Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

Τα "απαγορευμένα πουλιά"

Το 1976, σε μια φυλακή με το όνομα "Ελευθερία"...
 Οι πολιτικοί κρατούμενοι της Ουρουγουάης δεν μπορούν να μιλούν χωρίς άδεια, να σφυρίζουν, να χαμογελούν, να τραγουδούν, να βαδίζουν γρήγορα ή να χαιρετούν άλλον κρατούμενο.
 Ούτε μπορούν να ζωγραφίζουν ή να λάμβάνουν ζωγραφιές με εγγύους γυναίκες, ζευγάρια, πεταλούδες, αστέρια ή πουλιά.
 Ο Ντιντοσκό Πέρες, δάσκαλος, που βασανίστηκε και φυλακίστηκε επειδή είχε "ιδεολογικές ιδέες", δέχεται μια Κυριακή επίσκεψη της κόρης του Μιλάι, πέντε ετών.
Το κορίτσι του φέρνει μια ζωγραφιά με πουλιά. Οι λογοκριτές τη σχίζουν στην είσοδο της φυλακής.

ΕΞΟΔΟΣ - ιγ (2)



ιγ:Ι7-Ι8 

Ο Θεός τους οδήγησε και δεν τους πήγε από το σύντομο δρόμο, γιατί θα συναντούσαν πόλεμο με τους Φιλισταίους. Για τον κόσμο, η πορεία που ακολουθούμε φαίνεται ανόητη και παράξενη αλλά για το Θεό, είναι ο πιο ασφαλής δρόμος. Μπορούμε να διακρίνουμε εδώ την τρυφερή συμπάθεια του Κυρίου για το λαό Του (Ψαλμ.ργ:14). Όταν τους εξαγόρασε για να τους φέρει σε μια άγια κοινωνία με τον Εαυτό Του, μέσα στην ανεξιχνίαστη χάρη Του, ανέλαβε τη φροντίδα όλων των αναγκών και όλων των αδυναμιών του λαού Του. Δεν είχε σημασία η κατάστασή τους ή οι ανάγκες τους, όταν Αυτός που ονομάζεται «Εγώ ειμί» τους συνόδευε.

Ο Θεός έβγαλε τους Ισραηλίτες από την Αίγυπτο για να τους πάει στη γη Χαναάν, όμως πρώτα τους είχε πει ότι έπρεπε να Τον λατρέ­ψουν σ' αυτό το όρος (Έξ.γ:Ι2) κι αυτός ήταν ο πιο σύντομος δρόμος για να πάνε στο Σινά. Μάλλον θα είχαν ξεχάσει ότι πρέπει να πάνε πρώτα να θυσιάσουν στον Κύριο, όπως κι εμείς.

Καλημέρα...


Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Καληνύχτα



Εσωτερικός κόσμος, πειράζει;


Κι έρχεται η ώρα..


Σοφά λόγια


Μυρτώ, γιατί αγαπάς τη Βίβλο τόσο πολύ;

Φορούσε μια μακριά φούστα, δερμάτινα σανδάλια κι ένα ταγάρι σταυρωτά στο πλάι της. 

Τα μακριά της μαλλιά ήταν μαζεμένα πίσω και στα χέρια της κρατούσε ένα χοντρό βιβλίο, δεμένο πρόχειρα με κόκκινο δέρμα. Μπήκε στο αμφιθέατρο και περπάτησε προς το μέρος μου, κάθισε δίπλα μου, άνοιξε το βιβλίο της και μου χαμογέλασε. Ένα όμορφο κορίτσι γύρω στα 23 με την εβραϊκή της Βίβλο στο χέρι έσκυψε το κεφάλι και άρχισε να διαβάζει ήσυχα.

Δεν ήταν αυτή η εικόνα που είχα πάντα στο μυαλό μου για το πως θα έμοιαζε κάποιος άνθρωπος που διαβάζει την εβραϊκή Βίβλο. Πάντα σκεφτόμουνα ένα ραβίνο με μαύρο καπέλο στο Τείχος των Δακρύων στην Ιερουσαλήμ να κρατάει το εβραϊκό κείμενο στο χέρι και να διαβάζει φωναχτά. Ποτέ δεν φαντάστηκα ένα κορίτσι σαν κι εμένα. Εκείνη τη μέρα γίναμε φίλες, η πρώτη μου φίλη στην Αμερική.

ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Ο πρώτος μάρτυρας της εκκλησίας

Πραξ.ς:8-15  ζ:1-60  η:1-2

Α. ΣΤΕΦΑΝΟΣ, Ο ΠΡΩΤΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ
Ο Στέφανος ήταν Ελληνοεβραίος. Ήταν ένας απ’ τους 7 πρώτους διακόνους. Περιγράφεται σαν «πλήρης πίστεως και δυνάμεως» (Πραξ.ς:8). Ο Θεός του είχε δώσει τη διακονία του κηρύγματος του Λόγου κι όταν κήρυττε το χρίσμα του Θεού ήταν τόσο έντονο, που κανείς δεν μπορούσε ν’ αντισταθεί στη σοφία και στο πνεύμα με το οποίο μιλούσε. Πολλά σημεία και τεράστια ακολουθούσαν τη διακονία του. Το όνομά του που κατά μία έννοια σημαίνει «στέμμα», σίγουρα ήταν το κατάλληλο γιατί ήταν ο πρώτος που φόρεσε το στέμμα του μάρτυρα.

ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 04 - Οι δύο Διαθήκες

Ακριβώς όπως υπάρχουν δύο σπέρματα του Αβραάμ, το φυσικό και το πνευματικό, ο Ισραήλ και η εκκλησία, έτσι υπάρχουν και δύο διαθήκες.

Μια απ’ τις πιο καθαρές διακηρύξεις σχετικά μ’ αυτό, βρίσκεται στην Γαλ.δ:22-26 «Διότι είναι γεγγραμμένον, ότι ο Αβραάμ εγέννησε δύο υιούς, ένα εκ της δούλης, και ένα εκ της ελευθέρας, αλλ’ ο μεν εκ της δούλης εγεννήθη κατά σάρκα, ο δε εκ της ελευθέρας, διά της επαγγελίας. Τα οποία είναι κατ’ αλληγορίαν, διότι αύται είναι αι δύο διαθήκαι, μία μέν από του όρους Σινά, η γεννώσα προς δουλείαν, ήτις είναι η Άγαρ. (Διότι το Άγαρ είναι το όρος Σινά εν τη Αραβία, και ταυτίζεται με την σημερινήν Ιερουσαλήμ, είναι δε εις δουλείαν μετά των τέκνων αυτής.) Η δε άνω Ιερουσαλήμ είναι ελευθέρα, ήτις είναι μήτηρ πάντων ημών».

Εσωτερικός κόσμος


Τι θα συμβεί αν καταρρεύσει το Internet;

H Γη αντιμέτωπη με το απόλυτο χάος

Δεν θέλουμε ούτε να το σκεφτόμαστε, αλλά μπορεί να έρθει η μέρα που το internet θα καταρρεύσει. Ναι, το παγκόσμιο web δεν είναι άτρωτο. Μία μεγάλη φυσική καταστροφή, όπως ένας καταστροφικός σεισμός και μία μεγάλη ηλιακή καταιγίδα, μπορεί να το «ισοπεδώσει» και να προκαλέσει το απόλυτο χάος σε όλο τον κόσμο. Μια άλλη απειλή είναι η πτώση του δικτύου εξαιτίας υπερφόρτωσης.

Δυστυχώς ή ευτυχώς, οι περισσότερες υποδομές στον ανεπτυγμένο κόσμο εξαρτώνται πλέον από το Internet. Έτσι μία κατάρρευση του δικτύου θα έφερνε τα πάνω-κάτω σε ένα σωρό τομείς!

