καὶ ἐν μέσῳ τῶν λυχνιῶν ὅμοιον υἱὸν
ἀνθρώπου ἐνδεδυμένον ποδήρη καὶ περιεζωσμένον πρὸς τοῖς μαστοῖς ζώνην χρυσᾶν.
Ο Ιησούς είναι ανάμεσα στο λαό Του
(Φιλιπ.β:13,15).
όμοιον
υιόν ανθρώπου
Η έκφραση «όμοιον» πιθανόν ν’ αναφέρεται στο γεγονός ότι ο δοξασμένος Κύριος
Ιησούς Χριστός δεν είναι απλά υιός ανθρώπου αλλά κάτι πιο ένδοξο και
μεγαλειώδες.
Δεν λέει ότι έστρεψα και είδα «τον υιόν του
ανθρώπου» αλλά «όμοιον με υιόν ανθρώπου»,
γιατί τώρα ο Χριστός είναι περισσότερο από απλός άνθρωπος. Είναι δοξασμένος
άνθρωπος με το πλήρωμα της θεότητας να κατοικεί μέσα Του.
ενδεδυμένον
ποδήρη
Ο χιτώνας κατασκευαζόταν από μάλλινο ή
βαμβακερό ύφασμα, χρησιμοποιούνταν κατάσαρκα και ήταν κοντός μέχρι το γόνατο, ή
ποδήρης που έφθανε μέχρι τον αστράγαλο.
Αυτό είναι ένδυμα ιερέως όπως βλέπουμε στο
Λευιτ.ις:4. Στη μετάφραση των Ο’ για το ένδυμα αυτό χρησιμοποιείται η ίδια λέξη
«ποδήρης» που θα πει φόρεμα λευκό που έφτανε μέχρι τα πόδια. Όμως δεν έχουμε
πλήρη περιγραφή και των άλλων ενδυμάτων του ιερέως της Π.Δ. δεν έχουμε το εφόδ,
τη μήτρα, ούτε το τουρμπάνι, ούτε τα 3 χρώματα, μπλε, κόκκινο, μοβ.
Παρόλα αυτά όμως βλέπουμε ότι ο Χριστός
φορά λευκό ένδυμα ιερέως, που συμβολίζει τη δικαιοσύνη. Ο Ιησούς είναι ο μέγας
Αρχιερεύς κατά την τάξη Μελχισεδέκ. Είναι ο αντιπρόσωπος του Θεού στον άνθρωπο
και ο αντιπρόσωπος του ανθρώπου προς το Θεό.
και
περιεζωσμένον πρός τοις μαστοίς ζώνην χρυσάν
Ο Ιώσηπος αναφέρει ότι οι ιερείς ήταν περιζωμένοι
ζώνη όχι στην μέση όπως συνηθίζεται απ’ όλους, αλλά ψηλά κοντά στους μαστούς. Η
αιτία είναι ότι οι ιερείς υπηρετούσαν το Θεό, από τη φύση της εργασίας τους δεν
ήταν συνδεδεμένοι με τον γήινο μόχθο και τη γήινη ταλαιπωρία. Ο κοινός εργαζόμενος
άνθρωπος φορούσε τη ζώνη στη μέση και χρησίμευε σε καιρό ανάγκης (δηλαδή είτε
για εργασία είτε για να τρέξει) ως εξής: Έπαιρνε τις άκρες τους χιτώνα του τις
σήκωνε και τις έδενε στην ζώνη του, έτσι ώστε τα πόδια του να είναι ελεύθερα να
κάνει τη δουλειά του, να τρέξει ή να μαλώσει ακόμα.
Οι ιερείς όμως δεν είχαν να κάνουν με
γήινες εργασίες. Είχαν μια ουράνια υπηρεσία. Το ίδιο συμβαίνει και με μας, η
εργασία μας είναι πνευματική, οι μάχες μας δεν είναι εναντίον σε σάρκα και
αίμα, αλλά ενάντια σε πνεύματα σκότους στα επουράνια και υπηρετούμε το Θεό όχι
με έργα της σάρκας, γήινα, αλλά δια πίστεως εν πνεύματι Αγίω.
Άρα η ζώνη στους μαστούς είναι για ομορφιά
και δόξα, είναι διακοσμητική. Το έργο που κάνει ο Ιησούς μέσα στην εκκλησία Του
είναι έργο που δεν έχει σχέσεις με ανθρώπινα σαρκικά έργα (Φιλιπ.α:6). Είναι
έργο που μόνο ο Θεός μπορεί να κάνει μέσα μας.
Αυτή η ζώνη που βλέπουμε στον Υιό του
ανθρώπου είναι χρυσή. Τέτοιες ζώνες κατασκευαζόταν από χρυσές κλωστές πλεγμένες
μεταξύ τους κι αυτό δείχνει τις πολλές ιδιότητες του Θεού πλεγμένες γύρω από το
Χριστό, γιατί μέσα Του κατοικεί όλο το πλήρωμα της θεότητας σωματικά.
Ο χρυσός είναι σύμβολο της θείας φύσης.
Στην Εξ.κε, κς, κη, λ, λε, λς, λζ, λη, βλέπουμε ότι το κατοικητήριο του Θεού
είναι πλήρως διακοσμημένο με χρυσό.
Ο χρυσός ήταν το κύριο μέταλλο πάνω στην
Σουλαμίτισσα κατά την συμβολική περιγραφή του νυμφίου της Σολομώντα, που
συμβολίζει το Χριστό κι αυτή την εκκλησία, γιατί ο αγαπημένος της είναι ο ίδιος
ο Θεός (Ασ.Ασμ.ε:10-16).
Αυτή η χρυσή ζώνη επάνω στον Υιό του
ανθρώπου ήταν όπως αυτή που αναφέρεται σαν ζώνη του εφόδ από τον Μωϋσή στην
Εξ.κη:8.