Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013
τα κατά συνθήκη ψέμματα
O μύθος που ακούγεται μόνιμα στην πλάτη του ποιμνίου είναι ότι επειδή οι πιστοί μελετούν την γραφή χωρίς πατέρες και "ερμηνευτές", δημιουργήθηκαν ποικίλες εκκλησίες και δόγματα μετά τον 16ο αιώνα, ενώ πιο πριν δήθεν αυτό δεν συνέβαινε.
Πρόκειται βέβαια για ευφυολόγημα, αφού εκκλησία χωρίς σχίσματα δεν υπήρξε ούτε την περίοδο των αποστόλων. Από την πρώτη στιγμή η εκκλησία διασπάται συνεχώς από τους εξουσιαστές, και όχι από όσους σπουδάζουν και μένουν στον Λόγο του Κυρίου.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ - Τι είναι Χριστιανός;
Αυτοί που ρώτησαν να μάθουν τι πρέπει να κάνουν την ημέρα της
Πεντηκοστής, άκουσαν ότι πρέπει να μετανοήσουν, να βαπτιστούν στο όνομα του
Ιησού Χριστού εις άφεση αμαρτιών κι ότι θα λάβαιναν μετά το βάπτισμα του Αγίου
Πνεύματος (Πράξ.β:38). Ο Παύλος στην επιστολή προς Ρωμ.ς:3,4 εξήγησε πώς η μετάνοια
και το βάπτισμα είναι σημεία υπακοής στο μήνυμα του Ευαγγελίου.
Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013
ΕΞΟΔΟΣ - Μελέτη στη Σκηνή του Μαρτυρίου (10)
ΠΑΣΣΑΛΟΙ ΚΑΙ
ΣΧΟΙΝΙΑ
Η αυλή και η σκηνή ασφαλίζονταν από
χάλκινους πάσσαλους και σχοινιά από λινό. Η ρίζα της Εβραϊκής λέξης που εδώ
μεταφράζεται πάσσαλος, αλλού μέσα στη γραφή έχει την έννοια του καρφιού (Κριτ.δ:21).
Περιγραφή των πασσάλων και των σχοινιών διαβάζουμε στην ΄Εξ.κζ:19 & λε:18.
Αυτοί οι χάλκινοι πάσσαλοι ή καρφιά,
συμβολίζουν το Χριστό, γιατί κι Αυτός ονομάζεται «πάσσαλος εν τόπω στερεώ»,
στον Ης.κβ:20-25. Βέβαια, εδώ η αναφορά γίνεται στον Ελιακείμ το γιο του
Χελκία, όμως η φύση της προφητείας φανερώνει ότι έχει να κάνει και με τον
Ιησού. Ελιακείμ σημαίνει «υψωμένος απ’ το Θεό». Το κλειδί του οίκου Δαβίδ θα
έμπαινε πάνω στους ώμους του.
Τρεις σημαντικές ερωτήσεις
1. Ανήκεις
σε κάποια εκκλησία;
2. Έχεις
λάβει το Άγιο Πνεύμα με το αρχικό σημείο της γλωσσολαλιάς από τότε που
πίστεψες; (Πράξ.ιθ:2)
3. Σε
τι όνομα έχεις βαπτιστεί; (Πράξ.ιθ:3)
Πρέπει να ανήκεις σε κάποια
εκκλησία, γιατί διαφορετικά, φοβάμαι, ότι δεν θα πας στον ουρανό!
Παρατραβηγμένο θα πούνε κάποιοι. Ενσπείρεις φόβους στο λαό του Θεού, θα που
κάποιοι άλλοι.
Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013
Ο Αη Βασίλης δεν υπάρχει!
Απόδειξη:
Δεν
υπάρχουν γνωστά είδη ταράνδου που να πετάνε. Υπάρχουν όμως 300.000 ζωντανοί οργανισμοί που δεν έχουν ακόμα καταγραφεί
και παρόλο που οι πιο πολλοί είναι μικροοργανισμοί
και έντομα αυτό δε σημαίνει ότι αποκλείεται η
ύπαρξη ιπτάμενων τάρανδων, που μόνο ο Αη Βασίλης έχει δει.
