Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.δ:8 «και τα τέσσαρα ζώα έν καθ’ έν αυτών έχων ανά πτέρυγας έξ, κυκλόθεν και έσωθεν γέμουσιν οφθαλμών και ανάπαυσιν ουκ έχοντες ημέρας και νυκτός λέγοντες, Άγιος άγιος άγιος κύριος ο Θεός ο Παντοκράτωρ, ο ήν και ο ών και ο ερχόμενος».

Α. Το καθένα από τα 4 ζώα είχε 6 πτέρυγες. Ο αριθμός 6 αναφέρεται στον άνθρωπο. Οι πτέρυγες ανήκουν στα επουράνια, στην ένδοξη παρουσία του Θεού. Επομένως τα ζώα αυτά πρέπει να έχουν να κάνουν με τους αγίους του Θεού οι οποίοι έχουν λάβει δόξα και τιμή γύρω και μέσα στο θρόνο της παρουσίας του Θεού.

Β. «κυκλόθεν και έσωθεν γέμουσιν οφθαλμών».

Δεν μας λέει απλά ότι έχουν πολλά μάτια. Βλέπουμε μια έμφαση στην όραση αυτών των ζώων. Έχουν τέλεια πνευματική όραση και αντίληψη για το κάθε τι, τόσο κυκλόθεν όσο και έσωθεν. Ο λόγος του Θεού μας λέει ότι οι άγγελοι επιθυμούν να παρακύψουν στις αλήθειες και στις αποκαλύψεις της εκκλησίας για να εννοήσουν το σχέδιο του Θεού για τους αγίους Του, (Α’ Πέτρ.α:12) που σημαίνει ότι δεν έχουν πλήρη γνώση του σχεδίου του Θεού. Εδώ όμως τα 4 αυτά ζώα βλέπουμε ότι έχουν τέλεια γνώση και όραση, που σημαίνει ότι δεν αντιπροσωπεύουν αγγέλους αλλά αγίους οι οποίοι βρίσκονται μέσα στην παρουσία του Θεού. Ο Κύριος Ιησούς είπε στους μαθητές Του: «...εις εσάς εδόθη να γνωρίσητε τα μυστήρια της βασιλείας του Θεού, εις δε τους λοιπούς δια παραβολών, δια να μη βλέπωσιν ενώ βλέπουσι, και να μη καταλαμβάνωσιν ενώ ακούουσιν» (Λουκ.η:10).

Ακόμα ο Ιωάννης λέει: Α’ Ιωάν.γ:2 «Αγαπητοί, τώρα είμεθα τέκνα Θεού, και έτι δεν εφανερώθη τι θέλομεν είσθαι, εξεύρομεν όμως, ότι όταν φανερωθή, θέλομεν είσθαι όμοιοι με αυτόν, διότι θέλομεν ειδεί αυτόν καθώς είναι». Να λοιπόν η εκπλήρωση αυτής της γραφής στα 4 ζώα.

Είναι γέμοντα οφθαλμών για να βλέπουν όλο το μεγαλείο, την τιμή, τη δόξα, το κράτος, την ισχύ, τη δύναμη και το πλήθος της μεγαλοσύνης Του. Είναι γέμοντα οφθαλμών κυκλόθεν και έσωθεν γιατί για να δεις το μεγαλείο αυτό του Θεού δεν φτάνουν, θα έλεγε κανείς, μόνο δύο μάτια. Χρειάζεται να δεις τη δόξα και το μεγαλείο με το οποίο σε περιβάλλει, καθώς επίσης και τη χάρη, το έλεος και το μεγαλείο που ο ίδιος δημιούργησε στον εσωτερικό άνθρωπο.

Γ. «και ανάπαυσιν ουκ έχοντες ημέρας και νυκτός»

Γιατί δεν έχουν ανάπαυση ούτε μέρα ούτε νύκτα; Γιατί ποτέ δεν κουράζονται. Εμείς σταματάμε όταν κουραζόμαστε. Τα 4 ζώα δεν σταματούν, γιατί ποτέ δεν κουράζονται.

