Το λόγο αυτό είπε ο Χριστός στους ακροατές Του (Λουκ.η:18) και όπως πάντα είχε δίκιο. Υπάρχουν πολλά που δεν μπορούμε να ερμηνεύσουμε στις συμπεριφορές διαφόρων ανθρώπων και ένα από τα πιο δύσκολα αφορά τη στάση του βασιλιά Ηρώδη απέναντι στο Βαπτιστή Ιωάννη.
Ο Ηρώδης Αντίπας (ή Τετράρχης) ήταν γιος του Ηρώδη του Μεγάλου και οι Ρωμαίοι του είχαν αναθέσει τη διοίκηση της Γαλιλαίας και Περαίας. Αρχικά είχε νυμφευθεί την κόρη του βασιλιά των Ναβαταίων Αρέτα Δ', αλλά αργότερα την χώρισε για να παντρευτεί την ανεψιά του Ηρωδιάδα, που ωστόσο ήταν παντρεμένη με τον ετεροθαλή αδελφό του Φίλιππο από τον οποίο είχε κόρη τη Σαλώμη, η οποία χόρεψε στα γενέθλια του Αντίπα και ζήτησε την κεφαλή του Ιωάννη «επί πίνακι».
Αλλά γι' αυτόν τον άνθρωπο, ο Μάρκος στο Ευαγγέλιό αναφέρει ότι ήταν υποστηρικτής του θύματός του, και μάλιστα του άρεσε να τον ακούει. Το κείμενο γράφει ότι «ηδέως αυτού ήκουεν» (Μάρκ.ς:20) και δεν τον άκουσε μόνο μια φορά αλλά «ήκουεν» αυτόν...
Τι μπορεί να ήταν αυτό που άρεσε στον Ηρώδη; Ο Πρόδρομος δεν είχε καλά λόγια να πει για τον Ιδουμαίο στην καταγωγή βασιλιά. Αν στους Ισραηλίτες, ακόμη και στους ιερείς της Ιερουσαλήμ, φώναζε «Μετανοείτε», σ' αυτό το, όπως αποδεικνύεται από τις σελίδες της Καινής Διαθήκης αλλά και την κοσμική ιστορία, άθλιο υποκείμενο, ο προφητικός έλεγχος ήταν αυστηρότατος. Ο Μάρκος σ' αυτό είναι συγκεκριμένος και κατηγορηματικός: «Ο Ιωάννης έλεγε προς τον Ηρώδην ότι δεν σοι είναι συγκεχωρημένον να έχης την γυναίκα του αδελφού σου» (Μάρκ.ς:18).
Πολλοί κήρυκες θα ήθελαν να έχουν τέτοιους ακροατές, που να τους ακούν και να προσέχουν στα λεγόμενά τους ευχαρίστως. Τούτο ιδιαίτερα θα το ήθελαν οι προφήτες, τα μηνύματα των οποίων, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον, είναι ελεγκτικά. Ο Παύλος προφήτεψε πως θα έρχονταν -ήρθαν ήδη- καιροί, που οι άνθρωποι θα συγκεντρώνονται γύρω από δασκάλους που τους ευχαριστεί να τους ακούνε ή, όπως το λέει μια μετάφραση, «τους γαργαλούν τα αυτιά»... (Β΄ Τιμ.δ:3).
Αντίθετα, όταν μίλησε ο Πέτρος στην Πεντηκοστή, «ήλθεν εις κατάνυξιν η καρδία αυτών» και ρώτησαν «Τι πρέπει να κάμωμεν;».
ΕΜΕΙΣ ΠΩΣ ΑΚΟΥΜΕ το λόγο του Θεού; Μήπως μόνο με ευχαρίστηση;
Το ζήτημα δεν είναι απλό, επειδή ο Κύριος είπε: «Προσέχετε λοιπόν πώς ακούετε· διότι όστις έχει, θέλει δοθή εις αυτόν, και όστις δεν έχει, και εκείνο το οποίον νομίζει ότι έχει θέλει αφαιρεθή απ' αυτού» (Λουκ.η:18). |
(πηγή TYXIKOS)
Τι μπορεί να ήταν αυτό που άρεσε στον Ηρώδη; Ο Πρόδρομος δεν είχε καλά λόγια να πει για τον Ιδουμαίο στην καταγωγή βασιλιά. Αν στους Ισραηλίτες, ακόμη και στους ιερείς της Ιερουσαλήμ, φώναζε «Μετανοείτε», σ' αυτό το, όπως αποδεικνύεται από τις σελίδες της Καινής Διαθήκης αλλά και την κοσμική ιστορία, άθλιο υποκείμενο, ο προφητικός έλεγχος ήταν αυστηρότατος. Ο Μάρκος σ' αυτό είναι συγκεκριμένος και κατηγορηματικός: «Ο Ιωάννης έλεγε προς τον Ηρώδην ότι δεν σοι είναι συγκεχωρημένον να έχης την γυναίκα του αδελφού σου» (Μάρκ.ς:18).
Πολλοί κήρυκες θα ήθελαν να έχουν τέτοιους ακροατές, που να τους ακούν και να προσέχουν στα λεγόμενά τους ευχαρίστως. Τούτο ιδιαίτερα θα το ήθελαν οι προφήτες, τα μηνύματα των οποίων, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον, είναι ελεγκτικά. Ο Παύλος προφήτεψε πως θα έρχονταν -ήρθαν ήδη- καιροί, που οι άνθρωποι θα συγκεντρώνονται γύρω από δασκάλους που τους ευχαριστεί να τους ακούνε ή, όπως το λέει μια μετάφραση, «τους γαργαλούν τα αυτιά»... (Β΄ Τιμ.δ:3).
Αντίθετα, όταν μίλησε ο Πέτρος στην Πεντηκοστή, «ήλθεν εις κατάνυξιν η καρδία αυτών» και ρώτησαν «Τι πρέπει να κάμωμεν;».
ΕΜΕΙΣ ΠΩΣ ΑΚΟΥΜΕ το λόγο του Θεού; Μήπως μόνο με ευχαρίστηση;
Το ζήτημα δεν είναι απλό, επειδή ο Κύριος είπε: «Προσέχετε λοιπόν πώς ακούετε· διότι όστις έχει, θέλει δοθή εις αυτόν, και όστις δεν έχει, και εκείνο το οποίον νομίζει ότι έχει θέλει αφαιρεθή απ' αυτού» (Λουκ.η:18). |
(πηγή TYXIKOS)