Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

Αγροτικά!

Ήταν μια απομονωμένη αγροτική χώρα με μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των οικογενειών. Δεν υπήρχε τηλέφωνο ούτε ηλεκτρικό ρεύμα, έτσι η επικοινωνία γινόταν  με γράμματα και το φως για τη νύχτα ήταν από λάμπες κηροζίνης ή κεριά. 
 
Τα χρήματα ήταν σπάνια και τα κεριά κόστιζαν ακριβά, οπότε τα χρησιμοποιούσαν με φειδώ. Οι λάμπες κηροζίνης ήταν ακόμα πιο πολυτελές είδος, έτσι μια μικρή ήταν στην κουζίνα και μια πιο μεγάλη στο σαλόνι. 
 

Ο πρωταρχικός τύπος βαπτίσματος.

Οι πρώτοι μεταποστολικοί Χριστιανοί, βάπτιζαν στο νερό χρησιμοποιώντας το όνομα του Ιησού. Σύμφωνα με τον ιστορικό Heick, αρχικά το βάπτισμα γινόταν στο όνομα του Ιησού, αλλά προοδευτικά στο όνομα του τριαδικού Θεού: Πατέρα, Γιου και Αγίου Πνεύματος. Καταλήγει, χρησιμοποιώντας κάποια αναφορά από τα γραπτά του Ιουστίνου, ότι κατά την περίοδο 130-140 μ.Χ. ο τριαδικός τρόπος βαπτίσματος βαθμιαία έγινε αποδεκτός.

Κ α λ η μ έ ρ α



Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015


Εξουσία



Έτυχε ποτέ να δείτε το άνθος του κάκτου; Είναι να απορεί κανείς πώς μέσα από ένα τέτοιο αγκαθωτό στεγνό φυτό μπορεί να προέλθει ένα τόσο λεπτό άρωμα, μια τόση ποικιλία και αρμονία χρωμάτων, μια πανέμορφη παρουσία.
Πόσο μου θυμίζει το λουλούδι αυτό το λόγο του Θεού. Πόση ομορφιά, πόση ανακούφιση, πόση ευγένεια κρύβει μέσα του! Σκορπά πλούσια το λεπτό άρωμά του πάνω στις θλιμμένες ανθρώπινες καρδιές, ακριβώς όπως το λουλούδι του κάκτου.
Δεν είναι λίγες οι φορές που μέσα στις θλίψεις, στην πίεση, στις αγωνίες και τους φόβους αυτής της ζωής, ο λόγος του Θεού αποτέλεσε στο παρελθόν αλλά και τώρα το στοιχείο εκείνο που προσέφερε ισορροπία, ανάπαυση, γαλήνη.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



ΔΕΚΑΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Αποκ.ιγ:1  Και εστάθην επί την άμμο της θαλάσσης, και είδα θηρίον αναβαίνον εκ της θαλάσσης, έχον κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα, και επί των κεράτων αυτού δέκα διαδήματα, και επί τας κεφαλάς αυτού ονόματα βλασφημίας
και εστάθην επί την άμμον της θαλάσσης
Τα καλύτερα αρχαία χειρόγραφα της Κ.Δ δεν λένε «και εστάθην», αλλά «εστάθη επί την άμμον της θαλάσσης». Αυτό δείχνει ότι αναφέρεται στον δράκοντα στο εδ.17 του προηγούμενου κεφαλαίου. Τότε πρέπει να διαβάσουμε: «και ο δράκων ωργίσθη κατά της γυναικός, και υπήγε να κάμη πόλεμον μετά του υπολοίπου του σπέρματος αυτής, τους φυλάττοντας τας εντολάς του Θεού και έχοντας την μαρτυρίαν του Ιησού. Και εστάθη (ο δράκων) επί την άμμον της θαλάσσης».

Καλημέρα


Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015

Αντίκρουση στο επιχείρημα ότι οι μαθητές πήραν το Άγιο Πνεύμα όταν ο Ιησούς τους φύσηξε.