Υπάρχουν
συνολικά 2 δις παιδιά (κάτω των 18) στον κόσμο. Ο Αη Βασίλης όμως δεν εξυπηρετεί τους Ινδουιστές, Εβραίους,
Βουδιστές, Μωαμεθανούς κλπ οπότε η δουλειά του περιορίζεται στο 15% του συνόλου,
δηλαδή περίπου 378 εκατομμύρια παιδιά. Με ένα μέσο αριθμό 3.5 παιδιών ανά σπίτι
μας κάνει 91.8 εκατομμύρια σπίτια θεωρώντας αξιωματικά ότι υπάρχει τουλάχιστον
1 καλό παιδί σε κάθε σπίτι.
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Β' Προς Τιμόθεο (2)
Α. ΟΙ
ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΙΣ ΕΣΧΑΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ.
γ:1-9
Ο Παύλος περιγράφει
την κατάσταση που θα βρίσκεται το ανθρώπινο γένος στις τελευταίες μέρες της
οικονομίας της εκκλησίας. Ήθελε να είναι ενήμερος ο Τιμόθεος ότι θα είναι μια
περίοδος έντασης, πίεσης και ακαταστασίας πριν την επιστροφή του Κυρίου. Ότι θα
είναι πολύ δύσκολο να ζήσει κανείς σαν Χριστιανός.
Ο λόγος που οι
άνθρωποι θα βρίσκονται σ’ αυτή την εξαχρειωμένη και κακοήθη κατάσταση είναι ότι
θα αγαπούν περισσότερο τους εαυτούς τους και τις ηδονές παρά το Θεό. Το λυπηρό και
τραγικό σ’ αυτή την κατάσταση είναι ότι θα προφασίζονται ότι είναι Χριστιανοί!
Θα έχουν την εξωτερική όψη της σωτηρίας, αλλά θα αρνούνται τη δύναμή της.
Παλιά Αθήνα
Το
ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρετάνιας χτίστηκε το Ι842, στον ίδιο χώρο, από τον
Αντώνιο Δημητρίου, σε σχέδια του μεγάλου αρχιτέκτονα Θεόφιλου Χάνσεν. Ένα
κτίριο με δυο κατοικίες (Δημητρίου-Λημνού), γραφεία στο ισόγειο και
κοινόχρηστους χώρους. Για αρκετά χρόνια ( 1856-1873) χρησιμοποιήθηκε για να
στεγάσει τη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή. Τελικά το 1874
έγινε ξενοδοχείο. Παρατηρούμε ότι το ξενοδοχείο δεν ήταν τότε όπως το βλέπουμε
σήμερα.
Φωτογραφική πηγή : ταχυδρομική
κάρτα της εποχής
Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013
Αναζητώντας την αλήθεια - 033
Α. Η
ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΟΣ. Ιωαν.ιβ:12-19
Όλη η χώρα ήταν σε
μια κίνηση μετά, αφότου ο Ιησούς ανάστησε τον Λάζαρο από τους νεκρούς. Ήταν
αυτό το θαύμα που έκανε τους ανθρώπους να λένε ότι ο Ιησούς ήταν αληθινά ο
Μεσσίας.
Υπήρξαν τότε τόσοι πολλοί μάρτυρες
που είχαν δει τον Λάζαρο νεκρό και θαμμένο, και μετά στο πρόσταγμα του Ιησού να
επανέρχεται υγιής και αρτιμελής. Ο Αρχιερέας ήταν εξαγριωμένος. Ήταν αποφασισμένος
να κάνει κάτι. Αυτός ο Ιησούς έπρεπε να εμποδιστεί, έπρεπε να θανατωθεί.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ - Η απαίτηση του Θεού για δικαιοσύνη
Ο Σολομώντας έγραψε: «Iδού, τούτο μόνον εύρηκα ότι ο Θεός έκαμεν τον άνθρωπον ευθύν, αλλ’
αυτοί επεζήτησαν λογισμούς πολλούς» (Εκκλ.ζ:29).