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Είναι οι Νέοι Εκκλησία;

Πρώτα απ’ όλα ας αρχίσουμε με τη φράση που συνήθως λέγεται, ότι δηλαδή «Οι νέοι είναι το ΜΕΛΛΟΝ της Εκκλησίας»

Από αυτό και μόνο γίνεται φανερό ότι κάποιοι –για να μην πούμε οι περισσότεροι– αντιμετωπίζουν τους νέους ΟΧΙ ΩΣ ΠΑΡΟΝ αλλά ΜΟΝΟ ΩΣ ΜΕΛΛΟΝ. Αυτό βασικά συμβαίνει επειδή ως “παρόν” θεωρούν τους ίδιους τους εαυτούς τους.

Μοιάζει τούτη η περίπτωση με τη γνωστή φράση: «Υπάρχουν πολλοί στρατιώτες έτοιμοι να χύσουν την τελευταία σταγόνα του αίματός τους, όμως δύσκολα βρίσκεις εκείνους που είναι έτοιμοι να χύσουν την πρώτη.» Έτσι κι αυτοί είναι έτοιμοι να τιμήσουν τους νέους, αλλά αφήνουν να το κάνουν μόνο μετά από το δικό τους θάνατο... 



ούτως, επειδή είσαι χλιαρός και ούτε ψυχρός ούτε ζεστός, μέλλω να σε εξεμέσω εκ του στόματός μου.


Μητρότητα

Οι διάφορες στατιστικές και δημοσκοπήσεις που κατά καιρούς παρουσιάζονται από τα μέσα ενημέρωσης, κάθε άλλο μας δείχνουν παρά αγάπη και εκτίμηση για το ρόλο της μητέρας. Αντίθετα επικρατεί γενικά αυτό που οι ειδικοί ονομάζουν «άρνηση της μητρότητας».

Με πιο απλά λόγια οι σημερινές γυναίκες και με ιδιαίτερη συχνότητα οι νέες κοπέλες, το τελευταίο όνειρο που έχουν στην καρδιά τους είναι να αποκτήσουν παιδιά.

Μια ολόκληρη φιλοσοφία στηρίξει αυτή τη συμπεριφορά.  Να οι δικαιολογίες που συνήθως προβάλλονται:

Ιωβ 38: 7


ήταν άνθρωπος..

Με την πρώτη ματιά έβλεπε κανείς απλώς μια γριούλα. Έσερνε τα βήματά της στο χιόνι, μόνη, παρατημένη, με σκυμμένο κεφάλι.

Όσοι περνούσαν από το πεζοδρόμιο της πόλης αποτραβούσαν το βλέμμα τους, για να μη θυμηθούν ότι τα βάσανα και οι πόνοι δεν σταματούν όταν γιορτάζουμε Χριστούγεννα. Ένα νέο ζευγάρι μιλούσε και γελούσε με τα χέρια γεμάτα από ψώνια και δώρα και δεν πρόσεξαν τη γριούλα. Μια μητέρα με δυο παιδιά βιάζονταν να πάνε στο σπίτι της γιαγιάς. Δεν έδωσαν προσοχή. Ένας παπάς είχε το νου του σε "ουράνια θέματα" και δεν την πρόσεξε.

Αν πρόσεχαν όλοι αυτοί, θα έβλεπαν ότι η γριά δεν φορούσε παπούτσια. Περπατούσε ξυπόλητη στον πάγο και το χιόνι. Με τα δυο της χέρια η γριούλα μάζεψε το χωρίς κουμπιά παλτό της στο λαιμό. Φορούσε ένα χρωματιστό φουλάρι στο κεφάλι· σταμάτησε στη στάση σκυφτή και περίμενε το λεωφορείο. Ένας κύριος που κρατούσε μια σοβαρή τσάντα περίμενε κι αυτός στη στάση, αλλά κρατούσε μια απόσταση. Μια κοπέλα περίμενε κι αυτή, κοίταξε πολλές φορές τα πόδια τής γριούλας, δεν μίλησε.

Κυριακή 3 Μαρτίου 2013


Αναζητώντας την αλήθεια - 018


Α. ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΟΝΤΑΙ.