Ιωάν.κ:22 Και τούτο ειπών, ενεφύσησε και λέγει προς αυτούς· Λάβετε Πνεύμα Άγιον.

Λένε, ότι αυτό έγινε χωρίς το σημείο της γλωσσολαλιάς, άρα κι εμείς έχουμε το Άγιο Πνεύμα χωρίς να μιλήσουμε σε άγνωστες γλώσσες.

Ο Ιησούς μιλούσε στους μαθητές Του για το Πνεύμα που επρόκειτο να λάβουν. Το βλέπουμε στο Ιωάν.ζ:37-39 όπου ο Κύριος λέει:

ΚΟΣΜΙΚΟΤΗΤΑ





«Μη αγαπάτε τον κόσμον μηδέ τα εν τω κόσμω, εάν τις αγαπά τον κόσμον, η αγάπη του Πατρός δεν είναι εν αυτώ» (Α΄Ιωάν.β:15)
«Από παντός είδους κακού απέχεσθε» (Α΄Θεσ.ε:22)

Κατευθυντήριες γραμμές. Στα προηγούμενα κεφάλαια, προσπαθήσαμε να εξετάσουμε και να μιλήσουμε για τις διδασκαλίες της Γραφής σχετικά με τα βασικά θέματα του αγιασμού. Σ’ αυτό το κεφάλαιο θέλουμε να σκεφτούμε, τί σημαίνει ο αγιασμός εκτός από αυτά τα βασικά θέματα. Θέλουμε να βρούμε μερικές βασικές κατευθύνσεις και μετά να τις εφαρμόσουμε σε καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε καθημερινά και που δεν αντιμετώπιζαν οι Χριστιανοί στις μέρες της Βίβλου.

Υπάρχει ένας αριθμός δραστηριοτήτων που οι θεμελιωμένοι και συντηρητικοί Χριστιανοί τις έχουν κατατάξει σαν κοσμικές. Αυτό που θέλουμε είναι να κοιτάξουμε από κοντά αυτά τα πιστεύω με σκοπό να σκεφτούμε και να συζητήσουμε πάνω σ’ αυτά. Είναι απλώς παραδόσεις, ή είναι σημαντικές αρχές αγιασμού;

Καλημέρα


Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015

Kαληνύχτα


Ίδε ο άνθρωπος


Ιωάν.ιθ:1-16

Γονατιστός θα σου πρότεινα, να διαβάσεις το σημερινό ανάγνωσμα. Γονατιστός, με πολλή συντριβή πνεύματος και άπειρη ευγνωμοσύνη ψυχής. Και κάτι, ακόμη. Μη ξεχνώντας, σε κάθε γραμμή, σε κάθε μια λεπτομέρεια, ότι αυτός που υποφέρει είναι... ο Γιος του Θεού. Είναι Αυτός που θα μπορούσε, αν ήθελε, λεγεώνα αγγέλων να έχει γύρω Του, να Τον προστατεύσει. Όμως, όχι. Για να γίνει ο Σωτήρας σου, έπρεπε να περάσει από το δρόμο του εξευτελισμού και του μαρτυρίου.

Αμαρτίες που δεν ενοχλούν την εκκλησία!!!

Μήπως αλλάζουμε τη βίβλο για να ταιριάξει στην κουλτούρα μας, ή αλλάζουμε την κουλτούρα μας για να ταιριάξει με τη Βίβλο;

Τι γίνεται όταν οι μεγάλες αμαρτίες, που τις ξέρεις και αγωνίζεσαι σκληρά να τις αποφύγεις,  δεν είναι τελικά η μεγαλύτερη απειλή της χαράς σου και της αποστολής της εκκλησίας;

Είναι ίσως αυτές που βρίσκονται «θαμμένες», αυτές που τις θεωρούμε φυσιολογικές και αποδεκτές, αυτές που δεν τις υπολογίζουμε αλλά  τελικά επηρεάζουν την εκκλησία πάρα πολύ. Ας ξεκινήσουμε:

Η χώρα που ελευθερώνει όλα τα ζώα και τα αφήνει στο φυσικό τους περιβάλλον!

