Τις επίστευσεν εις το
κήρυγμα ημών; και ο βραχίων του Κυρίου εις τίνα απεκαλύφθη; διότι ανέβη ενώπιον
αυτού ως τρυφερόν φυτόν και ως ρίζα από ξηράς γής· δεν έχει είδος ουδέ
κάλλος· και είδομεν αυτόν και δεν είχεν ώραιότητα ώστε να επιθυμώμεν αυτόν
(Ησ.νγ:1-2).
Ήλθεν ο Υιός του
ανθρώπου τρώγων και πίνων, και λέγουσιν· Ιδού, άνθρωπος φάγος και οινοπότης,
φίλος τελωνών και αμαρτωλών. Και εδικαιώθη η σοφία από των τέκνων αυτής (Ματθ.ια:19).
Άρατε τον ζυγόν μου
εφ' υμάς και μάθετε απ' εμού, διότι πράος είμαι και ταπεινός την
καρδίαν, και θέλετε ευρεί ανάπαυσιν εν ταις ψυχαίς υμών· (Ματθ.ια:29).
Κουραζόταν, του φόρεσαν κοροϊδευτικά χλαμύδα, στεφάνι και
του έδωσαν να κρατά ένα καλάμι.
Όμως ο λόγος του Θεού δεν μας φανερώνει μόνο αυτό το Χριστό.
Οι μέρες της ταπείνωσης πέρασαν.
Κατά την κυριακήν
ημέραν ήλθον εις έκστασιν πνευματικήν, και ήκουσα οπίσω μου φωνήν μεγάλην ως
σάλπιγγος….. Και ότε είδον αυτόν, έπεσα προς τους πόδας αυτού ως νεκρός, και
επέθηκε την δεξιάν αυτού χείρα επ' εμέ; λέγων μοι· Μη φοβού· εγώ είμαι ο
πρώτος και ο έσχατος (Αποκ.α:10,17).
Έκπληξη για τον Ιωάννη!
εν τω μέσω της ημέρας
είδον καθ' οδόν, βασιλεύ, φως ουρανόθεν υπερβαίνον την λαμπρότητα του ηλίου, το
οποίον έλαμψε περί εμέ και τους οδοιπορούντας μετ' εμού· (Πράξ.κς:13). Έτσι φανερώθηκε ο Χριστός
στον Παύλο, σαν «φως απρόσιτον» (Α’
Τιμ.ς:16), και γι’ αυτό όταν μιλάει γι’ Αυτόν, λέει ότι είναι «ο ων επί πάντων Θεός ευλογητός εις τους
αιώνας· αμήν».
Μόνο όταν δούμε έτσι τον Ιησού, μπορούμε να απολαύσουμε τη
δόξα του Θεού. Για όσους το επιχειρήσουν, υπάρχουν μέγιστες και τίμιες
επαγγελίες.
Καθώς η θεία δύναμις αυτού εχάρισεν εις ημάς πάντα τα προς ζωήν και
ευσέβειαν διά της επιγνώσεως του καλέσαντος ημάς διά της δόξης αυτού και
αρετής, διά των οποίων εδωρήθησαν εις ημάς αι μέγισται και τίμιαι επαγγελίαι,
ίνα διά τούτων γείνητε κοινωνοί θείας φύσεως, αποφυγόντες την εν τω κόσμω
υπάρχουσαν διά της επιθυμίας διαφθοράν (Β’ Πέτρ.α:3,4).
Επαγγελία σημαίνει υπόσχεση, διαβεβαίωση,
ασφάλεια.
Ό,τι ο Θεός υπόσχεται, είναι τόσο αληθινό, όσο
και ό,τι δημιούργησε.
ώστε διά δύο πραγμάτων αμεταθέτων, εις τα οποία είναι αδύνατον να
ψευσθή ο Θεός, να έχωμεν ισχυράν παρηγορίαν οι καταφυγόντες εις το να
κρατήσωμεν την προκειμένην ελπίδα· (Εβρ.
6:18).
Οι υποσχέσεις του Θεού είναι πάντοτε μεγαλύτερες
από τις προσευχές μας.
Εις δε τον δυνάμενον υπερεκπερισσού να κάμη υπέρ πάντα όσα ζητούμεν ή
νοούμεν, κατά την δύναμιν την ενεργουμένην εν ημίν, (Εφεσ.γ:20).
Κληρονομούνται με πίστη και μακροθυμία!
διά να μη γείνητε νωθροί, αλλά μιμηταί των διά πίστεως και μακροθυμίας
κληρονομούντων τας επαγγελίας. (Εβρ.ς:12)
και ούτω προσμείνας με υπομονήν, απήλαυσε την επαγγελίαν (Εβρ.ς:15).
γνωστοποιήσας εις ημάς το μυστήριον του θελήματος αυτού κατά την
ευδοκίαν αυτού, την οποίαν προέθετο εν εαυτώ, εις οικονομίαν του πληρώματος των
καιρών, να συγκεφαλαιώση τα πάντα εν τω Χριστώ και τα εν τοις ουρανοίς
και τα επί της γης. (Εφεσ.α:9-10).