Ο Θεός έδωσε αυστηρή οδηγία στο Μωυσή ότι οι ιερείς πρέπει να πλένονται στο χάλκινο νιπτήρα, πριν να «λειτουργήσουν» στο χάλκινο θυσιαστήριο ή πριν μπουν μέσα στη Σκηνή του Μαρτυρίου. Παρ’ όλο που οι αμαρτίες μας «συγχωρούνται», στο θυσιαστήριο της μετάνοιας δεν έχουν πλυθεί και σβηστεί μέχρι τη στιγμή που θαβόμαστε μαζί Του στο βάπτισμα. Διάβασε Πραξ.κβ:16 και Α’ Πετρ.γ:20-21. Σήμερα δεν δίνεται τόση έμφαση στο βάπτισμα, αλλ’ αυτή η διδασκαλία δεν στηρίζεται στη Γραφή, γιατί ο Θεός έχει τονίσει πολύ τη σημασία του.

Καταχρήσεις



Η Νύμφη

Α΄Κορ.ιε:51-58 «Ιδού, μυστήριον λέγω προς εσάς· πάντες μεν δεν θέλομεν κοιμηθή, πάντες όμως θέλομεν μεταμορφωθή,  εν μιά στιγμή, εν ριπή οφθαλμού, εν τη εσχάτη σάλπιγγι· διότι θέλει σαλπίσει, και οι νεκροί θέλουσιν αναστηθή άφθαρτοι, και ημείς θέλομεν μεταμορφωθή. Διότι πρέπει το φθαρτόν τούτο να ενδυθή αφθαρσίαν, και το θνητόν τούτο να ενδυθή αθανασίαν.  Όταν δε το φθαρτόν τούτο ενδυθή αφθαρσίαν και το θνητόν τούτο ενδυθή αθανασίαν, τότε θέλει γείνει ο λόγος ο γεγραμμένος· Κατεπόθη ο θάνατος εν νίκη. Που, θάνατε, το κέντρον σου; που, άδη, η νίκη σου; το δε κέντρον του θανάτου είναι η αμαρτία, και η δύναμις της αμαρτίας ο νόμος. Αλλά χάρις εις τον Θεόν, όστις δίδει εις ημάς την νίκην διά του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Ώστε, αδελφοί μου αγαπητοί, γίνεσθε στερεοί, αμετακίνητοι, περισσεύοντες πάντοτε εις το έργον του Κυρίου, γινώσκοντες ότι ο κόπος σας δεν είναι μάταιος εν Κυρίω».

Τα πειράματα των ναζί

Τα περιβόητα ναζιστικά πειράματα σε ανθρώπους ήταν κυρίως ιατρικά πειράματα που γίνονταν σε τεράστιους αριθμούς θυμάτων μέσα στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του χιτλερικού καθεστώτος κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Στο Άουσβιτς, κάτω από τη διοίκηση του Dr. Eduard Wirths, επιλεγμένοι τρόφιμοι υποβάλλονταν σε πολυάριθμα πειράματα με σκοπό να αποκτηθεί γνώση που θα βοηθούσε το ναζιστικό στρατιωτικό προσωπικό να ανταποκρίνεται καλύτερα σε συνθήκες μάχης ή, αντιθέτως, θα αποδείκνυε τη ρατσιστική ιδεολογία του Τρίτου Ράιχ.

Τότε ήταν που εγκαινιάστηκαν τα διαβόητα πειράματα σε δίδυμα αδελφάκια, για να φανούν οι ομοιότητες και οι διαφορές στη γενετική και την ευγονική των παιδιών. Η ηγετική φιγούρα ωστόσο των ναζιστικών πειραματικών κτηνωδιών ήταν ο Dr. Josef Mengele, ο οποίος δοκίμασε τις θεωρίες του σε περισσότερα από 1.500 ζεύγη διδύμων, με μόνο 200 από τα 3.000 παιδιά να επιβιώνουν από τις «έρευνές» του.

