Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Αλήθεια και ελευθερία


Ιωάν.η:32 «και θέλετε γνωρίσει την αλήθειαν, και η αλήθεια θέλει σας ελευθερώσει».


Η διακήρυξη αυτή είναι μια αλήθεια που βρίσκει εφαρμογή σε πολλές περιοχές της ανθρώπινης ζωής.


Στην πολιτική: είναι αδύνατον να σκλαβώσεις καλά πληροφορημένο λαό. Γι’ αυτό οι δικτατορίες φιμώνουν την ενημέρωση.



Στην οικονομία, οι δεσπόζουσες οικονομικά τάξεις (έθνη) κερδοσκοπούν εκμεταλλευόμενες φτηνά εργατικά χέρια, αποθαρρύνοντας ή εμποδίζοντας την εκπαίδευση.


Στα πνευματικά, μάλλον αυτόν τον τομέα είχε κατά νου ο Κύριος. Και βέβαια, όπως πάντοτε συμβαίνει, κάποιοι αντέδρασαν. Ο Ιησούς τους εξήγησε για τη σκλαβιά της αμαρτίας (η:34-36).


Συνήθως, όταν διαβάζουμε λίγο επιπόλαια το εδάφιο από τη μέση, καταλαβαίνουμε σαν όρο να γνωρίσουμε την αλήθεια, με αποτέλεσμα να ελευθερωθούμε.


Όμως δεν είναι αυτό που θέλει να τονίσει ο Κύριος εδώ. Στην πραγματικότητα είναι ένας όρος με τρία αποτελέσματα.


Ο όρος είναι η σταθερή παραμονή στο λόγο του Θεού (εδ.31) και τα αποτελέσματα είναι:


       1.     Θα είστε μαθητές μου

       2.     Θα γνωρίσετε την αλήθεια

       3.     Η αλήθεια θα σας ελευθερώσει.


Α’ Πέτρ.α:22 «Καθαρίσαντες λοιπόν τας ψυχάς σας με την υπακοήν της αληθείας διά του Πνεύματος προς φιλαδελφίαν ανυπόκριτον, αγαπήσατε ενθέρμως αλλήλους εκ καθαράς καρδίας».


Η υπακοή της αλήθειας καθαρίζει την ψυχή.


Ιωάν.ιζ:17 «Αγίασον αυτούς εν τη αληθεία σου· ο λόγος ο ιδικός σου είναι αλήθεια».


Εφς.α:13 «εις τον οποίον και σεις ηλπίσατε, ακούσαντες τον λόγον της αληθείας, το ευαγγέλιον της σωτηρίας σας, εις τον οποίον και πιστεύσαντες εσφραγίσθητε με το Πνεύμα το Άγιον της επαγγελίας»


Ο λόγος της αλήθειας είναι το ευαγγέλιο της σωτηρίας μας (Α’ Κορ.ιε:1-4).


Αμώς ζ:7 «Ούτως έδειξεν εις εμέ, και ιδού, ο Κύριος ίστατο επί τοίχου εκτισμένου με στάθμην, έχων εν τη χειρί αυτού στάθμην».


Β’ Τιμ.α:13 «Κράτει το υπόδειγμα των υγιαινόντων λόγων, τους οποίους ήκουσας παρ' εμού, μετά πίστεως και αγάπης της εν Χριστώ Ιησού».


Β’ Τιμ.δ:1-3 «Διαμαρτύρομαι λοιπόν εγώ ενώπιον του Θεού και του Κυρίου Ιησού Χριστού, όστις μέλλει να κρίνη ζώντας και νεκρούς εν τη επιφανεία αυτού και τη βασιλεία αυτού, κήρυξον τον λόγον, επίμενε εγκαίρως ακαίρως, έλεγξον, επίπληξον, πρότρεψον, μετά πάσης μακροθυμίας και διδαχής. Διότι θέλει ελθεί καιρός ότε δεν θέλουσιν υποφέρει την υγιαίνουσαν διδασκαλίαν, αλλά θέλουσιν επισωρεύσει εις εαυτούς διδασκάλους κατά τας ιδίας αυτών επιθυμίας, γαργαλιζόμενοι την ακοήν».


Όχι παραμύθια, όχι αποκαλύψεις, οράσεις, όνειρα!


γ:13 «Πονηροί δε άνθρωποι και γόητες θέλουσι προκόψει εις το χείρον, πλανώντες και πλανώμενοι».


Α΄Τιμ.δ:16 «Πρόσεχε εις σεαυτόν και εις την διδασκαλίαν, επίμενε εις αυτά· διότι τούτο πράττων και σεαυτόν θέλεις σώσει και τους ακούοντάς σε».


Α΄Τιμ.ε:21 «Διαμαρτύρομαι ενώπιον του Θεού και του Κυρίου Ιησού Χριστού και των εκλεκτών αγγέλων, να φυλάξης ταύτα, χωρίς προτιμήσεως, μηδέν πράττων κατά χάριν».


Α’ Τιμ.ς:3-4 «Εάν τις ετεροδιδασκαλή και δεν ακολουθή τους υγιαίνοντας λόγους του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και την διδασκαλίαν την κατ' ευσέβειαν, είναι τετυφωμένος και δεν εξεύρει ουδέν, αλλά νοσεί περί συζητήσεις και λογομαχίας, εκ των οποίων προέρχεται φθόνος, έρις, βλασφημίαι, υπόνοιαι πονηραί»

 Από το λεξικό του Σταματάκου.