1) Σε ποιο σημείο της η Γραφή, απαγορεύει το Νηπιοβαπτισμό;
AΠΑΝΤΗΣΗ Η Γραφή δεν απαγορεύει τον νηπιοβαπτισμό , ούτε καν ασχολείται με ένα ανύπαρκτο θέμα .Η Νέα Διαθήκη δεν είναι όσα απαγορεύονται , αλλά όσα πρέπει να κάνεις . Να κάνεις όπως ο Χριστός έκανε και να περπατάς όπως αυτός περπάτησε.
Αν Εκείνος ήθελε να δώσει εντολή να βαπτίζονται τα νήπια, οταν εκπλήρωσε πάσαν δικαιοσύνην(Ματθ. 3:15),θα το είχε πράξει με το παράδειγμά Του.
Τι λέει η Γραφή για το βάπτισμα ; "Είπε Πέτρος δὲ πρὸς αὐτοὺς· μετανοήσατε καὶ βαπτισθήτω ἕκαστος ὑμῶν ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ εἰς ἄφεσιν τῶν ἁμαρτιῶν ὑμῶν καὶ λήμψεσθε τὴν δωρεὰν τοῦ ἁγίου πνεύματος." (πραξ β38)
Επομένως τό βάπτισμα γίνεται αφου μετανοήσεις . Δεν σου απαγορεύει κανείς να βαπτίζεις βρέφη, αλλά το βάπτισμα χωρίς ιδίαν βούληση δεν παράγει κανένα αποτέλεσμα και δεν έχει να κάνει με την εκκλησία του Χριστού. Είναι νομοθέτημα που έχουν θεσπίσει κάποια θρησκευτικά συστήματα.
2) Στο Πράξεις 16: 14-15 διαβάζουμε:".. Και γυνή τις Λυδία το όνομα, πωλήτρια πορφύρας εκ πόλεως Θυατείρων, σεβομένη τον Θεόν, ήκουε, της οποίας ο Κύριος διήνοιξε την καρδίαν διά να προσέχη εις τα λαλούμενα υπό του Παύλου. Αφού δε εβαπτίσθη αυτή και ο οίκος αυτής, παρεκάλεσε λέγουσα·.."
Μπορεί κάποιος ερμηνευτής των Γραφών να μας βεβαιώσει ότι ο οίκος αυτής δεν είχε παιδιά;
Μπορεί κάποιος ερμηνευτής των Γραφών να μας βεβαιώσει ότι ο οίκος αυτής δεν είχε παιδιά;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Λάθος ερώτηση . Ο Λόγος του Θεού δεν ασχολείται με το περιεχόμενο της παραπάνω "ερώτησης".
Εάν ο ερωτών συνέχιζε το μισοτελειωμένο εδάφιο θα διάβαζε την Λυδία την Φιλιππισία να λέει : "ὡς δὲ ἐβαπτίσθη καὶ ὁ οἶκος αὐτῆς παρεκάλεσεν λέγουσα· εἰ κεκρίκατε με πιστὴν τῷ Κυρίῳ εἶναι, εἰσελθόντες εἰς τὸν οἶκον μου μένετε· καὶ παρεβιάσατο ἡμᾶς."Δηλαδή η γυναίκα είχε συσχετίσει το "βάπτισμα" με το "πιστή στον Κύριο είναι" . Αν λοιπόν έχουμε την ίδια πίστη και το ίδιο Πνεύμα με την Λυδία δεν θα μας δημιουργούνται παρόμοιες απορίες .
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Δύσκολα μπορεί να θεωρήσει καποιος ειλικρινή τέτοια "ερωτήματα" . Γιατί να μην υποθέσουμε οτι βάπτισαν και νεκρούς ή και τα κτήνη τους ή τα αγαπημένα τους αντικείμενα ; H Γραφή δεν αφήνει περιθώρια . Λέει :
"οἱ μὲν οὖν ἀποδεξάμενοι τὸν λόγον αὐτοῦ ἐβαπτίσθησαν καὶ προσετέθησαν ἐν τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ ψυχαὶ ὡσεὶ τρισχίλιαι."
Βαπτίστηκαν οσοι αποδέχθηκαν τον λόγο .
Στις Πράξεις ακόμη διαβάζουμε :
"ὅτε δὲ ἐπίστευσαν τῷ Φιλίππῳ εὐαγγελιζομένῳ περὶ τῆς βασιλείας τοῦ θεοῦ καὶ τοῦ ὀνόματος Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἐβαπτίζοντο ἄνδρες τε καὶ γυναῖκες." (ΟΧΙ ΝΗΠΙΑ)
Ξεκάθαρα πράγματα . Πως θα ήταν δυνατό να αφήσει ο Κύριος απορίες και ερωτήματα για το τι πρέπει να πράξουν όσοι Τον αγαπούν;