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Τι λέει η Βίβλος σχετικά με τους ψευδοπροφήτες


Η Παλιά Διαθήκη

Ο αληθινός προφήτης κηρύττει μετάνοια και υπακοή στο Νόμο του Θεού

Ιερ.23:21 Δεν απέστειλα τους προφήτας τούτους και αυτοί έτρεξαν· δεν ελάλησα προς αυτούς και αυτοί προεφήτευσαν·

Ιερ.23:22 αλλ' εάν ήθελον παρασταθή εν τη βουλή μου, τότε ήθελον κάμει τον λαόν μου να ακούση τους λόγους μου, και ήθελον αποστρέψει αυτούς από της πονηράς οδού αυτών και από της κακίας των έργων αυτών.

Ψευδοπροφητείες


Όπως στις ημέρες του Νώε


Αφορμή για ν' αναφερθεί ο Ιησούς στις ημέρες της επανόδου Του στη γη (Λουκ.ιζ:20-37), στάθηκε ένα ερώτημα που Του απεύθυναν οι Φαρισαίοι. Αυτή τη φορά, το ερώτημά τους δεν σκόπευε να Τον παγιδεύσει σε λόγο (Ματθ.κβ:15). Η απορία τους ήταν πραγματική και μέσα στην καρδιά τους ήθελαν πραγματικά να πάρουν μια απάντηση. Ρώτησαν λοιπόν τον Ιησού, "Πότε έρχεται η βασιλεία του Θεού;".

Το ίδιο ερώτημα απασχόλησε, από τότε μέχρι σήμερα, πολύ περισσότερους. Κάποιοι μάλιστα προσπάθησαν να προσδιορίσουν, με διάφορες μεθόδους υπολογισμού, το χρόνο που η βασιλεία του Θεού θα ερχόταν. 

Η Μονάδα 731

Η διαβόητη «Μονάδα 731» ήταν ένα απόρρητο πρόγραμμα έρευνας για βιολογικό και χημικό πόλεμο του αυτοκρατορικού Ιαπωνικού στρατού, το οποίο περιλάμβανε φονικές ανθρώπινες δοκιμασίες. Το πρόγραμμα εγκαινιάστηκε κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Κινεζο-Ιαπωνικού Πολέμου (1937-1945) και συνεχίστηκε σε όλο τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και ήταν υπεύθυνο για τα φριχτότερα εγκλήματα πολέμου που έγιναν ποτέ από τις ιαπωνικές δυνάμεις. 

Οι φρικαλεότητες που διαπράχθηκαν από τον διοικητή Shiro Ishii και τους υπεύθυνους της πειραματικής δοκιμασίας στη Μονάδα 731 περιλάμβαναν: ανατομία ζωντανών ανθρώπων (ακόμα και σε εγκύους, οι οποίες μάλιστα κυοφορούσαν τα παιδιά των ίδιων των «γιατρών», μέσω βιασμών), ακρωτηριασμό ανθρώπινων μελών και επανακόλλησή τους σε άλλα μέρη του σώματος, ψύξη και απόψυξη ανθρώπινων σωμάτων, αλλά και χρήση των φυλακισμένων ως ζωντανές μαρτυρίες στη δράση χειροβομβίδων και φλογοβόλων. 

(Ματθ. 7:7-9)

Αιτείτε, και θέλει σας δοθή· ζητείτε, και θέλετε ευρεί, κρούετε, και θέλει σας ανοιχθή. Διότι πας ο αιτών λαμβάνει και ο ζητών ευρίσκει και εις τον κρούοντα θέλει ανοιχθή.

Τις άνθρωπος είναι από σας, όστις εάν ο υιός αυτού ζητήση άρτον, μήπως θέλει δώσει εις αυτόν λίθον;

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Ποια κρίση;

