Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Ζ. Ας συγκρίνουμε τώρα την όραση του Ιωάννη με την όραση του Ιεζεκιήλ όσον αφορά στα 4 ζώα.

Ιεζεκ.α:4-6 «και είδον και ιδού ανεμοστρόβιλος ήρχετο από βορρά, νέφος μέγα, και πύρ συστρεφόμενον πέριξ δε τούτου λάμψις, και εκ μέσουν αυτού εφαίνετο ως όψις ηλέκτρου, εκ μέσου του πυρός. Και εκ μέσου αυτού εφαίνετο τεσσάρων ζώων ομοίωμα. Και η θέα αυτών ήτο αύτη, είχον ομοίωμα ανθρώπου. Και έκαστον είχε τέσσερα πρόσωπα, και έκαστον αυτών είχε τέσσαρας πτέρυγας».

Αυτό το νέφος και η φωτιά έρχονται από την παρουσία του Θεού, γιατί ο Βορράς συμβολίζει την παρουσία του Θεού, είναι το κατοικητήριο του Θεού. Ο 48ος Ψαλμός μιλάει για το όρος Σιών, το όρος της αγιότητας του Θεού που είναι στα πλάγια του Βορρά. Αυτό λοιπόν που βλέπει ο Ιεζεκιήλ συμβαίνει στη γη, ενώ η όραση του Ιωάννη λαμβάνει χώρα στον ουρανό. Λέει λοιπόν ο Ιεζεκιήλ ότι τα 4 ζώα είχαν ομοίωμα ανθρώπου. Ενώ είναι πολλά έχουν την ομοιότητα ενός ανθρώπου. Τίνος ανθρώπου έχουν οι άγιοι την ομοιότητα; Η απάντηση βγαίνει μόνη της, του ανθρώπου Ιησού Χριστού. Αυτός είναι η εικών του Θεού του αοράτου, κι εμείς μεταμορφωνόμαστε από δόξα σε δόξα κατά την εικόνα Εκείνου.

Εδώ, κάτω απ’ αυτά τα σύμβολα, φαίνεται η εκπλήρωση της Γεν.α:26 όπου ο Θεός λέει ας κάμωμεν άνθρωπον κατ’ εικόνα ημών, καθ’ ομοίωσιν ημών. Το σύνολο αυτό που έχει την ομοιότητα ανθρώπου, μαζί με τα υπόλοιπά στοιχεία που μας δίνονται σ’ αυτή την όραση, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αναφέρεται  στο σύνολο των πιστών του Θεού που είναι κατ’ εικόνα και ομοίωση Θεού. Εδώ συμβολίζεται το σώμα του Χριστού, το οποίο τις τελευταίες μέρες θα είναι τέλειο σε ενότητα πίστεως και θα έχει φτάσει στο μέτρο της ηλικίας του πληρώματος του Χριστού, εις άνδρα τέλειο, όπως λέει στο 4ο κεφ. της πρός Εφεσίους επιστολής.

Είναι πολλοί και φαίνονται σαν ένας, όπως το σώμα του Χριστού αποτελείται από πολλά μέλη, αλλά κάθε μέλος είναι όμοιο με το Χριστό, έτσι που μέσα από το σύνολο φαίνεται μόνο ένας: Ο Κύριος Ιησούς Χριστός.

Αυτό το σώμα θα έχει τέλεια ενότητα, μεγαλοπρέπεια και δόξα και θα φέρει το μήνυμα των τελευταίων ημερών σε όλο το πρόσωπο της γης. Θα καλέσει τους αγίους να έρθουν στο γάμο του αρνίου που ετοιμάζεται για τη νύμφη Του. Το σώμα αυτό είναι τέλεια υποταγμένο στο θέλημα του Πατέρα και κινείται πάντοτε σύμφωνα με τις οδηγίες Του, έτσι ώστε όπου και να πηγαίνουν είναι μέσα στο θέλημα του Κυρίου.
Ιεζεκ.α:6 Το καθένα είχε 4 πρόσωπα. Τα πρόσωπα αυτά είναι τα ίδια με αυτά που βλέπουμε στην Αποκάλυψη, με μόνη διαφορά ότι ενώ στην Αποκάλυψη κάθε ζώο είχε ένα πρόσωπο από τα τέσσερα, εδώ κάθε ζώο έχει και τα 4 πρόσωπα, δηλαδή σύνολο 16 πρόσωπα.