Το ανθρώπινο γένος κληρονόμησε την πεσμένη φύση του Αδάμ
(Γέν.ε:3). Στην Καινή Διαθήκη αυτό ονομάζεται σαρκική φύση (Ρωμ.η:5-7 & Α’
Κορ.γ:1-3)
Ο Θεός έκανε γνωστή στο λαό Ισραήλ την
απαίτησή Του για δικαιοσύνη με το Νόμο που έδωσε στο Σινά. Ο Νόμος που δόθηκε
στο Μωυσή απαιτούσε αγιασμό αλλά δεν μπορούσε να τον εργαστεί, επειδή ο Νόμος
από μόνος του δεν μπορεί ν’ αφαιρέσει την αμαρτία απ’ την πεσμένη φύση του
ανθρώπου. Ήταν αδύνατος δια της σαρκός των ανθρώπων (Ρωμ.η:3).
Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013
Η ουσία της λατρείας
«παραστήσατε εαυτούς εις τον Θεόν ως ζώντας εκ νεκρών, και
τα μέλη σας όπλα δικαιοσύνης εις τον Θεόν» (Ρωμ.ς:13β)
Η ουσία
της λατρείας έγκειται στο να 'παραδοθείς' στο Θεό.
Η 'παράδοση'
δεν είναι καθόλου δημοφιλής λέξη και οι άνθρωποι την απεχθάνονται όσο και τη
λέξη 'υποταγή.' Σημαίνει ότι χάνεις και κανείς δεν θέλει να χάνει. Το να
παραδίνεσαι θυμίζει δυσάρεστες εικόνες παραδοχής ήττας, εγκατάλειψης ενός
παιχνιδιού, ή αναγνώρισης κάποιου αντίπαλου σαν πιο ισχυρού. Σχεδόν πάντα η
λέξη χρησιμοποιείται με αρνητική έννοια.
Το δένδρο των Χριστουγέννων
Η
«ΔΑΦΝΗΦΟΡΙΑ» ήταν γιορτή που γινόταν κάθε εννέα χρόνια προς τιμή του θεού
Απόλλωνα και η δάφνη ήταν ένα από τα σύμβολά του, μαζί με τον ήλιο, η «ΚΟΡΥΘΑΛΗ» ήταν ένα κλαδί δάφνης, που το
στόλιζαν προς τιμή της θεάς Κορυθαλίας 'Αρτεμης, ως προστάτιδα της γονιμότητας
και των νηπίων και η γιορτή της
«ΔΕΝΔΡΟΦΟΡΙΑΣ» ήταν η πιο διαδεδομένη και γινόταν προς τιμή του Διόνυσου και
της Δήμητρας, με διάφορες τοπικές παραλλαγές, ονομαζόταν Δενδροφορία γιατί
μετέφεραν με πομπή ένα κομμάτι «δένδρου» μέσα στο οποίο πίστευαν ότι κατοικούσε το πνεύμα του θεού, κάτι
παρόμοιο που γίνεται σήμερα με τις λιτανείες (περιφορά) των διαφόρων εικόνων.
Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013
Αλλά σεις τίνα με λέγετε ότι είμαι;
Η θεία και η
ανθρώπινη φύση, στο πρόσωπο του Χριστού είναι ενωμένες. Έτσι, ο Ιησούς είναι ο
Θεός και άνθρωπος. Αυτό το αποδεικνύουν οι προφήτες, οι απόστολοι, αλλά κι ο
ίδιος ο Ιησούς.
Ι. ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
ΔΙΑΚΗΡΥΞΑΝ ΟΤΙ:
1.
Ο Χριστός είναι ο Θεός.
· «Ιδού, ο Θεός
(Ελοχίμ) σας θέλει ελθεί....αυτός θέλει
ελθεί και θέλει σας σώσει. Τότε οι οφθαλμοί των τυφλών θέλουσιν ανοιχθή, και τα
ώτα των κωφών θέλουσιν ακούσει. Τότε ο χωλός θέλει πηδά ως έλαφος και η γλώσσα
του μογιλάλου θέλει ψάλλει» (Ησ.λε:4-6).
