Είναι πολύ γνωστή η έκφραση, «Με συμφέρει» ή «Δεν με
συμφέρει»!
Κάθε μέρα παίρνουμε αποφάσεις σχετικά με αυτό το ρήμα.
Πράξ.κ:20 ότι δεν υπέκρυψα ουδέν των συμφερόντων, ώστε
να μη αναγγείλω αυτό προς εσάς και να σας διδάξω δημοσία και κατ' οίκους,
Α΄Κορ.ς:12 Πάντα είναι εις την εξουσίαν μου, πλην πάντα
δεν συμφέρουσι· πάντα είναι εις την εξουσίαν μου, αλλ' εγώ δεν θέλω εξουσιασθή
υπ' ουδενός.
Α΄Κορ.ι:23,24 Πάντα είναι εις την εξουσίαν μου αλλά πάντα
δεν συμφέρουσι· πάντα είναι εις την εξουσίαν μου, αλλά πάντα δεν οικοδομούσι.
Μηδείς ας ζητή το εαυτού συμφέρον, αλλ' έκαστος τα του άλλου.
Α’ Κορ.ι:33 καθώς και εγώ κατά πάντα αρέσκω εις πάντας,
μη ζητών το ιδικόν μου συμφέρον, αλλά το των πολλών, διά να σωθώσι
Πολλές φορές, το «Δεν με νοιάζει τι θα πει ή τι θα σκεφτεί ο
άλλος» δεν είναι σωστό.
Ματθ.ε:29 Εάν ο οφθαλμός σου ο δεξιός σε σκανδαλίζη,
έκβαλε αυτόν και ρίψον από σού· διότι σε συμφέρει να χαθή εν των μελών σου και
να μη ριφθή όλον το σώμα σου εις την γέενναν.
Α’ Κορ.ιβ:7 Δίδεται δε εις έκαστον η φανέρωσις του
Πνεύματος προς το συμφέρον.
Ματθ.ιθ:10 Λέγουσι προς αυτόν οι μαθηταί αυτού· Εάν
ούτως έχη η υποχρέωσις του ανδρός προς την γυναίκα, δεν συμφέρει να νυμφευθή.
Ιωάν.ις:7 Εγώ όμως την αλήθειαν σας λέγω· συμφέρει εις
εσάς να απέλθω εγώ. Διότι εάν δεν απέλθω, ο Παράκλητος δεν θέλει ελθεί προς
εσάς· αλλ' αφού απέλθω, θέλω πέμψει αυτόν προς εσάς·
Β’ Κορ.η:1-14 ….Και εις τούτο γνώμην δίδω· διότι τούτο
συμφέρει εις εσάς, οίτινες ηρχίσατε από πέρυσιν ουχί μόνον το να κάμητε, αλλά
και το να θέλητε·….
Β’ Κορ.ιβ:1 Να καυχώμαι βέβαια δεν μοι συμφέρει· διότι
θέλω ελθεί εις οπτασίας και αποκαλύψεις Κυρίου.
Εβρ.ιβ:10 Διότι εκείνοι μεν προς ολίγας ημέρας
επαίδευον ημάς κατά την αρέσκειαν αυτών, ο δε προς το συμφέρον ημών, διά να
γείνωμεν μέτοχοι της αγιότητος αυτού.
Α’ Κορ.ζ:32-35 ….Λέγω δε τούτο διά το συμφέρον υμών αυτών,
ουχί διά να βάλω εις εσάς παγίδα, αλλά διά το σεμνοπρεπές, και διά να ήσθε
προσκεκολλημένοι εις τον Κύριον χωρίς περισπασμούς.
Πέρα όμως από το συμφέρον, ο Θεός ζητά και την συνέπεια!
Τον καθένα μας, ο Θεός τον έχει καλέσει προσωπικά και
θέλει:
Εφεσ.δ:1 Σας παρακαλώ λοιπόν εγώ ο δέσμιος εν Κυρίω
να περιπατήσητε αξίως της προσκλήσεως, καθ' ην προσεκλήθητε,
Ματθ.ε:37 Αλλ' ας ήναι ο λόγος σας Ναι ναι, Ου, ού· το
δε πλειότερον τούτων είναι εκ του πονηρού.
Ματθ.κα:28-32
Θα πάω, δεν πήγε! Η αναβολή αποκοιμίζει. Στον Ιησού αρέσει
το σήμερα, στον διάβολο το αύριο = ποτέ.
Β’ Πέτρ.γ:11,12 Επειδή λοιπόν πάντα ταύτα διαλύονται, οποίοι
πρέπει να ήσθε σεις εις πολίτευμα άγιον και ευσέβειαν, προσμένοντες και
σπεύδοντες εις την παρουσίαν της ημέρας του Θεού, καθ' ην οι ουρανοί πυρούμενοι
θέλουσι διαλυθή και τα στοιχεία πυρακτούμενα θέλουσι χωνευθή; Έτσι
σκέφτεται η πίστη.
Ο Ησαύ ήταν άνθρωπος που δεν είχε όρεξη για τα πράγματα του
Θεού. Ένα πιάτο φακή, άξιζε περισσότερο γι’ αυτόν, απ’ ότι τα δικαιώματά του
στην επαγγελία του Θεού.
Ρωμ.ιγ:11 Και μάλιστα, εξεύροντες τον καιρόν, ότι
είναι ήδη ώρα να εγερθώμεν εκ του ύπνου· διότι είναι πλησιεστέρα εις ημάς η
σωτηρία παρ' ότε επιστεύσαμεν.
Εβρ.ι:25 μη αφίνοντες το να συνερχώμεθα ομού, καθώς
είναι συνήθεια εις τινάς, αλλά προτρέποντες αλλήλους, και τοσούτω μάλλον, όσον
βλέπετε πλησιάζουσαν την ημέραν.
Εβρ.ιβ:16 μήπως ήναι τις πόρνος ή βέβηλος καθώς ο
Ησαύ, όστις διά μίαν βρώσιν επώλησε τα πρωτοτόκια αυτού.
Ησ.ξβ:6,7 Επί των τειχών σου, Ιερουσαλήμ, κατέστησα
φύλακας, οίτινες ποτέ δεν θέλουσι σιωπά ούτε ημέραν ούτε νύκτα· όσοι ανακαλείτε
τον Κύριον, μη φυλάττετε σιωπήν. Και μη δίδετε εις αυτόν ανάπαυσιν, εωσού
συστήση και εωσού κάμη την Ιερουσαλήμ αίνεσιν επί της γης.
Ματθ.ε:13,14 Σεις είσθε το άλας της γής· εάν δε το άλας
διαφθαρή, με τι θέλει αλατισθή; εις ουδέν πλέον χρησιμεύει ειμή να ριφθή έξω
και να καταπατήται υπό των ανθρώπων. Σεις είσθε το φως του κόσμου· πόλις
κειμένη επάνω όρους δεν δύναται να κρυφθή·