Η αλήθεια είναι,
ότι όσον αφορά το θέμα για το Πνεύμα το Άγιο και το πως ο Θεός το δίνει μέσα
στην εκκλησία Του, υπάρχει μεγάλη σύγχυση. Υπάρχουν πάρα πολλές απόψεις, για το
αν ο Θεός δίνει το Πνεύμα το Άγιο σήμερα, πως το δίνει, πότε το δίνει και πως
εκδηλώνεται το ΠτΑ,. Έχουν διαμορφωθεί διάφορες αντιλήψεις μέσα στο λαό του
Θεού, από τις οποίες θα αναφέρουμε τις κυριότερες.
Ορισμένοι πιστεύουν
ότι το να πλησθής με Π.Α είναι διαφορετικό από το να λάβεις το ΠτΑ.
Δηλαδή παίζουν με τους όρους. Άλλοι χριστιανοί πιστεύουν ότι το ΠτΑ το
λαμβάνουμε με την αναγέννηση, αλλά ….. χωρίς γλώσσες. Άλλοι λένε ότι ο Θεός δίνει
το Πνεύμα Του στον αγιασμό. Δηλαδή μετά την προσάρτηση μας στο σώμα του Ιησού
Χριστού, καθώς αγιαζόμαστε ο Θεός μας δίνει το ΠτΑ, αλλά δεν είναι ανάγκη να
μιλήσουμε γλώσσες.
Άλλοι λένε ότι το
ΠτΑ δίνεται κατά την διάρκεια του βαπτίσματος στο νερό.
Οι Λουθηρανοί
πιστεύουν ότι λαμβάνει κανείς το ΠτΑ στην επιβεβαίωση. Βαπτίζουν (ραντίζουν) τα
παιδιά τους μικρά, και λένε ότι θα έλθει ο καιρός που θα γίνει στη ζωή τους μια
επιβεβαίωση αυτού του βαπτίσματος. Αυτό βέβαια δεν συμφωνεί καθόλου με το λόγο
του Θεού, αλλά είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα. Λένε ότι ο άνθρωπος όταν έλθει
κοντά στο Θεό κάποια στιγμή της ζωής του και αισθανθεί ότι πράγματι
επιβεβαιώνεται αυτή η κλίση, τότε λαμβάνει το ΠτΑ, αλλά πάλι χωρίς γλώσσες.
Ορισμένοι πιστεύουν
ότι οι γλώσσες είναι και για σήμερα, αλλά μόνο σαν ένα από τα 9 χαρίσματα.
Βλέπουμε πως ο
διάβολος έχει διασπάσει μέσα στο νου των χριστιανών αυτή την όμορφη και
ευλογημένη διδασκαλία για το ΑΠ. Λένε ότι ναι, δεχόμαστε τις γλώσσες, αλλά δεν
είναι το μόνο χάρισμα που δίνει το ΠτΑ. Είναι άλλα 8 χαρίσματα. Άλλοι λένε ότι
οι γλώσσες στην ΚΔ έχουν σταματήσει προ πολλού και συγκεκριμένα όταν
τελειοποιήθηκε (γράφτηκε η αποκάλυψη) ο λόγος του Θεού. Απ' αυτούς τους τελευταίους,
χωρίζονται, και άλλοι λένε, ότι οι γλώσσες είναι από το διάβολο και άλλοι ότι
οι γλώσσες είναι αποτέλεσμα μεγάλου ενθουσιασμού. Υπάρχουν κι άλλες πολλές
απόψεις.
Θα αποδείξουμε τώρα
ότι οι όροι: ΒΑΠΤΙΖΟΜΑΙ - ΠΛΗΡΟΥΜΑΙ - ΛΑΜΒΑΝΩ - ΕΠΗΛΘΕ - ΕΠΕΠΕΣΕ - ΕΞΕΧΥΘΗ -
ΕΔΟΘΗ το ΠτΑ ή η υπόσχεση του Πατρός, αναφερόντα στο ένα και μεγάλο γεγονός,
στη βάπτιση του Α. Πνεύματος, στην υπόσχεση που έδωσε ο Ιησούς στους μαθητές
Του ότι θα λάβουν το ΠτΑ. Θα δούμε πως χρησιμοποιεί το Πνεύμα του Θεού μέσα στο
λόγο αυτούς τους όρους.