Σύγκρινε αυτό, με την ερώτηση που ο Ιωάννης ο Βαπτιστής έστειλε τους μαθητές
του να κάνουν στον Ιησού και με την απάντηση που τους έδωσε: «Σύ είσαι ο ερχόμενος, ή άλλον προσδοκώμεν»; Η απάντηση
ήταν: «Υπάγετε και απαγγείλατε προς τον
Ιωάννην όσα ακούετε και βλέπετε, τυφλοί αναβλέπουσι, και χωλοί περιπατούσι,
λεπροί καθαρίζονται και κωφοί ακούουσι...»
(Ματθ.ια:3,5).
Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013
Η ανθρώπινη φύση του Ιησού Χριστού
Έχουμε δει ότι ο Θεός είναι Πνεύμα, Άπειρος, Ένας
στη φύση Του, ότι έχει μια υπόσταση και ένα πρόσωπο. Για να δούμε τώρα πως ο
Κύριος Ιησούς αναφέρεται στη θεότητα Του, πρέπει πάλι να εξετάσουμε το λόγο του
Θεού.
Πρέπει απ’ το μέρος μας, να μπούμε στο φρόνημα των μαθητών
του Κυρίου, που ήταν Εβραίοι, πίστευαν και λάτρευαν τον ένα Θεό, τον Πατέρα,
άκουσαν, είδαν και γεύτηκαν τον Κύριο Ιησού το Μεσσία, γνώριζαν το Πνεύμα το
Άγιο, που έχριε τους προφήτες και παρ' όλα αυτά πίστευαν στον ίδιο Θεό της
Παλαιάς Διαθήκης.
Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013
Η βαβυλώνα των εορτών
Περί το 300 μ.Χ ορισμένες εκκλησίες για να προσελκύσουν "χριστιανούς" από τον εθνισμό ξεκίνησαν να γιορτάζουν τα επιφάνεια. Αρχιζαν την τελετή το βράδυ της πέμπτης Ιανουαρίου (αντίστοιχη εορτή των εθνικών). Μέσα στις συναθροίσεις τους υπήρχε άπλετος φωτισμός γιατί κρατούσαν αναμμένες λαμπάδες. Αυτός είναι ο λόγος που η εορτή των επιφανίων ονομάσθηκε «Φώτα».
Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013
Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (14 - τελευταίο)
Ιωάν.α:10-14 ἐν
τῷ κόσμῳ ἦν καὶ ὁ κόσμος δι' αὐτοῦ ἐγένετο καὶ ὁ κόσμος αὐτὸν οὐκ ἔγνω. εἰς τὰ ἴδια
ἦλθεν καὶ οἱ ἴδιοι αὐτὸν οὐ παρέλαβον. ὅσοι δὲ ἔλαβον αὐτὸν, ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν
τέκνα θεοὺ γενέσθαι, τοῖς πιστεύουσιν εἰς τὸ ὄνομα αυτοῦ, οἳ οὐκ ἐξ αἱμάτων οὐδὲ
ἐκ θελήματος σαρκὸς οὐδὲ ἐκ θελήματος ἀνδρὸς ἀλλ' ἐκ θεοῦ ἐγεννήθησαν. Καὶ ὁ
λόγος σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν, καὶ ἐθεασάμεθα τὴν δόξαν αὐτοῦ, δόξαν
ὡς μονογενοῦς παρὰ πατρός, πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας.
ΕΞΟΔΟΣ - Μελέτη στη Σκηνή του Μαρτυρίου (9)
ΤΑ ΠΑΡΑΠΕΤΑΣΜΑΤΑ
ΤΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
Τέσσερα καλύμματα ήταν στρωμένα πάνω στο
σκελετό της σκηνής. Το εξωτερικό ήταν από δέρμα ασβού, το επόμενο από δέρμα
κριού βαμμένο κόκκινο, το τρίτο από τρίχα άσπρης κατσίκας και το τέταρτο από
λινό. Αμέσως τώρα θα εξετάσουμε τι σήμαινε το κάθε κάλυμμα ξεχωριστά.
