Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012
Το πράο και ησύχιο πνεύμα
Θα ήθελα να συζητήσουμε για ένα
αρκετά παραμελημένο “γυναικείο” εδάφιο. Και είναι παραμελημένο επειδή συνήθως
όλων η προσοχή σταματά στο προηγούμενο. Να λοιπόν και τα δύο εδάφια μαζί:
«Των οποίων (γυναικών) ο στολισμός ας είναι ουχί ο εξωτερικός, ο του
πλέγματος των τριχών και της περιθέσεως των χρυσίων, ή της ενδύσεως των
ιματίων, αλλ’ ο κρυπτός άνθρωπος της καρδίας κεκοσμημένος με την αφθαρσίαν του
πράου και ησυχίου πνεύματος, το οποίον ενώπιον του Θεού είναι πολύτιμον» Α΄Πετρ.γ:3,4.
Εύχομαι
ο Θεός να φωτίσει μέσα σας και να ξεχωρίσει τα δύο επίθετα πράο και ησύχιο που
πρέπει να χαρακτηρίζουν το πνεύμα της χριστιανής γυναίκας. Συνήθως γίνεται
λόγος για τα μαλλιά και τα κοσμήματα αλλά τούτη τη φορά ας σκεφτούμε γι’ αυτά
τα τελευταία. Τι σημαίνει πράος; Τι σημαίνει ησύχιος;
Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012
Ξάνθη: 16 χιλιάδες αιτήσεις για δωρεάν φαγητό λόγω οικονομικής κρίσης!
Τόσες είναι οι αιτήσεις απόρων που κατατέθηκαν στην Ξάνθη, για
συμμετοχή στο πρόγραμμα δωρεάν παροχής τροφίμων που υλοποιείται από το Υπουργείο
Αγροτικής Ανάπτυξης.
Ο αριθμός των απόρων, που παρουσιάζεται αυξημένος κατά 100% σε σχέση με πέρσι, έρχεται να προστεθεί στα αρνητικά ρεκόρ της Ξάνθης, τα οποία δείχνουν την άσχημη οικονομική θέση στην οποία έχουν βρεθεί οι κάτοικοι της περιοχής.
Όπως διαβάζουμε στο ThrakiToday, στο σύνολό τους και οι 16000 αιτούντες πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ένταξή τους στο πρόγραμμα της διανομής δωρεάν τροφίμων γεγονός που έρχεται να επιβεβαιώσει την κοινωνική και οικονομική εξαθλίωση της κατοίκων τόσο της Ξάνθης όσο και την ευρύτερης περιοχής της Θράκης.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με κοινωνικούς φορείς, που στην περίπτωση της Ξάνθης είναι οι σύλλογοι πολυτέκνων και τριτέκνων, η ομάδα κοινωνικής αλληλεγγύης, η μητρόπολη, ο σύλλογος Ποντίων, το γηροκομείο, ο σύλλογος νεφροπαθών, το ψυχολογικό κέντρο και οι τέσσερεις δήμοι της Ξάνθης.
Στους άπορους θα μοιραστούν γραβιέρα, τυρί, ζυμαρικά, ρύζι και ελαιόλαδο τα οποία αναμένεται τις επόμενες ημέρες, μετά και την έγκριση των σχετικών διαγωνισμών, να φτάσουν στις αποθήκες των κοινωνικών φορέων της Ξάνθης οι οποίοι θα αναλάβουν και τη διανομή τους στους δικαιούχους.
Ο αριθμός των απόρων, που παρουσιάζεται αυξημένος κατά 100% σε σχέση με πέρσι, έρχεται να προστεθεί στα αρνητικά ρεκόρ της Ξάνθης, τα οποία δείχνουν την άσχημη οικονομική θέση στην οποία έχουν βρεθεί οι κάτοικοι της περιοχής.
Όπως διαβάζουμε στο ThrakiToday, στο σύνολό τους και οι 16000 αιτούντες πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ένταξή τους στο πρόγραμμα της διανομής δωρεάν τροφίμων γεγονός που έρχεται να επιβεβαιώσει την κοινωνική και οικονομική εξαθλίωση της κατοίκων τόσο της Ξάνθης όσο και την ευρύτερης περιοχής της Θράκης.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με κοινωνικούς φορείς, που στην περίπτωση της Ξάνθης είναι οι σύλλογοι πολυτέκνων και τριτέκνων, η ομάδα κοινωνικής αλληλεγγύης, η μητρόπολη, ο σύλλογος Ποντίων, το γηροκομείο, ο σύλλογος νεφροπαθών, το ψυχολογικό κέντρο και οι τέσσερεις δήμοι της Ξάνθης.
Στους άπορους θα μοιραστούν γραβιέρα, τυρί, ζυμαρικά, ρύζι και ελαιόλαδο τα οποία αναμένεται τις επόμενες ημέρες, μετά και την έγκριση των σχετικών διαγωνισμών, να φτάσουν στις αποθήκες των κοινωνικών φορέων της Ξάνθης οι οποίοι θα αναλάβουν και τη διανομή τους στους δικαιούχους.