Πράξ.α:4
Βλέπουμε τον όρο
επαγγελία του Πατρός, τον όρο βαπτισθεί,(8) τον όρο επέλθη.
Πράξ.β:1
Διαβάζουμε.. .επλήσθησαν
(4)...(17) εκχέει...(32)...έλαβε την επαγγελία….. εξέχεε...(38)
θέλετε λάβει την δωρεά του Αγίου Πνεύματος…...(33)….επαγγελία.
Όλοι αυτοί οι όροι
χρησιμοποιούνται εναλλακτικά, για να μιλήσουν για ένα πράγμα: Τη βάπτιση στο
ΠτΑ. Για την υπόσχεση αυτή που έδωσε ο Θεός διαμέσου των προφητών.
Να δούμε τώρα
ορισμένα περιστατικά που μας λέει ο λόγος του Θεού για το πως επέπεσε το ΠτΑ σε
διάφορα μέρη.
Πράξ.η:5
Βλέπουμε ότι και οι
μάγοι κάνουν πράγματα που εκπλήσσουν τον κόσμο, αλλά φυσικά δεν είναι η δύναμη
του Θεού. Εδώ βρίσκουμε τους όρους: να λάβουν Πνεύμα Άγιο, και παρακάτω,
επιπέσει, δίδεται το ΠτΑ.
Πράξ.θ:10
Έχουμε την
περίπτωση του αποστόλου Παύλου και διαβάζουμε...να πλησθής. Μπορεί να
μην το αναφέρει εδώ, αλλά το βλέπουμε στην Α’ Κορ.ιδ:18 ότι ο Παύλος έλαβε το
ΠτΑ και μίλησε γλώσσες (Πράξ.ι:44).
Ο Πέτρος μιλάει στο
σπίτι του Κορνηλίου, που είναι ο πρώτος εθνικός που έλαβε την επαγγελία του
Πατρός. Στο εδ.46 λέει "διότι", δηλαδή αιτιολογεί το πως
κατάλαβαν ότι έλαβαν Π.Α. Αυτό σημαίνει ότι η παραδεδεγμένη διδασκαλία ανάμεσα
στους Ιουδαίους πιστούς, ήταν ότι όταν κάποιος λαμβάνει Πνεύμα άγιο, μιλάει
γλώσσες. Το ίδιο έγινε και με τον Σίμωνα, γιατί λέει και ειδών, και αυτό
που είδε είναι το αποτέλεσμα. Οι γλώσσες.
Πράξ.ια:15
Μιλάει στην
εκκλησία της Ιερουσαλήμ, επειδή αντέδρασε
που πήγε ο Πέτρος στους εθνικούς. Εδώ ταυτίζονται οι όροι επήλθε και
βάπτισμα.
Πράξ.ιθ
Λάβατε Π.Α αφού
πιστέψατε; Και μέσα στο νου του Παύλου θα υπήρχε ότι πρέπει να έχεις πιστέψει
για να λάβεις Π.Α. Δεν λέει όταν πιστέψατε, αλλά αφού πιστέψατε. Άρα είναι άλλο
το να πιστέψεις κι άλλο το να λάβεις Πνεύμα Άγιο.
Ο Χριστός στα
ευαγγέλια χρησιμοποιεί ορισμένους όρους για να εκφράσει την έκχυση του ΠτΑ
στους πιστούς Του. Τους ίδιους όρους βλέπουμε να χρησιμοποιούνται στις Πράξεις
και τις Επιστολές, για να εκφράσουν πάλι ακριβώς το ίδιο πράγμα, την ίδια εμπειρία
μέσα στην εκκλησία του Χριστού, που αν την είχε η πρώτη εκκλησία, θα είναι και
για μας σήμερα. Όπως αποδείξαμε στο βιβλίο των ΠΡΑΞΕΩΝ ότι το ίδιο γεγονός-η
βάπτιση στο ΠτΑ- δίδεται με διάφορους όρους που εναλλάσσονται, θα αποδείξουμε
ότι και στα ευαγγέλια ισχύει το ίδιο και κατά συνέπεια, όλοι οι όροι που
αναφέρονται στις επιστολές, μιλάνε για το βάπτισμα στο ΠτΑ, που σημαίνει ότι
όπως ελάμβαναν το ΠτΑ στις Πράξεις, έτσι το ελάμβαναν και στις Επιστολές: Μιλώντας
σε γλώσσες!
