Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014
Η ζωή του Χριστού στα 4 ευαγγέλια (26)
β:24
Εδώ αποκαλύπτεται η πτώχεια του Ιωσήφ και της Μαριάμ, δεν είχαν να προσφέρουν
αρνί και πρόσφεραν ζεύγος από τρυγόνια, ή δύο νεοσσούς περιστερών.
β:25,26 Ο Θεός συμμαρτυρεί πάλι ότι ο Ιησούς είναι ο Μεσσίας.
ΣΥΜΕΩΝ
= Ο ΑΚΟΥΩΝ δηλαδή αυτός που περιμένει τη φωνή του Θεού. Ήταν «ευλαβής», - προσμένων την «παράκλησιν» του Ισραήλ: Περίμενε τον
Παράκλητο τον Κύριο Ιησού Χριστό Ησ.ια:10, μ:1, Ιωάν.ιδ:16, 18.
Η θεωρία των κλάδων
Η «θεωρία των κλάδων» διατείνεται ότι καμία χριστιανική
ομολογία, δεν έχει ολόκληρη την αλήθεια, αλλά μόνο τμήματα αληθείας (όπως ένα
δένδρο χωρίζεται στα κλαδιά του).
Πρόκειται για ένα από τα εφυολογήματα των οικουμενιστών στα
πλαίσια του σχεδιασμού της προώθησης της πανθρησκείας. Προσπαθούν να διαψεύσουν
το Χριστό και τους Αποστόλους που τονίζουν ότι η Εκκλησία είναι στύλος και
θεμέλιο της αληθείας (Α΄ Τιμ. γ, 15).
Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014
Το νερό του πλανήτη μας δεν προέρχεται από τους κομήτες, αποκαλύπτουν οι επιστήμονες..
Η θεωρία ότι το νερό της Γης προέρχεται από κομήτες αποδυναμώνεται από μετρήσεις της αποστολής Rosetta, οι οποίες δείχνουν ότι ο πάγος του κομήτη 67P διαφέρει από το θαλασσινό νερό.
Στη μελέτη που δημοσιεύουν στο περιοδικό «Science» οι ερευνητές της αποστολής αναφέρουν ότι η αναλογία των ισοτόπων του υδρογόνου στο νερό του κομήτη παρουσιάζει μεγάλη απόκλιση από την αντίστοιχη αναλογία του νερού της Γης.
Οι παραδόσεις (12)
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
Η χρησιμοποίηση κεριών και
λαμπάδων σαν απαραίτητο στοιχείο της λατρείας. Η παράδοση αυτή δεν είναι αποστολική, έχει ειδωλολατρική προέλευση και
είναι αντίθετη με το θέλημα του Θεού, που ζητά πνευματική λατρεία από τους
πιστούς. Οι Χριστιανοί των πρώτων αιώνων δε χρησιμοποιούσαν κεριά και λαμπάδες
στη λατρεία και στην Εκκλησία. Όταν μάλιστα μερικοί θέλησαν να εισαγάγουν αυτή
την παράδοση στην Εκκλησία κατά τον 4ο αιώνα μετά Χριστό, πιστοί και
άγιοι άνδρες αντιστάθηκαν και διαμαρτυρήθηκαν έντονα. Μάλιστα ο Λακτάντιος,
διάσημος απολογητής του Χριστιανισμού και δάσκαλος του υιού του Μ. Κωνσταντίνου
(260-340 μ.Χ.) στα συγγράμματά του (Inst. Div.), ερωτά εκείνους που ζητούσαν να
φέρουν τα κεριά μέσα στην Εκκλησία με τα εξής λόγια: “Πως θα τολμούσαν τότε να
προσφέρουν ευτελή κεριά σε Κείνον που έπλασε τον ήλιο και τα άστρα, όπως κάνουν
οι ειδωλολάτρες στους θεούς τους, οι οποίοι επειδή είναι θεοί του σκότους έχουν
ανάγκη από κεριά για να βλέπουν”. Οι πρώτοι χριστιανοί άναβαν λαμπάδες μόνο για
το φωτισμό του χώρου της εκκλησίας τη νύχτα, επειδή δεν υπήρχε τότε ηλεκτρικό
ρεύμα. Ποτέ δεν τις χρησιμοποιούσαν σαν έκφραση ή μέσο λατρείας του Θεού.
