Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2016

ΕΝΑΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ



Είδαμε μέχρι τώρα ότι είναι σωστό και λογικό, όταν υπάρχει κάποιο δύσκολο σημείο, ν’ αφήνουμε το ίδιο το κείμενο να ερμηνεύει τον εαυτό του, όποια κι αν είναι η σπουδαιότητα και το ενδιαφέρον του. Όταν πρόκειται για τη Βίβλο, αυτή η διαδικασία δεν είναι μόνο σωστή αλλά κι απόλυτα αναγκαία.

Σ’ όλες τις εποχές κι ιδιαίτερα στις μέρες μας ψευδοδιδάσκαλοι, συνειδητά ή ασυνείδητα, εξαπατούν πολλούς ανθρώπους με τις πλάνες που διδάσκουν.

Είναι πολύ λογικό  να πάρουμε ένα νομικό έγγραφο που δεν καταλαβαίνουμε και να πάμε σ’ ένα δικηγόρο να μας το εξηγήσει.  Το ίδιο ισχύει για την Αγία Γραφή, μόνο που εδώ “δικηγόρος” είναι κάποιος αναγνωρισμένος ερμηνευτής της Γραφής. Για ακόμα πιο πλατιά κατανόηση του θέματος που μας απασχολεί μπορούμε να συμβουλευτούμε  δύο ή τρεις απ’ αυτούς. Έτσι, αφού πάρουμε τις πληροφορίες που μας λείπουν, μπορούμε να εκτιμήσουμε το έγγραφο καλύτερα. Εδώ όμως χρειάζεται λίγο προσοχή, γιατί όπως όταν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε ένα δικηγόρο εξετάζουμε το φρόνημά του, τις πολιτικές του πεποιθήσεις, αν τον ενδιαφέρουν τα χρήματα κ.λ.π, με τον ίδιο τρόπο πρέπει να διακρίνουμε πότε, πώς και μέχρι ποιο σημείο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ερμηνευτή της Γραφής.

Καλημέρα


Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

Το «βιβλίο του Ενώχ», δεν είναι του Ενώχ!




(Το ξεσκέπασμα της απάτης)
I. Εισαγωγή

Κάνετε μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο και θα δείτε ότι υπάρχουν κάποιοι που ισχυρίζονται ότι τα εδάφια 14-15 από το βιβλίο του Ιούδα είναι ένα απόσπασμα που προέρχεται από «το βιβλίο του Ενώχ» 1:9. Υποτίθεται επίσης ότι κι άλλα μέρη της Καινής Διαθήκης πάρθηκαν από αυτό που σήμερα ονομάζουν «το βιβλίο του Ενώχ».

Ακόμα, λένε κάποιοι, ότι αυτό «το βιβλίο του Ενώχ» γράφτηκε πριν από την εποχή του Χριστού, κι έτσι καταλήγουν, ότι ορισμένες έννοιες που βρίσκονται στην Καινή Διαθήκη πάρθηκαν από αυτό το βιβλίο, του Ενώχ και ότι κακώς δεν περιλαμβάνεται στον Κανόνα της Καινής Διαθήκης, ή ότι παλιά ήταν, αλλά κάποιοι για λόγους σκοπιμότητας το αφαίρεσαν. Όμως, όλα αυτά δεν είναι τίποτα περισσότερο από υποθέσεις. Τίποτα δεν στηρίζεται σε στερεά γεγονότα.

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ



Α.   ΠΩΣ ΣΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

Πώς σωζόταν οι πρώτοι χριστιανοί; Ποια ήταν η εμπειρία που είχαν;

Το μόνο μέρος όπου μπορούμε να βρούμε την αληθινή απάντηση σ’ αυτές τις ερωτήσεις είναι οι Πράξεις των Αποστόλων. Το Βιβλίο των Πράξεων είναι το μοναδικό ιστορικό βιβλίο της Καινής Διαθήκης. Τα τέσσερα Ευαγγέλια αναφέρουν τη ζωή και τη διακονία του Κυρίου μας. Οι Επιστολές γράφτηκαν σε άτομα ή εκκλησίες, που είχαν ήδη σωθεί. Μόνο στο Βιβλίο των Πράξεων βρίσκουμε αναφορές πώς έλαβαν τη σωτηρία στην πρώτη Εκκλησία.

