"...Ας μας δείξουν την αρχή των εκκλησιών τους, ας ξεδιπλώσουν μπροστά μας τους καταλόγους των επισκόπων που ακολουθούν διαδοχικά από την αρχή, ώστε ο πρώτος τους επίσκοπος θα έχει ως προστάτη και προκάτοχο του κάποιον από τους Αποστόλους ή τους αποστολικούς άνδρες, οι οποίοι συνδέονται σταθερά με τους Αποστόλους. Αυτός είναι ο τρόπος, με τον οποίο οι αποστολικές Εκκλησίες μεταβιβάζουν τους επισκοπικούς καταλόγους τους, όπως η Εκκλησία των Σμυρναίων, η οποία διατηρεί την παράδοση ότι ο Πολύκαρπος τοποθετήθηκε από τον Ιωάννη όπως η Εκκλησία των Ρωμαίων, όπου ο Κλήμης χειροτονήθηκε από τον Πέτρο... "
Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Σάββατο 17 Αυγούστου 2013
Ασυναρτησία ή ακόμη μια λαθροχειρία ;
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Φιλιππησίους (2)
Κεφάλαια 3 & 4
Α. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ
1. Προειδοποίηση κατά των Ιουδαϊζόντων
γ:1,2
Προφανώς μερικοί Ιουδαΐζοντες
είχαν έρθει στους Φιλίππους και δίδασκαν τους πιστούς ότι πρέπει να κρατάνε τις
Ιουδαϊκές παραδόσεις. Σ’ αυτά τα εδάφια, ο Παύλος δεν γράφει στους Φιλιππησίους
εναντίον τριών κατηγοριών ανθρώπων, αλλά για μια κατηγορία με τρία χαρακτηριστικά:
κύνες, κακοί εργάτες, κατατομή.
Στις μέρες του Παύλου, ήταν σπάνιο
φαινόμενο να έχει κάποιος σκύλο στο σπίτι του. Τα σκυλιά περιπλανιόταν σε
αγέλες σαν ακάθαρτα ζώα που έτρωγαν
οτιδήποτε. Πριν απ’ αυτό, οι εθνικοί ονομαζόταν σκυλιά, αλλά τώρα ο απόστολος
Παύλος το αντιστρέφει και ονομάζει έτσι τους Ιουδαίους που ήθελαν να γυρίσουν
τους χριστιανούς πίσω στις Ιουδαϊκές παραδόσεις. Ήταν μια έκφραση περιφρόνησης.
ΑΓΙΑΣΜΟΣ 13 - Λατρεία, συναισθήματα και μουσική (1)
<Απόδοτε εις τον Κύριον την δόξαν του ονόματος αυτού> Α΄Χρον.ις:29 (Ψαλμ.κθ:2 96:9)
<Οι προσκυνούντες αυτόν εν πνεύματι και αληθεία πρέπει να προσκυνώσι> (Ιωάν.δ:24)
Η αληθινή λατρεία.
Η λατρεία είναι ένα ακέραιο μέρος του αληθινού αγιασμού. Απ’ την άλλη μεριά, ο αγιασμός είναι ένα βασικό συστατικό της αληθινής λατρείας.
Η πιο αληθινή φόρμα λατρείας είναι η υπακοή και όχι η προσφορά θυσιών (Α΄Σαμ.ιε:22). Ο Θεός θα απορρίψει τη λατρεία που δεν προέρχεται από μια άγια ζωή. Δες Αμώς ε:21-27 Μαλαχ.α:10. Το είδος της λατρείας που ο Θεός αποδέχεται είναι η λατρεία που βγαίνει μέσα από μια ειλικρινή καρδιά και υποστηρίζεται από μια παραδεδομένη ζωή. Πρέπει να λατρεύουμε το Θεό εν πνεύματι και εν αληθεία. Μ’ αυτή την προοπτική, αυτή η μελέτη είναι πολύ στενά συνδεδεμένη με τη λατρεία. Γι’ αυτό το λόγο, πιστεύουμε ότι πρέπει και θα ωφελήσει να περιλάβουμε μια μικρή μελέτη Βιβλικής λατρείας.
Σ’ αυτό το κεφάλαιο θέλουμε να συγκεντρώσουμε πληροφορίες για το πώς ο λαός του Θεού Τον λάτρευε, και πώς εκδήλωνε τη λατρεία αυτή και τα συναισθήματά του. Επειδή η μουσική παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στη λατρεία (τόσο μέσα στη Γραφή όσο και σήμερα) θα εξετάσουμε κι αυτό το θέμα.
