Αγωνίζησθε δια την πίστιν

Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη, 14 Απριλίου 2011

Γυναίκα (2)

Το πράο και ησύχιο πνεύμα

«Των οποίων (γυναικών) ο στολισμός ας είναι ουχί ο εξωτερικός, ο του πλέγματος των τριχών και της περιθέσεως των χρυσίων, ή της ενδύσεως των ιματίων, αλλ’ ο κρυπτός άνθρωπος της καρδίας κεκοσμημένος με την αφθαρσίαν του πράου και ησυχίου πνεύματος, το οποίον ενώπιον του Θεού είναι πολύτιμον»  Α΄Πετρ.γ:3,4.
Εύχομαι ο Θεός να βοηθήσει ώστε να ξεχωρίσουμε τα δύο επίθετα πράο και ησύχιο που πρέπει να χαρακτηρίζουν το πνεύμα της χριστιανής γυναίκας. Συνήθως γίνεται λόγος για τα μαλλιά και τα κοσμήματα αλλά τούτη τη φορά ας σκεφτούμε γι’ αυτά τα τελευταία. Τι σημαίνει πράος; Τι σημαίνει ησύχιος;

Αν ψάξουμε στα λεξικά θα διαβάσουμε:
Πράος: μαλακός, ήπιος, ήμερος, μειλίχιος, ο καταπραύνων, τιθασεύων, πράος άνθρωπος στους τρόπους του.
Ησύχιος: ήμερος, ήρεμος, ο κατά τον χαρακτήρα και τους τρόπους προσηνής, μαλακός.

Ποιος αλήθεια θα μπορούσε να μη σταθεί για να θαυμάσει μια γυναίκα που φέρει αυτά τα ανεκτίμητα στολίδια; Υπάρχει ωραιότερο κόσμημα από την γλυκύτητα και την πραότητα;
Αυτά ήταν τα στολίδια των “αγίων γυναικών” όπως διαβάζουμε στο παρακάτω εδάφιο του Πέτρου: «Διότι ούτω ποτέ και αι άγιαι γυναίκες, αι ελπίζουσαι επί τον Θεόν, εστόλιζαν εαυτάς υποτασσόμεναι εις τους άνδρας αυτών» (γ:5).
Αντίθετα απ’ αυτές, μια άλλη γυναίκα, η Ιεζάβελ η προσωποποίηση της αμαρτίας, χρησιμοποιούσε οποιαδήποτε άλλα στολίδια για να πετύχει τους αμαρτωλούς σκοπούς της.  «Έβαψε τους οφθαλμούς, εκαλώπισε την κεφαλήν, και διέκυψε δια του παραθύρου» Β΄Βασ.θ:30. Παράλληλα όμως μας αναφέρεται και το τραγικό της τέλος καθώς οι σκύλοι έγλυψαν το αίμα της.

Η αναστάτωση και η επιθετικότητα αρχίζει όταν φορτώνουμε το μυαλό μας με αρνητικά πράγματα και να μερικά παραδείγματα:

Τι σκέφτομαι για τον άντρα μου; Δεν έχει καλά στοιχεία που θα τα εκτιμήσω και θα τον επαινέσω γι’ αυτά; Προσέχω τι λέξεις θα χρησιμοποιήσω στην επικοινωνία μου μαζί του, ώστε να μην τον προσβάλω, να μην τον ταπεινώσω; Τονίζω συνεχώς τα λάθη του, ενώ θα έπρεπε να αφήσω στον Θεό να τον διορθώσει, ίσως μάλιστα μέσα από τη δική μου συμπεριφορά, που θα είναι η πραότητα και η γλυκύτητα;

Δυστυχώς, συνηθίζουμε να διογκώνουμε τα λάθη των άλλων αν όμως τονίζαμε τα θετικά τους σημεία, αυτά θα κάλυπταν εκείνα που μας ενοχλούν και μας εκνευρίζουν.

Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά μας. Δεν ωφελεί ούτε εμάς ούτε εκείνα, το να τους λέμε διαρκώς τι δεν κάνουν σωστά, με φωνές και απειλές για τιμωρία. «Οι πατέρες [γιατί όχι και οι μητέρες] να μην εξοργίζετε τα παιδιά σας για να μην αποθαρρύνονται», λέει ο απόστολος Παύλος (Κολ.γ:21).

Με ποιο τρόπο λέμε τη γνώμη μας; Δεν ωφελεί να κάνουμε εκείνον που έχει διαφορετική γνώμη από τη δική μας να νιώσει ταπεινωμένος. Πρέπει να δείχνουμε σεβασμό με τη στάση μας, τον τόνο της φωνής μας, τις χειρονομίες, ακόμη και με τις εκφράσεις του προσώπου μας.

Ηρεμία, πραότητα και υποταγή είναι ακριβώς αντίθετα από την ανησυχία, το άγχος και την έπαρση, που χαρακτηρίζουν το πλήθος των γυναικών του κόσμου και έντονα καλλιεργούνται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τα γυναικεία κινήματα.

Όμως αυτό το χαρακτήρα δεν τον αποκτούμε απ’ τη μια μέρα στην άλλη! Χρειάζεται μια διαδικασία που θα δούμε αμέσως:
1.     Πρώτα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι μας λείπει.
2.     Μετά να ποθήσουμε την απόκτησή του.
3.     Με όλη μας την καρδιά να στραφούμε στο Θεό, “τον δοτήρα παντός αγαθού”.

Με πολλή προσευχή πρέπει ν’ αφήσουμε το Άγιο Πνεύμα να εργαστεί μέσα μας και να μορφώσει το Χριστό.  Εκείνος ήταν γλυκύς και πράος. Όταν λοιπόν κατοικεί και κυριαρχεί μέσα μας ο Χριστός, είναι επόμενο κι η δική μας συμπεριφορά να αντανακλά τις δικές Του ιδιότητες.
Οι αφορμές για να νευριάσουμε και να οργιστούμε δεν θα πάψουν να υπάρχουν. Όμως η αντιμετώπισή τους θα είναι εντελώς διαφορετική. Τα παιδιά και πάλι θα τσακώνονται, οι δουλειές θα είναι εξ ίσου πολλές και επείγουσες, ο σύζυγος πιθανόν κουρασμένος και απαιτητικός. Όμως εσείς καθώς θα θυμόσαστε πως σας θέλει ο Κύριος, με πολλή υπομονή και σιωπηλή προσευχή θ’ αντιμετωπίσετε όλα αυτά με δύναμη Πνεύματος Αγίου!
Μια χαρούμενη και γλυκομίλητη μητέρα ή σύζυγος έχει πολλά να κερδίσει απ’ αυτή της τη συμπεριφορά. Τα παιδιά της, ζώντας σ’ ένα ήρεμο και ειρηνικό περιβάλλον, θα γίνουν κι αυτά ήρεμα και υπάκουα, αφού η μητέρα δεν θα τους μεταδίδει το δικό της εκνευρισμό.
Εφ’ όσον αφήνει όλη της τη μέριμνα στον Κύριο και δεν φορτώνεται περισσότερο από το βάρος της ημέρας, κι αυτό το σώμα θα έχει λιγότερες πιθανότητες ν’ αρρωστήσει, κι οι δουλειές της θα γίνονται πιο γρήγορα και πιο άνετα.
Ας κοιτάξουμε τον εαυτό μας στο φως του λόγου του Θεού και στον καθρέπτη του σπιτιού μας, κι ας δούμε εσωτερικά και εξωτερικά (είναι το ίδιο σπουδαίο) αν μας κοσμούν πραότητα, σεμνότητα, ταπείνωση και ηρεμία.
Η Γραφή μας λέει ότι κατοικεί μετά του συντετριμμένου την καρδίαν και του ταπεινού το πνεύμα (Ησ.νζ:15)
Ας αποκτήσουμε λοιπόν το <πράο και ησύχιο πνεύμα> όπως ταιριάζει σε ΑΓΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ.

