Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Θαύματα προμήθειας (2)



Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΕΙ ΣΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΦΟΡΟ.

Ματθ.ιζ:24-27

Τα γεγονότα.

Οι φοροεισπράκτορες πλησίασαν τον Πέτρο για να του ζητήσουν τα χρήματα για τα έξοδα του ναού. Αυτός ο φόρος ήταν ένα δίδραχμο. Πιθανότατα ο Πέτρος κατηγορήθηκε για αμέλεια των θρησκευτικών του καθηκόντων. Πολύ πιθανόν να τον κατηγόρησαν ότι ανήκει σε κάποια πολιτική παράταξη που αρνιέται να πληρώσει τον φόρο.

Αυτή η κατηγορία βάραινε επίσης και τον Ιησού. «Ο διδάσκαλός σας δεν πληρώνει τα δίδραχμα;»

Του Πέτρου δεν του άρεσε αυτή η κατηγορία που τους βάραινε, έτσι απάντησε «Ναι» χωρίς να συμβουλευθεί τον Ιησού.


Αυτός ο φόρος ήταν για τους Εβραίους από το Συνέδριο, και στην πραγματικότητα τοποθετούσε τον κάθε Εβραίο στην θέση ενός ξένου ή εθνικού. Ο Ιησούς ήταν αντίθετος στον φόρο, και Αυτός επέτρεψε να γίνει γνωστή αυτή η αντίθεση.

Η ανάγκη

Η ανάγκη ήταν απλά για τον Πέτρο να πληρώσει τον φόρο χρημάτων, για να μην γίνουν πρόσκομμα.

Πώς έγινε το θαύμα

Ο Ιησούς χρησιμοποίησε ένα ψάρι, για να προμηθεύσει τον φόρο. Ο Πέτρος θα μπορούσε να είχε πειραχτεί εδώ, να γυρίσει πίσω στη παλιά του δουλειά, να πιάσει αρκετά ψάρια και πουλώντας τα να πληρώσει τον φόρο. Πιθανότατα αυτή ήταν η αιτία που ο Ιησούς είχε πει στον Πέτρο να πιάσει ένα ψάρι, κι αυτή η ανάγκη θα προμηθευόταν μ’ ένα θαύμα.

Αποτελέσματα και δίδαγμα

Κατά την διάρκεια του θαύματος ο Ιησούς δίδαξε τον Πέτρο δύο μαθήματα:
1.  Αν και ο Ιησούς δεν συμφώνησε με την καταβολή του φόρου, παρ’ όλα αυτά τον πλήρωσε για να μη γίνει πρόσκομμα. 
2.  Ο Πέτρος δεν έπρεπε να επιστρέψει στο παλιό του επάγγελμα, για να ικανοποιήσει αυτή την ανάγκη, γιατί δια της υπακοής και της πίστης ο Ιησούς θα προμήθευε.

Το θαύμα αποκαλύπτει μερικές ιδιότητες της θεότητας:
·     Πανσοφία-γνώση για το κάθε τι.
·     Πρόγνωση του Θεού.


Β. Ο ΧΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ

Ματθ.ιε:32-39

Τα γεγονότα

Αυτό το θαύμα μοιάζει πολύ στο νόημα και στη σημασία με’ κείνο του χορτασμού των πέντε χιλιάδων. Ωστόσο ήταν ένα τελείως διαφορετικό θαύμα. Σαν διαφορά ανάμεσα στα δύο θαύματα θα μπορούσαμε να πούμε ότι το μεν πρώτο έγινε στα βόρεια κοντά στην Βηθσαϊδά και το πλήθος αποτελούνταν κυρίως από Εβραίους, ενώ αυτό το δεύτερο θαύμα έγινε στα νότια σε μία περιοχή της Δεκάπολης όπου το πλήθος ήταν κυρίως εθνικοί.

Η ανάγκη

Ένα μεγάλο πλήθος αναζητούσε τον Ιησού στην έρημο, κουβαλώντας πολλούς αρρώστους και πάσχοντας. Ο Ιησούς φανέρωσε την αγάπη Του θεραπεύοντάς τους και κάνοντάς τους να μένουν κατάπληκτοι με τα θαύματά Του. Αρνιόταν να φύγουν, και πολλοί απ’ αυτούς έμειναν εκεί τρεις μέρες. Ο Ιησούς τους σπλαχνίστηκε και δεν ήθελε να τους αφήσει να φύγουν, μέχρι να φάνε και να χορτάσουν.

Πώς έγινε το θαύμα

Έφεραν επτά καρβέλια και λίγα ψάρια στον Ιησού. Αυτός αφού ευχαρίστησε έκοψε και έδωσε στους μαθητές Του. Οι μαθητές τώρα πήγαν ανάμεσα στο πλήθος και η τροφή πολλαπλασιάστηκε. Αφού έφαγαν όλοι περίσσεψαν επτά κοφίνια κλασμάτων.

