Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2016
ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΕΤΟΣ
Ο χρόνος όπως και ο χώρος- είναι δημιουργίες του Θεού. Αυτός
δεν δεσμεύεται από τα στοιχεία τούτα. Όμως εμείς δημιουργηθήκαμε και κινούμαστε
περιοριστικά μέσα σ’ αυτά. Δεν είμαστε άναρχοι, έχουμε τη γέννηση αφετηρία και
το «άπαξ αποθανείν» (Εβρ.θ:27) ανεξαίρετη επίγεια αυλαία. Μέσα δε σ' αυτή την
πορεία του χρόνου με το χθες, το σήμερα και το αύριο, επεμβαίνει η χάρη του
Θεού, με στόχο να μας λυτρώσει από την αμαρτία («ζωή») και να μας ελευθερώσει
τελικά από τα δεσμά του χρόνου («αιώνια»).
Η αλήθεια
Β’ Ιωάννη (εισαγωγή)
Σωστά τούτη η δεύτερη, προφανώς ιδιωτική επιστολή του
Ιωάννη, χαρακτηρίστηκε σαν «σύνοψη της πρώτης Επιστολής». Παρά τις
δικαιολογημένες διαφορές που περιμένει κανείς να συναντήσει ανάμεσα σε μια
καθολική και σε μια ιδιωτική Επιστολή, εντούτοις μία - όπως εξάλλου συμβαίνει
σ’ όλα τα βιβλία της Βίβλου - είναι η κεντρική και δεσπόζουσα φυσιογνωμία. Ο
Ιησούς Χριστός.
«Όλες οι θρησκείες οδηγούν στο Θεό»
Μέχρι πριν λίγα χρόνια η συγκριτική θρησκειολογία ήταν η μελέτη μιας χούφτας εμπειρογνωμόνων, που καταπιάνονταν μ’ ένα τέτοιο ασυνήθιστο θέμα. Σήμερα, αντικατέστησε τη μελέτη της θεολογίας στα Πανεπιστήμια σε όλο το Δυτικό κόσμο κι έχει μια σταθερή θέση στη διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία.
Φυσικά, η αιτία είναι ότι «ξυπνήσαμε» επιτέλους στο γεγονός ότι ο κόσμος είναι ένα σφαιρικό χωριό, και η εισροή των Ασιατών, Ινδών, Αράβων και Πακιστανών σ’ όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες έφερε το πρόβλημα άλλων θρησκειών μέσα στα σπίτια μας. Και τι θα κάνουμε μ’ αυτές τις άλλες θρησκείες; Ίσως να είναι όλες περίπου το ίδιο. Ίσως να είναι όλες μονοπάτια που οδηγούν στo Θεό, και δεν έχεις παρά να κάνεις και συ μια εκλογή.
Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016
«Στεφανώνεις το έτος με τα αγαθά Σου»
Ο Ψαλμός ξε του Δαβίδ, δίκαια θα μπορούσε να
ονομαστεί «Πρωτοχρονιάτικος».
Παρ’ όλο που οι Εβραίοι δεν θεωρούσαν σαν αρχή
του έτους τον Ιανουάριο, αλλά τον Σεπτέμβριο, αυτό σε τίποτα δεν αλλάζει την
αλήθεια πως, από όποιο σημείο και αν ξεκινήσει κανείς να μετράει, στην ίδια
πορεία θα πορευτεί και τις ίδιες διαπιστώσεις θα κάνει. Ωστόσο υπάρχει τεράστια
απόσταση από το πνεύμα με το οποίο γράφει εδώ ο Δαβίδ και εκείνο που συνήθως
διέπει τους ανθρώπους. Αυτό μπορεί να το δει κανείς ιδιαίτερα όταν
ανακοινώνονται τα Δελτία του Καιρού.