Ειδωλολατρικό έθιμο είναι επίσης και το άναμμα του καντηλιού μπροστά στις
εικόνες.
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014
Η αναγκαιότητα της θεολογίας
Eίναι
σημαντικό να εδραιώσουμε την ανάγκη να μελετάμε τη Βίβλο από θεολογική
άποψη. Με τον όρο «θεολογική», εννοούμε
τη συστηματική, λογική μελέτη των Βιβλικών διδασκαλιών, κι αυτό κάνουμε σ' αυτό το blog.
Μελετώντας
έτσι τη Γραφή, αποκτούμε ένα οργανωμένο σύστημα συλλογισμών και συνειρμών
σχετικά με τη διδασκαλία. Αυτό με τη σειρά του μας ικανώνει:
(1) να
υπερασπιστούμε την πίστη με συνέπεια
(2) να γνωρίζουμε όλο το Βιβλικό υλικό που
υπάρχει σχετικά με το ιδιαίτερο θέμα που εξετάζουμε.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ (29)
Εβρ.ια:7 Η πίστη
του Νώε έχει να κάνει με τα έργα της υπακοής του. Όπως ο μεγάλος παππούς του, ο
Ενώχ, ήταν κήρυκας και εργάτης δικαιοσύνης. Κινήθηκε με φόβο για τη σωτηρία του
οίκου του. Ποτέ δεν είχε δει κατακλυσμό, αλλά εμπιστεύθηκε τα λόγια και την
προειδοποίηση του Θεού. Υπάκουσε το Θεό, κι Αυτός τον ονόμασε δίκαιο εξαιτίας
της πίστης του.
Το παράδειγμα του Νώε έχει να μας πει πολλά, ιδιαίτερα
σήμερα. Δεν έχουμε δει την κρίση που έχει εξαγγελθεί γι’ αυτό τον κόσμο. Δεν
έχουμε εμπειρίες απ’ την αιώνια κόλαση, όμως ο Θεός έχει μιλήσει γι’ αυτά κι
εμείς πρέπει να βαδίσουμε με φόβο για τη σωτηρία του οίκου μας.
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014
Τι είναι η εκκλησία
Ο Θεός έχει μόνο ένα σώμα, την Εκκλησία. Η τελική μας
επιδίωξη πρέπει να είναι η θεμελίωση Βιβλικών εκκλησιών.
Φοβάμαι ότι η τοπική εκκλησία σήμερα είναι καταφρονημένη. Αυτοί
που εκτιμούνται σήμερα είναι οι «μεγάλοι κήρυκες» παγκόσμιας διακονίας. Ο
ποιμένας μια εκκλησίας ή ομάδας 30 ή λιγότερων ανθρώπων δεν λέει και τίποτα.
Τα χαρίσματα του Πνεύματος (44)
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Έχοντας ξεκαθαρίσει τη
διαφορά μεταξύ των γλωσσών σαν «αρχικό σημείο» και των γλωσσών σαν «χάρισμα»,
θα περιορίσουμε τώρα τη συζήτησή μας στο χάρισμα «είδη γλωσσών», όπως
αναφέρεται από τον Παύλο. Πριν προχωρήσουμε στη μελέτη μας όμως, είναι καλό να
διαφοροποιήσουμε το χάρισμα όταν ενεργείται σαν προσευχή, και σαν μήνυμα προς
την εκκλησία.
Η δεύτερη χρήση των
γλωσσών έχει να κάνει με την προσευχή και την προσωπική οικοδομή. Η Α’ Κορ.ιδ
αναφέρεται αρκετές φορές σ’ αυτή τη χρήση των γλωσσών και την ενθαρρύνει:
Α’ Κορ.ιδ:2 «Διότι ο λαλών γλώσσαν αγνώριστον δεν λαλεί προς
ανθρώπους, αλλά προς τον Θεόν· διότι ουδείς ακούει αυτόν, αλλά με το πνεύμα
αυτού λαλεί μυστήρια»
Ο Παύλος μιλά εδώ για
γλώσσες, όπως μιλιούνται από ένα πιστό την ώρα της προσωπικής προσευχής του. Σ’
αυτή την περίπτωση, δεδομένου ότι επικοινωνεί με το Θεό, δεν υπάρχει καμία
ανάγκη για ερμηνεία.
