Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2018

Ο τρόπος ζωής ενός ψευδοδιδάσκαλου


Αυτό το χαρακτηριστικό βρίσκεται σχεδόν πάντα σε ένα ψευδοδιδάσκαλο. Ξέρεις ποιο είναι;

Πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε τους ψευδοδιδάσκαλους που ο Ιησούς ονομάζει «λύκους με ενδύματα προβάτων» (Ματθ.ζ:15);

Μπορούμε να αρχίσουμε εξετάζοντας τον τρόπο ζωής τους. Μήπως είναι επιεικείς παραπάνω απ’ ότι πρέπει; Ζουν σαν τους πλούσιους και διάσημους; Κηρύττουν τον Χριστό για κέρδος; 


Β’ Κορ.β:17 Διότι ημείς καθώς οι πολλοί δεν καπηλεύομεν τον λόγον του Θεού, αλλ' ως από ειλικρινείας, αλλ' ως από Θεού κατενώπιον του Θεού λαλούμεν εν Χριστώ.

Πρέπει να κρίνουμε τον τρόπο ζωής ενός δασκάλου πριν ακούσουμε τη διδασκαλία του, επειδή ο τρόπος ζωής του αντανακλά τον πραγματικό του χαρακτήρα.  

Ματθ.ζ:17 ούτω παν δένδρον καλόν κάμνει καλούς καρπούς, το δε σαπρόν δένδρον κάμνει κακούς καρπούς.

Ο πλούτος δεν είναι απαραίτητα κακός, αλλά η υπερεντρύφηση, είναι. Δεν μπορούμε να αγαπάμε και τον Θεό και τα χρήματα.

Ματθ.ς:24 Ουδείς δύναται δύο κυρίους να δουλεύη· διότι ή τον ένα θέλει μισήσει και τον άλλον θέλει αγαπήσει, ή εις τον ένα θέλει προσκολληθή και τον άλλον θέλει καταφρονήσει. Δεν δύνασθε να δουλεύητε Θεόν και μαμμωνά.

Α’ Ιωάν.β:15-17 Μη αγαπάτε τον κόσμον μηδέ τα εν τω κόσμω. Εάν τις αγαπά τον κόσμον, η αγάπη του Πατρός δεν είναι εν αυτώ· διότι παν το εν τω κόσμω, η επιθυμία της σαρκός και η επιθυμία των οφθαλμών και η αλαζονεία του βίου δεν είναι εκ του Πατρός, αλλ' είναι εκ του κόσμου. Και ο κόσμος παρέρχεται και η επιθυμία αυτού· όστις όμως πράττει το θέλημα του Θεού μένει εις τον αιώνα.

Α’ Τιμ.ς:10 Διότι ρίζα πάντων των κακών είναι η φιλαργυρία, την οποίαν τινές ορεγόμενοι απεπλανήθησαν από της πίστεως και διεπέρασαν εαυτούς με οδύνας πολλάς.

Επιπλέον, οι δάσκαλοι της Βίβλου πρέπει να είναι παραδείγματα:

Τίτ.β:7 δεικνύων κατά πάντα σεαυτόν τύπον των καλών έργων, φυλάττων εν τη διδασκαλία αδιαφθορίαν, σεμνότητα,

Ο Θεός τους κρίνει πιο αυστηρά επειδή έχουν επιρροή σε άλλους:

Ιακ.γ:1 Μη γίνεσθε πολλοί διδάσκαλοι, αδελφοί μου, εξεύροντες ότι μεγαλητέραν κατάκρισιν θέλομεν λάβει·

Δεν μπορούμε να ξέρουμε το ακριβές σημείο που κάποιος ξεπερνάει την κόκκινη γραμμή της υπερικανοποίησης, αλλά τυπικά, αυτοί οι λύκοι δεν είναι καν κοντά στη γραμμή.

Δεν πρέπει να μας εκπλήσσει ότι οι περισσότεροι πλούσιοι δάσκαλοι της Βίβλου προωθούν το Ευαγγέλιο της ευημερίας.

Λουκ.ς:45 Ο αγαθός άνθρωπος εκ του αγαθού θησαυρού της καρδίας αυτού εκφέρει το αγαθόν, και ο κακός άνθρωπος εκ του κακού θησαυρού της καρδίας αυτού εκφέρει το κακόν· διότι εκ του περισσεύματος της καρδίας λαλεί το στόμα αυτού.

Αν κάποιος σας πει ότι δεν είναι δουλειά μας να κρίνουμε τους δασκάλους, μπορείτε να μοιραστείτε μαζί του αυτά τα αποσπάσματα:

Α’ Κορ.ε:12 Διότι τι με μέλει να κρίνω και τους έξω; δεν κρίνετε σεις τους έσω;

Ματθ.ζ:15-20 Προσέχετε δε από των ψευδοπροφητών, οίτινες έρχονται προς εσάς με ενδύματα προβάτων, έσωθεν όμως είναι λύκοι άρπαγες. Από των καρπών αυτών θέλετε γνωρίσει αυτούς. Μήποτε συνάγουσιν από ακανθών σταφύλια ή από τριβόλων σύκα; ούτω παν δένδρον καλόν κάμνει καλούς καρπούς, το δε σαπρόν δένδρον κάμνει κακούς καρπούς. Δεν δύναται δένδρον καλόν να κάμνη καρπούς κακούς, ουδέ δένδρον σαπρόν να κάμνη καρπούς καλούς. Παν δένδρον μη κάμνον καρπόν καλόν εκκόπτεται και εις πυρ βάλλεται. Άρα από των καρπών αυτών θέλετε γνωρίσει αυτούς.