Η Κόστα Ρίκα ανακοίνωσε πρόσφατα ότι προτίθεται να γίνει η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα κλείσει όλους τους ζωολογικούς κήπους και θα αφήσει ελεύθερα τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον.

Στην Κόστα Ρίκα ζει το 4% όλων των γνωστών ειδών του ζωικού βασιλείου, καθιστώντας τη χώρα έναν παράδεισο βιοποικιλότητας!

Καλημέρα


Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015

Η προοδευτική γνώση




Ιωάν.ις:12-16

Το πασχαλινό τραπέζι, εκτός από τη συμπυκνωμένη κι άγια συμβολικότητά του, είχε ταυτόχρονα και τα δραματικά του στοιχεία. Ένα απ’ αυτά το - «τώρα δε υπάγω προς τον πέμψαντά με» (5).

Σε λίγο δηλαδή, ο Δάσκαλος θα ’λείπε πια απ’ ανάμεσά τους. Τα λόγια χάρης και σοφίας που καθημερινά έβγαιναν από τα χείλη Του, δεν θα ξανακούγονταν. Τότε!., ας άκουγαν τώρα όσο πιο πολλά μπορούσαν. Ας τους αποκάλυπτε ο Κύριος, όλη τη βουλή κι όλα τα σχέδιά Του. 

Μετάνοια και βάπτισμα στο νερό.

Οι ηγέτες της εκκλησίας την πρώτη μεταποστολική περίοδο (90-140 μ.Χ.) δίδασκαν ότι το βάπτισμα είναι μόνο για τους πιστούς κι ότι η μετάνοια ήταν απαραίτητο στοιχείο για να έχει το βάπτισμα κάποια αξία.

Ωστόσο, όταν ο νηπιοβαπτισμός άρχισε να κερδίζει έδαφος, οι θεολόγοι άρχισαν να διδάσκουν ότι η πίστη και η μετάνοια μπορούν ν’ ακολουθήσουν το βάπτισμα. Έτσι, οδηγηθήκαμε στο μυστήριο της εξομολόγησης της Ρωμαιοκαθολικής και Ορθόδοξης εκκλησίας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Γιατί λέμε «τον μαύρισα» ή «ψήφισα δαγκωτό»;



Ψηφοδέλτιο: Λόγια λέξη που μαρτυρείται από το 1838. Αποτελεί απόδοση του αγγλικού ballot paper. Από το 1844 και για ογδόντα χρόνια περίπου οι Έλληνες ψηφοφόροι δεν χρησιμοποιούσαν ψηφοδέλτια, για να ψηφίσουν τους κυβερνήτες τους, αλλά «σφαιρίδια», δηλ. μικρές σφαίρες από μολύβι.

Πόσο να περιμένει ακόμα ο Θεός;

Ρωμ.α:27 οι άνδρες, αφήσαντες την φυσικήν χρήσιν της γυναικός, εξεκαύθησαν εις την επιθυμίαν αυτών προς αλλήλους, 

Μάθε να μην υποκύπτεις σε συναισθηματικούς εκβιασμούς.


Τί είναι ο συναισθηματικός εκβιασμός;

Ο όρος συναισθηματικός εκβιασμός αναφέρεται σε μία μορφή ψυχολογικής χειραγώγησης που συμβαίνει μέσα στα πλαίσια στενών προσωπικών σχέσεων: μπορεί να είναι η σχέση ανάμεσα σε μία μητέρα και το παιδί της, η σχέση μεταξύ συζύγων, αδελφών, ακόμη και μεταξύ πολύ στενών φίλων. Σε αυτές τις σχέσεις, το ένα μέλος χρησιμοποιεί ψυχολογική πίεση προκειμένου να επιτύχει τους σκοπούς του, ενώ το άλλο μέλος υποχωρεί μπροστά στο φόβο των συνεπειών. Ο συναισθηματικός εκβιασμός είναι μία μορφή ψυχολογικής κακοποίησης με πολύ δυσάρεστες συνέπειες.