Το καθένα έχει 4 πτέρυγες, αντίθετα με την Αποκάλυψη που έχουν 6. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι αυτά τα 4 ζώα βρίσκονται στη γη. Το 4 φανερώνει παγκοσμιότητα κι έχει να κάνει με τη γη, τα 4 σημεία του ορίζοντα. Στην Αποκάλυψη όμως, έχουν δύο ακόμη πτέρυγες, πράγμα που φανερώνει ότι ανήκουν και βρίσκονται πλέον στα επουράνια, στο θρόνο του Θεού. Σαν τους αετούς πέταξαν ψηλά και είναι για πάντα εκεί, στην παρουσία του Θεού. Η Αποκάλυψη λοιπόν αναφέρεται σε μεταγενέστερη κατάσταση.

Ιεζεκ.α:7-8 «και οι πόδες αυτών ήσαν πόδες ορθοί, και το ίχνος του ποδός αυτών όμοιον με ίχνος ποδός μόσχου, και εσπινθυροβόλουν ως όψις χαλκού στίλβοντος. Και είχον χείρας ανθρώπου υποκάτωθεν των πτερύγων αυτών, εις τα τέσσερα αυτών μέρη, και τα τέσσερα είχον τα πρόσωπα αυτών και τας πτερύγας αυτών».

Βλέπουμε εδώ ότι έχουν πόδια και χέρια, κάτι που δεν αναφέρεται στην Αποκάλυψη. Εδώ τα 4 ζώα πρέπει να βαδίζουν, γι’ αυτό κι έχουν τα πόδια. Βρίσκονται στη γη και έχουν ένα δρόμο να κάνουν, ένα πνευματικό βάδισμα, ακόμα πρέπει να εκπληρώσουν μια διακονία και γι’ αυτό έχουν χέρια. Αντίθετα, στη Αποκάλυψη δεν βλέπουμε να έχουν ούτε χέρια ούτε πόδια, γιατί απλούστατα το πνευματικό τους βάδισμα στη γη τελείωσε, καθώς επίσης και η διακονία τους και τα βλέπουμε μόνιμα μέσα στο θρόνο της παρουσίας του Θεού.

Τα πόδια τους «ήταν πόδες ορθοί» δηλαδή ήταν ολόισια προς τα κάτω. Ίσως να ήταν κυλινδρικά, ή μπορεί να ήταν σαν του ανθρώπου αλλά δίνεται έμφαση στο «ορθά», που φανερώνει ότι το βάδισμά τους ήταν τέλειο και ευθύ. Τα ίχνη των ποδιών τους ήταν όμοια με τα ίχνη των ποδιών του μόσχου. Ο μόσχος όπως είπαμε και πρίν είναι το νεαρό, γεμάτο δύναμη βόδι. Υπάρχει λοιπόν μια νεανικότητα και αναμφισβήτητη δύναμη στο βάδισμά τους, δύναμη υπηρεσίας και εργασίας για τον Κύριο. Αυτό άλλωστε δηλώνει όπως είδαμε και στην Αποκάλυψη η εικόνα του μόσχου. Είναι ζώο θυσίας υπηρεσίας πιστής, ζώο υπομονετικό και καθαρό για τίμια χρήση. Έτσι και οι άγιοι του Θεού βαδίζουν πάνω στα χνάρια του μόσχου της θυσίας που υπηρέτησε πιστά το Θεό μέχρι θανάτου, στα χνάρια του Κυρίου Ιησού Χριστού. Οι άγιοι αφήνουν τα ίδια χνάρια που άφησε ο Κύριός μας.

Τα πόδια τους λέει ότι εσπινθυροβόλουν ως όψις χαλκού στίλβοντος. Το ίδιο βλέπει ο Ιωάννης στην Αποκάλυψη, όταν είδε τον Κύριο σε όραση. Λέει ότι τα πόδια Του ήταν όμοια με χαλκολίβανο ως πεπυρωμένα εν καμίνω. Η διαφορά είναι ότι ο χαλκολίβανος ο πεπυρωμένος, έχει όψη λευκή που φανερώνει ότι ο Χριστός ήταν τέλειος και δίκαιος ακόμη και στην πιο σκληρή δοκιμασία, ενώ οι άγιοι τους βλέπουμε να περνούν δοκιμασίες για να γίνουν δίκαιοι και τέλειοι χωρίς να έχουν δική τους δικαιοσύνη όπως είχε ο Κύριός μας. Ο χαλκός όταν πυρώνεται έχει χρώμα κόκκινο, γι αυτό και ο Θεός μας περνά από δοκιμασίες για να μας καθαρίσει και να μας αγιάσει από την αμαρτία. Παράλληλα όμως, το βάδισμά μας στον κόσμο αυτό θα κρίνει όλους όσους βλέπουν τη ζωή μας, βλέπουν τον Κύριο και την αλήθεια Του στο πρόσωπό μας καθώς και στις πράξεις μας και δεν θέλουν να ακολουθήσουν το «ορθό» αυτό βάδισμα του Θεού. Το βάδισμά μας λοιπόν πρόκειται να κρίνει τον κόσμο αυτό.