Έξοδος - α (2)
α:11
Άρχισαν να τους καταθλίβουν για να τους
λιγοστέψουν. Η σκληρή δουλειά, ο καυτός ήλιος, το μαστίγιο, είχαν σαν
αποτέλεσμα πολλοί να πεθαίνουν. Προσπάθησαν να τους σπάσουν το ηθικό με τις
θλίψεις. Οι πόλεις αποθηκών ήταν για να φυλάνε το στάρι.
α:12
Το ίδιο πράγμα είχε πει ο Διοκλητιανός για
τους Χριστιανούς, την περίοδο των διωγμών: Όσο πιο πολλούς σκοτώνω, τόσο πιο
πολλοί γίνονται. Ο διωγμός εναντίον της εκκλησίας έχει πάντοτε σαν αποτέλεσμα
την αύξηση της εκκλησίας. Οι πρώτοι διωγμοί στην Ιερουσαλήμ είχαν σαν
αποτέλεσμα να σκορπίσει η εκκλησία κι έτσι ν’ αυξηθεί.
Ο μονάρχης της Αιγύπτου, αν μπορούσε να
σταματήσει την ταραχή των ωκεανών, θα μπορούσε να εμποδίσει και την αύξηση
αυτού του λαού, που ήταν το αντικείμενο των αιωνίων σχεδίων του Θεού. Γι’ αυτό
ενώ «κατέστησεν επ’ αυτούς επιστάτας των
εργασιών, διά να καταθλίβωσιν αυτούς με τα βάρη αυτών, όσον κατέθλιβον αυτούς,
τόσω μάλλον επληθύνοντο και ηυξάνοντο».
Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012
Αναζητώντας την αλήθεια - 009
Διάβασε Ματθ.ιδ:37-44 και Β’ Πέτρ.γ:3-7.
Υπάρχει ένας τέλειος παραλληλισμός ανάμεσα στις ημέρες του Νώε και τις δικές
μας σήμερα. Διαβάστε απ’ το παραπάνω σχέδιο τις συνθήκες που επικρατούσαν στην εποχή του
Νώε και μετά τη Γραφή και την καθημερινή ειδησεογραφία.
Κακοί άνθρωποι και πλάνοι θα προοδεύουν στο
χειρότερο
- Οι φόνοι έχουν αυξηθεί.
- Οι βιασμοί έχουν αυξηθεί.
- Οι κλοπές έχουν αυξηθεί.
- Η εγκληματικότητα αυξάνεται οκτώ φορές περισσότερο απ’ την αύξηση του πληθυσμού.
Η αρχή της πλειοψηφίας
Η αρχή της πλειοψηφίας είναι η δημοκρατική
πρακτική που εκφράζει και επιβάλλει την επιθυμία και επιλογή των περισσοτέρων
σε κάποιο ζήτημα κοινού ενδιαφέροντος. Αυτή η αρχή, που κυρίως εφαρμόζεται στα
κοσμικά θέματα, πολλοί θα ήθελαν να ισχύει εξίσου και στα πνευματικά (όπως
π.χ. για την αποδοχή κάποιας διδασκαλίας, σε αποφάσεις για τη διοίκηση της εκκλησίας, στην ανάδειξη πρεσβυτέρων
και διακόνων, στη διαχείριση περιουσιών και τα παρόμοια).
Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι κι εμείς θα
θέλαμε πράγματι η αρχή της πλειοψηφίας να επικρατεί πάνω σε κάθε ζήτημα
ανθρώπινης διαφωνίας.
Το φιλανθρωπικό έργο των τραπεζών…
Ο Γιώργος και η Ελένη πετούν προς Αυστραλία για δύο εβδομάδες διακοπές για να γιορτάσουν την 30ή επέτειό τους. Ξαφνικά, ακούγεται ο κυβερνήτης από τα μεγάφωνα: “Κυρίες και κύριοι, φοβάμαι ότι έχω κάποια πολύ άσχημα νέα.
Οι μηχανές μας σταμάτησαν και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε προσγείωση έκτακτης ανάγκης Για καλή μας τύχη βλέπω ένα αχαρτογράφητο νησί κάτω από εμάς και μάλλον θα καταφέρουμε να προσγειωθούμε στην παραλία. Το άσχημο της υπόθεσης είναι ότι θα είναι από πολύ δύσκολο εως αδύνατον να μπορέσουν ποτέ να μας εντοπίσουν και θα πρέπει να ζήσουμε για πάντα στο νησί”
Οι μηχανές μας σταμάτησαν και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε προσγείωση έκτακτης ανάγκης Για καλή μας τύχη βλέπω ένα αχαρτογράφητο νησί κάτω από εμάς και μάλλον θα καταφέρουμε να προσγειωθούμε στην παραλία. Το άσχημο της υπόθεσης είναι ότι θα είναι από πολύ δύσκολο εως αδύνατον να μπορέσουν ποτέ να μας εντοπίσουν και θα πρέπει να ζήσουμε για πάντα στο νησί”
Η σωστή χρήση ενός νεκρού μοναχού
Λοιπόν παίρνουμε ένα νεκρό μοναχό κι αφού τον αφήσουμε θαμμένο για καμιά
δεκαπενταριά χρόνια τον ξεθάβουμε. Αφού τον ξεθάψουμε προσεκτικά,
κοιτάζουμε αν το πτώμα μοιάζει με πτώμα,
αν μυρίζει σαν πτώμα κι αν φέρεται σαν πτώμα. Σε περίπτωση που κάτι από τα τρία
δεν ισχύει, ενημερώνουμε τα κανάλια, τις τοπικές αρχές, την μητρόπολη και
προαιρετικά έναν ιατροδικαστή. Στην περίπτωση που η κλήση ιατροδικαστού κρίνεται απαραίτητη, θα πρέπει η επιλογή επιστήμονος να γίνεται με"χριστιανικά" κριτήρια. Στη
συνέχεια ντύνουμε το πτώμα που στο εξής θα αποκαλούμε ιερό σκήνωμα, με χρυσά
άμφια κι αφού το βάλουμε να κρατάει μια
Καινή Διαθήκη ή ένα σταυρό και σιγουρευτούμε ότι έχουν ήδη στηθεί οι πάγκοι των
μικροπωλητών περιξ του ναού, ανοίγουμε τις πύλες στον λαό.
