (Τριαδική) μορφή ...αν και πρέπει να θυμόμαστε ότι τα καλύτερα χειρόγραφα, και η Αρχαία Αφρικάνικη Λατινική και η Αρχαία Συριακή έκδοση είναι ελλαττωματική σ΄ αυτό το σημείο» (Εγκυκλοπαίδεια της Θρησκείας και της Ηθικής). Ενάντια στο τριαδικό όνομα: Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο στο αρχαία γραπτά χειρόγραφα που να έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα. 

Η θλιβερή άρνηση



Ιωάν.ιη:15-27

Είναι μια θλιβερή σελίδα στη ζωή του Πέτρου τούτη η τριπλή άρνηση, την οποία μας περιγράφει το σημερινό μας ανάγνωσμα. Άτολμος, στάθηκε μπροστά στους εχθρούς του Χριστού. Και τα χείλη εκείνα που λίγο πριν βεβαίωσαν με κομπασμό, ότι «κι αν όλοι Χριστέ μου σ’ εγκαταλείψουν, εγώ όμως όχι», να τώρα με αναθέματα αρνούνται κάθε σχέση με τον ευλογημένο Ραββί.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019


Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (1)



Τι έγραψε πραγματικά ο Ματθαίος, "βαφτίζοντας τους στο όνομα του Πατέρα, και του Υιού, και του Αγίου Πνεύματος," ή "πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη βαπτίζοντες αυτούς ΕΝ ΤΩ ΟΝΟΜΑΤΙ ΜΟΥ";

Αυτό το άρθρο είναι βασισμένο σε μια δημοσίευση που γράφτηκε αρχικά το 1961 και με τον τίτλο "Συλλογή στοιχείων Υπέρ και Κατά της Παραδοσιακής διατύπωσης της φράσης που αφορά το βάπτισμα στο Ματθαίο κη:19 ".

Ο συντάκτης ήταν ένας εργάτης του ευαγγελίου, πιθανόν Διαμαρτυρόμενος. Υπέγραφε την εργασία του απλά ως Α. Ploughman. Έζησε στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας.

Η εξέταση της αυθεντικότητας του Ματθαίου κη:19 δεν είναι ένα θέμα που εύκολα μπορεί ή δεν μπορεί να εξηγηθεί μέσα στο πλαίσιο των καθιερωμένων δογματικών απόψεων. Μάλλον, είναι θέμα ανακάλυψης των ίδιων των σκέψεων του Θεού μας, ενθυμούμενοι ότι οι αλήθειες Του, και όχι οι παραδόσεις μας, είναι αιώνιες.

Ασφαλές στήριγμα




Ψαλμός ριθ:49-56

Το πρώτο εδάφιο του σημερινού αναγνώσματος μας, δείχνει κάποιον που αληθινά έχει μαθητεύσει στον άγιο λόγο του Θεού. Ενώ στα εδάφια 42,43, έχουμε το «ελπίζω» και «ήλπισα» στο λόγο του Θεού και τούτο δείχνει μια προσωπική ευλογημένη πείρα, στο εδ.49 έχουμε το «με ε- πήλπισας», που δείχνει ότι ο Θεός έμαθε τον πιστό δούλο Του, να στηρίζεται στο λόγο Του. Είναι, ας το ξαναπούμε, μια γλυκιά, καρποφόρος μαθητεία.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019


Βίαιες αποφάσεις



Δαν.β:1-24

«Διά τι η βιαία αυτή απόφασις;» (εδ.15). Να υπήρχε ένας Δανιήλ μπροστά μας, όσες φορές κάποια βίαιη απόφαση εκτροχιάζει τη σκέψη μας, λερώνει τα χείλη μας, κηλιδώνει την οικογενειακή ή κοινωνική μας υπόληψη και σκορπίζει γύρω τόσο και τέτοιο κακό, που τίποτα - ούτε και η μετέπειτα μεταμέλειά μας - να μη μπορεί αργότερα να επανορθώσει!..

Αποδείξεις της επικείμενης αρπαγής



(Επικείμενη: που πρόκειται να συμβεί σε σύντομο χρονικό διάστημα)

Ο Παύλος δίδαξε ότι η Αρπαγή θα μπορούσε να συμβεί ανά πάσα στιγμή (επικείμενη) στους παραλήπτες της επιστολής. Το κλειδί για τις αναφορές του Παύλου στην Αρπαγή, είναι οι λέξεις «εμείς, εσείς, μας, σας». Με άλλα λόγια, οι πιστοί ΤΩΡΑ πρέπει να είναι έτοιμοι γι’ αυτή την ώρα!

Τα εδάφια που περιέχουν αυτές τις λέξεις «εσείς, εμείς, εμάς, εσάς» και απευθύνονται προς το σώμα του Χριστού, την Εκκλησία των αγίων.

Κ α λ η μ έ ρ α