Είναι άκρως απαραίτητο να εξετάσουμε προσεκτικά και με προσευχή αυτές τις αναφορές.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016

Σαν σήμερα (το μακελειό της Σαλονίκης)

Στα τέλη του 1350 (περίπου σαν σήμερα) ο στρατός της νέας Ρώμης με την υποστήριξη των οθωμανών και των μισθοφορικών συμμοριών της ολιγαρχίας της Θεσσαλονίκης εισβάλλει στην πόλη, σπέρνει το θάνατο, συλλαμβάνει και πουλά σαν σκλάβους χιλιάδες πολίτες και εγκαθιστά σαν επίσκοπο τον Γρηγόριο Παλαμά (ησυχαστή και τριαδιστή των άκρων). 

Με την επικράτηση των ησυχαστών ξεκινά από την καθεστωτική εκκλησία η μεθοδική επιβολή των εθίμων των ανατολικών θρησκειών στην χώρα μας, τα οποία αρχικά είχαν εισαχθεί μόνο στην αίγυπτο. 

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ



Τελικά, αυτό είναι το πραγματικό ερώτημα: Είναι σωστό;

Πάρα πολλές φορές οι ερωτήσεις που κάνουμε είναι: «Μου αρέσει;», «Με κάνει να αισθάνομαι όμορφα;».

Ας φανταστούμε έναν άνθρωπο που μόλις πληροφορήθηκε ότι έχει καρκίνο. Θα ήταν παράξενος χαρακτήρας αν διατυμπάνιζε με χαρά το νέο. Το πιθανότερο όμως είναι ότι θα στεναχωρηθεί πολύ με τη διάγνωση. Υποθέτω ότι θα μπορούσε να διαλέξει να ζει σ ‘έναν φανταστικό κόσμο, όπου δεν υπάρχει καρκίνος. Ίσως έτσι αισθανθεί καλύτερα, αλλά δεν θα είναι καλύτερα. Η ελπίδα του βρίσκεται πράγματι στο να αποδεχθεί τη διάγνωση και να υποβληθεί στην κατάλληλη θεραπεία.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΒΙΒΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ



Όπως είδαμε μέχρι τώρα, η Βίβλος διακηρύττει ότι είναι θεόπνευστη (Β’  Τιμ.γ:16,17).

Ακόμα και στα πιο απλά μαθήματα του Δημοτικού Σχολείου και για πράγματα που έχουν να κάνουν μ’ αυτή τη γη, μπορεί να βρεθούν λέξεις ή νοήματα, τα οποία να μη μπορούν να γίνουν κατανοητά από κάποιον που είναι άσχετος με το θέμα που εξετάζεται. Δεν είναι λοιπόν καθόλου παράξενο, όταν συναντάμε δυσκολίες σε λέξεις και νοήματα της Αγίας Γραφής, η οποία είναι γραμμένη σε ανθρώπινη γλώσσα, ασχολείται, όμως,  με πράγματα ουράνια κι αιώνια.

Καλημέρα


Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

Προς Ρωμαίους (027)



Ρωμ.ε:13 διότι μέχρι του νόμου ήτο εν τω κόσμω η αμαρτία, αμαρτία όμως δεν λογίζεται όταν δεν ήναι νόμος·

Διακόπτει το επιχείρημα για να αιτιολογήσει ότι η αμαρτία και ο θάνατος βασίλεψαν στον κόσμο ακόμη και πριν από το νόμο του Μωυσή. Φυσικά, ο Θεός δεν καταλογίζει αμαρτία ελλείψει του νόμου. Δεδομένου ότι αμαρτία είναι η παραβίαση του νόμου (Α’ Ιωάν.γ:4) ο Θεός δεν θεωρεί κάποιον υπεύθυνο για αμαρτία όπου δεν υπάρχει νόμος που να καθορίζει την αμαρτία και να την θέτει εκτός νόμου. Δεν υπάρχει προσωπική ενοχή αν δεν υπάρξει προσωπική παραβίαση του νόμου.
Το τελευταίο μέρος του εδ.13 δεν λέει «ο νόμος» εννοώντας το νόμο του Μωυσή, αλλά λέει απλά «νόμος», που σημαίνει την αρχή του νόμου. Ο Θεός δεν καταλογίζει αμαρτία χωρίς νομικό πλαίσιο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κρίνει κάθε αμαρτία πριν από το νόμο του Μωυσή. Ακόμη και πριν από το Μωυσή, ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο ορισμένους νόμους για να υπακούσει. Σε τελευταία ανάλυση, ο Θεός θεωρεί τον καθένα υπόλογο στο νόμο της συνείδησης (Ρωμ.β:12-15). Επιπλέον, όλοι έχουν αμαρτήσει, ακόμη και μόνο κατά της συνείδησης (Ρωμ.γ:23).