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ
Δεν μπορείς ν’ αποδείξεις το
Θεό λένε. Πολύ σωστό. Δεν μπορείς. Αλλά ούτε μπορείς ν’ αποδείξεις ότι η μητέρα
σου σ’ αγαπάει. Στην πραγματικότητα, ορισμένα πολύτιμα πράγματα που δεν μπορείς
ν ' αποδείξεις είναι οπωσδήποτε τα πιο ενδιαφέροντα στη ζωή. Το ν’ αποδείξεις
κάτι σημαίνει στην πραγματικότητα να φανερώσεις ότι δεν μπορούσε να ήταν
διαφορετικά, και αποτελεί μια πολύ οριστική μορφή της σιγουριάς. Δεν μπορείς ν'
αποδείξεις ότι ο ήλιος θ ' ανατείλει αύριο. Δεν μπορείς ν’ αποδείξεις ότι είσαι
ζωντανός. Δεν μπορείς ν' αποδείξεις τον σύνδεσμο μεταξύ αιτίας κι
αποτελέσματος, που οδηγούν κάθε κίνησή μας. Δεν μπορείς ν’ αποδείξεις ότι είσαι
ο ίδιος άνθρωπος που ήσουν πριν δέκα χρόνια.
Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015
Σκέψεις...
Στις 31 του Δεκεμβρίου 2000 τέλειωσε η δεύτερη
χιλιετηρίδα μετά τη γέννηση του Χριστού. Πόσα και πόσα δεν έγιναν στη διάρκεια
αυτής της περιόδου. Αλλά ας μείνουμε λίγο στα τελευταία 15 χρόνια. Πολλοί από
εκείνους που πέρασαν το κατώφλι του 2000 δεν υπάρχουν πια ανάμεσά μας. Άλλοι,
που τότε ήταν ακόμη έφηβοι, έχουν τώρα τη δική τους οικογένεια. Αρκετοί
άλλαξαν τόπο διαμονής, κάποιοι έχασαν την υγεία τους, μερικοί στερήθηκαν την
περιουσία τους και άλλοι την εργασία τους. Όλοι - κι αυτό είναι το μόνο κοινό,
αποκτήσαμε ακόμη περισσότερη πείρα (θετική ή αρνητική).
ΙΓΝΑΤΙΟΣ Ο ΘΕΟΦΟΡΟΣ
Ιουδαϊκής καταγωγής, έχει γράψει στα ελληνικά την επιστολή
προς Εφεσίους, θεωρείται μαθητής του Ιωάννη, άλλοι λένε ότι ήταν Σύρος.
Το έργο του ήταν στην Αντιόχεια 107-117 μ.Χ.
Η κρατική εκκλησία τον ονομάζει επίσκοπο (δεν ξέρουμε αν
αυτό είναι ακριβές) επί... 43 χρονιά (70-113). Ίσως είναι μια προσπάθεια
δημιουργίας ιερατείου χωρίς χρονικά κενά εκεί που δεν υπήρχε.
Επίσης τον ονομάζουν πατέρα (χωρίς ο ίδιος να έχει
αποζητήσει κάτι τέτοιο) και άγιο.
Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ
Στις μέρες μας,
ακούγεται αρκετά συχνά η φράση: «Μα, δεν μπορείς σήμερα να πιστεύεις στο Θεό»!
Κατά κάποιο τρόπο είναι αρκετά δικαιολογημένη. Ζούμε σε μια υπερβολικά
πολυάσχολη εποχή και πολλοί από μας δεν έχουμε τον καιρό ούτε και τη διάθεση να
ερευνήσουμε δυσνόητα θέματα, που άλλωστε δεν μας αφορούν άμεσα.
Όμως, τι θα
γίνει, αν υπάρχει Θεός που μας έπλασε, μας αγαπάει και μια μέρα θα μας κρίνει;
Αν έτσι έχουν τα πράγματα, τότε η ουσία δεν είναι τι γνώμη έχω εγώ για το Θεό,
αλλά τι γνώμη έχει ο Θεός για μένα.
Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015
ΚΛΗΜΗΣ ΡΩΜΗΣ
92-101 (τα έργα του στα ελληνικά)
Έχει ονομαστεί πάπας της Ρώμης και αποστολικός πατέρας και
...άγιος. Ο ίδιος ωστόσο φαίνεται να το αγνοεί, (στην А επιστολή) αντί για
μοναρχικό επισκοπικό αξίωμα μιλάει για πολλούς ταυτόχρονα λειτουργούς που
ονομάζονται επίσκοποι δεν ονόμασε ποτέ τον εαυτό του πατέρα της εκκλησίας,
ούτε φαίνεται φορέας κάποιας αίρεσης η διδασκαλίας
Ασχολήθηκε πολύ με τα πρακτικά θέματα (αιχμαλώτους – χήρες –
ορφανούς – φτωχούς - ξένους)
Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΕΜΑΝ
Μαθήματα από το Β΄ Βασιλέων κεφ.ε
“Ύπαγε και
λούσθητι . . . και καθαρίσθητι” Β΄ Βασ.ε:10, 13
“ Ο
λελουμένος . . . είναι όλος καθαρός ” Iωάν.ιγ:10
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
·
Η λέπρα του Νεεμάν
·
Μια απρόσμενη συμβουλή
·
Το λούσιμο του Νεεμάν στον ποταμό Ιορδάνη
·
Πορεία σε μια νέα ζωή
·
Το τέλος του Γιεζεί
1. Η Λέπρα του Νεεμάν
Β΄ Βασ.ε:1
Θα μελετήσουμε τη λέπρα του Νεεμάν και τη
θεραπεία της από την πλευρά της Καινής Διαθήκης. Ο καθαρισμός του, μας
προσφέρει μια ξεκάθαρη εικονογράφηση του καθαρισμού του αμαρτωλού από την αμαρτία.
Αφού γνωρίσουμε αρχικά με συντομία τα κύρια πρόσωπα σ’ αυτό το κεφάλαιο της
Γραφής, στη συνέχεια θα εξετάσουμε το ερώτημα, γιατί η λέπρα είναι ένας τύπος
της αμαρτίας.
Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015
Τι σημαίνει "Είμαι έτοιμος";
Μια μεγάλη μέρα έρχεται για μας τους πιστούς, η μέρα του
Βήματος του Χριστού. Πόσο με τρομάζει τούτο!
Πόσο με κάνει να σκέφτομαι τις ευθύνες που έχω όσο ακόμη
βρίσκομαι σ' αυτή τη ζωή!
Διαβάζω σε διάφορα sites και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης,
σλόγκαν όπως: «Ο Ιησούς έρχεται, είσαι έτοιμος;»! (όπως η εικόνα του άρθρου)
Είναι εύκολο να το λες, να το γράφεις, να το αναμασάς, να
τρομοκρατείς, αλλά έχεις σκεφτεί ποτέ τι σημαίνει «ΕΤΟΙΜΟΣ»;
Το αντίθετο της υπακοής
Εβραίους γ:1-14
Το θέμα της υπακοής είναι από τα σπουδαιότερα στη ζωή του
πιστού. Όταν λέμε «το αντίθετο της
υπακοής» δεν εννοούμε ακριβώς παρακοή αλλά άλλες μορφές, οι οποίες αν και δεν
είναι απευθείας άρνηση του θελήματος του Θεού δεν παύουν να έχουν τα ίδια
αποτελέσματα με αυτά της παρακοής.
1. Η εντελώς αντίθετη συμπεριφορά (Ιωνάς α:1-3)
Ο Ιωνάς αντί να πάει στη Νινευή (σημερινή Μοσούλη του Ιράκ)
πήγε στη Θαρσείς (σημερινή Ισπανία). Αντί να πάει ανατολικά της Παλαιστίνης,
πήγε στη δύση.
