Στα
Αθηναϊκά καφενεία της εποχής εκτός από τα πολιτικά, τα καμώματα των ληστών
κυριαρχούσαν.
Τον
καιρό εκείνο οι ληστείες στα περίχωρα των Αθηνών ήταν ένα καθημερινό γεγονός.
Παρά τις συνεχείς προσπάθειες ήταν δύσκολο να βρεθούν τα λημέρια των ληστών που
ήταν στις παρυφές της πόλης των Αθηνών. Η Αττική ήταν ακόμη γεμάτη από πυκνά
ρουμάνια και δάση. Φανταστείτε οι Αμπελόκηποι ήταν αμπελώνες και τα Μεσόγεια
είχαν πυκνά δάση με βελανιδιές και πεύκα που οι ντόπιοι κυνηγούσαν μέχρι και αγριογούρουνα.
Οι
ληστές Νταβέλης, Κακαράπης, Γιαγκούλας, Αρβανιτάκηδες
και άλλοι, όλοι τους παιδιά της φτώχειας της αδικίας αλλά και της αναρχικής
νοοτροπίας τους, έχουν εισχωρήσει στην περιοχή του μύθου και παραμένουν ακόμη
γοητευτικά.
Για
τον μύθο αυτόν, γίνονται ληστές για να εκδικηθούν την κοινωνία που λόγω χαμηλής
καταγωγής τους είχε καταφρονέψει.
Καταφεύγουν στην παρανομία και λεηλατούν τα περίχωρα των Αθηνών. Οι Αθηναίοι
καταβάλλουν αντίτιμο σε αυτούς για να μπορέσουν να περάσουν τα περάσματα που
ελέγχουν.
Κάποιες
φορές, τις περισσότερες ίσως, η προφανής αφορμή είναι η εκδίκηση για ένα φόνο.
Κάποιες άλλες, η «άτιμη η κοινωνία » που τους αρνείται το δικαίωμα να στεφανωθούν το ταίρι που αγαπούν. Έτσι η
εκδίκηση στην περίπτωση αυτή είναι τρομερή και προϋποθέτει έως τον φόνο του
αντεραστή - γαμπρού, των γονιών της νύφης ή και της ίδιας της
άπιστης
Οι λήσταρχοι απασχόλησαν την Αττική σχεδόν ένα αιώνα μέχρι το 1925 Όλοι τους τελικά έβαλαν τα κεφάλια τους στον τορβά.
Οι λήσταρχοι απασχόλησαν την Αττική σχεδόν ένα αιώνα μέχρι το 1925 Όλοι τους τελικά έβαλαν τα κεφάλια τους στον τορβά.