Εάν υπάρχει μόνο ένας Θεός και αυτός ο Θεός
είναι ο Πατέρας (Μαλάχ.β:10) και αν ο Ιησούς είναι ο Θεός, τότε το λογικό
συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας. Σε όσους πιστεύουν,
κατά κάποιο τρόπο, ότι ο Ιησούς μπορεί να είναι Θεός αλλά όχι ο Πατέρας, θα
δώσουμε περισσότερες Βιβλικές αποδείξεις ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας, πράγμα
που θα εδραιώσει το γεγονός ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός. Αληθινά, δύο εδάφια της
Γραφής αρκούν για να το αποδείξουν.
1.
Στο
Ησ.θ:6 ο Υιός αποκαλείται ο αιώνιος Πατέρας. Ο Ιησούς είναι ο Υιός που
αναφέρεται στις προφητείες και υπάρχει ένας μόνο Πατέρας (Μαλαχ.β:10,
Εφεσ.δ:6), έτσι ο Ιησούς πρέπει να είναι ο Θεός Πατέρας.
2.
Το
Κολ.β:9 διακηρύττει ότι όλο το πλήρωμα της θεότητας κατοικεί μέσα στον Ιησού. Η
θεότητα περιλαμβάνει το ρόλο του Πατέρα, έτσι ο Πατέρας πρέπει να κατοικεί μέσα
στον Ιησού. Εκτός από αυτά τα δύο εδάφια, ο Ίδιος ο Ιησούς δίδαξε ότι ήταν ο
Πατέρας. Κάποτε, όταν μιλούσε για τον Πατέρα, οι Φαρισαίοι ρώτησαν, “Που είναι ο Πατήρ σου; Απεκρίθη ο Ιησούς,
Ούτε εμέ εξεύρετε, ούτε τον Πατέρα μου. Εάν ηξεύρετε εμέ, ηθέλετε εξεύρει και
τον Πατέρα μου” (Ιωάν.η:19). Ο Ιησούς συνέχισε, “Σας είπον λοιπόν ...αν δεν πιστεύσητε ότι εγώ είμαι, θέλετε αποθάνει
εν ταις αμαρτίαις υμών” (Ιωάν.η:24). Ο Ιησούς πραγματικά ταύτιζε τον Εαυτό
Του με το “ΕΓΩ ΕΙΜΙ Ο ΩΝ” της Εξόδου
γ:14. Οι Εβραίοι που δεν καταλάβαιναν τι ήθελε να πει, ρώτησαν, “Συ τις είσαι;” Ο Ιησούς τους απάντησε, “Ο,τι σας λέγω απ’ αρχής” (Ιωάν.η:25).
Ωστόσο, “δεν ενόησαν ότι έλεγε προς
αυτούς περί του Πατρός” (Ιωάν.η:27). Με άλλα λόγια, ο Ιησούς προσπαθούσε να
τους πει ότι Αυτός ήταν ο Πατέρας και το ΕΓΩ ΕΙΜΙ Ο ΩΝ και ότι αν δεν Τον
δέχονταν σαν Θεό θα πέθαιναν με τις αμαρτίες τους.
3.
Σε
κάποιο άλλο σημείο ο Ιησούς είπε, “Εγώ
και ο Πατήρ εν είμεθα” (Ιωάν.ι:30). Μερικοί προσπαθούν να πουν ότι ήταν ένα
με τον Πατέρα, όπως ένας άνδρας και μια γυναίκα είναι ένα ή όπως δύο άνθρωποι
μπορεί να είναι ένα όταν βρίσκονται σε συμφωνία. Αυτή η ερμηνεία επιχειρεί να
αποδυναμώσει την ένταση του ισχυρισμού του Ιησού. Παρόλα αυτά υπάρχουν και άλλα
εδάφια που στηρίζουν πλήρως το ότι ο Ιησούς δεν ήταν μόνο ο Υιός σαν άνθρωπος
αλλά και ο Πατέρας σαν Θεός.
4.
Για
παράδειγμα, ο Ιησούς δήλωσε στο Ιωάν.ιβ:45,
“Και ο θεωρών εμέ, θεωρεί τον πέμψαντά με”. Με άλλα λόγια, αν κάποιος δει
τον Ιησού σαν Θεό, βλέπει τον Πατέρα.
5.