Παρασκευή 16 Αυγούστου 2013
ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 51 - Ο σταυρός
Α’ Κορ.α:17-18
Εδώ βλέπουμε, ότι το κήρυγμα του σταυρού, είναι μωρία για μια συγκεκριμένη
κατηγορία ανθρώπων και το λυπηρό είναι ότι αυτοί που το κρίνουν έτσι, είναι
απολλυμένοι, χαμένοι!
Στις μέρες που ζούμε πρέπει ν’ αντιμετωπίσουμε το τρομακτικό γεγονός
ότι χιλιάδες άνθρωποι που επαγγέλλονται ότι είναι χριστιανοί δεν ξέρουν τη
σωτήρια δύναμη που βρίσκεται στο σταυρό του Χριστού. Έχουν διδαχτεί να
εμπιστεύονται τα καλά τους έργα και ακολουθούν τυφλούς οδηγούς. Γι’ αυτούς, ο
θάνατος του Χριστού δεν διαφέρει απ’ το θάνατο κάποιου άλλου προφήτη ή
απόστολου.
τα φιδάκια της παναγίας της γοργόνας και η λατρεία της γοργόνας μέδουσας
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή με μεγαλοπρέπεια η μητρόπολη Κεφαλληνίας στον ναό της κοιμήσεως της θεοτόκου στο Μαρκόπουλο οργανώνει την λατρεία της παναγίας με τα φιδάκια, και πλήθος κόσμου προσκυνά την εικόνα με τα φιδάκια..
Η Μέδουσα στην μυθολογία αναφέρεται ως μία από τις τρεις γοργόνες. Το άλλο της όνομα ήταν Γοργώ, που σημαίνει άγρια ματιά. Στην αρχή ήταν κένταυρος (μισός άνθρωπος, μισός άλογο) , μέχρι που η Αθηνά την μεταμόρφωσε σε απεχθές τέρας, που αντί για μαλλιά είχε φίδια. Η ασχήμια της ήταν τέτοια, που όποιος την κοιτούσε στο πρόσωπο πέτρωνε.
Η Μέδουσα στην μυθολογία αναφέρεται ως μία από τις τρεις γοργόνες. Το άλλο της όνομα ήταν Γοργώ, που σημαίνει άγρια ματιά. Στην αρχή ήταν κένταυρος (μισός άνθρωπος, μισός άλογο) , μέχρι που η Αθηνά την μεταμόρφωσε σε απεχθές τέρας, που αντί για μαλλιά είχε φίδια. Η ασχήμια της ήταν τέτοια, που όποιος την κοιτούσε στο πρόσωπο πέτρωνε.
ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Εκκλησίες που δεν κρατούν τον αγιασμό ευλογούνται από το Θεό!
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί εμείς πρέπει να ντυνόμαστε σεμνά, (να μη φοράμε σορτς, να μην κάνουμε μπάνιο άνδρες και γυναίκες μαζί, οι αδελφές να μη φοράνε παντελόνια κτλ) ενώ οι πιστοί άλλων εκκλησιών δεν έχουν κανένα πρόβλημα μ’ όλα αυτά. Όταν επισκέπτομαι άλλες εκκλησίες βλέπω τις γυναίκες στη χορωδία να είναι με κοντά μαλλιά, να φοράνε σκουλαρίκια, κραγιόν και να βάφουν τα νύχια τους. Κι όμως ο Θεός τους ευλογεί όπως κι εμάς. Αν όλα αυτά είναι κακά πώς μπορεί ο Θεός να τους ευλογεί;
Πέμπτη 15 Αυγούστου 2013
Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013
Αναζητώντας την αλήθεια - 028
ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ
Α. Η ΣΙΩΠΗ ΤΩΝ 400 ΧΡΟΝΩΝ
Το προηγούμενο
μάθημα τελείωσε με την αποκατάσταση του υπόλοιπου της Ιερουσαλήμ και
ακολούθησαν 400 χρόνια σιωπής. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου δεν
ακούστηκαν προφήτες ούτε γράφτηκε κάτι θεόπνευστο. Πολλές αλλαγές συνέβησαν στα
ήθη και έθιμα και τις θρησκευτικές αντιλήψεις των Εβραίων αυτό το διάστημα. Ο
βασανισμός τους κάτω από την ξένη κυριαρχία δυνάμωναν μέσα τους την ελπίδα για
τον αναμενόμενο Μεσσία. Το σχέδιο του Θεού για τους Εβραίους να αποτελέσουν ένα
έθνος - μοντέλο και ένα παράδειγμα για τους ειδωλολατρικούς λαούς που ζούσαν
γύρω τους διαφοροποιήθηκε ώστε να τους χρησιμοποιήσει για να προετοιμάσει τον
δρόμο για τον Γιο Του, τον Ιησού Χριστό.