Είναι σωστό, οι χριστιανοί να γιορτάζουν τα Χριστούγεννα;



Είναι αναμφισβήτητο, ότι τα Χριστούγεννα είναι η πιο αναμενόμενη στιγμή του χρόνου για εκατομμύρια «Χριστιανών» και μη Χριστιανών. Είναι αυτές οι μέρες με τις όμορφες μουσικές, τα νόστιμα φαγητά και γλυκά, τα φωτεινά χρώματα και φωτάκια, τις οικογενειακές συναντήσεις. Ωστόσο, υπάρχει κάτι που δεν είναι τα Χριστούγεννα, ούτε ήταν ποτέ: χριστιανικά!!!
   
Όσο αθώες και ελκυστικές μπορεί να φαίνονται αυτές οι μέρες, οι ρίζες τους είναι πολύ σκοτεινές και δεν έχουν καμία σχέση με τον Θεό.

Χριστούγεννα


Ενώ έκοβε το ψωμί

Βρισκόμαστε μαζί με τον Ιησού και τους δύο μαθητές, στο δρόμο προς τους Εμμαούς.

Καθώς πλησίαζαν στην πόλη,

αυτός προσεποιείτο ότι υπάγει μακρότερα· και παρεβίασαν αυτόν, λέγοντες· Μείνον μεθ' ημών, διότι πλησιάζει η εσπέρα και έκλινεν η ημέρα. Και εισήλθε διά να μείνη μετ' αυτών. Και αφού εκάθησε μετ' αυτών εις την τράπεζαν, λαβών τον άρτον ευλόγησε και κόψας έδιδεν εις αυτούς. Αυτών δε διηνοίχθησαν οι οφθαλμοί, και εγνώρισαν αυτόν. Και αυτός έγεινεν άφαντος απ' αυτών. Και είπον προς αλλήλους· Δεν εκαίετο εν υμίν η καρδία ημών, ότε ελάλει προς ημάς καθ' οδόν και μας εξήγει τας γραφάς; Και σηκωθέντες τη αυτή ώρα υπέστρεψαν εις Ιερουσαλήμ, και εύρον συνηθροισμένους τους ένδεκα και τους μετ' αυτών, οίτινες έλεγον ότι όντως ανέστη ο Κύριος και εφάνη εις τον Σίμωνα. Και αυτοί διηγούντο τα εν τη οδώ και πως εγνωρίσθη εις αυτούς, ενώ έκοπτε τον άρτον (Λουκ.κδ:28-35).

Καλημέρα


Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016


ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΡΩΜΗ



Πράξ. κζ & κη

Α.   ΑΠΕΛΑΣΗ ΣΤΗ ΡΩΜΗ

Τα ταξίδια με πλοίο δεν ήταν κάτι σίγουρο, ούτε μπορούσε να προγραμματίσει κανείς το τέλος του, στις μέρες του Παύλου. Ο Παύλος έφυγε από την Παλαιστίνη τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο και δεν έφτασε στην Ρώμη παρά το Μάρτιο, έχοντας χάσει εντωμεταξύ το πλοίο και τα υπάρχοντά του.

Ο Παύλος παραδόθηκε στον εκατόνταρχο Ιούλιο, για το ταξίδι στη Ρώμη, όπου ο Λουκάς τον ακολούθησε πάλι (σημείωσε το «εμείς» στο εδάφιο 2). Στη Σιδώνα επετράπη στον Παύλο να επισκεφτεί τους φίλους του. Έπλευσαν ανατολικά και νότια της Κύπρου στα Μύρα στην νοτιότερη ακτή της Μικράς Ασίας, όπου ο Παύλος κι οι άλλοι επιβιβάστηκαν σε ένα πλοίο απ’ την Αίγυπτο.