Ι. ΔΕΡΜΑΤΑ ΑΣΒΟΥ (Έξ.κς:14)
Τα δέρματα των θώων, ή το εξωτερικό
επικάλυμμα απεικονίζει την εξωτερική ή επιφανειακή μορφή του Χριστού. Αυτά τα
δέρματα δεν ήταν διακοσμημένα, ούτε εμφανίσιμα. Είχαν ένα ξεθωριασμένο γκρίζο –
μπλε χρώμα και δεν ήταν ευχάριστα στην όψη. Ο Ησαΐας μας δίνει μια εικόνα του
Χριστού στο νγ:2-3: «δεν έχει είδος ουδέ κάλλος και είδομεν αυτόν και δεν
είχεν ωραιότητα ώστε να επιθυμώμεν αυτόν. Καταπεφρονημένος και απερριμμένος υπό
των ανθρώπων άνθρωπος θλίψεων και δόκιμος ασθενείας και ως άνθρωπος από τού οποίου
αποστρέφει τις το πρόσωπον κατεφρονήθη καί ως ουδέν ελογίσθημεν αυτόν».
Ακόμα, ο λόγος του Θεού μας Τον περιγράφει σαν «τετραυματισμένον
πεπληγωμένον υπό Θεού και τεταλαιπωρημένον». Το εξωτερικό κατακάλυμμα
λοιπόν σκιαγραφεί την ταπείνωση του Ιησού κι επειδή δεν μας δίνεται καμία
διάσταση ή μέτρο γι’ αυτό, είναι το ίδιο αλήθεια ότι η ταπείνωση του Ιησού δεν
μπορεί να μετρηθεί. Ο Ιησούς, «ευρεθείς κατά το σχήμα ως άνθρωπος εταπείνωσεν
έαυτόν γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου θανάτου δε σταυρού» (Φιλιπ.β:8).
ΔΕΚΑΤΑ (6 - Τελευταίο)
ΕΥΗΜΕΡΙΑ
Ο Θεός έχει πολλούς τρόπους για να κάνει τα παιδιά Του να ευημερούν, αλλά η ευημερία δεν είναι απαραίτητα οικονομική. Η Γραφή μας προειδοποιεί να μη σπεύδουμε να πλουτίζουμε (Α’Τιμ.ς:9, Παρ.κη:20).
Μερικοί άνθρωποι πέφτουν στην παγίδα να ζουν για τα χρήματα, αντί να τα χρησιμοποιούν για να ζήσουν. Ο λόγος του Θεού λέει ότι πρέπει να μάθουμε να είμαστε ευχαριστημένοι και με τα πολλά και με τα λίγα (Α’Τιμ.ς:6, Φιλ.δ:11-12).
Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013
ENΔΥΜΑΣΙΑ
Στα αρχαία χρόνια, όπως και σε πολλές χώρες σήμερα, η κοινωνική
θέση κάποιου ξεχώριζε από τα ρούχα του. Συχνά το ίδιο μέτρο είναι εφαρμόσιμο
στη χριστιανική συμπεριφορά και ζωή. Πολλοί Χριστιανοί προσδιορίζονται απ’
αυτό.
Όπως για τις βασικές διδασκαλίες της πίστης μας και σε θέματα που
αφορούν τη σωτηρία προσκολλόμαστε -όσο το δυνατόν βέβαια - προσεχτικά και στενά
στις Γραφές, έτσι θα πρέπει να βλέπουμε και την καθημερινή πρακτική χριστιανική
ζωή, ένα μέρος της οποίας είναι και η ενδυμασία.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ - Το αιώνιο σχέδιο του Θεού
Στη διάρκεια των τεσσάρων χιλιάδων χρόνων
αμαρτίας και πτώσης, απ’ την εποχή του Αδάμ μέχρι τον ερχομό του Χριστού, λίγοι
άνθρωποι, συγκριτικά, ήταν δικαιωμένοι δια της πίστεως και της υπακοής. Ωστόσο,
ο Ενώχ περιεπάτησε μετά του Θεού εν μέσω κακών και διεστραμμένων ανθρώπων(Γέν.ε:22-24).
Ο Παύλος το αναφέρει αυτό λέγοντας ότι «Διά
πίστεως μετετέθη ο Ενώχ δια να μη ίδη θάνατον, και δεν ευρίσκετο, διότι
μετέθεσεν αυτόν ο Θεός επειδή πρό της μεταθέσεως αυτού εμαρτυρήθη ότι
ευηρέστησεν εις τον Θεόν» (Εβρ.ια:5).
Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013
Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Ο τελικός προορισμός του ανθρώπου
Λουκ.ις:22-23
“Απέθανε δε ο πτωχός, και εφέρθη υπό των αγγέλων εις τον κόλπον του
Αβραάμ...Και εν τω άδη υψώσας τους οφθαλμούς αυτού ενώ ήτο εν βασάνοις.”
Ματθ.κε: “Και θέλουσιν απέλθει ούτοι μεν εις κόλασιν αιώνιον,
οι δε δίκαιοι εις ζωήν αιώνιον.”
Λουκ.κγ:43 “Και
είπε προς αυτόν ο Ιησούς, Αληθώς σοι λέγω, σήμερον θέλεις είσθαι μετ’ εμού εν
τω παραδείσω.”
Σε πολλές
περιπτώσεις ο Ιησούς δίδαξε την αθανασία - ότι υπάρχει ζωή μετά το θάνατο. Ο Ιησούς μίλησε για την αιώνια ύπαρξη σαν
“ζωή αιώνια” και “αιώνια τιμωρία”. Εάν η ζωή και η τιμωρία διαρκούν αιώνια,
τότε δεν υπάρχει τέλος στην αιωνιότητα και στην ύπαρξη της ανθρώπινης ψυχής. Ο
Ιησούς δίδαξε αυτή την αλήθεια πολύ καθαρά στην ιστορία του Λάζαρου και του
πλούσιου, καθώς και με τα λόγια Του στο ληστή πάνω στο σταυρό.
πειραματόζωα Έλληνες φοιτητές στην Αγγλία για μερικά ευρώ
Ρεπορτάζ του BBC στις 23 Νοεμβρίου αναφερόταν σε Έλληνες φοιτητές που γίνονται πειραματόζωα φαρμακευτικών και εταιρειών καλλυντικών για να δοκιμάζουν σαπούνια, αφρόλουτρο, κρέμες, παρασκευάσματα καλλυντικών και φαρμακευτικών ουσιών και κάθε άλλου είδους ματζούνια. Οι φοιτητές αυτοί δοκιμάζουν στο σώμα τους ή καταπίνουν πολλά από τα σκευάσματα αυτά για να διαπιστώσουν οι εταιρείες τυχόν επιπτώσεις στην υγεία τους.
Βεβαίως οι φοιτητές αυτοί προσφέρονται εθελοντικά και έναντι αμοιβής και εάν δεχθούν να δοκιμάσουν τέσσερις ή πέντε φορές τον μήνα τα σκευάσματα αυτά ανάλογα με την κατηγορία εάν είναι για επαφή με το δέρμα ή κατάποση ή φαρμακευτικό παρασκεύασμα η αμοιβή μπορεί να φθάνει και τα εφτακόσια ευρώ.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - α:13
καὶ ἐν μέσῳ τῶν λυχνιῶν ὅμοιον υἱὸν
ἀνθρώπου ἐνδεδυμένον ποδήρη καὶ περιεζωσμένον πρὸς τοῖς μαστοῖς ζώνην χρυσᾶν.
Ο Ιησούς είναι ανάμεσα στο λαό Του
(Φιλιπ.β:13,15).
όμοιον
υιόν ανθρώπου
Η έκφραση «όμοιον» πιθανόν ν’ αναφέρεται στο γεγονός ότι ο δοξασμένος Κύριος
Ιησούς Χριστός δεν είναι απλά υιός ανθρώπου αλλά κάτι πιο ένδοξο και
μεγαλειώδες.
Δεν λέει ότι έστρεψα και είδα «τον υιόν του
ανθρώπου» αλλά «όμοιον με υιόν ανθρώπου»,
γιατί τώρα ο Χριστός είναι περισσότερο από απλός άνθρωπος. Είναι δοξασμένος
άνθρωπος με το πλήρωμα της θεότητας να κατοικεί μέσα Του.
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)







