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012
Ναζηραίος
Αριθμοί ς
Η ευχή του Ναζηραίου είναι πολύ ενδιαφέρουσα και γεμάτη από πρακτική διδασκαλία. Σ' αυτή βλέπουμε την περίπτωση εκείνου που αποχωρίζεται αυστηρά από πράγματα που δεν είναι αυτά καθ' αυτά απολύτως κακά, ωστόσο είναι ικανά να ζημιώσουν την τέλεια αφιέρωση της καρδιάς στο Θεό.
Πρώτα απ' όλα ο Ναζηραίος δεν έπρεπε να πίνει κρασί. Ο καρπός της αμπέλου κάτω από οποιαδήποτε μορφή του ήταν απαγορευμένος. Το κρασί λοιπόν, είναι σύμβολο κάθε επίγειας χαράς, η έκφραση της κοινωνικής χαράς στην οποία η ανθρώπινη καρδιά επιθυμεί τόσο πολύ να παραδίδεται. Ο Ναζηραίος όφειλε να φυλάσσεται απ' αυτήν προσεκτικά. Γι' αυτόν ήταν μια κατά γράμμα διάταξη. Δεν έπρεπε να διεγείρει τη φύση με ισχυρά ποτά.
Η ευχή του Ναζηραίου είναι πολύ ενδιαφέρουσα και γεμάτη από πρακτική διδασκαλία. Σ' αυτή βλέπουμε την περίπτωση εκείνου που αποχωρίζεται αυστηρά από πράγματα που δεν είναι αυτά καθ' αυτά απολύτως κακά, ωστόσο είναι ικανά να ζημιώσουν την τέλεια αφιέρωση της καρδιάς στο Θεό.
Πρώτα απ' όλα ο Ναζηραίος δεν έπρεπε να πίνει κρασί. Ο καρπός της αμπέλου κάτω από οποιαδήποτε μορφή του ήταν απαγορευμένος. Το κρασί λοιπόν, είναι σύμβολο κάθε επίγειας χαράς, η έκφραση της κοινωνικής χαράς στην οποία η ανθρώπινη καρδιά επιθυμεί τόσο πολύ να παραδίδεται. Ο Ναζηραίος όφειλε να φυλάσσεται απ' αυτήν προσεκτικά. Γι' αυτόν ήταν μια κατά γράμμα διάταξη. Δεν έπρεπε να διεγείρει τη φύση με ισχυρά ποτά.
Η θυσία της μάνας: «Εάν καταφέρεις να επιζήσεις, να θυμάσαι μόνο ότι σ' αγαπώ!»
Είναι αληθινή ιστορία που διαδραματίστηκε λίγες ώρες μετά από σεισμό στην
Ιαπωνία, πριν λίγους μήνες. Θα μπορούσε να είναι και αυτή ένα παραμύθι, όμως...δεν είναι. Είναι η πραγματικότητα που μας θυμίζει πως τα παραμύθια δεν είναι
πάντα μύθος. Έχοντας πλέον ο σεισμός υποχωρήσει, διασώστες φτάνουν στα ερείπια
του σπιτιού μιας νεαρής γυναίκας κι αντικρύζουν το πτώμα της μέσα στα χαλάσματα.
Η στάση του σώματός της όμως ήταν σχετικά περίεργη, θυμίζοντας κατά πολύ την
στάση που παίρνει πιστός έχοντας λυγίσει στα γόνατά του για να λατρέψει και να
προσευχηθεί τον Θεό του. Τα συντρίμια του σπιτιού, είχαν καταπλακώσει την πλάτη
και το κεφάλι της...
Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012
Παιδιά
ΑΝ
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική, μαθαίνει να κατακρίνει
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία, γίνεται δειλό.
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή, μαθαίνει να αισθάνεται
ένοχο.
ΕΝΩ
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση, μαθαίνει να είναι
υπομονετικό
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ενθάρρυνση, μαθαίνει να έχει
εμπιστοσύνη
Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο, μαθαίνει να εκτιμά
Αν ένα παιδί ζει μέσα στη δικαιοσύνη, μαθαίνει να είναι
δίκαιο
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην επιδοκιμασία, μαθαίνει να έχει
αυτοεκτίμηση
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια, μαθαίνει να πιστεύει
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην παραδοχή και στη φιλία, μαθαίνει
να βρίσκει αγάπη μέσα στον κόσμο.