α) Παρακοή δεν είναι μόνον η παράβαση ή
η μη τήρηση μιας μεμονωμένης εντολής του Θεού αλλά και η άρνηση συμμόρφωσης με
ένα ολόκληρο σχέδιο του Θεού για τη ζωή μας (επάγγελμα, σχέση, διακονία,
ευρύτερο έργο του Θεού).
Τι έγινε με την ντροπή;
Το βιβλίο της Γένεσης λέει ότι ο Αδάμ και η Εύα, παρόλο
που ήταν γυμνοί στον κήπο της Εδέμ, δεν αισθάνονταν ντροπή ("δεν ησχύνοντο")
(Γεν.β:25). Όμως σημειώστε τι έγινε αμέσως όταν έφαγαν από τον απαγορευμένο
καρπό, "ηνοίχθησαν οι οφθαλμοί αμφοτέρων, και εγνώρισαν ότι ήσαν γυμνοί
και ράψαντες φύλλα συκής, έκαμον εις εαυτούς περιζώματα και ήκουσαν την φωνήν
Κυρίου του Θεού, περιπατούντος εν τω παραδείσω προς το δειλινόν και εκρύφθησαν
ο Αδάμ και η γυνή αυτού από προσώπου Κυρίου του Θεού, μεταξύ των δένδρων του
παραδείσου. Εκάλεσε δε Κύριος ο Θεός τον Αδάμ, και είπε προς αυτόν, Πού είσαι;
Ο δε είπε, την φωνήν σου ήκουσα εν τω παραδείσω, και εφοβήθην, διότι είμαι
γυμνός και εκρύφθην και είπε προς αυτόν ο Θεός, Τις εφανέρωσεν εις σε ότι είσαι
γυμνός; Μήπως έφαγες από του δένδρου, από του οποίου προσέταξα εις σε να μη
φάγης; και είπεν ο Αδάμ, Η γυνή την οποίαν έδωκας να είναι μετ’ εμού, αυτή μοι
έδωκεν από του δένδρου, και έφαγον και είπεν Κύριος ο Θεός προς την γυναίκα, Τι
είναι τούτο το οποίον έκαμες; και η γυνή είπεν, Ο όφις με ηπάτησε, και
έφαγον" (Γεν.γ:7-13).
Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2015
Αμαρτίες που δεν ενοχλούν την εκκλησία!!
Απάθεια
Οι καλύτεροι φίλοι της απάθειας είναι η παθητικότητα και «τα δικαιώματα». Και οι τρεις μαζί είναι μια πολύ κακή τριάδα!
Δεν υπάρχει τίποτα συνηθισμένο ή κανονικό για το Θεό. Τη
δύναμή Του δεν μπορούμε να την κατανοήσουμε. Η ομορφιά Του δεν περιγράφεται. Η
αγάπη Του είναι πέρα από κάθε μέτρο. Ο ίδιος Θεός που δημιούργησε το σύμπαν και
τοποθέτησε τ’ αστέρια στη θέση τους, θέλει να έχει μια σχέση μαζί σου.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΤΑ ΦΙΑΛΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΤΑ ΣΑΛΠΙΓΓΕΣ
Οι επτά φιάλες ή πληγές και οι επτά σάλπιγγες αναφέρονται στο ίδιο γεγονός από διαφορετική όμως άποψη.
Αναφέρονται στη έκχυση της κρίσης του Θεού πάνω στη γη όταν ανοίγεται η 7η σφραγίδα.
Στο κεφ.ε είδαμε ότι υπήρχε ένα βιβλίο με 7 σφραγίδες. Και είδαμε ότι το Αρνίο πλησίασε στο θρόνο και πήρε το βιβλίο. Ήταν ο μόνος άξιος να πάρει το βιβλίο και να ανοίξει τις 7 σφραγίδες του. Έχουμε λοιπόν επτά σφραγίδες. Η σειρά των γεγονότων είναι η εξής:
Οι επτά φιάλες ή πληγές και οι επτά σάλπιγγες αναφέρονται στο ίδιο γεγονός από διαφορετική όμως άποψη.