Διά τούτο και εγώ, ακούσας την εις τον Κύριον Ιησούν πίστιν σας και την
εις πάντας τους αγίους αγάπην, δεν παύομαι ευχαριστών τον Θεόν υπέρ υμών,
μνημονεύων υμάς εν ταις προσευχαίς μου, διά να σας δώση ο Θεός του Κυρίου ημών
Ιησού Χριστού, ο Πατήρ της δόξης, πνεύμα σοφίας και αποκαλύψεως εις επίγνωσιν
αυτού, ώστε να φωτισθώσιν οι οφθαλμοί του νοός σας, εις το να γνωρίσητε ποία
είναι η ελπίς της προσκλήσεως αυτού, και τις ο πλούτος της δόξης της
κληρονομίας αυτού εις τους αγίους, (Εφεσ.α:15-18).
Αν οι προσδοκίες σου από τη σχέση
σου με τον Ιησού περιορίζονται στο ζητάω – παίρνω, μάλλον είσαι σαρκικός.
Υπάρχει κάτι πιο βαθύ.
Καλεστήκαμε για υπηρεσία κι αφού τελειώσουμε
όλες τις δουλειές, θα ξεκουραστούμε.
Και είπε προς αυτόν ο κύριος αυτού· Εύγε, δούλε αγαθέ και πιστέ· εις τα
ολίγα εστάθης πιστός, επί πολλών θέλω σε καταστήσει· είσελθε εις την χαράν του
κυρίου σου (Ματθ.κε:21).
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε
ικανοποιημένοι με τα λίγα.
Δεν θα πάρεις κάτι από το Θεό, αν είσαι
ικανοποιημένος χωρίς αυτό.
Πρέπει να μάθεις να βιάζεις τη Βασιλεία.
Αν το παραμικρό σε εμποδίζει, δεν θα μπεις.
Ο Ιησούς δεν είναι μόνο θεραπευτής, αλλά και
Βασιλιάς.
Ο Παύλος έλεγε: Ουχί ότι έλαβον ήδη το βραβείον ή έγεινα ήδη
τέλειος, τρέχω όμως κατόπιν, ίσως λάβω αυτό, διά το οποίον και ελήφθην υπό του
Ιησού Χριστού (Φιλ.γ:12).
Όταν καταλάβεις το σκοπό, τα εργαλεία είναι
δοσμένα.
Όταν ο Θεός κηρύττει τη δύναμή
Του τη μεγάλη, το κάνει για να σου πει: προχώρα, μη φοβάσαι, κανείς δεν μπορεί
να σου αντισταθεί γιατί εγώ είμαι μαζί σου!
Και ότε ήτο ο Άβραμ ενενήκοντα εννέα ετών, εφάνη ο Κύριος εις τον Άβραμ
και είπε προς αυτόν, Εγώ είμαι Θεός ο Παντοκράτωρ· περιπάτει ενώπιόν μου, και
έσο τέλειος (Γέν.ιζ:1).
Είπε δε προς αυτόν ο Θεός, Εγώ είμαι ο Θεός ο Παντοκράτωρ· αυξάνου και
πληθύνου· έθνος, και πλήθος εθνών θέλουσι γείνει εκ σου, και βασιλείς θέλουσιν
εξέλθει εκ της οσφύος σου (Γέν.λε:11).
Πρώτα το σταθερό θεμέλιο, η
υπόσχεση. Σήμερα, η υπόσχεση για μας είναι ότι τα πάντα
ενεργούνται δια Ιησού Χριστού.
Γνωρίζοντας αυτό, μπορούμε να
υπερπηδήσουμε, να υπερνικήσουμε, να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο και δυσκολία είτε
στη δουλειά, είτε στην οικογένεια, είτε στο σχολείο…
Έχεις την ειρήνη του Θεού, όταν
έχεις τη βεβαιότητα της δύναμης και της αγάπης Του.
και εφάνην εις τον Αβραάμ, εις τον Ισαάκ και εις τον Ιακώβ, με το
όνομα, Θεός Παντοκράτωρ· δεν εγνωρίσθην όμως εις αυτούς με το όνομά μου Ιεοβά
(Έξοδ.ς:3).
Νέο όνομα, νέα αποκάλυψη, νέα
δύναμη. Πριν ζητήσει υπακοή στο νόμο, δίνει το όνομα.
Θέλει δε γεννήσει υιόν και θέλεις καλέσει το όνομα αυτού Ιησούν· διότι
αυτός θέλει σώσει τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτών (Ματθ.α:21).
Πάρε κι εσύ αυτό το όνομα και προχώρα.
Φιλιπ.γ:1 Το λοιπόν, αδελφοί
μου, χαίρετε εν Κυρίω. Το να σας γράφω τα αυτά εις εμέ μεν δεν είναι οχληρόν,
εις εσάς δε ασφαλές.
Η καύχηση στον Ιησού, γιατί απ’
Αυτόν παίρνουμε, σ’ Αυτόν βλέπουμε, σ’ Αυτόν τρέχουμε.