σαν σήμερα
Ο Τρικούπης λέγεται πως χρησιμοποίησε τη φράση σε ομιλία του στη Βουλή, αναφερόμενος στην οικονομική κατάσταση του κράτους και την αδυναμία του να αποπληρώσει το δημόσιο χρέος. Η κυβέρνηση κήρυξε πτώχευση, η οποία και επέφερε την επιβολή του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου σε βάρος της Ελλάδας.
Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014
Ψαράδες
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΠΝΕΥΜΑ ΑΓΙΟ
Ε: Δεν λαμβάνω το Άγιο Πνεύμα αυτόματα όταν
πιστεύω;
Α: Όχι απαραίτητα, σύγκρινε την περίπτωση
των Σαμαρειτών στις Πραξ.η:5-17).
Ε: Είναι απαραίτητο για τη σωτηρία να λάβω το
Άγιο Πνεύμα με το σημείο της γλωσσολαλιάς;
Α: Ρωμ.η:9-11 και τα κλειδιά της Βασιλείας.
Εσύ τι πιστεύεις;
Αναζητώντας την αλήθεια - 057
Οι φιάλες
της οργής του Θεού, εκχέονται στη διάρκεια της Μεγάλης Θλίψης.
Α. Η οργή του Θεού εκχέεται.
Στη διάρκεια την
τελευταίων 3 ½ χρόνων της Μεγάλης Θλίψης, οι φιάλες της οργής
του Θεού θα εκχυθούν στη γη (Αποκ.ις).
Οι άνθρωποι θα έχουν
εγκαύματα σε όλο τους το σώμα, από την κορυφή ως τα νύχια.
Η θάλασσα,
λίμνες και ποταμοί θα γίνουν κόκκινοι σαν αίμα. Όλο το πόσιμο νερό θα μολυνθεί.
Στο θηρίο που έχυσε το αίμα των αθώων μαρτύρων, τώρα θα του δοθεί αίμα για να
πιει. Ο ήλιος θα γίνει τόσο έντονα καυτερός που οι άνθρωποι θα παθαίνουν
εγκαύματα από τη ζέστη. Παρόλα αυτά, θα αρνηθούν να μετανοήσουν. Αντίθετα, εναντιωμένοι
στο Θεό, γεμάτοι πικρία και φαρμάκι στο στόμα, θα εκστομίζουν κατάρες, βλασφημώντας
το όνομα του Θεού..
δεν γνωρίζει ο άνθρωπος τον καιρόν αυτού
Διότι ουδέ ο άνθρωπος γνωρίζει τον καιρόν αυτού· καθώς οι ιχθύες οίτινες πιάνονται εν κακώ δικτύω, και καθώς τα πτηνά, τα οποία πιάνονται εν παγίδι, ούτω παγιδεύονται οι υιοί των ανθρώπων εν καιρώ κακώ όταν εξαίφνης επέλθη επ' αυτούς.
Και ταύτην την σοφίαν είδον υπό τον ήλιον, και εφάνη εις εμέ μεγάλη·
Και ταύτην την σοφίαν είδον υπό τον ήλιον, και εφάνη εις εμέ μεγάλη·
Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014
διαχρονική υποκρισία
Το 220 μ.Χ. ο προεστός της εκκλησίας μας στη Ρώμη Κάλλιστος εξηγούσε ότι σύμφωνα με την χριστιανική διδασκαλία, μια χριστιανή γυναίκα ευγενικής καταγωγής μπορεί να παντρεύεται με έναν ταπεινής καταγωγής χριστιανό άνδρα. Ο ίδιος
κατηγορήθηκε από τους ευσεβιστές της εποχής του για ανάλογα
ζητήματα (για παράδειγμα οι τριαδιστές "τερτυλλιανοί" τον μέμφονταν επειδή δέχονταν
στην εκκλησία τους μετανοούντες αμαρτωλούς..)