Ο κύριος στόχος και σκοπός της ζωής των 4 ζώων, είναι να προσκυνούν το Θεό ακατάπαυστα. Η καρδιά τους τους ωθεί να Τον δοξάζουν και να Τον προσκυνούν συνεχώς. Δεν είναι δεσμά γι’ αυτούς αλλά ευχαρίστηση. Είναι αυτό που ποθούν και λαχταρούν να κάνουν και δεν υπάρχει πια κανένα εμπόδιο καμία σάρκα για να τους σταματήσει.

Δ. «λέγοντες, Άγιος άγιος άγιος...»

Η τριπλή χρήση του «άγιος» φανερώνει έμφαση. Δεν αναφέρεται σε καμία τριάδα, όπως ήδη έχουμε δει. Εάν συμπεράνουμε απ’ αυτό ότι υπάρχουν τρία πρόσωπα στη θεότητα, τότε θα πρέπει με τον ίδιο τρόπο σκέψης να συμπεράνουμε ότι υπάρχουν τρείς πλανήτες γη, γιατί ο Ιερεμίας λέει «ω γή, γή, γή άκουε τον λόγο του Κυρίου» Ιερ. κβ:29

Ιερεμ.ζ:4. Όταν οι Ιουδαίοι αρνήθηκαν να πιστέψουν ότι ο Θεός θα κατέστρεφε το Ναό κατά το λόγο του Ιερεμία, τον αποκάλεσαν ψευδοπροφήτη και έλεγαν τρείς φορές «ο ναός του Κυρίου, ο ναός του Κυρίου, ο ναός του Κυρίου», ενώ γνώριζαν ότι υπήρχε μόνο ένας ναός. Το έλεγαν για έμφαση. Έτσι κι εδώ, τα 4 ζώα λένε άγιος, άγιος, άγιος που δεν είναι παρά τριπλή έμφαση στο πρόσωπο του Κυρίου για τον Οποίο καθαρά μας λέει η Γραφή ότι είναι αριθμητικά ΕΙΣ.

Βλέπουμε λοιπόν ότι τα 4 ζώα είναι δεσμευμένα σε μια συνεχή δοξολογία και προσκύνηση του Θεού. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έκαναν το ίδιο κάτω στη  γη και γι’ αυτό το κάνουν και στην παρουσία του Θεού. Βλέπουμε στο εδ.9  να ηγούνται στη δοξολογία και στην τιμή για τον καθήμενο επί του θρόνου, έχουν δηλαδή μια ηγετική θέση που αφορά τη δοξολογία και την προσκύνηση του Θεού.

Στο εδ.11 λέει «και δια το θέλημά σου ήσαν και εκτίσθησαν». Ο Κύριος έκτισε τα πάντα για το θέλημά Του. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι ο Θεός είναι ο δημιουργός του κακού, γιατί ο λόγος Του μας λέει ότι είναι απείραστος κακού. Δεν έχει τίποτα κοινό με την αμαρτία και το κακό που προήλθε από αυτήν. Ό,τι έκανε ο Θεός ήταν τέλειο. Έδωσε τόσο στους αγγέλους, όσο και στον άνθρωπο την ελεύθερη βούληση και εκλογή. Το ότι ο Εωσφόρος στράφηκε εναντίον του Θεού και ταυτόχρονα εναντίον του ανθρώπου και στη συνέχεια ο άνθρωπος παράκουσε το Θεό και αμάρτησε, αυτό παρόλο που ο Θεός ήξερε ότι θα συμβεί, δεν σημαίνει ότι ήταν στο θέλημά Του. Φαίνεται δε από το γεγονός ότι τιμώρησε τόσο το Σατανά όσο και τον άνθρωπο. Αν ο Θεός είχε προγραμματίσει τον άνθρωπο να αμαρτήσει και αυτό ήταν το θέλημά Του, τότε η τιμωρία που επιβλήθηκε ήταν εντελώς άδικη και σκληρή και ακόμη ο Θεός θα συμμετείχε στο κακό και την αμαρτία.