Χριστούγεννα

Οτιδήποτε θέλετε να μάθετε για τις μέρες που μας έρχονται, μπορείτε να ανατρέξετε στις παλαιότερες αναρτήσεις μας:

Καλημέρα



Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Η ΑΡΧΗ ΟΛΩΝ



Ο Ιησούς, ασφαλώς, δεν θεωρούσε την εξιστόρηση του κήπου της Εδέμ ότι είναι κάποιο παραμύθι της γιαγιάς! Αντίθετα, υποστήριξε ότι αυτά που μαθαίνουμε απ’ αυτή την εξιστόρηση για το πως είναι πλασμένοι άνδρες και γυναίκες, εξακολουθούν να ισχύουν και σήμερα, (Ματθ.ιθ:4-6).

Ο Ιησούς, αλλά και όλοι οι συγγραφείς της Καινής Διαθήκης, δίδαξαν ότι ο Αδάμ δεν ήταν απλά ένα πρότυπο του μέσου Δυτικού Χριστιανού. Ήταν «ο πρώτος άνθρωπος», και «ξέπεσε» σαν πατέρας της ανθρώπινης φυλής (Ρωμ.ε:12 και Α' Κορ.ιε:45,49). Όταν ο Αδάμ παράκουσε στο Θεό, λάσπωσε τα πράγματα για όλους αυτούς που θα ακολουθούσαν.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΦΕΛΙΜΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΩΝ



Όπως για να εκτιμήσει κανείς την ποίηση πρέπει να έχει μια ιδιαίτερη αίσθηση  κι αντίληψη του ωραίου, έτσι κι αυτός που θέλει να ωφεληθεί απ’ τη μελέτη της Γραφής πρέπει να έχει μία ιδιαίτερη σχέση με το λόγο του Θεού. Ο ασεβής, ο επιπόλαιος, ο ανυπόμονος δεν μπορεί να μελετήσει ένα τέτοιο βιβλίο όπως είναι η Αγία Γραφή. Θα είναι σαν έναν τυφλό που προσπαθεί να καταλάβει τη διαφορά των χρωμάτων.  Αυτό που χρειάζεται πρώτα απ’ όλα  για τη μελέτη της Βίβλου, είναι πνεύμα ταπείνωσης, αγάπη για την αλήθεια, υπομονή και σύνεση.

Καλημέρα


Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΩΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΩΝ




Μία απ’ τις πρώτες επιστήμες που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζει ένας σπουδαστής της Βίβλου είναι τα ερμηνευτικά.  Πρέπει να ξέρει πώς να μελετά σωστά, να συσχετίζει και να αναλύει το λόγο του Θεού. Αυτό δεν μπορεί να γίνει εύκολα αν δεν είναι γνώστης ορισμένων στοιχείων (ιστορικών, αρχαιολογικών, κ.λπ.), όπως αναφέραμε παραπάνω κι αν δεν ακολουθεί ένα λογικό, αναλυτικό σύστημα κατανόησης των αρχαίων κειμένων.

Αυτό δεν σημαίνει ότι χωρίς τα ερμηνευτικά δεν μπορεί κανείς να καταλάβει τίποτα μέσα απ’ τις Γραφές, γιατί ένας απλός, λογικός νους, όταν οδηγείται από το Άγιο Πνεύμα θ’ ανακαλύψει αυτές τις βασικές αρχές. Ωστόσο, η μελέτη των ερμηνευτικών θα δώσει την ευκαιρία σ’ ένα λογικό μαθητή να γνωρίζει αυτά τα πράγματα απ’ την αρχή, ώστε να έχει πολύτιμο χρόνο στη διάθεσή του για άλλες μελέτες ή σκοπούς. Ακόμα η μελέτη των ερμηνευτικών είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σ’ αυτούς που δεν έχουν αυτό το λογικό, αναλυτικό νου γιατί θα τους βοηθήσει να αποφύγουν πολλές παγίδες που υπάρχουν στη σωστή ερμηνεία του λόγου του Θεού.

Γιατί δεν πρέπει να πέφτετε με νεύρα για ύπνο




Ποτέ δεν πρέπει να πέφτετε για ύπνο με νεύρα, λέγανε από παλιά και μια νέα επιστημονική έρευνα έρχεται να το επιβεβαιώσει.

Ουσιαστικά η μελέτη επιβεβαιώνει αυτό που είναι ήδη γνωστό: ο ύπνος ενισχύει αυτό που έχεις μάθει - ή πάθει - την προηγούμενη μέρα.