Αν ένα παιδί διδαχτεί στην αρχή της οδού αυτού, δεν θα απομακρυνθεί απ' αυτή ούτε όταν γεράσει!
τι περιέχει το αίμα των ελλήνων με βάση αιματολογικές εξετάσεις
Μας δολοφονούν
ομαδικά;
Παρά τις σχετικές δημοσιεύσεις με το θέμα των chemtrails οι οποίες γνωστοποίησαν το θέμα σε μεγαλη μερίδα του κοινού, μία πληροφορία που προήλθε από αιματολογικό εργαστήριο στάθηκε η αφορμή να επανεξεταστεί το θέμα, καθώς φαίνεται να ανοίγεται μία νέα διάσταση στην υπόθεση των chemtrails, που κρούει -με αποδείξεις, πλέον- τον κώδωνα του κινδύνου για την Ελλάδα.
Σύμφωνα, λοιπόν, με αποτελέσματα εξετάσεων ρουτίνας, το αίμα των Ελλήνων παρουσιάζει αυξημένες ποσότητες βαρέων μετάλλων και αλουμινίου - χημικά στοιχεία τα οποία περιέχονται και στη σύνθεση των περιβόητων αεροψεκασμών...
Συμπτώματα όπως η κεφαλαλγία, οι ισχιακοί και μυϊκοί πόνοι, οι ρινορραγίες, η ληθαργική τάση και η μελαγχολία ήταν τα πρώτα ανησυχητικά μηνύματα για τους κατοίκους περιοχών, στις οποίες παρατηρείται συχνά το φαινόμενο των αεροψεκασμών. Τις ανησυχίες αυτές ήρθαν να επιβεβαιώσουν τα αποτελέσματα πρόσφατων αιματολογικών εξετάσεων ρουτίνας, οι οποίες έδειξαν καθαρά αύξηση των επιπέδων του αλουμινίου στο αίμα των Ελλήνων -γεγονός που ενισχύει τον προβληματισμό σχετικά με τους συχνούς αεροψεκασμούς, η σύνθεση των οποίων περιέχει αλουμίνιο.
Παρά τις σχετικές δημοσιεύσεις με το θέμα των chemtrails οι οποίες γνωστοποίησαν το θέμα σε μεγαλη μερίδα του κοινού, μία πληροφορία που προήλθε από αιματολογικό εργαστήριο στάθηκε η αφορμή να επανεξεταστεί το θέμα, καθώς φαίνεται να ανοίγεται μία νέα διάσταση στην υπόθεση των chemtrails, που κρούει -με αποδείξεις, πλέον- τον κώδωνα του κινδύνου για την Ελλάδα.
Σύμφωνα, λοιπόν, με αποτελέσματα εξετάσεων ρουτίνας, το αίμα των Ελλήνων παρουσιάζει αυξημένες ποσότητες βαρέων μετάλλων και αλουμινίου - χημικά στοιχεία τα οποία περιέχονται και στη σύνθεση των περιβόητων αεροψεκασμών...
ΟΙ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Συμπτώματα όπως η κεφαλαλγία, οι ισχιακοί και μυϊκοί πόνοι, οι ρινορραγίες, η ληθαργική τάση και η μελαγχολία ήταν τα πρώτα ανησυχητικά μηνύματα για τους κατοίκους περιοχών, στις οποίες παρατηρείται συχνά το φαινόμενο των αεροψεκασμών. Τις ανησυχίες αυτές ήρθαν να επιβεβαιώσουν τα αποτελέσματα πρόσφατων αιματολογικών εξετάσεων ρουτίνας, οι οποίες έδειξαν καθαρά αύξηση των επιπέδων του αλουμινίου στο αίμα των Ελλήνων -γεγονός που ενισχύει τον προβληματισμό σχετικά με τους συχνούς αεροψεκασμούς, η σύνθεση των οποίων περιέχει αλουμίνιο.
Ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης
Α. ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ
Το βασίλειο του Ισραήλ αποτελείτο από τις 10 φυλές που διασπάστηκαν κάτω
απ’ τον Ιεροβοάμ. Το όνομα «Ισραήλ» μερικές φορές χρησιμοποιείται για τους
Εβραίους στο σύνολό τους, αλλά στις αναφορές των βασιλιάδων συνήθως χρησιμοποιείται
για τις 10 φυλές.
Αυτό το βασίλειο κράτησε περίπου 250 χρόνια, περίοδο που βασίλεψαν 19
βασιλιάδες που ανήκαν σε εννέα διαφορετικές οικογένειες. Όλοι αυτοί οι
βασιλιάδες ήταν ειδωλολάτρες. Για κανέναν απ’ αυτούς δεν λέχθηκε ότι «έπραξε το
ευθές ενώπιον του Κυρίου».
Η ανατροπή του Ισραήλ απ’ τους Ασσύριους έλαβε χώρα περίπου το 722 π.Χ.
Αφού οι Ισραηλίτες μεταφέρθηκαν στην Ασσυρία, μετακόμισαν κόσμο από
διάφορα μέρη της Ασσυριακής αυτοκρατορίας για να κατοικήσουν τη χώρα. Στην
αρχή, αυτοί λάτρευαν είδωλα, αλλά αργότερα άρχισαν να λατρεύουν τον Γιάχβε μαζί
με τα είδωλά τους. Οι Σαμαρείτες της Καινής Διαθήκης είναι απόγονοι αυτής της
αναμεμιγμένης φυλής.