«Ακατάπαυστον στάξιμον εν ημέρα βροχερά, και φίλερις γυνή είναι όμοια» Παρ.κζ:15

Ο Σολομώντας - κάτι ήξερε αυτός από γυναίκες - είναι τόσο απόλυτος στη διατύπωσή του που, ελέγξτε το αν θέλετε, επαναλαμβάνει τούτη τη φράση αρκετά συχνά: Παρ.ιθ:13, κα:9, κα:19, κε:24.
Ας κάνουμε μια αυτοεξέταση. Τι εικόνα παρουσιάζουμε στο σπιτικό μας; Έχουμε το «πράο και ησύχιο πνεύμα» ή επαληθεύουμε στη ζωή μας τη διαπίστωση του Παροιμιαστή;
Θα έχετε ακούσει για «το μαρτύριο της σταγόνας». Όταν ήθελαν να ταλαιπωρήσουν κάποιον ή να τον αναγκάσουν να φανερώσει κάποιο μυστικό, τον καθήλωναν κάπου και έβαζαν δίπλα του να στάζει, αρκετά αργά - αργά, πάνω σ’ ένα τενεκέ, μια σταγόνα.  Είναι ό,τι πρέπει για να σου σπάσουν τα νεύρα!
Οι γυναίκες, περισσότερο από τα άλλα μέλη της οικογένειας, είναι υπεύθυνες για την ειρήνη μέσα στο σπιτικό τους. Σκεφτείτε τώρα αν, όχι μόνο δεν βοηθάνε σ’ αυτό, αλλά γίνονται και υπαίτιες μια αδιάκοπης γκρίνιας. Να το, λοιπόν, το «στάξιμο».
Παρ.κη:25 «Ο αλαζών την καρδίαν διεγείρει έριδα». Μήπως κάποια περηφάνιά μας, κάποιος εγωισμός, φουντώνει συχνά, μέσα μας; Μήπως θέλουμε σε κάποια στιγμή να παίξουμε το ρόλο της «κεφαλής», παραμερίζοντας το σύζυγό μας;
Μπορεί ακόμα να μας διακρίνει μια ακατάπαυστη φλυαρία όπου λέμε και λέμε και λέμε... Και «Εν τη πολυλογία δεν λείπει αμαρτία» Παρ.ι:19.
Έχετε γνωρίσει γυναίκες που «απολαμβάνουν», θα τολμούσα να πω, τη διαρκή προστριβή με το σύζυγο και τα παιδιά τους; Ίσως επειδή έτσι νομίζουν ότι γίνεται αισθητή η «παρουσία» τους.  Άλλες πάλι μεταχειρίζονται άλλο τρόπο με τον ίδιο σκοπό. Παραπονιούνται δηλαδή αδιάκοπα για πόνους και υποψίες πόνων. Κι αυτό τους το παράπονο γρήγορα γίνεται «ακατάπαυστο στάξιμο» που σπάει τα νεύρα των άλλων μέσα στο σπίτι.
Όλα αυτά, ασφαλώς δεν αρμόζουν σε χριστιανές γυναίκες! Επιπλέον είναι και αμαρτίες. «Ο αγαπών έριδας, αγαπά αμαρτήματα» Παρ.ιζ:19. Έτσι αν έχουμε στο μυαλό μας κάποιο κατάλογο με όσα είναι αμαρτίες, ας προσθέσουμε και το «ακατάπαυστο στάξιμο» της γλώσσας μας.
Όμως το βιβλίο του Θεού δεν ενδιαφέρεται μόνο να μας υποδείξει τα λάθη μας. Η συνταγή για τη θεραπεία τους βρίσκεται επίσης εκεί. Μια προσευχή σαν αυτή του Ψαλμωδού: «Βάλε Κύριε, φυλακήν εις το στόμα μου, φύλαττε την θύραν των χειλέων μου» Ψαλμ.ρμα:3 είναι φάρμακο και αποτελεσματικό και ανέξοδο. Θα έλεγα φάρμακο που αξίζει να το δοκιμάσουμε!