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ



 
Πράξ. κδ, κε, κς


Α.   ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ

Ο Κύριος είχε πει στον Ανανία ότι ο Παύλος ήταν εκλεγμένο σκεύος για να φέρει το όνομα του Ιησού στους Εθνικούς, σε βασιλιάδες, και στο λαό Ισραήλ. Στο μάθημα αυτό θα μελετήσουμε πώς ο Παύλος έφερε το όνομα του Ιησού μπροστά σε δύο ηγεμόνες και ένα βασιλιά. Αργότερα βρισκόταν ενώπιον του αυτοκράτορα της Ρώμης.

1.  Φήλικας
Ο Φήλικας είχε ελευθερωθεί από τη δουλεία από τον Κλαύδιο από τον οποίο διορίστηκε διοικητής της Ιουδαίας. Διοίκησε την πόλη με ένα σκληρό, βάναυσο και ανήθικο τρόπο. Η περίοδος της εξουσίας του ήταν γεμάτη από προβλήματα και αναταραχές. Η σύζυγος του ήταν η Δρουσίλλη, κόρη του Ηρώδη Αγρίππα του πρώτου.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ



Πράξ.ιη:23-28,  Κεφάλαια ιθ, κ, κα, κβ, κγ


Α.   ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ

Αυτό το ταξίδι κράτησε περίπου τέσσερα χρόνια, από τα οποία τα περισσότερα πέρασαν στην Έφεσο. Ας εξετάσουμε περιληπτικά αυτό το ταξίδι:

1.   Ο Παύλος έφυγε απ’ την Αντιόχεια και πέρασε μέσα απ’ τη Γαλατία και τη Φρυγία ταξιδεύοντας για  την Έφεσο.  

2.   Εδώ, ο Απολλώς τον οποίο είχαν καθοδηγήσει ο Ακύλας και η Πρίσκιλλα, είχε προετοιμάσει το έργο. Ο Παύλος έμεινε εκεί τρία χρόνια. Αποτέλεσμα του έργου του,  ήταν η ίδρυση των επτά εκκλησιών της Ασίας.  

Ερμηνευτικά (3)



ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΙ ΑΡΧΕΣ ΒΙΒΛΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

1.   Τοποθέτησε τον εαυτό σου στην εποχή και τον τόπο του συγγραφέα και εξέτασε τις καταστάσεις και το σκοπό για τον οποίο γράφτηκε το κείμενο.

2.    Μελέτησε το κείμενο καλά ώστε να καταλάβεις τον αρχικό σκοπό του.

3.   Πρόσεχε να ξεχωρίζεις τον πεζό απ’ τον μεταφορικό λόγο, ιδιαίτερα όταν οδηγείσαι σε “παράξενα” συμπεράσματα.

4. Προσπάθησε να είσαι προσεχτικός και να απομακρύνεσαι από μυστηριώδεις κι υποθετικές ερμηνείες. Μην προσπαθείς να πνευματικοποιείς το καθετί.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016

Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ: ΜΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Η πρόκληση προϋποθέτει αντιξοότητα, δυσκολία, πολλές φορές ανοιχτή εχθρότητα. Μπροστά σ' όλα αυτά, ή, καλύτερα, παρ' όλα αυτά, καλείσαι να δράσεις και να επιτύχεις ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Μάλιστα η ίδια η ύπαρξη της δυσκολίας θεωρείται, ορθά, βασικός λόγος για τον οποίον μια επίδοση μπορεί να χαρακτηρισθεί εξαιρετική.