Στο
Ιωάν.ιδ:7 ο Ιησούς είπε στους μαθητές Του,
“Εάν εγνωρίζετε εμέ, και τον Πατέρα μου ηθέλετε γνωρίσει και από του νυν
γνωρίζετε αυτόν, και είδετε αυτόν.” Ακούγοντας αυτή τη δήλωση, ο Φίλιππος ζήτησε, “Κύριε, δείξον εις ημάς τον Πατέρα, και
αρκεί εις ημάς” (Ιωάν.ιδ:8). Δηλαδή, ζήτησε από τον Ιησού να τους δείξει
τον Πατέρα και τότε θα ήταν ικανοποιημένοι. Η απάντηση του Ιησού ήταν, “Τόσον καιρόν είμαι μεθ’ υμών, και δεν με
εγνώρισας, Φίλιππε; όστις είδεν εμέ, είδε τον Πατέρα, και πως συ λέγεις, Δείξον
εις ημάς τον Πατέρα; Δεν πιστεύεις ότι εγώ είμαι εν τω Πατρί, και ο Πατήρ είναι
εν εμοί; τους λόγους τους οποίους εγώ λαλώ προς υμάς, απ’ εμαυτού δεν λαλώ, αλλ’
ο Πατήρ ο μένων εν εμοί, αυτός εκτελεί τα έργα. Πιστεύετέ μοι ότι εγώ είμαι εν
τω Πατρί, και ο Πατήρ είναι εν εμοί, ει δε μοι, δια τα έργα αυτά πιστεύετέ μοι”
(Ιωάν.ιδ:9-11). Αυτή η διακήρυξη είναι κάτι περισσότερο από μια απλή σχέση
συμφωνίας, αλλά πρέπει να την δούμε σαν την ομολογία του Χριστού ότι είναι ο
Πατέρας που φανερώθηκε εν σαρκί. Όπως πολλοί άνθρωποι σήμερα, ο Φίλιππος δεν
είχε κατανοήσει ότι ο Πατέρας είναι ένα Πνεύμα αόρατο και ότι ο μόνος τρόπος
για να μπορέσει να γίνει ορατός ήταν μέσω του προσώπου του Ιησού Χριστού.
6.
Ο
Ιησούς είπε, “Ο Πατήρ είναι εν εμοί, και
εγώ εν αυτώ” (Ιωάν.ι:38).
7.
Ο
Ιησούς υποσχέθηκε ότι θα είναι ο Πατέρας όλων αυτών που θα νικήσουν (Αποκ.κα:6-7).
8.
Στο
Ιωάν.ιδ:18 ο Ιησούς είπε, “Δεν θέλω σας
αφήσει ορφανούς, έρχομαι προς εσάς.” Η Ελληνική λέξη “ορφανός” ερμηνεύετε
από το Strong’s Exhaustive Concordance σαν “στερημένος (ορφανά), π.χ. χωρίς
γονείς”. Ο Ιησούς, μιλώντας σαν ο Πατέρας, υποσχέθηκε ότι δεν θα άφηνε τους μαθητές
Του χωρίς Πατέρα.
Παρακάτω ακολουθούν κάποιες συγκρίσεις, σαν
επιπλέον αποδείξεις ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας.
1.
Ο
Ιησούς προφήτευσε ότι θα ανάσταινε το ίδιο Του το σώμα από τους νεκρούς σε
τρεις ημέρες (Ιωάν.β:19-21) και ο Πέτρος κήρυξε ότι ο Θεός ανάστησε τον Ιησού
από τους νεκρούς (Πρ.β:24).
2.
Ο
Ιησούς είπε ότι θα έστελνε τον Παράκλητο σε εμάς (Ιωάν.ις:7), αλλά είπε ακόμα
ότι ο Πατέρας θα έστελνε τον Παράκλητο (Ιωάν.ιδ:26).
3.
Μόνο
ο Πατέρας μπορεί να ελκύσει τους ανθρώπους στο Θεό (Ιωάν.ς:44), ωστόσο ο Ιησούς
είπε ότι Αυτός θα ελκύσει τους πάντες (Ιωάν.ιβ:32).
4.
Ο
Ιησούς θα αναστήσει όλους τους πιστούς την εσχάτη ημέρα (Ιωάν.ς:40), αλλά ο
Θεός Πατέρας ζωοποιεί (δίνει ζωή) τους νεκρούς και θα τους αναστήσει (Ρωμ.δ:17,
Α’ Κορ.ς:14).
5.
Ο
Ιησούς υποσχέθηκε ότι θα απαντάει στις προσευχές των πιστών (Ιωάν.ιδ:14) αλλά
είπε ακόμα ότι ο Πατέρας θα απαντάει στις προσευχές (Ιωάν.ις:23).
6.
Ο
Χριστός μας αγιάζει (Εφεσ.ε:26) και ο Πατέρας μας αγιάζει (Ιούδ.α).
7.
Στην
Α’ Ιωάν.γ:1 αναφέρεται ότι ο Πατέρας μας αγάπησε και φανερώθηκε για να μας
καθαρίσει από την αμαρτία, αλλά εμείς ξέρουμε ότι ήταν ο Χριστός που φανερώθηκε
στον κόσμο για να εξαλείψει την αμαρτία (Ιωάν.α:29-31).
Μπορούμε εύκολα να τα καταλάβουμε αυτά αν
κατανοήσουμε ότι ο Ιησούς έχει διπλή φύση. Είναι συγχρόνως Πνεύμα και σάρκα,
Θεός και άνθρωπος, Πατέρας και Υιός. Από την ανθρώπινη πλευρά είναι ο Υιός του
ανθρώπου, ενώ από τη θεϊκή πλευρά είναι ο Υιός του Θεού και ο Πατέρας που
κατοικεί εν σαρκί. (Δες κεφ.5 για περισσότερα σχετικά με τον Υιό και κεφ.6 για
περισσότερα σχετικά με τον Πατέρα, Υιό και Πνεύμα).