Ποιος έχει δίκιο;
Η απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο της Αποκάλυψης. Στην όραση
που είχε ο απόστολος Ιωάννης σχετικά με τον ουρανό και τη μέλλουσα ζωή ανάφερε
τα εξής:
«Και είδον θρόνους: και εκάθισαν επ’ αυτών, και κρίσις
εδόθη εις αυτούς και είδον τας ψυχάς των πεπελεκισμένων διά την μαρτυρίαν του
Ιησού, και διά τον λόγον του Θεού, και οίτινες δεν προσεκύνησαν το θηρίον, ούτε
την εικόνα αυτού- και δεν έλαβον το χάραγμα επί το μέτωπον αυτών και επί την
χείρα αυτών, και έζησαν και εβασίλευσαν μετά του Χριστού τα χίλια έτη. Οι δε
λοιποί των νεκρών δεν ανέζησαν εωσού πληρωθώσι τα χίλια έτη, αυτή είναι η
ανάστασις η πρώτη» (Αποκ.κ:4,5).
Προσέξτε ότι ο απόστολος μίλησε για εκείνους που «έζησαν και
εβασίλευσαν μετά του Χριστού τα χίλια έτη». Σχετικά με αυτούς, ο Ιωάννης είπε,
«Αυτή είναι η πρώτη ανάστασις». Αναφέρθηκε όμως και σε μια άλλη ομάδα που «δεν
ανέζησαν εωσού πληρωθώσι τα χίλια έτη». Έτσι βλέπουμε ότι θα γίνουν
τουλάχιστον δύο ξεχωριστές αναστάσεις και θα απέχουν μεταξύ τους 1.000 χρόνια.
Στην πρώτη ομάδα των ανθρώπων που θ’ αναστηθούν θα είναι
εκείνοι που θα ζήσουν και θα βασιλέψουν με τον Χριστό κατά τη διάρκεια της
χιλιετούς βασιλείας (Αποκ.κ:4). Αυτοί ανήκουν στην ομάδα που αναφέρει ο Κύριος
στο ε' κεφάλαιο του κατά Ιωάννη Ευαγγελίου, οι οποίοι «θέλουσιν εξέλθει... εις
ανάστασιν ζωής». Η πρώτη ανάσταση λοιπόν περιλαμβάνει 1) «Τους νεκρούς εν
Χριστώ» που ανασταίνονται κατά την αρπαγή της εκκλησίας και 2) τους πιστούς από
τη «μεγάλη θλίψη» δηλαδή το μεγάλο αριθμό ανθρώπων που θα πιστέψουν στον
Χριστό μετά την αρπαγή της εκκλησίας. Θα πεθάνουν κατά την διάρκεια της
«μεγάλης θλίψης» και θα δοκιμάσουν και αυτοί «την ανάσταση της ζωής». Ο
απόστολος αναφέρθηκε σ’ αυτούς στην Αποκ.κ:4,
προτού συνεχίσει να διακηρύξει στο τελευταίο μέρος του εδαφίου 5 ότι «αυτή
είναι η ανάστασις η πρώτη».
Ο Ιωάννης ακόμα αναφέρει στο εδάφιο 5 ότι μερικοί δεν θα
ξαναζήσουν μέχρις ότου τελειώσει η περίοδος των χιλίων ετών. Αυτοί ανήκουν σ’
εκείνους για τους οποίους ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός είπε ότι θα αναστηθούν «εις
ανάστασιν κρίσεως». Αυτή η ανάσταση περιλαμβάνει όλους τους άπιστους. Αυτοί
που δεν πίστεψαν θ’ αντιμετωπίσουν «τον δεύτερο θάνατο» και την τιμωρία του
Θεού.
Υπάρχουν όπως είδαμε, δυο διαφορετικές αναστάσεις. Ας
μελετήσουμε λοιπόν πιο προσεκτικά την κάθε μια απ’ αυτές.
Συνεχίζεται