Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

ΠΟΥ ΒΡΗΚΕ Ο ΚΑΙΝ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ;


Αυτό φαίνεται πως είναι το ευνοούμενο ερώτημα των απίστων μιας ορισμένης τάξης. Έχω συναντήσει επίσης ευσεβείς νέους που το ζήτημα αυτό τους έχει φέρει σε μεγάλη αμηχανία. Μα αν μελετήσει κανείς τη Βίβλο με προσοχή και προσέξει ακριβώς τι λέει, δεν παρουσιάζει το ζήτημα αυτό καμιά μεγάλη δυσκολία.


Οι άπιστοι μας λένε διαρκώς πως η Βίβλος λέει ότι «ο Κάιν πήγε στη Νώδ και παντρεύτηκε». Αλλά δεν λέει τέτοιο πράγμα. Εκείνο που λέει η Βίβλος είναι ότι «εξήλθεν ο Κάιν από προσώπου του Κυρίου, και κατώκησεν εν τη γη Νώδ, προς ανατολάς της Εδέμ. Εγνώρισε δε ο Κάιν την γυναίκα αυτού και συνέλαβε, και γέννησε τον Ενώχ». (Γέν.δ:16-17). 

Το τι εννοεί η Βίβλος με το «εγνώρισε», όταν χρησιμοποιείται σε τέτοιες περιπτώσεις, μπορεί εύκολα να το μάθει ο καθένας, αν ανατρέξει σ' ένα Ταμείο της Αγίας Γραφής, όπου θα δει ότι χρησιμοποιείται μ' αυτή την έννοια σε πολλά μέρη, όπως Γεν.δ:1, Κριτές ια:39, Α' Σαμ.α:19, Ματθ.α:25. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Κάιν, ήταν παντρεμένος πριν πάει στη γη Νώδ, και πήρε τη γυναίκα του εκεί μαζί του.

Αλλά ποια ήταν και πού τη βρήκε; Στο Γεν.ε:3-4 διαβάζουμε ότι ο Αδάμ στη μακροχρόνια ζωή του των 930 χρόνων γέννησε πολλούς γιούς και θυγατέρες και μπορούμε να’ μαστέ σχεδόν βέβαιοι ότι ο Κάιν παντρεύτηκε μια από εκείνες τις πολλές θυγατέρες. «Ώστε, θα πουν μερικοί, ο Κάιν παντρεύτηκε την αδελφή του;». Ναι, αυτό ήταν τότε αναγκαίο. Αν ολόκληρη η Αδαμική φυλή έπρεπε να’ ναι απόγονοι ενός ζεύγους, οι γιοι κι οι θυγατέρες έπρεπε να παντρευτούν μεταξύ τους. Όταν όμως οι άνθρωποι αυξήθηκαν, δεν ήταν πια ανάγκη να παντρεύονται οι άνδρες τις αδελφές τους, γιατί αν είχε συνεχιστεί η συνήθεια αυτή, θα ήταν καταστρεπτική για το ανθρώπινο γένος. Στην αυγή όμως της ιστορίας του ανθρώπου τέτοιου είδους γάμοι δεν διέτρεχαν τους ίδιους κινδύνους. Ακόμη και σε μεταγενέστερους χρόνους ο Αβραάμ παντρεύτηκε την ετεροθαλή αδελφή του (Γέν.κ:12). Μα όταν οι άνθρωποι είχαν πολλαπλασιαστεί και δεν ήταν ανάγκη να γίνονται τέτοιοι γάμοι επειδή συνοδεύονταν από μεγάλους κινδύνους, ο Θεός με ειδική εντολή απαγόρευσε το γάμο αδελφού και αδελφής, κι ένας τέτοιος γάμος θα ήταν σήμερα αμαρτία, έπειτα από την απαγόρευση του Θεού. Δεν ήταν όμως αμαρτία στην αυγή του ανθρώπινου γένους, όταν οι μόνοι κάτοικοι της γης ήταν αδέλφια. Τέτοιος γάμος σήμερα θα ήταν έγκλημα αιμομιξίας, αλλά δεν είναι λογικό να μεταφέρουμε τις σημερινές συνθήκες στην αυγή της ανθρώπινης ιστορίας και να κρίνουμε πράγματα που γίνονταν τότε, με βάση τις συνθήκες και τους νόμους που ισχύουν σήμερα.

Αν υποθέσουμε πως απορρίπτουμε τη θεωρία της Βίβλου και δεχόμαστε τη θεωρία της εξέλιξης για την προέλευση του ανθρώπινου γένους, το ζήτημα δεν θα γίνονταν καθόλου ευκολότερο, γιατί τότε οι πρόγονοί μας θα ήταν κτήνη και οι γονείς του ανθρώπινου γένους απόγονοι ζεύγους αδελφών - κτηνών. Οποιαδήποτε θεωρία κι αν πάρουμε για την προέλευση του ανθρώπινου γένους, δεν μπορούμε παρά να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι στην αρχή της ιστορίας του γένους, ήταν αναγκαίος ο γάμος μεταξύ γιών και θυγατέρων του ίδιου ζεύγους.

Συνοψίζοντας το όλο ζήτημα, ο Κάιν παντρεύτηκε μια από τις πολλές θυγατέρες του Αδάμ και της Εύας, και το απροσπέλαστο μυστήριο που μερικοί φαντάζονται πως υπάρχει γύρω από το ζήτημα που βρήκε ο Κάιν τη γυναίκα του, αποδεικνύεται πως δεν είναι καθόλου μυστήριο.