Η μεγάλη αποστολή


Ιωάν.ιζ:13-21


Ας προσέξουμε άλλη μια φορά, τούτο τον σωστό Βιβλικό τρόπο τοποθέτησης, απέναντι της έννοιας «κόσμος».


* «Εγώ δεν είμαι εκ του κόσμου» (14). Ήρθε στον κόσμο, αγάπησε τον κόσμο, θυσιάστηκε «υπέρ της του κόσμου ζωής» (Ιωάν.ς:51), όμως δεν ήτανε εκ του κόσμου. Δεν ήρθε να ενταχθεί στον κόσμο ή το χειρότερο ν’ αφομοιωθεί απ’ αυτόν, αλλά να οδηγήσει αυτόν στην επιστροφή του στο Θεό.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



ΔΩΔΕΚΑΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Εισαγωγή.

Στην Αποκ.ια:14-19 είδαμε τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά τη χρονική περίοδο της 7ης σφραγίδας.  Σ’ αυτό κεφάλαιο πάλι βλέπουμε μια εναλλαγή στο χρόνο.

Είπαμε στο προηγούμενο κεφάλαιο ότι το βιβλίο της Αποκάλυψης δεν είναι γραμμένο κατά χρονολογική σειρά, όμως αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα στην ερμηνεία του, η οποία εξαρτάται από τους τύπους, τα σύμβολα και τους χρόνους - κλειδιά που αναφέρονται στο βιβλίο.

Ερμηνεύοντας σωστά αυτά τα σύμβολα, γνωρίζουμε κάθε στιγμή σε ποια χρονική περίοδο βρισκόμαστε, που αναφέρεται κάθε σύμβολο και σε ποια ομάδα ανθρώπων.
Στο δωδέκατο κεφάλαιο μεταφερόμαστε πίσω στο χρόνο, στον καιρό πριν την Αρπαγή. Η Αρπαγή αναφέρεται στο 5ο εδάφιο του κεφαλαίου αυτού. Τα γεγονότα που περιγράφονται στα πρώτα 4 εδάφια, αναφέρονται στον καιρό που ζούμε τώρα μέχρι την Αρπαγή.

Καλημέρα


Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015

Kαληνύχτα


Η θλιβερή άρνηση


Ιωάν.ιη:15-27


Είναι μια θλιβερή σελίδα στη ζωή του Πέτρου τούτη η τριπλή άρνηση, την οποία μας περιγράφει το σημερινό μας ανάγνωσμα. Άτολμος, στάθηκε μπροστά στους εχθρούς του Χριστού. Και τα χείλη εκείνα που λίγο πριν βεβαίωσαν με κομπασμό, ότι «κι αν όλοι Χριστέ μου σ’ εγκαταλείψουν, εγώ όμως όχι», να τώρα με αναθέματα αρνούνται κάθε σχέση με τον ευλογημένο Ραββί.


Μοντέρνα μουσική.



Εκτός από τη μουσική σαν μορφή λατρείας, τί λέει ο αγιασμός για το θέμα της μουσικής γενικά; Φυσικά, ένας Χριστιανός μπορεί ν’ ακούσει μουσική που δεν είναι θρησκευτική. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη μουσικής που μπορεί να ακούσει ή να παίξει κανείς. Την ίδια στιγμή όμως, δεν επιτρέπονται όλα τα είδη της μουσικής σε κάποιον που θέλει να διατηρήσει τον αγιασμό του. Για άλλη μια φορά, πρέπει να στηριχτούμε στις προσωπικές πεποιθήσεις και στη δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Είμαστε ναοί του αγίου Πνεύματος και δεν θέλουμε να γεμίζουμε τ’ αυτιά μας με σκουπίδια.

Αναγνώριση της μαστίχας Χίου ως φάρμακο από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων αναγνώρισε τη μαστίχα Χίου ως φυσικό φάρμακο, μετά από σχετική εισήγηση στη συνεδρίαση στις 7 Αυγούστου στο Λονδίνο.