Το βασίλειο των 10 φυλών ποτέ δεν αποκαταστάθηκε.
Ο παλιός και ο νέος άνθρωπος
«Να απεκδυθήτε τον
παλαιόν άνθρωπον τον κατά την προτέραν διαγωγήν, τον φθειρόμενον κατά τας
απατηλάς επιθυμίας, και να ανανεώνησθε εις το πνεύμα του νοός σας, και να
ενδυθήτε τον νέον άνθρωπον, τον κτισθέντα κατά Θεόν εν δικαιοσύνη και οσιότητι
της αληθείας»
Μένει κανείς έκπληκτος όταν ανοίξει την Αγία Γραφή και σκύψει
με ενδιαφέρον να τη μελετήσει. Ένας τελείως διαφορετικός κόσμος μπροστά του. Ο
κόσμος του Θεού!
Τελείως διαφορετικός ο τρόπος προσέγγισης όλων των θεμάτων από το δικό μας, τον ανθρώπινο τρόπο.Τελείως διαφορετική νοοτροπία και σκεπτικό. Τα τοποθετεί όλα σε τελείως διαφορετική βάση. Ο τρόπος του Θεού, ο τρόπος που ο Θεός αντιλαμβάνεται και βλέπει τα πράγματα και τα αξιολογεί. Τι βαραίνει γι’ Αυτόν, τι μετράει, τι αξίζει, τι απορρίπτει. Και κυρίως η απλότητα. Μεγάλη δύναμη η απλότητα.
Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012
Ένα φταίξιμο ζητά παραλήπτη….
Όταν το βρίσκουμε μπροστά μας, κοιτάζουμε αδιάφοροι,
προσπερνάμε ή αλλάζουμε δρόμο. Ακόμα και αν είναι δικό μας, ποτέ σχεδόν δε
σκύβουμε να το σηκώσουμε. Μιλάμε για το φταίξιμο. Δεν είναι από τα …αγαπημένα
μας. Είμαστε σίγουροι πως …σπάνια φταίμε. Ακόμα πιο σίγουροι είμαστε ότι
συνήθως φταίνε οι άλλοι… Όχι γιατί είμαστε Έλληνες, αλλά γιατί είμαστε
άνθρωποι. Και που είμαστε πιστοί του Χριστού, λίγη πρόοδο έχουμε κάνει στο
σημείο αυτό, νομίζω.
Το θέμα μας είναι μόνιμα τα τελευταία χρόνια η κοινωνία μας.
Κοινωνία, κοινότητα, ο χώρος μας, το σπίτι μας, όπως θέλετε να το πείτε. Άλλο
είναι το πρόβλημα. Ποτέ δεν ήμαστε πιο χαμηλά, ποτέ δεν ήμαστε πιο μακριά, ποτέ
δεν ήμαστε πιο φτωχοί, ποτέ δεν ήμαστε πιο αδύναμοι. Κάθε χρόνο και πιο κάτω,
κάθε χρόνο και λιγότεροι, κάθε χρόνο και πιο πίσω, πιο φτωχοί, κάθε χρόνο και
πιο ψυχροί και αποξενωμένοι. Τα γνωρίζουμε, τα έχουμε περιγράψει, τα έχουμε
υπογραμμίσει.
Η γυναίκα του 2ου ορόφου
Πριν λίγες μέρες από το μπαλκόνι του σπιτιού μου, παρατηρούσα κάποιον που
έβαζε στο καρότσι του μεταλλικά κουτιά. Φαινόταν εξαθλιωμένος και λίγο χαμένος
αλλά συνέχισε με πείσμα την δουλειά του. Αμέσως σκέφτηκα ότι είναι λίγο πιο
τυχερός από τους άλλους που ψάχνουν για φαγητό στα σκουπίδια, γιατί θα τα δώσει
και θα πάρει λίγα χρήματα. Είναι τρομακτικό το πως μας έχουν κάνει να σκεφτόμαστε πια βλέποντας εικόνες εξαθλίωσης στο κέντρο της Αθήνας. Ο πήχης
πέφτει όλο και πιο χαμηλά.
Ξαφνικά καθώς παρατηρούσα τον εξαθλιωμένο άντρα ακούστηκε η γυναίκα που μένει στον δεύτερο όροφο. Τον ρώτησε αν θέλει ένα παντελόνι. Ο άντρας ακούγοντας τις φωνές τραβήχτηκε προς τα πίσω. Μπορεί να μην κατάλαβε τι του έλεγε. Η γυναίκα το πέταξε μέσα σε μια σακούλα λέγοντας ότι αν ξαναπεράσει από κάτω σε λίγη ώρα θα του έδινε και κάποια άλλα ρούχα που είχε. Πέταξε το παντελόνι. Ο άντρας το πήρε σαστισμένος και έφυγε. Ύστερα από λίγα λεπτά πέρασε από κάτω και του έριξε μια σακούλα με ρούχα, τονίζοντας ότι είναι πλυμένα και καθαρά. Εκείνος την ευχαρίστησε χωρίς να μιλήσει βάζοντας το χέρι του στο στήθος.
