Αγωνίζησθε δια την πίστιν

Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη, 26 Ιουνίου 2018

Γένεση (043)


Γέν.δ:15 Είπε δε προς αυτόν ο Κύριος, διά τούτο, πας όστις φονεύση τον Κάϊν, επταπλασίως θέλει τιμωρηθή. Και έβαλεν ο Κύριος σημείον εις τον Κάϊν, διά να μη φονεύση αυτόν πας όστις εύρη αυτόν.
Σαν ένας μετριασμός της κρίσης του Θεού πάνω στον Κάιν μπήκε η 7πλάσια τιμωρία για το φονιά του Κάιν, αλλά και για να σταματήσει ο Θεός εκεί το κακό.
έβαλε σημείον εις τον Κάιν: Στα Εβραϊκά λέει “έβαλε σημείον για τον Κάιν”. Μπορεί να μην ήταν απαραίτητα πάνω στο σώμα του, αλλά να ήταν κάτι που ο καθένας θα καταλάβαινε εύκολα ότι αυτός είναι ο Κάιν για να μην τον σκοτώσει.
Ο Θεός μπορούσε να σκοτώσει κατευθείαν τον Κάιν αλλά δεν το κάνει, βάζοντάς του μια βαριά τιμωρία του δίνει χρόνο για μετάνοια.


Γέν.δ:16 Και εξήλθεν ο Κάϊν από προσώπου του Κυρίου, και κατώκησεν εν τη γη Νωδ, προς ανατολάς της Εδέμ.
Επειδή η βάση που στηριζόταν η θρησκεία του Κάιν ήταν κακή, ό,τι κτίζει πάνω σ’ αυτήν είναι κακό! Γι’ αυτό ο Κάιν δεν στενοχωρήθηκε για το φόνο του Άβελ, αλλά επειδή άκουσε την κρίση του Θεού που ήταν εναντίον του, απελπίστηκε αφού δεν γνώριζε το Θεό και «εξήλθε από προσώπου του Κυρίου». Αποχωρίστηκε από την παρουσία του Θεού εξαιτίας της αμαρτίας. Όχι ότι γνώριζε πραγματικά την αμαρτία του, αλλά δεν γνώριζε το χαρακτήρα του Θεού. Το μόνο που θέλει είναι να φύγει μακριά απ’ το Θεό νομίζοντας ότι μόνος του μπορεί να ζήσει με αξιοπρέπεια σ’ ένα κόσμο που προσπαθεί να τον κάνει όμορφο, αν και για το Θεό είναι υπό κατάρα και ο Κάιν «πλανήτης και φυγάς».
Αυτή είναι «η οδός του Κάιν» (Ιουδ.11), η πλατιά αυτή οδός πάνω στην οποία εκατομμύρια άνθρωποι βρίσκονται σήμερα!  Κάνουν μεγάλες προσπάθειες για να καλυτερεύσουν τον κόσμο, να κάνουν τη ζωή ευχάριστη με κάθε τρόπο. Έχουν απορρίψει τον τρόπο του Θεού για καθαρισμό προσπαθώντας μόνοι τους να κάνουν ό,τι μπορούν. Την «οδό του Κάιν» θα ακολουθήσει «η πλάνη του Βαλαάμ» και έπειτα θα έλθει «η αντιλογία του Κορέ» και τότε η άβυσσος θ’ ανοίξει το στόμα της για να δεχθεί τους πονηρούς και να κλείσει παντοτινά στο «ζοφερόν σκότος» (Ιουδ.13).
Νώδ: Στα Εβραϊκά σημαίνει περιπλάνηση, φυγή. Η πόλις που κατοίκησε δείχνει την κατάστασή του - δεν υπάρχει ανάπαυσις για τον ασεβή. Ορισμένοι λένε ότι Νώδ είναι η Κίνα ή η Ινδία, αλλά δεν υπάρχει καμία απόδειξη.

