καὶ ἔχων ἐν τῇ δεξιᾷ χειρὶ αὐτοῦ ἀστέρας
ἑπτὰ καὶ ἐκ τοῦ στόματος αὐτοῦ ῥομφαία δίστομος ὀξεῖα ἐκπορευομένη καὶ ἡ ὄψις αὐτοῦ
ὡς ὁ ἥλιος φαίνει ἐν τῇ δυνάμει αὐτοῦ.
και
έχων εν τη δεξιά χειρί αυτού αστέρας επτά.
Οι 7 αστέρες συμβολίζουν τους εργάτες του
ευαγγελίου όπως θα δούμε αργότερα όταν αναφερθούμε στους αγγέλους των 7
εκκλησιών.
Τους αστέρες αυτούς τους είχε κάτω από την
εξουσία και την προστασία Του γιατί ο Ιησούς είπε: «Εγώ δίδω εις αυτά ζωήν αιώνιον και ουδείς θέλει αρπάξει αυτά εκ της
χειρός μου» (Ιωαν.ι:28).
Αποκ.α:20 οι ίδιοι εργάτες και κήρυκες του
ευαγγελίου ονομάζονται άγγελοι ή μηνυτές που σημαίνει αγγεία δια μέσου των
οποίων ο Θεός μιλά και καλεί την εκκλησία Του. Λέει ότι οι 7 αστέρες είναι
«άγγελοι» δεν λέει «οι 7 άγγελοι των 7 εκκλησιών». Πόσοι είναι; πολλοί, όσοι
ήταν, είναι και πρόκειται να είναι. Αναφέρεται δηλαδή στο σύνολο των εργατών
του Θεού: απόστολους, προφήτες, ευαγγελιστές, ποιμένες, διδασκάλους (Εφεσ.δ:11)
και ιδιαίτερα σ’ αυτούς που ασχολούνται με το να φέρνουν το λόγο του Θεού και
τη διδασκαλία (Α’ Τιμ.ε:17).
και
εκ του στόματος αυτού ρομφαία δίστομος οξεία
Γιατί άραγε φανερώνεται ο Κύριος έτσι εδώ;
(ποδήρη ενδυμασία, χρυσή ζώνη, άσπρα μαλλιά, βροντερή φωνή και από το στόμα Του
να βγαίνει ένα δίκοπο μαχαίρι). Επειδή πρόκειται να αποκαλύψει πράγματα, να
φανερώσει κρίση, να αποκαλύψει τον εχθρό, τον αντίχριστο, το διάβολο, τον ψευδοπροφήτη.
Ακόμη επειδή ο λόγος Του έρχεται να κόψει,
φανερώνοντας την αλήθεια, το μεγαλείο και τη δόξα Του. Δεν Τον βλέπουμε εδώ σαν
αρνίο εσφαγμένο, γιατί το μήνυμα που φέρνει αυτή τη φορά περιέχει κρίση,
έλεγχο.
Δίστομος σημαίνει ότι έχει δύο κόψεις. H κόψη εδώ ονομάζεται στόμα γιατί όταν γίνεται μάχη
καταναλώνει τις σάρκες σαν να ήταν στόμα.
Η λέξη ρομφαία δεν αναφέρεται σε
οποιοδήποτε σπαθί, αλλά στο Θρακικό σπαθί που ήταν μεγάλο και πλατύ, ένα φοβερό
όπλο που ήταν δύσκολο να το αντιμετωπίσεις.
Εβρ.δ:12 διαβάζουμε ότι ο λόγος του Θεού
είναι κοπτερότερος υπέρ πάσαν δίστομον μάχαιραν.
Αποκ.β:12, 16 η ρομφαία είναι ο λόγος του
Θεού που θα κρίνει.
Αποκ.ιθ:15,21 Ο Ιησούς στη 2η
έλευσή έρχεται με τη ρομφαία του λόγου Του να κρίνει αυτούς που απείθησαν
εναντίον Του.
και η
όψις αυτού ως ο ήλιος φαίνει εν τη δυνάμει αυτού
Ο ήλιος εδώ είναι σύμβολο της δόξας, της
αγιότητας και της δύναμης του Θεού. Όπως δεν μπορεί κανείς να δει τον ήλιο κατά
πρόσωπο, το ίδιο δεν μπορεί να δει το πρόσωπο του Θεού και να ζήσει γιατί είναι
πύρ καταναλίσκον.
Συμβολίζει ότι ο Θεός είναι πηγή ενέργειας
που συντηρεί κάθε είδους ζωή. Πνευματικά είναι ο ήλιος που μας δίνει και μας
κρατά στη ζωή.
Εν τη
δυνάμει αυτού:
καλοκαίρι μεσημέρι όταν ο ήλιος καίει!!!
Ματθ.ιζ:2
Το πρόσωπο του Ιησού έλαμπε σαν
ήλιος.
Πράξ.κς:13 Η εμφάνιση του Ιησού στον Παύλο
στο δρόμο για την Δαμασκό.
Α’ Τιμ.ς:16 Ο Ιησούς...κατοικών φως
απρόσητον.
Μαλαχ.δ:2
Ιησούς, ο Ήλιος της δικαιοσύνης.
Αποκ.κα:23 Ο Ιησούς, το φώς της Νέας
Ιερουσαλήμ.
Α’ Ιωαν.α:5 Ο Θεός είναι φως.
Ματθ.ιγ:43 Οι δίκαιοι
θέλουσιν εκλάμψει ως ο ήλιος εν τη βασιλεία του Πατρός αυτών. Θα έχουμε την
ίδια φύση με τον Κύριο (μέτοχοι θείας φύσεως).
Μιλάμε με τη φωνή Του που είναι σαν φωνή
υδάτων πολλών, έχουμε τη δικαιοσύνη Του σαν ήλιος, φοράμε το ίδιο λευκό ένδυμα
που ο Κύριος φορά, και όλα αυτά μας δείχνουν ότι είμαστε συγκληρονόμοι με το
Χριστό, και μοιραζόμαστε την κληρονομιά και τη θέση που έχει ο ίδιος κοντά στο
Θεό.
Αυτό και μόνο αρκεί να μας κάνει να πάρουμε
δύναμη και πίστη ότι ο Κύριος θα μας φτάσει μέχρι το τέλος.
Ποια ήταν η αντίδραση του Ιωάννη μετά από
την περιγραφή του Ιησού που μας έκανε; Το βλέπουμε στο παρακάτω εδάφιο.