Θα δούμε τώρα τους
όρους που έχουν σχέση με το βάπτισμα του Πνεύματος, που χρησιμοποιεί ο Κύριος,
ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, και οι προφήτες.
Μάρκ.α:8
Εδώ είναι η
μαρτυρία του Ιωάννη: ...θα σας βάπτιση εν Πνεύματι Αγίω. Στις Πράξεις το
βάπτισμα μιλούσε για την εμπειρία της Πεντηκοστής και ακριβώς αυτό το γεγονός
προφητεύει εδώ ο Ιωάννης. Λέει ακόμα ότι θέλει σας βαπτίσει δηλαδή θα
γίνει στο μέλλον που σημαίνει ότι δεν είχε λάβει χώρα ακόμα. Ορισμένοι λένε ότι
ο όρος βάπτισμα αναφέρεται μόνο στα ευαγγέλια και στηριζόμενοι στο Ιωάν.κ:22
λένε ότι έλαβαν το ΠτΑ τότε. Δένε ακόμα ότι το Πτ.Α ήταν στις μέρες του Ι.Χ
κάτω στη γη, και ότι την ημέρα της Πεντηκοστής όλη η εκκλησία βαπτίστηκε μια κι
έξω, έτσι που να μην χρειάζεται εμείς σήμερα να βαπτισθούμε πάλι.
Πράξ.ια:16
Ο Πέτρος θυμάται τα
λόγια του Χριστού όταν αναφέρεται στους πιστούς της Ιερουσαλήμ για το γεγονός
της βάπτισης του Κορνηλίου με Π.Α. Εδώ βλέπουμε ότι δεν βαπτίστηκε όλη η
εκκλησία τη μέρα της Πεντηκοστής, γιατί αυτό ξανάγινε στο σπίτι του Κορνηλίου,
και λέει στο 16,τότε ενεθυμήθην τον λόγον του κυρίου...που σημαίνει ότι
τα λόγια αυτά που είπε ο Χριστός σαν άνθρωπος, όταν ήταν εδώ στη γη, ο Πέτρος
κατάλαβε ότι ήταν και για τον Κορνήλιο, και για κάθε βάπτιση με Π.Α, και για
μας σήμερα, δηλ. μετά από 2 εδάφια καταρρίπτεται όλη αυτή η θεωρία.
Ματθ.ια:28
Εδώ ο Ιησούς μιλάει
για ανάπαυση. Αυτή την ανάπαυση την έχουμε δει στον Ησ.κη:11. Ο Χριστός είπε
ελάτε σε μένα, που σημαίνει ότι η ανάπαυση είναι ο Χριστός, το Πνεύμα είναι ο
Χριστός (...ο δε Κύριος είναι το Πνεύμα), σ’ Αυτόν αναπαυόμαστε όταν έλθει και
κατοικήσει μέσα μας.
Λένε τώρα ότι αυτό
που λέει με χείλη ψελίζοντα και με άλλη γλώσσα.. δεν εννοεί τη γλώσσα που
δόθηκε την ημέρα της Πεντηκοστής, αλλά αυτή που μιλούσαν οι Ασσύριοι ή οι
Βαβυλώνιοι όταν ήλθαν να καταλάβουν τους Ισραηλίτες.
Μα δεν ήταν οι
Ασσύριοι και οι Βαβυλώνιοι που έφεραν αυτήν την ανάπαυση. Αντίθετα φέρανε
αιχμαλωσία, και καταστροφή επομένως αυτή η ανάπαυση αναφέρεται στο ΠτΑ, στον
Ιησού Χριστό.