Γέν.δ:17 Εγνώρισε δε ο Κάϊν την γυναίκα αυτού, και συνέλαβε, και εγέννησε τον Ενώχ· έκτισε δε πόλιν, και εκάλεσε το όνομα της πόλεως κατά το όνομα του υιού αυτού, Ενώχ.
την γυναίκα αυτού: Μάλλον ο Κάιν είχε παντρευτεί πριν ακόμα σκοτώσει τον Άβελ. Το ότι γνώρισε τη γυναίκα του δεν σημαίνει ότι την πήρε τότε, την είχε. Επειδή ο λόγος του Θεού μας μιλάει μέχρι εδώ συνέχεια μόνο για τον Άβελ και τον Κάιν δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν κοπέλες γύρω τους. Οπωσδήποτε βέβαια θα πήρε κάποια αδελφή του (Γέν.ε:4).
Οι άπιστοι μας λένε διαρκώς πως η Βίβλος λέει ότι «O Κάιν πήγε στη Νώδ και παντρεύτηκε». Αλλά δεν λέει τέτοιο πράγμα. Εκείνο που λέει η Βίβλος είναι ότι «εξήλθεν ο Κάιν από προσώπου του Κυρίου, και κατώκησεν εν τη γη Νώδ, προς ανατολάς της Εδέμ. Εγνώρισε δε ο Κάιν την γυναίκα αυτού και συνέλαβε, και γέννησε τον Ενώχ» (Γέν.δ:16-17). Το τι εννοεί η Βίβλος με το «Εγνώρισε», όταν χρησιμοποιείται σε τέτοιες περιπτώσεις, μπορεί εύκολα να το μάθει ο καθένας, αν ανατρέξει σ' ένα Λεξικό της Αγίας Γραφής, όπου θα δει ότι χρησιμοποιείται μ' αυτή την έννοια σε πολλά μέρη, όπως Γεν.δ:1, Κριτές ια:39, Α' Σαμ.α:19, Ματθ.α:25. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Κάιν, ήταν παντρεμένος πριν πάει στη γη Νώδ, και πήρε τη γυναίκα του μαζί του.
Αλλά ποια ήταν και πού τη βρήκε; Στο Γεν.ε:3-4 διαβάζουμε ότι ο Αδάμ στη μακροχρόνια ζωή του των 930 χρόνων γέννησε πολλούς γιους και θυγατέρες και μπορούμε να είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι ο Κάιν παντρεύτηκε μια από εκείνες τις πολλές θυγατέρες. «Ώστε, θα πουν μερικοί, ο Κάιν παντρεύτη­κε την αδελφή του;». Ναι, αυτό ήταν τότε αναγκαίο. Αν το ανθρώπινο γένος έπρεπε να’ ναι απόγονοι ενός ζεύγους, οι γιοι κι οι θυγατέρες έπρεπε να παντρευτούν μεταξύ τους. Όταν οι άνθρωποι αυξήθηκαν, δεν ήταν πια ανάγκη να παντρεύονται οι άνδρες τις αδελφές τους και ο Θεός απαγόρευσε τέτοιου είδους γάμους. Σήμερα, ένας τέτοιος γάμος είναι αμαρτία, δεν ήταν όμως έτσι στην αυγή του ανθρώπινου γένους, όταν οι μόνοι κάτοικοι της γης ήταν αδέλφια. Τέτοιος γάμος σήμερα θα ήταν έγκλημα αιμομιξίας, αλλά δεν είναι λογικό να μεταφέρουμε τις σημερινές συνθήκες στην αυγή της ανθρώπινης ιστορίας και να κρίνουμε πράγματα που γίνονταν τότε, με βάση τις συνθήκες και τους νόμους που ισχύουν σήμερα.
Δεν υπήρχε ακόμα ο Μωσαϊκός Νόμος κι έτσι δεν απαγορευόταν να παντρεύονται τα αδέλφια μεταξύ τους. Η αμαρτία δεν έχει προσβάλλει ακόμα τόσο πολύ τον άνθρωπο. Βλέπουμε τον Αβραάμ να έχει γυναίκα την αδελφή του από άλλη μητέρα.
Ενώχ: Σημαίνει “αφιερωμένος”. Το ίδιο όνομα δόθηκε στο πέμπτο παιδί του Σηθ, αλλά υπάρχει μια μεγάλη διαφορά ανάμεσα στους δύο Ενώχ. Το σπέρμα του Κάιν αφιερώθηκε στον Κάιν, ενώ το σπέρμα του Σηθ αφιερώθηκε στο Θεό.
έκτιζε πόλιν: Έστω ότι άρχισε αυτός και η γυναίκα του να κτίζουν την πόλη, με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς, σε 150 χρόνια θα ήταν 10.000 άνθρωποι. Εδώ βέβαια δεν αναφέρεται πόσος χρόνος πέρασε από τότε που άρχιζε να κτίζει την πόλη. Η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι πολλαπλασιαζόταν πάρα πολύ εύκολα και ο Κάιν γρήγορα έγινε πατριάρχης.