Β. Η
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΚΩΦΑΛΑΛΟΥ
Μάρκ.ζ:31-37
1. Τα γεγονότα
Μετά από την θεραπεία της κόρης της
Συροφοίνισσας, πλήθη αναμφίβολα συγκεντρώθηκαν και ο Ιησούς έπρεπε να ψάξει
αλλού για ανάπαυση και απομόνωση. Δεν πήγε Νότια προς την Γαλιλαία αλλά Ανατολικά
στην Δεκάπολη που είναι μια περιοχή ανατολικά του Ιορδάνη ποταμού.
Εδώ οι άνθρωποι έφεραν ένα άνδρα κουφό και εν
μέρει βουβό και Του ζήτησαν να επιθέσει τα χέρια Του.
2. Η ανάγκη
Αυτός ο άνθρωπος ήταν τελείως κουφός και είχε
ένα πρόβλημα στην ομιλία του.
3. Πώς έγινε το θαύμα
Για τον Ιησού είναι αρκετό να λαλήσει τον
Λόγο και ο άνθρωπος να θεραπευθεί, αλλά για κάποιο λόγο, ο Ιησούς έκανε μερικά
ορατά πράγματα που είναι τα ακόλουθα.
- Τον πήρε μακριά απ’ το πλήθος.
- Έβαλε τα δάχτυλά Του στ’ αυτιά του κουφού.
- Άγγιξε την γλώσσα του άνδρα με το σάλιο Του.
- Κοίταξε προς τον ουρανό.
- Αναστέναξε.
- Είπε: «Εφαθά» που στα Αραμαϊκά σημαίνει «Να ανοιχθείς»
4. Αποτελέσματα και δίδαγμα.
Αν και ο Ιησούς κάνοντας ορισμένα βήματα
έφθασε στο θαύμα, το θαύμα έγινε στιγμιαία.
Δεν μπορούμε να εξηγήσουμε τον λόγο που έκανε
αυτά που έκανε ο Ιησούς, παρά μόνο από το ότι ήθελε να εμπνεύσει πίστη στην
καρδιά του άρρωστου. Μερικές φορές το Άγιο Πνεύμα μας κατευθύνει να κάνουμε
κάτι οφθαλμοφανές για να υψωθεί η πίστη.
Γ. Η
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ ΤΗΣ ΒΗΘΣΑΪΔΑ
Μάρκ.η:22-26
1. Τα γεγονότα
Το γεγονός αυτός συνέβη στην Βηθσαϊδά όπου
ένας τυφλός άνδρας φέρθηκε στον Ιησού και Του ζητήθηκε να τον αγγίξει.
2. Η ανάγκη
Αυτός ο άνθρωπος ήταν τυφλός, αλλά δεν
ξέρουμε για πόσο καιρό ήταν.
3. Πώς έγινε το θαύμα.
Πάλι ο Κύριός μας χρησιμοποίησε μια μέθοδο
που σταδιακά έφερε την θεραπεία. Τον πήρε απ’ το χέρι και τον οδήγησε έξω απ’
το χωριό. Μετά άλειψε τα μάτια του με σάλιο. Έβαλε τα χέρια Του πάνω του και
τον ρώτησε αν βλέπει κάτι. Αυτός απ’ ότι είπε έβλεπε θαμπά. Τότε ο Ιησούς έβαλε
τα χέρια Του στα μάτια του-για δεύτερη φορά-και τον έκανε να κοιτάξει προς τα
πάνω. Όταν το έκανε, ο όρασή του αποκαταστάθηκε
τέλεια.
4. Αποτελέσματα και δίδαγμα
Μερικές φορές πριν λάβουμε θεραπεία, πρέπει
να δίνουμε στον Ιησού το χέρι μας και να μάθουμε να περπατάμε με Αυτόν. Μερικές φορές έρχεται μέρος της θεραπείας,
αλλά κοιτάζοντας ψηλά και βλέποντας τον Ιησού, τότε μπορούμε να έχουμε πλήρη
απελευθέρωση. Είναι πιθανόν να μην έχουμε κοιτάξει ποτέ ψηλά για να δούμε τον
Ιησού και εξαιτίας αυτού να παίρνουμε μερική θεραπεία.
Δ. Η
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ ΤΥΦΛΟΥ
Ιωάν.θ:1-41
1. Τα γεγονότα
Σ’ αυτό το γεγονός ο Ιησούς θεράπευσε ένα
ζητιάνο που ήταν εκ γενετής τυφλός. Δύο μεγάλες θεολογικές γνώμες διέγειρε αυτό
το θαύμα. Το ζήτημα της αμαρτίας σχετικά με την αρρώστια, και το αν ήταν σωστό
να θεραπεύει το Σάββατο.
Οι μαθητές ρώτησαν τον Ιησού την εξής ερώτηση: «Τις ήμαρτεν, ούτος ή οι γονείς αυτού,
ώστε να γεννηθή τυφλός;» Το πρόβλημα της κληρονομικής αμαρτίας ήταν δύσκολο
να το καταλάβουν οι μαθητές. Το μυαλό τους ήταν πάνω απ’ αυτό το θεολογικό
πρόβλημα, εφόσον ο Ιησούς είδε την ανάγκη του ανθρώπου και τον σπλαχνίστηκε.
2. Η ανάγκη
Ένας φτωχός ζητιάνος που ήταν τυφλός σ’ όλη
του την ζωή είχε σίγουρα μεγάλη ανάγκη.
3. Πώς έγινε το θαύμα
Ξανά ο Ιησούς χρησιμοποίησε μερικά απλά
σημεία που είναι συμβολικά στην φύση τους. Άλειψε τα μάτια του άνδρα με σάλιο
και πηλό. Μετά του είπε να πλυθεί στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ. «Σιλωάμ» είναι το ίδιο με «Σηλώ» και σήμαινε
«ο απεσταλμένος» Αυτό ήταν ένας τύπος του Ιησού Χριστού, και ιδιαίτερα το νερό
τύπος του Αγίου Πνεύματος. Σίγουρα δεν υπήρχε θεραπευτική δύναμη στον πηλό,
μόνο σαν σύμβολο του αγγίγματος του Ιησού.
Ο θεραπευμένος άνθρωπος ομολόγησε ένδοξα από
τι είχε ελευθερωθεί και εξαιτίας αυτού οι Φαρισαίοι τον έδιωξαν. Παρ’ όλα αυτά ο Ιησούς τον πλησίασε κι αυτός
έγινε ένας αληθινός μαθητής του Κυρίου μας.
4. Αποτελέσματα και δίδαγμα
Υπάρχουν πολλές αλήθειες που φανερώνονται σ’
αυτό το κεφάλαιο. Η πιο σημαντική απ’ αυτές είναι ότι το να υπηρετήσεις έναν
άνθρωπο στην ανάγκη του, είναι περισσότερο σημαντικό από το να λύνεις βαθιά
θεολογικά προβλήματα. Μια δεύτερη αλήθεια εξηγεί γιατί αλείφουμε με λάδι όταν
προσευχόμαστε για κάποιον άρρωστο. Το σύμβολο έχει δοθεί για να μας οδηγήσει
στο χρίσμα του Αγίου Πνεύματος.