Ξαφνικά καθώς παρατηρούσα τον εξαθλιωμένο άντρα ακούστηκε η γυναίκα που μένει στον δεύτερο όροφο. Τον ρώτησε αν θέλει ένα παντελόνι. Ο άντρας ακούγοντας τις φωνές τραβήχτηκε προς τα πίσω. Μπορεί να μην κατάλαβε τι του έλεγε. Η γυναίκα το πέταξε μέσα σε μια σακούλα λέγοντας ότι αν ξαναπεράσει από κάτω σε λίγη ώρα θα του έδινε και κάποια άλλα ρούχα που είχε. Πέταξε το παντελόνι. Ο άντρας το πήρε σαστισμένος και έφυγε. Ύστερα από λίγα λεπτά πέρασε από κάτω και του έριξε μια σακούλα με ρούχα, τονίζοντας ότι είναι πλυμένα και καθαρά. Εκείνος την ευχαρίστησε χωρίς να μιλήσει βάζοντας το χέρι του στο στήθος.
«Μεταξωτοί» άνθρωποι.
Το είχε πει σε μια συνέντευξή του ο Νίκος Καρούζος:
''Μεταξωτοί άνθρωποι''. Μιλούσε για κάποιους χωρικούς που είχε συναντήσει στη
Λέσβο. Αγράμματοι ήταν, αλλά σοφοί. Και, προπάντων, τρυφεροί με τους άλλους.
Απαλοί, χωρίς γωνίες που κόβουν, χωρίς καχυποψία, δίχως έπαρση και επιθετική
ειρωνεία που πληγώνει. Μεταξωτοί άνθρωποι...
Μού ’μεινε αυτός ο χαρακτηρισμός. Χαράχτηκε μέσα μου. Κι από
τότε ένα νέο κριτήριο λειτουργεί στις αξιολογήσεις μου για τους ανθρώπους: η
συμπεριφορά και η στάση τους σε «ασήμαντα»
πεδία της καθημερινότητας.
Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012
5η Οκτωβρίου 1582: Η ημέρα που «δεν υπήρξε» ποτέ!
Η 4η Οκτωβρίου 1582 ήταν η τελευταία ημέρα του Ιουλιανού Ημερολογίου. Η αμέσως επόμενη ημέρα και 1η του Γρηγοριανού Ημερολογίου ήταν η 15η Οκτωβρίου. Οι ημέρες από τις 5 Οκτωβρίου έως και τις 14 Οκτωβρίου «δεν υπήρξαν ποτέ», καθώς απαλείφτηκαν, προκειμένου οι ημερομηνίες να εναρμονιστούν με το νέο Γρηγοριανό Ημερολόγιο.
Η γενετήσια λειτουργία
Η γενετήσια λειτουργία είναι μια άγια
υπόθεση στα μάτια του Θεού κι ανήκει πέρα για πέρα στη σφαίρα της καθαρότητας
μέσα στην έγγαμη ζωή. Όπως θα δούμε, αποτελεί κλειδί για την προαγωγή και
ολοκλήρωση της ανθρώπινης προσωπικότητας. “Τίμιος ο γάμος εν πάσιν και η
κοίτη αμίαντος” (Εβρ.ιγ:4). Ο γάμος σε όλες τις πτυχές του είναι τίμιος,
δηλαδή, πολυτιμότατος στα μάτια του Θεού και γι’ αυτό άγιος.
Όμως και η κοίτη είναι σε όλες τις
πτυχές της, μέσα στο γάμο, αμίαντη, χωρίς μόλυσμα, χωρίς βεβήλωση. Αξίζει να
προσεχτεί ότι η λέξη “κοίτη” περιγράφει με τον πιο όμορφο τρόπο τη γενετήσια
λειτουργία του ανδρόγυνου. Κάτι άλλο που μπορούμε να παρατηρήσουμε είναι το
περιβάλλον αυτού του εδαφίου: Ο απόστολος Παύλος γράφει για τα τέλη των καιρών,
την αλλαγή του υλικού σύμπαντος με τους πνευματικούς ουρανούς. Τους καλεί σε
μια ζωή αγιασμού, λέγοντας ότι χωρίς τον αγιασμό, κανείς δεν θα δει τον Κύριο
(ιβ:26 & 14). Τους καλεί ακόμα να ζουν με λατρευτικό πνεύμα και με δέος
μπροστά σ’ ένα Κύριο που δεν είναι μόνο Αγιος, αλλά και “πυρ καταναλίσκον” (ιβ:28).
Τέλος, τους καλεί σε πρακτικό αγιασμό σε έργα αγάπης και γνήσιας ζωής πίστης.
Ανάμεσα τώρα σ’ όλα αυτά τους τονίζει με έμφαση ότι ο γάμος σ’ όλες του τις
πτυχές και η γενετήσια λειτουργία, από κάθε πλευρά είναι υπόθεση καθαρή και
άγια και δεν έχει σχέση με αμαρτία ή ηθικά μολύσματα, οποιασδήποτε μορφής.
Οι 10 πιο θανατηφόρες ασθένειες στην ιστορία της ανθρωπότητας
Μέχρι να κάνει την εμφάνισή του το ΑΙDS, η ανθρωπότητα ένιωθε ασφαλής ότι η
πρόοδος της ιατρικής επιστήμης κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα είχε καταφέρει να
«αφανίσει» από προσώπου Γης σχεδόν όλες τις ασθένειες που μπορούσαν να
προκαλέσουν μαζική θνησιμότητα.