Εδ.8 λέει ότι «είχον χείρας ανθρώπου». Ενώ είναι πολλοί, έχουν χέρια ανθρώπου. Ποιου ανθρώπου; Εφεσ.δ:13 λέει ότι θα «καταντήσομεν πάντες εις την ενότητα της πίστεως και της επιγνώσεως του Υιού του Θεού ΕΙΣ ΑΝΔΡΑ ΤΕΛΕΙΟΝ ΕΙΣ ΜΕΤΡΟΝ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ». Τότε είναι που θα γεννηθεί το παιδίον το άρσεν που βλέπουμε στην Αποκ.ιβ:5. Το σύνολο αυτό των πιστών που πρόκειται να κατατροπώσει τον Αντίχριστο και το σύστημά του τις τελευταίες ημέρες λίγο πρίν γίνει η Αρπαγή. Πρέπει λοιπόν σ’ αυτά τα 4 ζώα  να δούμε όχι τίποτα σύνθετα ή παράξενα γεννήματα της φύσεως, αλλά ανθρώπους, γιατί τα χέρια τους και τα πόδια τους είναι ανθρώπινα και παρόλο που η Γραφή δεν το λέει, θα ήταν λογικό να συμπεράνουμε ότι και το υπόλοιπο σώμα τους ήταν σώμα ανθρώπου.

Τα χέρια είναι κάτω από τα φτερά τους, που σημαίνει ότι τα έργα τους είναι κρυμμένα κάτω από τις πτέρυγές τους. Τα έργα τους δεν αποτελούν κύριο χαρακτηριστικό, παρόλο που υπάρχουν, αλλά είναι πνευματικά επουράνια, που σημαίνει ότι κάθε τους έργο είναι για τη δόξα του Θεού, βλέπει πρός τα πάνω, δεν είναι σαρκικά αλλά πνευματικά.

«Αι πτέρυγες αυτών συνείχοντο η μία μετά της άλλης, δεν εστρέφοντο ενώ βάδιζον κατέναντι του προσώπου αυτών επορεύοντο». Ιεζεκ.α:9

Εδώ βλέπουμε την τέλεια ενότητα που έχει αυτό το σύνολο. Οι πάνω πτέρυγες του ενός έμπαιναν μέσα στις πάνω πτέρυγες του άλλου. Λέμε τις πάνω, γιατί λέει ότι οι άλλες δύο κάλυπταν το σώμα τους. Υπάρχει λοιπόν μια τέλεια ενότητα και σύνδεση σ’ αυτό σώμα. Επίσης οι πτέρυγες φανερώνουν προστασία, που σημαίνει ότι το ένα προστατεύει το άλλο, όπως ακριβώς γίνεται στο σώμα του Χριστού.

Είπαμε ότι οι άλλες δύο πτέρυγες κάλυπταν το σώμα τους, που φανερώνει ότι όχι μόνο τα έργα  της σάρκας δεν φαίνονται, αλλά ούτε η ανθρώπινη σάρκα γιατί κρύβεται κάτω από τα φτερά.

Βλέπουμε ακόμα την έμφαση στο ότι βαδίζουν ίσια και δεν στρέφονται καθώς βαδίζουν. Δεν στρέφονται ούτε ξεφεύγουν από το δρόμο τους, αλλά μένουν στερεοί και ακλόνητοι στα χνάρια του Κυρίου, στην οδό τη στενή και την τεθλιμμένη που οδηγεί στην αιώνια ζωή. Ακολουθούν το Θεό τέλεια (βλέπε εδ.9 και 12).