Ο λόγος της προτροπής του δεν ήταν μόνο να νουθετήσει τους
αδελφούς, αλλά μάλλον να τους δώσει θάρρος, αφού σύμφωνα με τον ρωμαϊκό
νόμο, η πράξη αυτή ήταν παράνομη και οι χριστιανοί καταργώντας στην πράξη τις
φυλετικές και κοινωνικές διακρίσεις θεωρούνταν συνωμότες , παραβάτες του νόμου
και της κοινωνικής τάξης.
Η θεότητα (15)
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΕΓΩ ΕΙΜΙ Ο ΩΝ» (ΓΙΑΧΒΕ) Έξοδ.ιγ:13-14
Ματθ.ιδ:26-27 Και ιδόντες αυτόν οι μαθηταί επί την
θάλασσαν περιπατούντα, εταράχθησαν, λέγοντες ότι φάντασμα είναι, και από του
φόβου έκραξαν. Ευθύς δε ελάλησε προς αυτούς ο Ιησούς λέγων· Θαρσείτε, εγώ
είμαι· μη φοβείσθε.
Μάρκ.ιδ:61-62 Ο δε εσιώπα και δεν απεκρίθη ουδέν. Πάλιν ο
αρχιερεύς ηρώτα αυτόν, λέγων προς αυτόν· Συ είσαι ο Χριστός ο Υιός του
Ευλογητού; Ο δε Ιησούς είπεν· Εγώ είμαι· και θέλετε ιδεί τον Υιόν του
ανθρώπου καθήμενον εκ δεξιών της δυνάμεως και ερχόμενον μετά των νεφελών του
ουρανού.
Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014
Πίστη και μετάνοια
Ας δούμε τώρα
αναλυτικά, τι παράγει η πίστη στον Ιησού. Η πίστη και η μετάνοια συνεργάζονται
στη σωτηρία. Ο Ιησούς κήρυξε: «Μετανοείτε,
και πιστεύετε εις το ευαγγέλιον» (Μάρκ.α:15). Ο άνθρωπος πρέπει να έχει
λίγη πίστη για να μετανοήσει, γιατί κανείς δεν μπορεί να το κάνει, αν δεν πιστεύει
ότι η αμαρτία είναι κακό πράγμα κι ότι χρειάζεται καθώς κι ότι μπορεί να
μετανοήσει. Ο λόγος του Θεού ξεκαθαρίζει ότι όλοι θα χαθούν αν δεν μετανοήσουν,
καθώς και ότι όλοι οι άνθρωποι, παντού, πρέπει να μετανοήσουν (Λουκ.ιγ:3 Πράξ.ιζ:30). Σίγουρα, λοιπόν, η πίστη στο
λόγο του Θεού θα οδηγήσει σε μετάνοια.
Το αντίθετο της υπακοής
Εβραίους γ:1-14
«Σήμερα, αν ακούσετε τη φωνή του Θεού, μη γίνετε
σκληρόκαρδοι…»
Το θέμα της υπακοής είναι από τα σπουδαιότερα στη ζωή του
πιστού. Όταν λέμε «το αντίθετο της υπακοής» δεν εννοούμε ακριβώς παρακοή αλλά
άλλες μορφές, οι οποίες αν και δεν είναι απευθείας άρνηση του θελήματος του
Θεού δεν παύουν να έχουν τα ίδια αποτελέσματα με αυτά της παρακοής.
Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014
Ο πόνος σου μπορεί να είναι καλός
Ιώβ κγ:1-17 Β’ Κορν.α:1-8
Ο πόνος και η θλίψη προκαλούν
απογοήτευση και σύγχυση. Το μυαλό θολώνει και τα συναισθήματα οδηγούν σε
διάφορα επίπεδα φόβου, απόγνωσης, ακόμα και κατάθλιψης.
Ένα πυκνό σύννεφο καλύπτει τον ορίζοντα και μερικές φορές δεν μπορείς να
δεις καθαρά ούτε να αισθανθείς την παρουσία του Θεού μέσα στον πόνο σου.
Είθε να ήξευρον που να εύρω αυτόν·
ήθελον υπάγει έως του θρόνου αυτού· Ιώβ κγ:3
·
Ο
Θεός είναι τόσο καλός που ποτέ Του δεν κάνει κακό.
·
Ο
Θεός είναι τόσο σοφός που ποτέ Του δεν
κάνει λάθη.
·
Ο
Θεός είναι τόσο βαθύς που δεν μπορούμε να Τον καταλάβουμε.
Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014
Η ζωή του Χριστού στα 4 ευαγγέλια (25)
Ο Χριστός δεν είναι δυνατόν να γεννήθηκε στις
25 Δεκεμβρίου.
Η
παλαιότερη μνεία ημερομηνίας της γέννησης του Χριστού την 25η Δεκεμβρίου,
περιέχεται στο λεγόμενο Φιλοκάλειο ημερολόγιο στο 336 μ.Χ.
Την
ημέρα αυτή οι ειδωλολάτρες λάτρευαν το φρυγικό θεό Άττη καθώς και τον Μίθρα
Η
ημέρα αυτή συμπίπτει με το χειμερινό ηλιοστάσιο (25 Δεκεμβρίου κατά το Ιουλιανό
ημερολόγιο και 6 Ιανουαρίου κατά το Αιγυπτιακό) τότε που ο ήλιος σταματάει την
εποχιακή του κίνηση προς Νότο και ξαναγυρίζει προς Βορρά. Λάτρευαν λοιπόν οι
ειδωλολάτρες αυτή την ημέρα σαν τη γενέθλια του Αήττητου Ήλιου (DIES NATALIS
SOLIS INVICTl)
Οι παραδόσεις (11)
ΤΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ
1. Τι είναι τα μνημόσυνα;
Μνημόσυνα είναι ειδικές τελετές που γίνονται για τους νεκρούς. Ιδιαίτερο
χαρακτηριστικό τους είναι οι προσευχές που γίνονται σ’ αυτά προς το Θεό για την
ανάπαυση και συγχώρηση των ψυχών των νεκρών.
2. Γιατί γίνονται τα
μνημόσυνα;
Επικρατεί η αντίληψη ότι η ψυχή μετά το θάνατο δεν πάει κατευθείαν στο
Θεό αμέσως, αλλά περνάει από διάφορους σταθμούς που λέγονται “εναέρια τελώνια”.
Εκεί γίνεται εξέταση της ζωής του νεκρού από πονηρά πνεύματα και αγγέλους. Εάν
οι άγγελοι πάρουν την ψυχή, την οδηγούν, τρεις μέρες μετά το θάνατο, στο θρόνο
του Θεού. Μετά οι άγγελοι τη φέρνουν στη γη και της υπενθυμίζουν όλη την ζωή
της, καλή και κακή. Σε 9 μέρες ξανάρχεται στο θρόνο του Θεού και προσκυνεί.
Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014
ΠΟΛΥΘΕΪΣΜΟΣ ή ΜΟΝΟΘΕΪΣΜΟΣ;
Ποιος Προηγήθηκε;
Ο γενικός όρος “Εξέλιξη” θεωρείται από το μέσο
άνθρωπο ότι περιγράφει την πρόοδο του σύμπαντος και του ανθρώπου. Συχνά,
ωστόσο, δεν συνειδητοποιείται ότι ο όρος αυτός καλύπτει αρκετές διαφορετικές
θεωρίες, οι οποίες κυμαίνονται από εκείνη που υποστηρίζει ότι η Εξέλιξη είναι
ένας παράγοντας που ενεργεί από μόνος του (τυφλά, και χωρίς συνειδητό σκοπό,
επιφέροντας αλλαγές και καταλήγοντας στον κόσμο με τη μορφή που τον γνωρίζουμε)
μέχρις εκείνη που τη θεωρεί μέθοδο την οποία ο Θεός χρησιμοποίησε για τη
Δημιουργία.
Τα χαρίσματα του Πνεύματος (43)
Γλώσσες
και ερμηνεία
Ενώ είναι αλήθεια η
κινεζική παροιμία που λέει: "μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις", η
γλώσσα παραμένει το ισχυρότερο και το πιο αποτελεσματικό μέσο επικοινωνίας που
είναι γνωστό στον άνθρωπο. Με την ανθρώπινη ομιλία ευλογούμε ή αναθεματίζουμε
και τον άνθρωπο και τον Θεό. Μέσω της γλώσσας αναπτύσσουμε τα συναισθήματα του
οίκτου, και κάποιες φορές, επίπληξη και εκδίκηση. Με την ομιλία, οι κρυμμένες
σκέψεις της καρδιάς αποκαλύπτονται.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)