Αυτές είναι οι 10 ασθένειες που θεωρήθηκαν μάστιγα για το ανθρώπινο είδος, και πλέον είτε δεν υπάρχουν, είτε συνεχίζουν να σκοτώνουν ανθρώπους σε τρομακτική κλίμακα:
Αυτές είναι οι 10 ασθένειες που θεωρήθηκαν μάστιγα για το ανθρώπινο είδος, και πλέον είτε δεν υπάρχουν, είτε συνεχίζουν να σκοτώνουν ανθρώπους σε τρομακτική κλίμακα:
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ - Ιώβ
Α.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο
Ιώβ είναι το πρώτο από τα πέντε ποιητικά βιβλία. Τα άλλα είναι οι Ψαλμοί, οι
Παροιμίες, ο Εκκλησιαστής και το Άσμα Ασμάτων.
Β.
ΘΕΜΑ
Ο
Ιώβ είναι ένα ξεχωριστό βιβλίο στη σφαίρα της φιλοσοφίας με το πρόβλημα των
ανθρώπινων παθημάτων σαν θέμα του. Ασχολείται και προσπαθεί να δώσει απάντηση
πάνω στο θέμα της ζωής και του ανθρώπου και στις απαντήσεις που δίνονται σ’
αυτό το βιβλίο αξίζει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή γιατί ερευνά διάφορα θέματα
τα οποία έχουν απασχολήσει το νου του ανθρώπου μέσα στους αιώνες. Δεν ερευνά
μόνο αλλά παράλληλα δίνει και τις απαντήσεις σε πολλά προβλήματα - ιδιαίτερα
στην ερώτηση γιατί υποφέρει ο δίκαιος;
Στο τέλος του βιβλίου ο Ελιού εξηγεί ότι ο
Θεός έχει έναν ιδιαίτερο σκοπό όταν επιτρέπει να υποφέρει ο άνθρωπος γιατί τον
παιδεύει με σκοπό να τον φέρει περισσότερο κοντά Του. Ο Θεός χρησιμοποίησε τα
παθήματα σαν δοκιμή του χαρακτήρα του Ιώβ και σαν ένα μέσο για να αποκαλύψει
στον ίδιο την αμαρτία της αυτοδικαίωσης, την οποία δεν είχε συνειδητοποιήσει.
Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012
Μήπως είσαι επικούρειος ή μήπως είσαι στωικός!
Δεν είναι μόνο στα δικά μας χρόνια που η πίστη μας δέχεται επιθέσεις. Οι επιθέσεις ενάντια στο χριστιανισμό άρχισαν απ' το ξεκίνημά του. Μάλιστα, στο πέρασμα των αιώνων, όσο πιο προσκολλημένοι ήταν οι πιστοί στις αλήθειες της Βίβλου, εκδηλώνοντας μια ζωή με συνέπεια, τόσο πιο σφοδρές ήταν οι επιθέσεις που δεχόταν.
Κάποτε, έφτασαν στο σημείο να κατηγορήσουν τους χριστιανούς σαν αιμομίκτες και ανθρωποφάγους, παρεξηγώντας την ώρα του δείπνου του Κυρίου. Κάποιοι έχουν φτάσει στο σημείο ν' αμφισβητούν την ιστορική και θεία προσωπικότητα του Κυρίου μας Ιησού.
Κάποτε, έφτασαν στο σημείο να κατηγορήσουν τους χριστιανούς σαν αιμομίκτες και ανθρωποφάγους, παρεξηγώντας την ώρα του δείπνου του Κυρίου. Κάποιοι έχουν φτάσει στο σημείο ν' αμφισβητούν την ιστορική και θεία προσωπικότητα του Κυρίου μας Ιησού.
Μισό εκατομμύριο Ελληνόπουλα δεν έχουν να φάνε
Τα στοιχεία και οι αριθμοί είναι
ανατριχιαστικά. Πεντακόσιες χιλιάδες παιδιά στην Ελλάδα ζούνε κάτω από το όριο
της φτώχειας, ενώ το ποσοστό της παιδικής φτώχειας στη χώρα μας, σύμφωνα με
στοιχεία της Εurostat (2010), υπολογίζεται στο 23%. Η οικονομική κρίση εκτός από
την ανεργία, τη φτώχεια και τη διεύρυνση των ανισοτήτων συνοδεύεται από
μειωμένες παροχές υγείας, ανασφάλεια σίτισης, χαμηλή ποιότητα διατροφής και
αυξημένη παιδική νοσηρότητα και θνητότητα.
“Η κακή διατροφή μιας ολόκληρης γενιάς
Ελληνοπαίδων σήμερα θα έχει μακροπρόθεσμα αρνητικές επιπτώσεις και μπορεί να
επηρεάσει αρνητικά την οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα δεκαετίες αργότερα, όταν
πια αυτά τα παιδιά γίνουν ενήλικες” επισημαίνει ο παιδίατρος -σύμβουλος
γαλουχίας Στέλιος Παπαβέντσης σε ανακοίνωσή του με θέμα «Οικονομική κρίση και
βρεφική διατροφή» στο 10ο Μακεδονικό Συνέδριο Διατροφής που διεξάγεται στη
Θεσσαλονίκη.
Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012
Έξοδος - α (1)
Οι Εβραίοι χρησιμοποιούν πολύ αυτό το
σύνδεσμο για να ενώνουν προτάσεις μεταξύ τους και να δείχνουν συνέχεια. Το
βιβλίο που μελετάμε ξεκινάει έτσι για να δείξει ότι είναι συνέχεια της Γένεσης.
α:2-4
Στη σειρά των ονομάτων, πρώτα αναφέρονται
τα παιδιά από τις κανονικές γυναίκες και μετά από τις παλλακίδες (Λεία, Ραχήλ,
Βαλλά, Ζελφά).
α:5-6
Λέει ότι κατέβηκαν 70 ψυχές ενώ στη
Γέν.μς:26 είδαμε ότι ήταν 66. Ίσως να συμπεριλαμβάνει εδώ και τον Ιωσήφ,
Εφραΐμ, Μανασσή και Ιακώβ. Υπολογίζεται ότι μαζί με τις γυναίκες, τους δούλους
και τις δούλες πρέπει να ήταν περί τα 1000 άτομα αυτά που κατέβηκαν στην Αίγυπτο.
Τα δεξιά του Θεού
Η Βίβλος διδάσκει ότι ο Θεός είναι αόρατο πνεύμα, όμως Τον περιγράφει
και με όρους που σχετίζονται με το ανθρώπινο σώμα. Πολλοί τριαδικοί χρησιμοποιούν
αυτές τις περιγραφές για να υποστηρίξουν
τη θεωρία τους, ιδιαίτερα τα εδάφια που μιλάνε για το δεξί χέρι του Θεού και το
πρόσωπο του Θεού. Ας ψάξουμε να δούμε τι εννοεί η Βίβλος με αυτούς τους όρους.
Ιωάν.δ:24 λέει, «Ο Θεός είναι Πνεύμα». Αυτό σημαίνει ότι η αιώνια ουσία Του δεν
είναι ανθρώπινη ή φυσική. Πέρα από την φανέρωση του Θεού στο σώμα του Ιησού
Χριστού, ο Θεός δεν έχει φυσικό Σώμα. «πνεύμα
σάρκα και οστέα δεν έχει» (Λουκ.κδ:39). Ο Θεός δεν είναι «σαρξ και αίμα» (Ματθ.ις:17).
Ακριβώς επειδή είναι πνεύμα, ο Θεός είναι αόρατος για τον
άνθρωπο. «Κανένας άνθρωπος δεν έχει δει ποτέ το Θεό» (Ιωάν.α:18). «Κανένας
άνθρωπος δεν Τον έχει δει, ούτε μπορεί να Τον δει» (Α’ Τιμ.ς:16).
ο σπορέας των άστρων !
Το άγαλμα ονομάζεται «Seeder» (σ.σ. «Σπορέας»)
και βρίσκεται σε κεντρική πλατεία της πόλης Κάουνας
στη Λιθουανία. Πρόκειται για έναν γεωργό -εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από
μέταλλο- που ρίχνει σπόρους με το χέρι του στο έδαφος, τους οποίους παίρνει μέσα
από μια ειδική θήκη που φέρει στη μέση του. Αν και την ημέρα δεν είναι τίποτα
άλλο παρά ένα απλό άγαλμα που κοσμεί μια πλατεία της πόλης, το βράδυ ο «Σπορέας»
μεταμορφώνεται, παίζοντας με τη σκιά του που εμφανίζεται στο διπλανό
τοίχο.
Ο "street art Morfait" ζωγράφισε μερικά αστέρια στον τοίχο με απώτερο σκοπό να «παίξει» με τη σκιά του αγάλματος το βράδυ. Τι σημαίνει αυτό; Μόλις νυχτώσει ο «Σπορέας» μεταμορφώνεται σε «Σπορέα Αστεριών»! Καθώς η σκιά του αγάλματος εμφανίζεται πάνω στον τοίχο, τα αστέρια του καλλιτέχνη μοιάζουν να πέφτουν από το χέρι του γεωργού, παίρνοντας τη θέση των υποτιθέμενων σπόρων. Το αποτέλσμα είναι εντυπωσιακό, με τους περισσότερους περαστικούς να δηλώνουν ότι «ποτέ πριν δεν είχαν προσέξει το άγαλμα!»…
πηγη alexiptoto.com
Ο "street art Morfait" ζωγράφισε μερικά αστέρια στον τοίχο με απώτερο σκοπό να «παίξει» με τη σκιά του αγάλματος το βράδυ. Τι σημαίνει αυτό; Μόλις νυχτώσει ο «Σπορέας» μεταμορφώνεται σε «Σπορέα Αστεριών»! Καθώς η σκιά του αγάλματος εμφανίζεται πάνω στον τοίχο, τα αστέρια του καλλιτέχνη μοιάζουν να πέφτουν από το χέρι του γεωργού, παίρνοντας τη θέση των υποτιθέμενων σπόρων. Το αποτέλσμα είναι εντυπωσιακό, με τους περισσότερους περαστικούς να δηλώνουν ότι «ποτέ πριν δεν είχαν προσέξει το άγαλμα!»…
πηγη alexiptoto.com
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)