Η απόφαση ελήφθη ομόφωνα και η μαστίχα έγινε αποδεκτή στην κατηγορία των παραδοσιακών φαρμάκων φυτικής προέλευσης, με δύο θεραπευτικές ενδείξεις: δυσπεπτικά προβλήματα και δερματικές φλεγμονές και επούλωση δερματικών πληγών.

Kαλημέρα


Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

Καληνύχτα


Η ειρήνη της ψυχής


Ιωάν.ιδ:8-14

Τούτη η λεγάμενη «μεταπολεμική εποχή» μας στην οποία ζούμε, μπορεί να καυχηθεί ότι στον άνθρωπο, χάρισε (;) όλων των ειδών τα ψυχονευρωτικά τραύματα και τις αγχώδεις καταστάσεις. Ο σύγχρονος άνθρωπος, έχει ανέσεις, έχει απολαύσεις, έχει τηλεόραση, έχει μια καταπληκτική τεχνολογία στη διάθεσή του, όμως δεν έχει ειρήνη. Γιατί... δεν έχει Χριστό. Γιατί δεν γνώρισε τον Άρχοντα της Ειρήνης. Αυτόν, που πείσμονα, αχαρακτήριστα κι αντιεπιστημονικά, έχει αποκλείσει από τον πειραματισμό του.

Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ

 
«Λοιπόν καί ημείς, περικυκλωμένοι όντες υπό τοσούτου νέφους μαρτύρων, άς απορρίψωμεν πάν βάρος καί τήν ευκόλως εμπεριπλέκουσαν ημάς αμαρτίαν, καί άς τρέχωμεν μεθ' υπομονής τόν προκείμενον εις ημάς αγώνα» Εβρ.ιβ:1

Εφόσον όλα τα δόγματα πρέπει να βασίζονται μόνο στις Γραφές και όχι στις ανθρώπινες παραδώσεις, σε θρησκείες ή φιλοσοφίες (Γαλ.α:8-9  Κολ.β:8  Β’ Τιμ.γ:16-17), κι εμείς στηρίξαμε όλα τα συμπεράσματα αυτής της μελέτης στην Αγία Γραφή.

Οι καλοί φίλοι


O χάρτης της φτώχειας

Κατά τη στιγμή της έναρξης της στρατηγικής της "ανάπτυξης", 117 εκατομμύρια Ευρωπαίοι βρίσκονταν σε κίνδυνο, μια κομψή έκφραση που περιγράφει τη φτώχεια!


 Ο χάρτης αυτός (βασίζεται στα δεδομένα που παρέχονται από την Eurostat) δείχνει το ποσοστό των ευρωπαίων πολιτών που διέτρεχαν κίνδυνο το 2013 σε διάφορες περιοχές της Ευρώπης. Αν υπολογίσουμε την αύξηση της ανεργίας και την φτωχοποίηση η σημερινή εικόνα πρέπει να είναι χειρότερη.

Καλημέρα


Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Καληνύχτα


Λονδίνο – Νέα Υόρκη με αυτοκίνητο: Ο υπεραυτοκινητόδρομος των τριών ηπείρων και των 21.000 χλμ



Πώς θα αντιμετωπίζατε κάποιον αν σας έλεγε ότι μπορείτε να ταξιδέψετε από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη με το αυτοκίνητό σας;

Και όμως, την πρόταση αυτή διατυπώνει ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων – και στενός φίλος του Πούτιν, Βλάντιμιρ Γιακούνιν.

Αμήν, ναι, έρχου, Κύριε Ιησού


Η διττή υπόσταση


Ιωάν.ιζ:9-12


Ο χριστιανός έχει κατά την Καινή Διαθήκη, μια διττή υπόσταση. Γνώση δε και σωστή τοποθέτησή της, οδηγεί σε σωστό πνευματικό προσανατολισμό και πορεία. Πριν απ’ όλα, βρίσκεται: