Η Δεύτερη Ανάσταση
Αφού είδαμε την πρώτη ανάσταση, ας προσέξουμε τώρα για λίγο
τη δεύτερη. Αυτή αφορά όλους εκείνους που θα αναστηθούν, όπως ο ίδιος ο Κύριός
μας Ιησούς Χριστός χαρακτηριστικά είπε, «εις ανάστασιν κρίσεως». Ο Ιωάννης
αναφέρεται σ’ αυτήν την ομάδα στην Αποκάλυψη, περιγράφοντάς τους σαν εκείνους
που «δεν ανέζησαν εωσού πληρωθώσι τα χίλια έτη». Αυτή η δεύτερη ανάσταση
θα συμπεριλάβει όλους τους άπιστους όλων των εποχών. Θα συμπεριλάβει, κάθε
άνθρωπο που συνέχισε να απορρίπτει τον Κύριο Ιησού Χριστό από τη ζωή του μέχρις
ότου πεθάνει και ο προορισμός του σφραγίστηκε για όλη την αιωνιότητα. Ναι,
ακόμη και οι χαμένοι αμαρτωλοί θα δοκιμάσουν μια σωματική ανάσταση. Θα κληθούν να παρουσιαστούν μπροστά στο Θεό.
Ο απόστολος Ιωάννης, προβλέποντας εκείνη τη φοβερή μέρα, έγραψε
τα εξής:
«Και είδον θρόνον λευκόν μέγαν, και τον καθήμενο επ’
αυτού, από προσώπου του οποίου έφυγεν η γη και ο ουρανός και δεν ευρέθη τόπος
δι’ αυτά. Και είδον τους νεκρούς μικρούς και μεγάλους, ισταμένους ενώπιον του
Θεού. Και τα βιβλία ηνοίχθησαν και βιβλίον άλλο ηνοίχθη, το οποίον είναι της
ζωής- και εκρίθησαν οι νεκροί εκ των γεγραμμένων εν τοις βιβλίοις κατά τα έργα
αυτών. Και έδωκεν η θάλασσα τους εν αυτή νεκρούς, και ο θάνατος και ο άδης
έδωκαν τους εν αυτοίς νεκρούς, και κρίθησαν έκαστος κατά τα έργα αυτού. Και ο
θάνατος και ο άδης ερρίφθησαν εις την λίμνην του πυρός, ούτος είναι ο δεύτερος
θάνατος. Και όσης δεν ευρέθη γεγραμμένος εν τω βιβλίω της ζωής, ερρίφθη εις την
λίμνην του πυρός» (Αποκ.κ:11-15).
Τα δύο Βιβλία
Στην περιγραφή αυτής της τελευταίας ανάστασης, όταν οι
ασεβείς όλων των αιώνων αναστηθούν για να σταθούν μπροστά στο θρόνο του Θεού,
βλέπουμε ότι υπάρχουν δύο ειδών βιβλία:
1) εκείνα που αναφέρονται σαν «τα
βιβλία» και
2) «το βιβλίο της ζωής».
Οι τόμοι αυτοί που περιγράφονται απλά σαν «τα βιβλία»
περιέχουν προφανώς μια προσωπική εξιστόρηση της ζωής εκείνων που θα κριθούν. Το
ότι υπάρχουν αυτά τα βιβλία μας δείχνει καθαρά τη δικαιοσύνη και την αμεροληψία
του Θεού, ακόμη και στη μεταχείρισή Tου απέναντι στους απίστους και τους ανάξιους. Βλέπετε, η τιμωρία
στην κόλαση δεν θα είναι η ίδια για τον καθένα. Παρόλο που κανένας δεν σώζεται
με τα έργα του, εκείνοι που θα παρουσιασθούν μπροστά στο Μεγάλο Λευκό Θρόνο του
Θεού θα κριθούν σύμφωνα με όσα είναι γραμμένα στα βιβλία «κατά τα έργα αυτών»
(Αποκ.κ:12).
Εκτός όμως απ’ αυτά τα βιβλία των έργων, ο απόστολος ανάφερε
και το βιβλίο της ζωής. Μερικοί πιστεύουν ότι επειδή ακριβώς ο Κύριός μας
Ιησούς Χριστός με τη ζωή, το θάνατο και την ανάστασή Του προνόησε για τη
σωτηρία κάθε ανθρώπου, το όνομα του καθενός που γεννιέται στον κόσμο αυτό είναι
γραμμένο σ’ εκείνο το βιβλίο της ζωής. Λένε όμως ότι αν ένας πεθάνει χωρίς να
πιστέψει στον Χριστό, το όνομά του σβήνεται από το βιβλίο της ζωής. Αποδεικνύεται
έτσι ότι παρόλο που το λυτρωτικό έργο του Θεού επαρκεί για όλους, εν τούτοις
είναι αποτελεσματικό μονάχα για κείνους που πιστεύουν. Βέβαια, παρόλο που δεν
συμφωνούν όλοι οι μελετητές της Βίβλου με μια τέτοια εξήγηση, όμως κάθε
άνθρωπος που παίρνει το λόγο του Θεού σοβαρά συμφωνεί ότι το πιο σπουδαίο και
πιο ζωτικό πράγμα είναι νάναι γραμμένο το όνομά σου και τ’ όνομά μου στις
σελίδες εκείνου του βιβλίου.
Σύμφωνα με το Αποκ.κ:15 «...όστις δεν ευρέθη γεγραμμένος
εν τω βιβλίω της ζωής, ερρίφθη εις την λίμνην του πυρός». Και σ’ ερωτώ,
αγαπητέ μου φίλε, είναι γραμμένο το όνομά σου στις σελίδες του βιβλίου εκείνου;
Είσαι βέβαιος γι’ αυτό; Αν όχι, μπορεί να γραφτεί ακόμα και τώρα αν πιστέψεις
στον Κύριο Ιησού Χριστό και τον δεχτείς σαν Σωτήρα και Λυτρωτή σου.