Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012

Εν απορία ευρισκόμενος...


Νέα σειρά ερωτημάτων και δήθεν αποριών διαβάσαμε σε "εγκόλπιο" του διαδικτύου
:

1) Σε ποιο σημείο της η Γραφή, απαγορεύει το Νηπιοβαπτισμό;
AΠΑΝΤΗΣΗ  Η Γραφή δεν απαγορεύει τον νηπιοβαπτισμό , ούτε καν ασχολείται με ένα ανύπαρκτο θέμα .Η Νέα Διαθήκη δεν είναι όσα απαγορεύονται , αλλά όσα πρέπει να κάνεις . Να κάνεις όπως ο Χριστός έκανε και να περπατάς όπως αυτός περπάτησε.
 Αν Εκείνος ήθελε να δώσει εντολή να βαπτίζονται τα νήπια, οταν εκπλήρωσε πάσαν δικαιοσύνην(Ματθ. 3:15),θα το είχε πράξει με το παράδειγμά Του.
Τι λέει η Γραφή για το βάπτισμα ; "Είπε Πέτρος δ πρς ατος· μετανοήσατε κα βαπτισθήτω καστος μν ν τὀνόματι ησο Χριστοῦ ες φεσιν τν μαρτιν μν κα λήμψεσθε τν δωρεν το γίου πνεύματος." (πραξ β38)
  
Επομένως τό βάπτισμα γίνεται αφου μετανοήσεις . Δεν σου απαγορεύει κανείς να βαπτίζεις βρέφη, αλλά το βάπτισμα χωρίς ιδίαν βούληση δεν παράγει κανένα αποτέλεσμα και δεν έχει να κάνει με την εκκλησία του Χριστού. Είναι νομοθέτημα που έχουν θεσπίσει κάποια θρησκευτικά συστήματα. 

2) Στο Πράξεις  16: 14-15 διαβάζουμε:".. Και γυνή τις Λυδία το όνομα, πωλήτρια πορφύρας εκ πόλεως Θυατείρων, σεβομένη τον Θεόν, ήκουε, της οποίας ο Κύριος διήνοιξε την καρδίαν διά να προσέχη εις τα λαλούμενα υπό του Παύλου. Αφού δε εβαπτίσθη αυτή και ο οίκος αυτής, παρεκάλεσε λέγουσα·.."
Μπορεί κάποιος ερμηνευτής των Γραφών να μας βεβαιώσει  ότι ο οίκος αυτής δεν είχε παιδιά;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ  Λάθος ερώτηση . Ο Λόγος του Θεού δεν ασχολείται με το περιεχόμενο της παραπάνω "ερώτησης".
Εάν ο ερωτών συνέχιζε το μισοτελειωμένο εδάφιο θα διάβαζε την Λυδία την Φιλιππισία να λέει : "ς δ βαπτίσθη κα οκος ατς παρεκάλεσεν λέγουσα· ε κεκρίκατε με πιστν τ Κυρί εναι, εσελθόντες ες τν οκον μου μένετε· κα παρεβιάσατο μς."
Δηλαδή η γυναίκα είχε συσχετίσει το "βάπτισμα" με το "πιστή στον Κύριο είναι" . Αν λοιπόν έχουμε την ίδια πίστη και το ίδιο Πνεύμα με την Λυδία δεν θα μας δημιουργούνται παρόμοιες απορίες .

3) Επίσης μπορούν να μας φερουν μια απόδειξη, ότι οι τρεις χιλιάδες χριστιανοί που βαπτίστηκαν μετά την ομιλία τού Πέτρου (Πράξ. 2, 41) άφησαν τα παιδιά τους αβάπτιστα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Δύσκολα μπορεί να θεωρήσει καποιος ειλικρινή τέτοια "ερωτήματα" . Γιατί να μην υποθέσουμε οτι βάπτισαν και νεκρούς ή και τα κτήνη τους ή τα αγαπημένα τους αντικείμενα ;  H Γραφή δεν αφήνει περιθώρια . Λέει :
"ο μν ον ποδεξάμενοι τν λόγον ατο βαπτίσθησαν κα προσετέθησαν ν τ μέρ κείν ψυχα σε τρισχίλιαι."
Βαπτίστηκαν οσοι αποδέχθηκαν τον λόγο .

  Στις Πράξεις ακόμη διαβάζουμε :
"τε δ πίστευσαν τ Φιλίππ εαγγελιζομέν περ τς βασιλείας το θεο κα το νόματος ησο Χριστο, βαπτίζοντο νδρες τε κα γυνακες." (ΟΧΙ ΝΗΠΙΑ) 

Ξεκάθαρα πράγματα . Πως θα ήταν δυνατό να αφήσει ο Κύριος απορίες και ερωτήματα για το τι πρέπει να πράξουν όσοι Τον αγαπούν;