Εδ.13 «Περί του ομοιόματος των ζώων, η θέα αυτών ήτο ως καιόμενοι άνθρακες πυρός, ως θέα λαμπάδων, τούτο συνεστρέφετο μεταξύ των ζώων, και ήτο το πύρ λαμπρόν, και αστραπή εξήρχετο από του πυρός». Βλέπουμε τα ζώα αυτά να καίγονται από ζήλο αγιασμού και θείας ενέργειας του Πνεύματος του Θεού.

Αυτή η ενέργεια συστρέφεται ανάμεσά τους και μέσα τους. Λέει ότι μοιάζουν με καιόμενους άνθρακες πυρός κι αυτή η ενέργεια ακατάπαυστα συστρέφεται ανάμεσά τους αναζητώντας την πρώτη ευκαιρία να ξεπηδήσει από μέσα τους. Η ενέργεια του Πνεύματος του Θεού είναι μέσα τους κι αυτό τα κάνει να καίγονται από θείο ζήλο αγιασμού και υπηρεσίας για τη δόξα του Ιησού. Στην Κολοσ.α:29 Ο Παύλος λέει: «...κοπιάζω αγωνιζόμενος κατά την ενέργειαν αυτού την ενεργουμένην εν εμοί μετά δυνάμεως».

Ιεζεκ.α:10  «Περι δε του ομοιώματος του προσώπου αυτών, τα τέσσερα είχον πρόσωπον ανθρώπου, και πρόσωπον λέοντος κατά το δεξιόν μέρος, και τα τέσσερα είχον πρόσωπον βοός κατά το αριστερόν, είχον και τα τέσσερα πρόσωπον αετού». 

Αυτά είναι τα ίδια πρόσωπα και η ίδια σειρά με την οποία οι 12 φυλές του Ισραήλ κατασκήνωναν γύρω από τη Σκηνή του Μαρτυρίου, μέσα στην έρημο. Κάθε φυλή είχε μια σημαία μ’ ένα σύμβολο ζωγραφισμένο πάνω της. Πρός Νότο είχε κατασκηνώσει ο Ρουβήν, ο οποίος είχε σύμβολο τον άνθρωπο. Ανατολικά είχε κατασκηνώσει ο Ιούδας του οποίου το σύμβολο ήταν ο λέων. Δυτικά είχε κατασκηνώσει ο Εφραΐμ του οποίου το σύμβολο ήταν ο μόσχος. Πρός Βορρά είχε κατασκηνώσει ο Δαν του οποίου το σύμβολο ήταν ο αετός (βλέπε σχεδιάγραμμα στην επόμενη σελίδα). Όπως βλέπουμε και στο σχήμα, στο κέντρο έχουμε την Σκηνή του Μαρτυρίου, που στην όραση του Ιωάννη αντιπροσωπεύει το θρόνο του Θεού. Γύρω από το θρόνο του Θεού βλέπουμε στην ίδια όραση τα τέσσερα ζώα, τα οποία έχουν τα αντίστοιχα πρόσωπα, του ανθρώπου, του μόσχου, του λέοντος και του αετού. Ρουβήν σημαίνει: ιδού Υιός, Εφραΐμ σημαίνει: Καρποφορία, δηλαδή όταν εργαζόμαστε πιστά στον αγρό του Κυρίου σαν τον νεαρό μόσχο, θα φέρουμε καρπό και μάλιστα εκατονταπλάσιο. Ιούδας που συμβολίζεται από τον λέοντα σημαίνει: Δόξα, δοξολογία. Έτσι κι εμείς, δίνουμε δόξα στο Λέοντα της φυλής του Ιούδα τον Κύριο Ιησού. Τέλος, Δαν θα πει: Κρίση και συμβολίζεται με τον αετό, ο οποίος όπως είπαμε πρίν αρπάζει το θύμα του σαν να ήταν σε κρίση. Είναι άλλωστε και το σύμβολο της κρίσης της δικαιοσύνης εναντίον αυτών που είναι άνομοι.