Αποτελέσματα και δίδαγμα

Αυτό το θαύμα μας διδάσκει τις ίδιες αλήθειες με το θαύμα των πέντε χιλιάδων, δείχνοντάς μας ότι ο Ιησούς είναι ο Άρτος της Ζωής. Ωστόσο υπάρχουν κι αυτές οι επιπρόσθετες αλήθειες: α) Το θαύμα αυτό έδειξε ότι ο Ιησούς θα έκανε για τους εθνικούς ότι έκανε και για τους Εβραίους. β) Αυτό το θαύμα αποδεικνύει ότι ο Ιησούς μπορεί και θα κάνει το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά. Αν υπάρχει ανάγκη ο Ιησούς θ’ απαντήσει σ’ αυτήν, άσχετα με το πόσο συχνά θα συμβαίνει.


Γ. ΡΙΞΕ ΤΑ ΔΙΧΤΥΑ ΞΑΝΑ.

Ιωάν.κα:3-19

Τα γεγονότα.

Αυτό το θαύμα συνέβη σε μια ακτή της θάλασσας της Γαλιλαίας νωρίς το πρωί. Οι μαθητές ενώ ψάρευαν όλη την νύκτα, ακόμη δεν είχαν πιάσει τίποτα. Τα γεγονότα αυτά είναι συνέχεια του θανάτου και της ανάστασης του Κυρίου μας. Ήταν από τις στιγμές της μεγαλύτερης αποθάρρυνσης και κατάπτωσης.  Φαινόταν στους μαθητές ότι τα τρία χρόνια που ακολουθούσαν τον Ιησού ήταν μάταια. Η θυσία τους και η αφιέρωσή τους δεν ωφέλησε σε τίποτα.

Ο Πέτρος αποφάσισε να ξαναγυρίσει στο ψάρεμα. Έτσι, είναι αυτός που είπε <υπάγω να αλιεύσω>. Οι άλλοι μαθητές αμέσως συμφώνησαν μαζί του λέγοντας <ερχόμεθα και ημείς μετά σου>. Μ’ αυτό τον τρόπο σαν να δήλωναν ότι η δημόσια διακονία τους είχε έρθει στο τέλος της. Όλα ήταν μια αποτυχία κι ένα μεγάλο λάθος και τώρα επέστρεφαν στο παλιό κοσμικό επάγγελμα του ψαρέματος. Όμως ψαρεύοντας όλη την νύχτα, και πάλι απέτυχαν.

Η ανάγκη

Η ανάγκη ήταν διπλή: πνευματική και φυσική. Ήταν αποκαμωμένοι, κουρασμένοι και πεινασμένοι. Ακόμα χρειαζόταν ενθάρρυνση για να καταλάβουν ότι αυτό δεν ήταν το τέλος αλλά μάλλον η αρχή.

Πώς έγινε το θαύμα

Πριν ο Ιησούς κάνει το θαύμα, άναψε μια φωτιά στην ακτή κι ετοίμασε πρωινό για τους μαθητές Του. Μετά τους ρώτησε, <Παιδία, μήπως έχετέ τι προσφάγιον;> και όταν αυτοί απάντησαν αρνητικά, τους διέταξε να ρίξουν το δίχτυ στα δεξιά του πλοίου. Μόλις το έκαναν, τα δίχτυα γέμισαν με τόσα ψάρια που δεν μπορούσαν να τα σηκώσουν. Το γεγονός ότι υπήρχαν μέσα στο δίχτυ 153 μεγάλα ψάρια και δεν έσπασε, είναι άλλο ένα θαύμα.  Αυτό που έπρεπε να κάνουν οι μαθητές ήταν να Τον υπακούσουν και να ρίξουν το δίχτυ στη δεξιά μεριά του πλοίου.

Αποτελέσματα και δίδαγμα.

Σύντομα ας αναφέρουμε μερικά από τα μαθήματα που παίρνουμε εδώ:
1.  Χωρίς τον Ιησού, όλα είναι μάταια και χωρίς καμία ελπίδα.
2.  Όλα είναι μάταια αν το δίχτυ είναι στην λάθος μεριά του πλοίου.
3.  Η υπακοή ήταν απαραίτητη από την πλευρά των μαθητών.
4.  Ο Ιησούς ήξερε ότι η πείνα αποθαρρύνει τους ανθρώπους κι ότι έπρεπε να φάνε.
5.  Ο Ιησούς αποκάλυψε τον εαυτό Του στους μαθητές του μ’ ένα θαύμα όμοιο με κάποιο προηγούμενο.