μάλιστα δε και νομίζω τα πάντα ότι είναι ζημία διά το έξοχον της
γνώσεως του Ιησού Χριστού του Κυρίου μου, διά τον οποίον εζημιώθην τα πάντα,
και λογίζομαι ότι είναι σκύβαλα διά να κερδήσω τον Χριστόν (Φιλιπ.γ:8).
Ποια είναι αυτή γνώση του Ιησού Χριστού που
ήθελε να κερδίσει ο Παύλος; Ότι ο Χριστός πέθανε για τις αμαρτίες του
κόσμου, αυτό όλοι το ξέρουν.
Υπάρχει κάτι άλλο, υπάρχουν
κρυμμένοι θησαυροί που ο Θεός μας προκαλεί να γνωρίσουμε.
διά να γνωρίσω αυτόν και την δύναμιν της αναστάσεως αυτού… (Φιλιπ.γ:10).
Είναι η δύναμη της νέας ζωής μετά
το βάπτισμα. Σημαίνει ότι ο Θεός δέχτηκε τη θυσία κι επειδή ο Χριστός είναι
αναστημένος, έχω δύναμη ενάντια στην αμαρτία, το διάβολο και τη σάρκα μου.
Αν υπάρχει πίεση, άγχος,
προβλήματα, σημαίνει ότι δεν υπάρχει η ειρήνη του Θεού, δεν έχω γνωρίσει το
Θεό.
Αυτός που έχει την ειρήνη του Θεού, ξέρει ότι
πάνω απ’ όλα είναι ο Κύριος. Αυτός, που δεν Τον χωράνε οι ουρανοί, είναι ο
Πατέρας του.
Στο φυσικό νου αυτά δεν χωράνε,
αλλά ο Παύλος ήξερε και γι’ αυτό έλεγε: «δεν
αισχύνομαι το ευαγγέλιον του Χριστού· επειδή είναι δύναμις Θεού».
Εάν λοιπόν συνανέστητε μετά του Χριστού, τα άνω ζητείτε, όπου
είναι ο Χριστός καθήμενος εν δεξιά του Θεού (Κολ.γ:1).
Κάποτε κάποιος βρήκε ένα ευρώ στο
δρόμο και από τότε περπατάει σκυφτός, μονολογώντας, που θα πάει θα βρω και
πενηντάρικο! Έτσι μας δελεάζει και μας ξεγελάει ο διάβολος ώστε να κοιτάζουμε
κάτω.
Ημείς όμως οφείλομεν να ευχαριστώμεν πάντοτε τον Θεόν διά σας, αδελφοί
ηγαπημένοι υπό του Κυρίου, ότι σας εξέλεξεν ο Θεός απ' αρχής εις σωτηρίαν διά
του αγιασμού του Πνεύματος και της πίστεως της αληθείας, εις τον οποίον σας
εκάλεσε διά του ευαγγελίου ημών προς απόλαυσιν της δόξης του Κυρίου ημών Ιησού
Χριστού (Β’ Θεσ.β:13,14).
Καλεστήκαμε για να απολαύσουμε τη δόξα του
Θεού.
Αν ο διάβολος σ’ έχει ξεγελάσει
με επιπόλαια και ρηχά πράγματα: μικροπροσευχούλες, ψευτοδιαβασματάκια, κανένα
κηρυγματάκι, δεν είναι αυτό για το οποίο σε κάλεσε ο Θεός.
Μήπως, αν και διαβάζεις τη Γραφή,
η ζωή σου παραμένει η ίδια;
Αν ο κόσμος σε επηρεάζει, δεν θα
έχεις όρεξη για προσευχή, για τη συνάθροιση…. Η αμαρτία έχει αρχίσει να σε
τυλίγει και προσπαθεί να σε αποκόψει από την πηγή. Θα σου φέρει κούραση, νύστα,
μέριμνα.
Αποτέλεσμα: δεν υπάρχει δύναμη.
Θαρρείτε επί τον Κύριον πάντοτε· διότι εν Κυρίω τω Θεώ είναι αιώνιος
δύναμις. (Ησ.κς:4).
Διότι ούτω λέγει Κύριος ο Θεός, ο Άγιος του Ισραήλ· Εν τη επιστροφή και
αναπαύσει θέλετε σωθή· εν τη ησυχία και πεποιθήσει θέλει είσθαι η δύναμίς σας·
αλλά δεν ηθελήσατε (Ησ.λ:15).
Ουαί εις τους καταβαίνοντας εις Αίγυπτον διά βοήθειαν και
επιστηριζομένους επί ίππους και θαρρούντας επί αμάξας, διότι είναι πολυάριθμοι·
και επί ιππείς, διότι είναι πολύ δυνατοί· και δεν αποβλέπουσιν εις τον Άγιον
του Ισραήλ και τον Κύριον δεν εκζητούσι. (Ησ.λα:1).
Εύκολα παρασύρεται κανείς από τα
φαινόμενα.