Ιεζεκ.α:14 «Και τα ζώα έτρεχον, και επέστρεφον, ως η θέα της αστραπής». Εδώ βλέπουμε ότι καθετί που έκαναν τα ζώα, γινόταν με τρομερή ταχύτητα. Αυτό που έκαναν για τον Κύριό που καθόταν στον θρόνο, το έκαναν με ταχύτητα αστραπής. Έχουμε λοιπόν μια τέλεια εικόνα του σώματος της νύμφης του Χριστού στις τελευταίες ημέρες, που σαν σύνολο θα είναι ενωμένο, τα φτερά τους ενός, ή η διακονία του ενός θα είναι σε απόλυτη αρμονία με τη διακονία του άλλου, έτσι που θα υπάρχει τέλεια ενότητα μεταξύ των πιστών. Θα βαδίζουν ολόισια στο δρόμο και το θέλημα του Κυρίου, χωρίς να στρέφονται εδώ κι εκεί και θα κάνουν το θέλημα του Κυρίου με ακρίβεια και ταχύτητα, σκορπώντας παντού το λόγο Του, την ενέργεια της αγιοσύνης Του και του καθαρισμού δια του αίματος της θυσίας του Ιησού.

Ιεζεκ.α:15 «Και ως είδον τα ζώα, ιδού τροχός είς επί την γήν, πλησίον των ζώων εις τα τέσσαρα αυτών πρόσωπα. Η θέα των τροχών και η εργασία αυτών ήσαν ως όψις βηρύλλου, και οι τέσσερις είχον το αυτό ομοίωμα, και η θέα αυτών και η εργασία αυτών, ήσαν ως εάν ήτο τροχός εν μέσω τροχού. Οτε εβάδιζον εκινούντο κατά τα τέσσερα αυτών πλάγια, δεν εστρέφοντο ενώ εβάδιζον. Οι δε κύκλοι αυτών ήσαν τόσον υψηλοί, ώστε έκαμνον φόβον, και οι κύκλοι αυτών πλήρεις οφθαλμών κύκλω των τεσσάρων τούτων. Και ότε τα ζώα επορεύοντο, επορεύοντο και οι τροχοί πλησίον αυτών, και ότε τα ζώα υψώνοντο από της γής, υψώνοντο και οι τροχοί».

Βλέπουμε εδώ ότι κοντά στα πρόσωπα των 4 ζώων υπάρχουν τροχοί και μάλιστα γεμάτοι από οφθαλμούς. Οι τροχοί αυτοί ήταν 4 και ήταν τροχός μέσα σε τροχό, δηλαδή κάτι σαν «γυροσκόπιο». Το γυροσκόπιο αποτελείται από δύο τροχούς, κάθετα τοποθετημένοι ο ένας πρός τον άλλο. Καθώς περιστρέφονται με ταχύτητα, δημιουργούν φυγόκεντρη δύναμη που γίνεται αιτία τέτοιας σταθερότητας που είναι αδύνατο να σαλευτούν.

Αυτή τη συσκευή τη χρησιμοποιούν στα πολεμικά πλοία που κάνουν γρήγορους ελιγμούς (αντιτορπιλικά), για να πετύχουν σταθερότητα στις απότομες στροφές. Το ίδιο συμβαίνει και στην όραση που βλέπει ο Ιεζεκιήλ με τα τέσσερα  ζώα και τους τέσσερις τροχούς εν μέσω τροχών. Μπορεί ν’ αναφέρεται σε κάτι παρόμοιο, ότι δηλαδή υπάρχει μια ακλόνητη σταθερότητα στο σώμα αυτό των 4 ζώων που αντιπροσωπεύει την εκκλησία, ώστε όπου κι αν στρέφονται τα ζώα, ότι κι αν κάνουν, τα διέπει η ασάλευτη σταθερότητα και η σιγουριά. Οι οφθαλμοί στους τροχούς συμβολίζουν την τέλεια όραση και γνώση  που έχουν τα 4 ζώα σχετικά με το δρόμο που βαδίζουν και για κάθε τους ενέργεια. Είναι γεμάτα οφθαλμούς για να βλέπουν που τους οδηγεί το Πνεύμα του Κυρίου, για να εκτελούν σωστά κάθε τους διάβημα.

Τώρα οι τροχοί χρησιμεύουν για μεταφορά πάνω στη γη. Στους ουρανούς δεν χρειάζονται τροχοί. Τα 4 αυτά ζώα είναι εξοπλισμένα κατάλληλα για να φέρουν εις πέρας τη διακονία τους πάνω στη γη. Βρίσκονται πάντοτε κάτω από το στερέωμα πάνω στο οποίο βρίσκεται ο θρόνος του Θεού, το οποίο όμως είναι διάφανο, έτσι ώστε όταν τα ζώα κοιτούν προς τα πάνω, μπορούν να δουν κάποιον να κάθεται στο θρόνο.