ΠΟΙΟΣ
ΕΙΝΑΙ Ο ΛΙΘΟΣ;
Η Γραφή μας λέει ποιος είναι ο λίθος.
Στη Γεν.κη:11-22 διαβάζουμε την πρώτη άμεση αναφορά κάποιας
πέτρας. Ο Ιακώβ, μακριά απ’ το σπίτι του και μόνος, κοιμάται με μια πέτρα σαν
μαξιλάρι. Βλέπει ένα όμορφο όνειρο μιας σκάλας που έφτανε στον ουρανό και
αγγέλους ν’ ανεβοκατεβαίνουν πάνω σ’ αυτή. Βλέπει τον Κύριο στην κορυφή της
σκάλας να του λέει λόγια παρηγοριάς και ασφάλειας. Ο Ιακώβ ξυπνάει, παίρνει την
πέτρα που είχε για μαξιλάρι, την στήνει σαν στήλη και την περιχύνει με λάδι.
Ονομάζει τον τόπο και την πέτρα «Οίκος Θεού».
Ο Μωυσής έψαλε στον ύμνο του: «Διότι θέλω εξυμνήσει το
όνομα του Κυρίου. Απόδοτε μεγαλωσύνην εις τον Θεόν ημών. Αυτός είναι ο Βράχος,
τα έργα αυτού είναι τέλεια διότι πάσαι αι οδοί αυτού είναι κρίσις. Θεός πιστός
και δεν υπάρχει αδικία εν αυτώ. Δίκαιος και ευθύς είναι αυτός»
(Δευτ.λβ:3-4).
Η Άννα στην προσευχή της λέει: «Δεν υπάρχει άγιος καθώς ο
Κύριος διότι δεν είναι άλλος πλην σου, ουδέ βράχος καθώς ο Θεός ημών» (Α’
Σαμ.β:2).
Ο Ιησούς, στην επί του όρους ομιλία είπε ότι αυτός που
ακούει τα λόγια Του και υπακούει σ’ αυτά, είναι σαν σοφός άνθρωπος που χτίζει
το σπίτι του πάνω στο βράχο, όπου τίποτα δεν μπορεί να το προσβάλλει (Ματθ.ζ:24-25).
Ο Πέτρος ομολόγησε στον Ιησού: «Συ είσαι ο Χριστός, ο
Υιός του Θεού του ζώντος» (Ματθ.ις:16).
Ο Ιησούς απάντησε στον Πέτρο: «Μακάριος είσαι, Σίμων υιέ
του Ιωνά, διότι σάρξ και αίμα δεν σοι απεκάλυψε τούτο, αλλ’ ο Πατήρ μου ο εν
τοις ουρανοίς. Και εγώ δε σοι λέγω, ότι σύ είσαι Πέτρος, και επί ταύτης της
πέτρας θέλω οικοδομήσει την εκκλησίαν μου και πύλαι άδου δεν θέλουσιν ισχύσει
κατ’ αυτής» (Ματθ.ις:17-18)
Τώρα, ποια είναι η πέτρα; Μήπως ο Ιησούς εννοούσε ότι θα
χτίσει την εκκλησία Του πάνω στον Πέτρο; Η λέξη «Πέτρος» σημαίνει «κομμάτι πέτρας».
Ο λόγος του Θεού έχει την απάντηση.
Αν ο Πέτρος είναι η πέτρα, σίγουρα αυτό θα το αποδείκνυε η
ομολογία του ίδιου!
Όμως ο Πέτρος διακηρύσσει στις Πραξ.δ:10-12 «Ας είναι
γνωστόν εις πάντας υμάς και εις πάντα τον λαόν του Ισραήλ, ότι δια του ονόματος
του Ιησού Χριστού του Ναζωραίου, τον οποίον σείς εσταυρώσατε, τον οποίον ο Θεός
ανέστησεν εκ νεκρών, διά τούτου παρίσταται ούτος ενώπιον υμών υγιής. Ούτος
είναι ο λίθος ο εξουθενηθείς υφ’ υμών των οικοδομούντων, όστις έγεινε κεφαλή
γωνίας. Και δεν υπάρχει δι’ ουδενός άλλου η σωτηρία, διότι ούτε όνομα άλλο
είναι υπό τον ουρανόν δεδομένον μεταξύ των ανθρώπων, δια του οποίου πρέπει να σωθώμεν»
Μαζί με το παραπάνω εδάφιο, ας διαβάσουμε τώρα το Ματθ.κα:42
για ν’ ακούσουμε τα ίδια τα λόγια του Ιησού: «Ποτέ δεν ανεγνώσατε εν ταις
γραφαίς, Ο λίθος, τον οποίον απεδοκίμασαν οι οικοδομούντες, ούτος έγεινε κεφαλή
γωνίας, παρά Κυρίου έγεινεν αύτη και είναι θαυμαστή εν οφθαλμοίς ημών». Ας
συγκρίνουμε τώρα τον Ψαλμό ριη:22-23 με την παραπάνω αναφορά. Θα δούμε ότι ο
Ιησούς αναφερόταν ακριβώς σ’ αυτή την προφητεία του Δαβίδ.
Ο Πέτρος επίσης αναφέρεται στο λίθο που αποδοκιμάστηκε απ’
τους οικοδόμους, αλλά έγινε κεφαλή γωνίας. Αποκαλεί τον Ιησού «λίθο ζώντα»
και το λαό του Θεού «λίθους ζώντες». Βλέπουμε λοιπόν ότι ο Ιησούς είναι
η πέτρα και το θεμέλιο και κανείς άλλος.
Διαβάζουμε στην Εφεσ.β:20 «εποικοδομηθέντες επί το
θεμέλιον των αποστόλων και προφητών, όντος ακρογωνιαίου λίθου αυτού του Ιησού
Χριστού».
Ο Παύλος μιλάει στην Α’ Κορ.ι:1-4 για το λαό Ισραήλ στην
έρημο και λέει ότι η πέτρα ήταν ο Χριστός.
Ο προφήτης Ησαΐας δηλώνει: «δια τούτο ούτω λέγει Κύριος ο
Θεός, Ιδού, θέτω εν τη Σιών θεμέλιον, λίθον, λίθον εκλεκτόν, έντιμον ακρογωνιαίον,
θεμέλιον ασφαλές» (Ησ.κη:16).
Αν ακόμα παραμένει κάποια αμφιβολία σε κάποιο μυαλό, η Α’
Κορ.γ:11 απαντά στην ερώτηση ξεκάθαρα: «Διότι θεμέλιον άλλο ουδείς δύναται
να θέση παρά το τεθέν, το οποίον είναι ο Ιησούς Χριστός».
Ευχαριστούμε το Θεό για τον λίθο!