Πράξ.β:33
Βλέπομε ότι οι όροι
ταυτίζονται στις πράξεις και στα ευαγγέλια.
Ιωάν.ιδ:16-17
...θέλει σας δώσει
άλλον παράκλητον....έρχομαι (επέρχομαι) προς εσάς.
Μάρκ.ις:16
Να που ο Χριστός το
προέβλεψε και είπε ότι οι πιστοί στο όνομα Tου
θα μιλάνε νέας γλώσσας. Είδαμε στα ευαγγέλια τον Κύριο να μιλάει για το
ζωντανό νερό, για το πνεύμα που θα δώσει, κ.τ.λ.
Λουκ.ια:13
Εδώ ο Ιησούς
διδάσκει τους μαθητές πως να προσεύχονται. Τους λέει μια μικρή παραβολή, για να
τους δείξει ότι πρέπει να επιμένουν όταν ζητάνε, και μετά λέει...θέλει σας
δοθεί...ο αιτών λαμβάνει....θέλει δώσει πνεύμα Άγιο στους αιτούντας. Οι
όροι λοιπόν δίδω λαμβάνω εκχέω διψώ πίνω επέρχομαι έχουν μια συνάφεια και είναι αλληλένδετοι.
Να δούμε αυτούς
τους όρους πως χρησιμοποιούνται στις επιστολές.
Ρωμ.ε:5
...δοθέντος εις
ημάς.
Ο Παύλος βάζει και τον εαυτό του μέσα. Δηλ. είχε Π.Α. όπως όλη η εκκλησία των
Ρωμαίων.
Α' Κορ.β:12
….ελάβομεν. Τα χαρίσματα τα
λαμβάνουμε αφού λάβουμε το Π.τ.Α.
Β΄ Κορ.α:22
Όταν σφραγίζεις
κάτι με τη σφραγίδα σου, σημαίνει ότι σου ανήκει. Ο Θεός εδώ λέει ότι μας
σφράγισε. Αρραβώνας σημαίνει υπόσχεση, πρόγευση από κάτι. Ο απ. Παύλος μιλάει
στους Ρωμαίους για το ίδιο Πνεύμα που μίλησε στους Κορινθίους, για το ίδιο
Πνεύμα που έλαβαν στην Έφεσο όταν επέθεσε χείρας. Η πρώτη εκκλησία ήταν πλήρης
Π.Α. και το λάμβαναν όπως οι μαθητές τις πρώτες μέρες. Βλέπουμε ότι το ίδιο
πνεύμα επικρατούσε σ' όλη την πρώτη εκκλησία όσον αφορά στο βάπτισμα με το
Π.τ.Α. Συνεπώς δεν μπορεί να πει κανείς ότι, ήταν μια εμπειρία για τους πρώτους
αποστόλους.
Γαλ.γ:2
Οι εκκλησίες της
Γαλατίας ήταν πολλές και βλέπουμε ότι κι αυτοί είχαν λάβει το Πνεύμα όπως και
οι απόστολοι την ημέρα της Πεντηκοστής, και όλοι οι υπόλοιποι. Στο εδ.14 λέει: ...ώστε
να λάβωμε την επαγγελία...
Εφες.α:13
...και
πιστεύσαντες...
αφού πίστεψαν σφραγίστηκαν ....ο αρραβών της κληρονομιάς.
Α΄ Θες.α:8
Για να μη σβήνουν
το Πνεύμα, σημαίνει ότι είχαν το Πνεύμα
Α΄ Κορ.ιδ:39
Ο απόστολος
Παύλος όπου πήγαινε
έλεγε τα ίδια
πράγματα. Γιατί υπάρχει μία
πίστη.
Εφες.δ:13
Την ίδια πίστη
κήρυττε και ο Παύλος και ο Πέτρος και ο Ιωάννης. Μία πίστη υπήρχε
σ' όλες τις εκκλησίες. Μία πτυχή αυτής της πίστης είναι η
βάπτιση με το Π.τ.Α.
Τίτ.γ:5-6
……εξέχεε. (Πράξ.β:38)