Αυτό όμως είναι άτοπο και δεν συμφωνεί με το λόγο του Θεού. Ο Θεός δεν έχει καμία σχέση με το κακό και την αμαρτία. Έπλασε τον άνθρωπο για τον κάνει ένδοξο και ευτυχισμένο κοντά Του. Αυτό είναι το θέλημα του Θεού και ο καθένας τώρα μπορεί να διαλέξει να είναι μέσα ή έξω από αυτό. Ο Θεός δεν ευχαριστείται να τιμωρεί τους ανθρώπους, η τιμωρία είναι η συνέπεια του δρόμου και της εκλογής που έκαναν. Θα θερίσουν τους καρπούς της σποράς τους η οποία έγινε με την θέλησή τους και αντίθετα με το θέλημα του Θεού.

Ε. Ας εξετάσουμε τώρα ορισμένα παράλληλα κείμενα του λόγου του Θεού που αναφέρονται στα 4 ζώα ώστε να δούμε καλύτερα την αλήθεια που φανερώνουν.

Ιεζεκ.α:1 «Εν τω τριακοστώ έτει, τω τετάρτω μηνί, τη πέμπτη του μηνός ενώ ήμην μεταξύ των αιχμαλώτων παρά τον ποταμόν Χεβάρ, ηνοίχθησαν οι ουρανοί και είδον οράματα του Θεού». Στην συνέχεια ο Ιεζεκιήλ σε όλη την διάρκεια του πρώτου κεφαλαίου αναφέρεται σε μια όραση που είδε για τα τέσσερα ζώα καθώς και το θρόνο του Θεού. Είδε τέσσερα ζώα, πάνω από το κεφάλι τους στερέωμα, είδε άνθρακες πυρός, τροχό εν μέσω τροχού, και όλα αυτά τα ονομάζει «οράματα του Θεού». Αυτό σημαίνει ότι όλες αυτές οι οράσεις έχουν στενή επαφή και σχέση με το θρόνο του Θεού, και την παρουσία Του. Στο α:4-5 μας λέει ότι είδε «τεσσάρων ζώων ομοίωμα»

Βλέπουμε να γίνεται λόγος εδώ για τα 4 ζώα όπως φαίνεται και από τα εδ.13, 14 και 15 καθώς και άλλα. Στο 9ο και 10ο κεφ. του Ιεζεκιήλ, τα ίδια αυτά ζώα ονομάζονται χερούβ που είναι ενικός αριθμός, ενώ χερουβείμ είναι ο πληθυντικός αριθμός. Όλα μαζί λοιπόν τα ζωντανά όντα ονομάζονται χερούβ, σαν ένα, ενικού αριθμού.

Ο Ιεζεκιήλ βλέπει στην όραση σαν ένα άρμα του Θεού, με 4 ζώα, από πάνω τους στερέωμα και πάνω από το στερέωμα το θρόνο του Θεού. Αυτό το ονομάζει χερούβ. Στο Ιεζ.ι:3 και άλλα μέρη τα 4 ζώα ονομάζονται χερουβείμ (πληθυντικός αριθμός). Στο Ιεζ.ι:7-9 κάθε ένα από αυτά τα 4 ζώα ονομάζεται χερούβ. Έτσι, όλα μαζί ονομάζονται άλλοτε χερούβ και άλλοτε χερουβείμ, που σημαίνει ότι με κάποιο τρόπο τα ζώα αυτά είναι ένα αλλά και πολλά ταυτόχρονα. Αυτό σημαίνει ότι είναι ένα σώμα.

Στο ι:15 λέει: «και τα χερουβείμ υψώθησαν, τούτο είναι το ζώον, το οποίον είδον παρά τον ποταμόν Χεβάρ». Εδώ ονομάζει και τα 4 ζώα σαν ένα ζώο. Έχουμε λοιπόν την εικόνα ενός σώματος που αποτελείται από πολλά μέλη. Αυτή η εικόνα αρμόζει στην εκκλησία και όχι στους αγγέλους. Οι άγγελοι ποτέ δεν αναφέρονται σαν ένα σώμα αλλά με όρους που φανερώνουν έναν άγγελο όπως τον Μιχαήλ ή τον Γαβριήλ, ή πολλούς, οι οποίοι εκφράζονται με αριθμούς, όπως μυριάδες μυριάδων και χιλιάδες χιλιάδων.