Είδαμε μέχρι τώρα ότι είναι σωστό και λογικό,
όταν υπάρχει κάποιο δύσκολο σημείο, ν’ αφήνουμε το ίδιο το κείμενο να ερμηνεύει
τον εαυτό του, όποια κι αν είναι η σπουδαιότητα και το ενδιαφέρον του. Όταν
πρόκειται για τη Βίβλο, αυτή η διαδικασία δεν είναι μόνο σωστή αλλά κι απόλυτα
αναγκαία.
Σ’ όλες τις εποχές κι ιδιαίτερα στις μέρες
μας ψευδοδιδάσκαλοι, συνειδητά ή ασυνείδητα, εξαπατούν πολλούς ανθρώπους με τις
πλάνες που διδάσκουν.
Είναι πολύ λογικό να πάρουμε ένα νομικό έγγραφο που δεν
καταλαβαίνουμε και να πάμε σ’ ένα δικηγόρο να μας το εξηγήσει. Το ίδιο ισχύει για την Αγία Γραφή, μόνο που
εδώ “δικηγόρος” είναι κάποιος αναγνωρισμένος ερμηνευτής της Γραφής. Για ακόμα
πιο πλατιά κατανόηση του θέματος που μας απασχολεί μπορούμε να
συμβουλευτούμε δύο ή τρεις απ’ αυτούς. Έτσι,
αφού πάρουμε τις πληροφορίες που μας λείπουν, μπορούμε να εκτιμήσουμε το έγγραφο
καλύτερα. Εδώ όμως χρειάζεται λίγο προσοχή, γιατί όπως όταν θέλουμε να
χρησιμοποιήσουμε ένα δικηγόρο εξετάζουμε το φρόνημά του, τις πολιτικές του
πεποιθήσεις, αν τον ενδιαφέρουν τα χρήματα κ.λ.π, με τον ίδιο τρόπο πρέπει να
διακρίνουμε πότε, πώς και μέχρι ποιο σημείο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα
ερμηνευτή της Γραφής.