Το πρόβλημα - εισαγωγικές παρατηρήσεις
Αυτό είναι το ζήτημα που θέτει το θέμα μας: η σημερινή κοινωνία με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της συνιστά μια σοβαρή πρόκληση για το μήνυμα του Χριστού, όπως και για την πρακτική Χριστιανική ζωή που καλούμαστε να ζήσουμε. Από την άλλη μεριά, ο ίδιος ο Χριστιανισμός, όχι ως θρησκευτικό σύστημα, αλλά ως η μόνη αληθινή απάντηση στο πρόβλημα της ανθρώπινης ύπαρξης, μας προκαλεί να παρουσιάσουμε την Αλήθεια Του σ' έναν εχθρικό, συγχρόνως όμως δυστυχισμένο και βαθιά απογοητευμένο κόσμο.
Σκοπεύω να προσεγγίσω το θέμα ακολουθώντας δύο δρόμους: κατ' αρχήν θα προσπαθήσω να επισημάνω μερικά από τα χαρακτηριστικά στοιχεία που διαμορφώνουν το πνευματικό κλίμα, μέσα στο οποίο ζούμε, και επίσης επηρεάζουν τη σκέψη του σύγχρονου ανθρώπου. Όσο βαθύτερα συνειδητοποιούμε αυτό το ιδιαίτερο πνεύμα της εποχής μας, τόσο καλύτερη και αποτελεσματικότερη γίνεται η καθημερινή μας Χριστιανική μαρτυρία σε λόγο και πράξη. Αυτή η παρατήρηση οδηγεί στον δεύτερο δρόμο: είναι χρήσιμο για άλλη μια φορά να διατυπώσουμε δημόσια το αληθινό νόημα του Χριστιανισμού, τι είναι αυτό που βρίσκεται στην καρδιά του Χριστιανικού μηνύματος, αυτό που αποδέχονται και βιώνουν όλοι οι αληθινοί πιστοί, ανεξαρτήτως δόγματος.

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΦΕΣΟΥ



Πράξ.ιθ - Πράξ.κ:17-38

Α.   ΕΦΕΣΟΣ

Η Έφεσος ήταν μια δυνατή πόλη. Ήταν η έδρα του ανθύπατου της Ασίας και στους κατοίκους υπενθυμιζόταν σε μόνιμη βάση η δύναμη της Ρώμης.

Βρισκόταν κοντά στην εκβολή του ποταμού Καΰστρου και πάνω στον αυτοκρατορικό δημόσιο εμπορικό δρόμο που ένωνε τη Ρώμη με την Ανατολή - ήταν μια μεγαλόπρεπη κατασκευή με 127 κολώνες ύψους 18 μ. σε μια περιοχή μήκους 129 μ. και 67 μ. πλάτους. Ήταν το κέντρο κάθε ειδωλολατρικής λατρείας σ’ εκείνη την περιοχή.

Ένα ολόκληρο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στην περιγραφή της ίδρυσης της εκκλησίας της Εφέσου. Η σημασία της εκκλησίας αυτής μπορεί να κατανοηθεί από το γεγονός, ότι μια από τις επιστολές του Παύλου γράφτηκε προς αυτήν. Επίσης, το πρώτο από τα γράμματα που γράφτηκαν προς τις εκκλησίες της Ασίας (Αποκ.β) απευθυνόταν σ’ αυτή την εκκλησία.

Καλημέρα


Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ

« Η βασιλεία η εμή δεν είναι εκ του κόσμου τούτου..η βασιλεία η εμή δεν είναι εντεύθεν». -Ιησούς-   

Σε μια πρωτοφανή κίνηση εξευτελισμού του Κυρίου, το φιλοπαπικό καθεστώς  της πολωνίας έστεψε τον  Ιησού βασιλιά ... στα λόγια, αφού η κίνηση της κυβέρνησης  δεν αλλάζει τίποτα στην διαφθορά, την δεισιδαιμονία, το μίσος, τις ίντρικες, την καταδυνάστευση των αδυνάτων, την ειδωλολατρία, την ξενοφοβία, την κοσμικότητα..

Δεν είναι οι πρώτοι Θεομπαίχτες που γελοιοποιούν τον Χριστό. Πριν 2000 χρόνια προηγήθηκαν άλλοι: «..επιγραφή της ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Αυτού ήτο επιγεγραμμένη  (την έγραψαν αυτοί  που τον σταύρωσαν), ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ των ΙΟΥΔΑΙΩΝ..» (Μάρκ. 15:25-16) 

Ερμηνευτικά (2)




Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
 
Η Βίβλος είναι μία βιβλιοθήκη 66 βιβλίων, τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε μία σειρά ανάλογα με το περιεχόμενό τους.

1.   Νόμος                              Πεντάτευχος
2.   Ιστορία                            Ιησούς του Ναυή - Εσθήρ
3.   Ποιητικά                          Ιώβ - Άσμα Ασμάτων.
4.   Προφητικά βιβλία         Ησαΐας - Μαλαχίας
5.   Βιογραφίες                     Ματθαίος - Πράξεις
6.   Επιστολές                        Προς Ρωμαίους - Αποκάλυψη.