Είναι ανάμεσα στα δομικά στοιχεία της ανθρώπινης φύσης μας. Ακούμε διάφορα, παρασυρόμαστε, εύκολα, άκριτα πολλές φορές τα απορροφούμε, τα αφομοιώνουμε, ταυτιζόμαστε. Λέει ο κόσμος κρίση, λέμε κι εμείς κρίση. Επαναλαμβάνουμε μηχανικά, αντιδρούμε παρόμοια. Δεν είναι όμως ο καλύτερος δρόμος αυτός, ειδικά όταν πρόκειται για ένα τόσο μεγάλο και σοβαρό θέμα.
«Όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, οι εξελίξεις, η Ιστορία, η πορεία των πραγμάτων αποκλείεται να είναι έργο ανθρώπινο. Είναι πολύ μεγάλα όλα αυτά που εξελίσσονται γύρω μας για να τα αποδώσουμε σε ανθρώπους.» Ίσως από τις πιο εύστοχες σκέψεις που ακούστηκαν ποτέ επάνω στη Γη.
Υπάρχουν δύο επίπεδα για να διαβάσει και να αναλύσει κάποιος τα όσα γίνονται γύρω μας, ανάμεσα στους ανθρώπους καθημερινά, αλλά και σε βάθος χρόνου. Το πρώτο επίπεδο είναι το ανθρώπινο, για κατανάλωση μεταξύ μας, θα έλεγα. Από ανθρώπους για ανθρώπους. Είναι το επίπεδο που του δίνω το όνομα, «κουβέντα να γίνεται…». Θα πει ο ένας, θα συμπληρώσει ο άλλος, θα έχει γνώμη και ο τρίτος της παρέας… Φταίει εκείνος, ο άλλος, το άλλο, και αν είχαμε κάνει αυτό ή εκείνο, τώρα θα είχαμε, θα ήμαστε, δεν θα είχαμε… 

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Α' Κορινθίους (3)

Α. Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ

Α’ Κορ.ια:6-16 & ιδ:34,35

Στο κεφ.ια ο Παύλος ασχολήθηκε με τη σωστή συμπεριφορά την ώρα της λατρείας στην εκκλησία. Η συμπεριφορά της γυναίκας έπρεπε να βασίζεται  στην αρχή της υποταγής στον άντρα. Το επίμαχο θέμα του Παύλου είχε να κάνει με την εξουσία. Η γυναίκα κάλυπτε το κεφάλι της σαν σημείο αναγνώρισης της εξουσίας του άντρα της και ο άντρας άφηνε το κεφάλι του ακάλυπτο για να φανερώσει την εξουσία του Χριστού.

Πριν ο Παύλος διορθώσει τις γυναίκες, τις επαίνεσε για τις παραδόσεις που είχαν φυλάξει. Επιθυμία του ήταν ν’ ακολουθήσουν το Χριστό τόσο πολύ, όσο κι εκείνος. Ο Χριστός ατιμαζόταν, αν κάποιος άντρας προσευχόταν με σκεπασμένο το κεφάλι. Ήταν όνειδος για τη γυναίκα να έχει το κεφάλι της κουρεμένο η ξυρισμένο, γιατί αυτό έδειχνε ότι δεν υποτασσόταν στον άντρα. Ο άντρας είναι η δόξα και εικόνα του Χριστού και η γυναίκα είναι η δόξα του άντρα.

Άνοιξη


προετοιμασία για την υποταγή στον ηγέτη

Η κατήχηση των νεοσσών του Λαϊκού Συνδέσμου βασίζεται σε κείμενο του Γεωργίου Γεωργαλά που εκδόθηκε το 1967 και σύμφωνα με το οποίο, «αυτή η ηλικία είναι κατάλληλη για να φυτέψεις στο παιδί ένα πρότυπο. Η παιδική ηλικία είναι κατάλληλη για να διαμορφωθούν οι τάσεις, οι κλίσεις, τα ιδεώδη δια μέσου της φαντασίας». 

Παίρνεις ένα εξάχρονο παιδί λοιπόν και του φυτεύεις στο μυαλό: το μίσος, το φανατισμό, τον ρατσισμό και τα εθνικοσοσιαλιστικά ιδεώδη. Του δημιουργείς τάσεις φυλετικών διαχωρισμών. Του δημιουργείς κλίσεις προς την ομοιομορφία και το μπολιάζεις με τα ιδεώδη του σκοταδισμού. Και όλα αυτά φυσικά δια μέσου της φαντασίωσης. Της ίδιας που κάποτε ανθούσε σε στρατόπεδα και ξερονήσια. 

Αυγό μάτι


Παλιά Κρήτη