Αναφέρονται στη έκχυση της κρίσης του Θεού πάνω στη γη όταν ανοίγεται η 7η σφραγίδα.
Στο κεφ.ε είδαμε ότι υπήρχε ένα βιβλίο με 7 σφραγίδες. Και είδαμε ότι το Αρνίο πλησίασε στο θρόνο και πήρε το βιβλίο. Ήταν ο μόνος άξιος να πάρει το βιβλίο και να ανοίξει τις 7 σφραγίδες του. Έχουμε λοιπόν επτά σφραγίδες. Η σειρά των γεγονότων είναι η εξής:
Ενδιαφέρεσαι για το μέλλον σου;
Ποιος θα μπορούσε να πει όχι! Η μόρφωσή μας, οι
φιλοδοξίες μας, τα προσόντα που θέλουμε να έχουμε, η δίψα για προαγωγή, όλα
καταλήγουν στο να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο μέλλον. Αλλά, τι γίνεται όταν το
έχουμε εξασφαλίσει; Δεν υπάρχει ένα κενό στην κορυφή; Το χρήμα δεν ικανοποιεί συνέχεια,
ούτε το σεξ, ούτε η φήμη. Πολλοί που ήδη είναι σε κάποια κορυφή το ξέρουν πολύ
καλά αυτό! Η ηθοποιός Ράκελ Γουέλς το απέδωσε πολύ σωστά σε μια συνέντευξη που
έδωσε σε κάποια εφημερίδα. Είπε: «Απόκτησα ότι ήθελα κι όμως ήμουν τελείως
δυστυχισμένη … Σκεφτόμουν ότι ήταν πολύ παράξενο που απόκτησα ότι ήθελα από
παιδί – πλούτη, δόξα και επιτυχία στην καριέρα μου. Είχα όμορφα παιδιά κι ένα
τρόπο ζωής που φαινόταν αξιοθαύμαστος, όμως ήμουν τέλεια κι αξιολύπητα δυστυχισμένη.
Το έβρισκα πολύ τρομακτικό να αποκτήσει κάποιος όλα αυτά τα πράγματα και να
είναι τόσο δυστυχισμένος».
Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΛΙΓΟΒΙΟΥ
Ψαλμ.ριθ:81-88
Το εδάφιο 84, δεν εκφράζει οπωσδήποτε έλλειψη εμπιστοσύνης
στο Θεό, αλλά προδίνει την αδημονία που μπερδεύει πολύ συχνά τα βήματά μας και
βάζει στα χείλη μας - γιατί όχι και στην καρδιά μας - εκφράσεις, όπως: «πότε;
έως πότε; γιατί τόση καθυστέρηση; θα προφτάσω ν’ απολαύσω κάτι απ’ όλο τούτο το
μόχθο;».
Αναζητώντας τα ίχνη Αυτού
Γέν.α:26 «Και είπεν ο θεός, Ας κάμωμεν άνθρωπον
κατ' εικόνα ημών, καθ' ομοίωσιν ημών». Αυτό το «Ας κάμωμεν» τελειώνει στην αρπαγή!
Α’ Πέτρ.β:21 Διότι εις τούτο προσεκλήθητε, επειδή και ο
Χριστός έπαθεν υπέρ υμών, αφίνων παράδειγμα εις υμάς διά να ακολουθήσητε τα
ίχνη αυτού·
Α’ Ιωάν.β:6 Όστις λέγει ότι μένει εν αυτώ χρεωστεί,
καθώς εκείνος περιεπάτησε, και αυτός ούτω να περιπατή.
Γαλ.δ:19 Τεκνία μου, διά τους οποίους πάλιν είμαι εις
ωδίνας, εωσού μορφωθή ο Χριστός εν υμίν·
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)