Τα γυναικεία μαλλιά

«Γυνή δε εάν έχει κόμην, είναι δόξα εις αυτήν, διότι η κόμη εδόθη εις αυτήν αντί καλύμματος». (Α΄Κορινθ.ια:15). (Διαβάστε όλο το κείμενο της Α΄ Κορ.ια:1-16).
Χριστιανές γυναίκες και κορίτσια, μητέρες και κόρες, έχετε μια μοναδική ευκαιρία να μαρτυρήσετε για το Χριστό και το χριστιανισμό στον κόσμο σήμερα. Το να έχετε μακριά μαλλιά είναι σημαντικό, όχι μόνο για σας, αλλά και για τη χριστιανική εκκλησία, εξαιτίας της αγάπης σας για τάξη και υποταγή. Ποτέ δεν υπήρξε ούτε πρόκειται να υπάρξει υποκατάστατο της υποταγής.
Σκεφτείτε προσεκτικά: Μια γυναίκα που έχει μακριά μαλλιά έχει ένα «σημείο διάκρισης» το οποίο είναι δοσμένο απ’ το Θεό και το οποίο η Βίβλος λέει ότι είναι «δόξα εις αυτήν».
Α΄ Κορινθ. ια:15. «γυνή δε εάν έχη κόμην, είναι δόξα εις αυτήν; διότι η κόμη εδόθη εις αυτήν αντί καλύμματος». Αυτά τα τρία γεγονότα δεν μπορούν να αμφισβητηθούν:
1.     Οι γυναίκες έχουν μακριά μαλλιά.
2.     Τους έχουν δοθεί τα μακριά μαλλιά
3.     Τα μακριά μαλλιά των γυναικών είναι για ένα σκοπό (κάλυμμα).
Ζούμε σε καιρούς και χρόνους που οι άνθρωποι λογαριάζουν και σκέπτονται χωρίς να παίρνουν υπόψη τους το θεό ή το λόγο Του. Είναι καιροί που οι ασυλλόγιστοι άνθρωποι, οι ονομαζόμενοι ρεαλιστές, δεν διστάζουν να εκφράσουν σκέψεις και απόψεις που είναι αντίθετοι με τη Βίβλο. Αλλά αυτή η απλή τολμηρή έκφραση των ιδεών και τίποτε άλλο, δεν τους κάνει σωστούς. Παρόλο που οι καιροί και τα ήθη του κόσμου αλλάζουν, ο Θεός και ο λόγος Του παραμένουν το ίδιο. Οι Χριστιανοί όλων των εποχών πρέπει πάντα να σέβονται και να υπακούν τη Βίβλο.
Άρα είναι ΣΩΣΤΟ, ότι οι γυναίκες πρέπει να έχουν μακριά μαλλιά σήμερα, αφού για το Θεό ήταν πάντα σωστό, επειδή:
1.     Τα μακριά μαλλιά είναι σημάδι υποταγής (Α΄ Κορ.ια:3)
2.     Τα μακριά μαλλιά είναι σημάδι θηλυκότητας (Α΄ Κορ.ια:7)