Μας δόθηκε για να γνωρίσει ο άνθρωπος τί πρέπει να κάνει ώστε να επιστρέψει στο Θεό και την αλήθεια Του και να κερδίσει την αιώνια σωτηρία της ψυχής του. H μελέτη του λόγου του Θεού κι η αποκάλυψη του Πνεύματος είναι που δίνει ζωή στον άνθρωπο.

Ένας στους πέντε Έλληνες «υποφέρει» από πονοκεφάλους

Ο πονοκέφαλος δεν είναι μόνο υποκειμενικός, ούτε «υστερικός» όπως πολλοί πιστεύουν. Έχει συγκεκριμένους εγκεφαλικούς μηχανισμούς που έχουν καταγραφεί λεπτομερώς. Όπως όλα τα είδη χρόνιου πόνου κινητοποιούν μηχανισμούς συναισθηματικούς που επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Όλες οι μελέτες αναδεικνύουν τον χρόνιο πόνο σαν πρόβλημα αναπηρίας παγκοσμίως, γνώση που διαφεύγει της προσοχής ιατρών, άλλων επαγγελματιών υγείας, πολιτών και πολιτικών.

Καλημέρα


Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016

Δικαιοσύνη, ευθύτητα, κανόνες ζωής

Η δικαιοσύνη έχει να κάνει με μια βαθιά αίσθηση ευθύνης που έχουμε σαν άνθρωποι πάνω σ’ αυτή τη γη. Είναι ακριβώς το αντίθετο της συμπεριφοράς του Κάιν, όταν ρώτησε το Θεό: «μή φύλαξ τού αδελφού μου είμαι εγώ»; (Γέν.δ:9). Ο Κάιν προσπάθησε να δικαιολογηθεί για το φόνο που έκανε και αρνήθηκε την ευθύνη που έπρεπε να έχει προς τους άλλους.

Η δικαιοσύνη αγγίζει κάθε πτυχή της ζωής μας. Είναι ένας υψηλός κι ευγενικός τρόπος ζωής, που αξίζει ν’ ακολουθήσουμε. Σαν γενική έννοια, θα λέγαμε ότι σημαίνει «αυτό που είναι ή που θα έπρεπε να είναι σωστό». Δεν σημαίνει κάνω ότι βολεύει, αλλά ότι είναι δίκαιο και σωστό.

Προς Ρωμαίους (026)



Ρωμ.ε:11 και ουχί μόνον τούτο, αλλά και καυχώμενοι εις τον Θεόν διά του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, διά του οποίου ελάβομεν τώρα την φιλίωσιν.

Όχι μόνο έχουμε εμπιστοσύνη στη σωτηρία μας, όχι μόνο είμαστε χαρούμενοι με την ελπίδα της μελλοντικής δόξας εν μέσω θλίψεων και ταλαιπωριών, μπορούμε επίσης να καυχόμαστε στον ίδιο το Θεό δια Ιησού Χριστού, γιατί ο Χριστός είναι η μόνη πρόσβασή μας στο Θεό. Η χάρη του Θεού, η απόδειξη της αγάπη Του, η δικαίωση, η συμφιλίωση έρχονται σε μας μόνο μέσα από τη φανέρωσή Του εν σαρκί στο πρόσωπο του Ιησού.
Χαιρόμαστε στο Θεό διά Ιησού Χριστού, γιατί από το Θεό μέσω του Χριστού λαμβάνουμε «την καταλλαγήν (συνδιαλλαγή, συμφιλίωση)».

Στις αρχές του 2017 το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς

Θα δίνουν την "δυνατότητα" για ζωνική- αναλογική χρέωση, δηλαδή ο επιβάτης θα πληρώνει αντίτιμο ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει. Με την «έξυπνη κάρτα» θα αντικατασταθούν σταδιακά από το νέο έτος τα χάρτινα εισιτήρια.

Το  "έξυπνο" εισιτήριο έρχεται να περιορίσει την πρακτική της παραχώρησης επικυρωμένων εισιτηρίων του μετρό από επιβάτες που δεν εξάντλησαν το χρόνο χρήσης της υπηρεσίας, προς τους επιβάτες που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις του μετρό. Ακόμη (υπό προυποθέσεις) έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει σαν (ένα ακόμη) GPS παρακολούθησης όσων μετακινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς.

Καλημέρα