Τρίτη 13 Αυγούστου 2013
πόσο αληθινές είναι οι επιθανάτιες "εμπειρίες" ;
Ο εγκέφαλος παραμένει συνειδητός και αφού σταματά η καρδιά να χτυπά, σύμφωνα με ερευνητές του UniversityofMichigan. Μάλιστα ενδέχεται να λειτουργεί υψηλότερα, τα λεπτά αμέσως μετά από ανακοπή καρδιάς, σε σχέση με όταν ο οργανισμός είναι σε φυσιολογική κατάσταση, δήλωσαν ερευνητές.
Το εύρημα στηρίζει τις εμπειρίες σχεδόν 20% ανθρώπων που επέζησαν ανακοπής. Οι επιζώντες μιλούν για εσωτερικά οράματα και αυξημένη αντίληψη, γνωστά ως επιθανάτιες εμπειρίες.
Το εύρημα στηρίζει τις εμπειρίες σχεδόν 20% ανθρώπων που επέζησαν ανακοπής. Οι επιζώντες μιλούν για εσωτερικά οράματα και αυξημένη αντίληψη, γνωστά ως επιθανάτιες εμπειρίες.
Να θυμάσαι και να ξεχνάς
«Και θέλεις ενθυμείσθαι πάσαν την οδόν, εις την οποίαν σε ωδήγησε Κύριος
ο Θεός σου…» (Δευτ.η:2)
«Αδελφοί, εγώ δεν στοχάζομαι εμαυτόν ότι έλαβον αυτό. Αλλ’ εν πράττω, τα
μεν οπίσω λησμονών εις δε τα έμπροσθεν επεκτεινόμενος» (Φιλιπ.γ:13-14)
«Θέλεις ενθυμείσθαι» και «τα
οπίσω λησμονών»…Να θυμάσαι και να ξεχνάς!
αναμνήσεις από την προηγούμενη κατοχή..
Φασιστικές χαιρετούρες του μητροπολίτη Χανίων Αγαθάγγελου εν μέσω ναζιστικής κατοχής ..
Θα μας πούν " Δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς , εξαναγκάστηκε.." (Οπως και με τον αφορισμό του Υψηλάντη , των Σουλιωτών , όπως με τους ύμνους του αγίου όρους στον Χίτλερ κλπ)
Πεθερικά
Το
τελευταίο πράγμα που θα επιθυμούσε μια γυναίκα, είναι να συγκατοικούσε
μόνιμα με τα πεθερικά της. Ωστόσο, η Χριστιανή γυναίκα επιθυμεί να δοξάζει τον
Κύριο και σ’ αυτή την ευαίσθητη, και μερικές φορές εκρηκτική, περιοχή της ζωής.
Παρακάτω υπάρχουν μερικές οδηγίες, που μπορεί να φανούν χρήσιμες και σ’ εσάς.
Ας
τους τιμήσουμε
Η Βίβλος μας δίνει σαφή διδασκαλία γύρω από
τις σχέσεις μας με τα πεθερικά μας με την εντολή: «Τίμα τον πατέρα σου και τη μητέρα σου, δια να γίνεις μακροχρόνιος επί
της γης.» (Εξοδ.κ:12) Αλλά και του
Παύλου η προτροπή «Γίνεσθε δε εις αλλήλους
χρηστοί, εύσπλαγχνοι, συγχωρούντες αλλήλους...» (Εφεσ.δ:32), βρίσκει μεγάλη
εφαρμογή στην περίπτωσή μας. Επίσης και το «Γίνεσθε
προς αλλήλους φιλόστοργοι δια της φιλαδελφείας, προλαμβάνοντες να τιμάτε αλλήλους».
(Ρωμ.ιβ:10). Βέβαια, για να επιτευχθούν
όλ’ αυτά χρειάζεται ν’ αφήσουμε το Θεό να δουλέψει στο χαρακτήρα μας, παραδιδόμενες
ολοκληρωτικά σ’ Αυτόν. Πρέπει να πεθάνει το εγώ μας και να ζει μέσα μας ο
Χριστός.
Κυριακή 11 Αυγούστου 2013
Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Η επί του όρους ομιλία
Α. Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΜΙΛΙΑΣ
Ματθ.ε:1
«Ιδών δε τους όχλους, ανέβη εις το όρος, και αφού εκάθισε, προσήλθον
προς αυτόν οι μαθηταί αυτού».
Λουκ.ς:17
«Και καταβάς μετ’ αυτών, εστάθη επί τόπου πεδινού, και παρήσαν όχλος
μαθητών αυτού, και πλήθος πολύ του λαού από πάσης της Ιουδαίας και Ιερουσαλήμ».
Η σπουδαιότητα της επί του Όρους Ομιλίας φαίνεται απ’ το γεγονός
ότι ο Ιησούς, προφανώς, επανέλαβε αυτή την ομιλία και σ’ άλλες περιπτώσεις
επανέλαβε ορισμένα τμήματά της. Ο Ιησούς
κήρυξε αυτό το μήνυμα πρώτα στους μαθητές, αφού είχε αφήσει το πλήθος κι είχε
ανέβει στο βουνό. Αφού πέρασε όλη την νύχτα σε προσευχή, κατόπιν κατέβηκε μαζί
τους, στάθηκε στην πεδιάδα και επανέλαβε τμήμα της ομιλίας στο πλήθος που είχε
μαζευτεί (Λουκ.ς:12).
Σάββατο 10 Αυγούστου 2013
Διακονία
Φαίνεσαι ότι αγαπάς τον Ιησού. Ακόμα φαίνεται ότι θέλεις να Τον υπηρετήσεις,
ίσως ψάχνεις να βρεις τι θα μπορούσες να κάνεις γι’ Αυτόν. Θα σου πω.
Ίσως νομίζεις ότι είσαι κατάλληλος για κήρυκας ή ποιμένας και δεν αποκλείεται,
μπορεί να είσαι. Μα μη φανταστείς ότι είναι η σπουδαιότερη διακονία, είναι όμως
η πιο επικίνδυνη. Μπορεί να πάρεις ανθρώπους στο λαιμό σου.
Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013
Είναι Βιβλικά σωστό, γυναίκες να κηρύττουν ή να διδάσκουν στην εκκλησία του Ιησού Χριστού;
Ας ξεκινήσουμε με μερικές βασικές αρχές. Κάθε πιστός στο σώμα
του Χριστού έχει να παίξει ένα σημαντικό ρόλο, είτε άντρας είτε γυναίκα. Κάθε
ένας από εμάς είναι ένα «μέλος του σώματος», και το σώμα χρειάζεται όλα τα μέλη
του. Δεν υπάρχει κανείς που έχει δεχτεί τον Ιησού και ο οποίος ακολουθεί πιστά
Αυτόν, για τον οποίο ο Θεός δεν έχει ετοιμάσει καλά έργα για να περπατήσει σ’
αυτά, μέσα στην Εκκλησία του Ιησού.
ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 48 - Η ενότητα του Πνεύματος
Εφες.δ:3, 13
«Σπουδάζοντες να διατηρήτε την ενότητα του
Πνεύματος διά του συνδέσμου της ειρήνης. Εωσού καταντήσωμεν πάντες εις την
ενότητα της πίστεως....»
Το τέταρτο κεφάλαιο της προς Εφεσίους επιστολής πολλές φορές ονομάζεται
«το κεφάλαιο της μονότητας». Δεν μας διδάσκει μόνο να διατηρούμε την ενότητα
του Πνεύματος με το σύνδεσμο της ειρήνης, αλλά μας διδάσκει επίσης ότι υπάρχει ένα
σώμα, ένα Πνεύμα, μία ελπίδα της προσκλήσεώς μας, ένας
Κύριος, μία πίστη, ένα βάπτισμα, ένας Θεός και Πατέρας
όλων μας.
Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013
ΑΓΙΑΣΜΟΣ 12 - Σχέσεις και συναναστροφές (2)
Μη ομοζυγείτε με τους απίστους.
Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα διαχωρισμού από τον κόσμο. Ο Παύλος εξηγεί αυτή τη διδασκαλία κάνοντας πέντε ερωτήσεις (Β’ Κορ.ς:14-16).
1. Τίνα μετοχή έχει η δικαιοσύνη με την ανομία;
2. Τί κοινωνία το φως προς το σκότος;
3. Τίνα δε συμφωνία ο Χριστός με τον Βελίαλ; (όνομα του Σατανά που σημαίνει άχρηστος).
4. Τίνα μερίδα ο πιστός με τον άπιστο;
5. Τίνα συμβίβασιν ο ναός του Θεού (το σώμα σου) με τα είδωλα;
ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Μπορεί ένας Θεός αγάπης να στείλει ανθρώπους στην κόλαση;
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Είμαι καινούριος στην πίστη, ίσως να με πείτε επαναστάτη, αλλά πιστέψτε με δεν είμαι. Απλά θέλω να καταλαβαίνω κάποια πράγματα. Για παράδειγμα, λέμε ότι ο Θεός είναι αγάπη. Όμως η Βίβλος λέει ακόμα ότι ο Θεός θα στείλει στην κόλαση τον καθένα που δεν θα Τον υπηρετήσει. Τότε ποια είναι η διαφορά από τους ειδωλολατρικούς θεούς που οι λατρευτές τους πιστεύουν ότι θα καταστρέψουν τα σπίτια τους ή τις σοδειές τους αν δεν τους υπηρετούν; Που είναι η διαφορά;
Τετάρτη 7 Αυγούστου 2013
Τρίτη 6 Αυγούστου 2013
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)