Αυτή η αλήθεια βασίζεται μέσα στο λόγο του Θεού και γι’ αυτό είναι ένας θαυμαστός τρόπος για τις γυναίκες να μαρτυρήσουν σε όλους τη Βιβλική τάξη και υποταγή. Βεβαίως, εξαιτίας της προσοχής που δίνεται σήμερα στο στυλ των μαλλιών, η υπακοή στο λόγο του Θεού απαιτεί από τις πιστές γυναίκες ν’ αφήσουν τα φώτα τους να λάμπουν μ’ αυτό τον όμορφο τρόπο. Η Βίβλος είναι ακριβής σ’ αυτό το σημείο: οι γυναίκες πρέπει να έχουν μακριά μαλλιά για τους
Παρακαλώ αναλογιστείτε αυτό που λέει στην Α΄ Κορ.ια:10 «...εξαιτίας των αγγέλων». Η λέξη «εξουσία» σημαίνει ότι η γυναίκα είναι κάτω από τον άνδρα και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είναι υπάκουη. Αυτό φανερώνεται απ’ το γεγονός ότι η κεφαλή της καλύπτεται με μακριά μαλλιά. Ο Παύλος λέει ότι το βλέπουμε, το ξέρουμε, αλλά βεβαιώνει ότι δεν είμαστε οι μόνοι που διακρίνουμε αυτά τα πράγματα.
Το σκεπτικό είναι ότι και οι άγγελοι βλέπουν και ξέρουν αυτά τα ίδια πράγματα. Τα εδάφια που ακολουθούν αναφέρονται, αποκαλύπτουν και διαφωτίζουν αυτή την αλήθεια:

  • «διότι εγείναμε θέατρο εις τον κόσμο, και εις αγγέλους και εις ανθρώπους» Α΄ Κορ.δ:9.
  • «Μη συγχωρήσεις εις το στόμα σου να φέρη επί σε αμαρτίαν, μηδέ είπης ενώπιον του αγγέλου, ότι ήτο εξ αγνοίας». Εκκλ.ε:6.
  • «Άγγελος Κυρίου στρατοπεδεύει κύκλω των φοβουμένων αυτόν και ελευθερώνει αυτούς».Ψαλμ.λδ:7.
  • «Διαμαρτύρομαι ενώπιον του Θεού και του Κυρίου Ιησού Χριστού και των εκλεκτών αγγέλων. Α΄ Τιμοθ.ε:21.
  • «Δεν είναι πάντες (οι άγγελοι) λειτουργικά πνεύματα, εις υπηρεσίαν αποστελλόμενα δια τους μέλλοντας να κληρονομήσωσι σωτηρίαν;» Εβρ.α:14.
Σκεφτείτε λοιπόν ότι είναι καθαρό, από τα προηγούμενα εδάφια, ότι οι άγγελοι είναι πάντα αόρατα παρόντες τριγύρω μας.
Αυτό που έγραψε ο Παύλος: «εξαιτίας των αγγέλων» αποδεικνύει χωρίς αμφιβολία, ότι τα υποκείμενα (γυναίκες, μακριά μαλλιά και άγγελοι) συνδέονται με τα υποκείμενα (υπακοή, παράδειγμα και ομολογία). Κανείς χριστιανός δεν μπορεί να παραβλέψει το εδάφιο «εξαιτίας των αγγέλων».
Φαίνεται ότι υπάρχει μόνο ένας λόγος για τους αγγέλους να εκπέσουν από την υψηλή θέση τους, και αυτό είναι με επανάσταση!
Έτσι, άγγελοι, που είναι πάντα παρόντες τριγύρω μας, θα δουν τα κοντά μαλλιά των γυναικών σαν σημάδι επανάστασης, αντί υποταγής εκ μέρους τους. Άρα, στην ουσία, από σεβασμό και εκτίμηση για τους αγγέλους, οι γυναίκες πρέπει να έχουν μακριά μαλλιά.
«Ή ουδέ αυτή η φύσις δεν σας διδάσκει». (εδ. 14).
Δεν μας διδάσκει η φύση ότι είναι ντροπή για έναν άνδρα να έχει μακριά μαλλιά και για τη γυναίκα να έχει κοντά; Η απάντηση και στις δύο ερωτήσεις είναι «ΝΑΙ».
Γυναίκες που στο παρελθόν είχαν συνειδητοποιήσει την ανυπακοή τους με το να κόψουν κοντά τα μαλλιά τους, όταν μετανοούσαν, ομολογούσαν την αισχύνη τους.
Ακόμα και γυναίκες του κόσμου είναι γνωστό ότι έχυναν δάκρυα και ομολογούσαν την ντροπή τους επειδή είχαν κόψει τα μαλλιά τους. Έτσι, η φύση η ίδια καταισχύνει αυτή την έλλειψη σεμνότητας και την παρακοή.
Οι νόμοι της φύσης είναι οι νόμοι του Θεού και πρέπει να υπακούονται. Το θέλημά μας, πρέπει να είναι σε συμφωνία με τη φύση. Η φύση βεβαίως μας διδάσκει ότι είναι πρέπον για τη γυναίκα να έχει μακριά μαλλιά, κάτι που δεν ισχύει βέβαια για τον άνδρα. Είναι θηλυκότητα για μια γυναίκα να έχει μακριά μαλλιά, ενώ αντίθετα είναι ανδροπρέπεια αν έχει κοντά μαλλιά.
Η φύση και η Βίβλος λένε τα ίδια πράγματα. Σε όλη τη Βίβλο τονίζεται ότι ο άνδρας και η γυναίκα είναι διαφορετικοί. Ένας άνδρας δεν είναι σαν μια γυναίκα. Μια γυναίκα δεν είναι σαν έναν άνδρα και γι’ αυτό είναι ΑΜΑΡΤΙΑ για έναν άνδρα να παρουσιάζεται σαν γυναίκα. Ο Θεός έφτιαξε τον άνδρα να έχει μια θέση και τη γυναίκα να έχει διαφορετική θέση. (Α΄ Κορ.ια:8,9).
Όλα αυτά μας λένε ότι είναι λάθος για τη γυναίκα να παρουσιάζεται ανδροπρεπής και ίδιο λάθος και για τον άνδρα να παρουσιάζεται με θηλυκότητα. Στην Καινή Διαθήκη, η θηλυπρέπεια είναι μια από τις αμαρτίες που εμποδίζουν τους άνδρες να κληρονομήσουν τη βασιλεία του Θεού (Α΄Κορ.ς:9,10).
Η ΒΙΒΛΟΣ, οι ΑΓΓΕΛΟΙ, και η ΦΥΣΗ, συμφωνούν ότι οι γυναίκες πρέπει να έχουν μακριά μαλλιά.
Όλοι οι αληθινοί Χριστιανοί αγαπούν το Χριστό για ό,τι έχει κάνει γι’ αυτούς. Τιμούν το Όνομά Του και το λόγο Του με τη ζωή που ζουν καθημερινά. Οι Χριστιανοί της Βίβλου δεν λένε μόνο ότι είναι Χριστιανοί, ζουν σαν Χριστιανοί.
Ας προσέξουμε όλοι ότι η πίστη μας είναι στο Χριστό και όχι σε απόψεις, ιδέες και έθιμα που έχουν δημιουργηθεί από ανθρώπους του κόσμου.
Χριστιανές γυναίκες και κορίτσια: Θυμηθείτε ότι έχετε λάβει ένα θεόσταλτο σημάδι διάκρισης. Τα μακριά μαλλιά είναι μια τιμή που έχει απονεμηθεί πάνω στις γυναίκες, και πρέπει να εκτιμάται ανάλογα. Πιστέψτε κάτι που αυξάνει την ομορφιά σας.
Ο Θεός να ευλογήσει τις γυναίκες που σέβονται και υπακούνε το λόγο Του σχετικά μ’ αυτό το θέμα, αλλά και με όλα τα θέματα που χαρακτηρίζουν τη θεοσέβεια.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