Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

ΓΕΝΕΣΗ ιζ

Γέν.ιζ:1

Αυτό το κεφάλαιο μας δείχνει πώς ο Θεός θεραπεύει το σφάλμα του Αβραάμ, που είναι τώρα 99 χρονών !!! 

Έχουν περάσει 13 χρόνια από τη γέννηση του Ισμαήλ δίχως τίποτα να έχει συμβεί ενδιάμεσα. Ο Θεός δοκιμάζει την πίστη του Αβραάμ.

Έχουν περάσει 25 χρόνια από τότε που εγκατέλειψε την Ουρ και ο Θεός του υποσχέθηκε σπέρμα που όμως ακόμα δεν έχει φανεί. Πολλές φορές ο Θεός περιμένει να φθάσουμε στα όρια των δυνατοτήτων μας πριν επέμβει για να ευλογήσει γιατί αυτή είναι η ώρα μας (Γαλ.δ:4), χωρίς όμως ποτέ να καθυστερεί χωρίς να υπάρχει κάποιος λόγος. Η σάρκα του Αβραάμ εδώ έχει νεκρωθεί τελείως.
 

Ο Κύριος φανερώνεται εδώ στον Αβραάμ σαν Θεός ο Παντοκράτωρ ή Ελ Σαντάϊ από μια ρίζα που έχει την έννοια του δυνατού, του πανίσχυρου. Θέλει να δώσει την αίσθηση στον Αβραάμ ότι Αυτός είναι ικανός και επαρκής γι’ αυτόν.

Όταν ο Αβραάμ δέχτηκε το τέχνασμα της Σάρας, είναι φανερό ότι δεν περπατούσε μπροστά στο Θεό τον Παντοκράτορα!  Μόνο η πίστη μας κάνει ικανούς να ζούμε με παρρησία μπροστά στον Παντοκράτορα. Η απιστία πάντοτε θ’ ασχοληθεί με το εγώ, τις περιστάσεις, κάποιες ίσως δευτερεύουσες αιτίες κτλ, στερώντας μας έτσι τη χαρά, την ειρήνη, την ψυχική γαλήνη και την ανεξαρτησία που αισθάνεται αυτός που στηρίζεται στο βραχίονα του Παντοκράτορα.

περιπάτει ενώπιόν μου και έσο τέλειος: Η αληθινή δύναμη εξαρτάται από το αν περπατάμε ενώπιον του ισχυρού Θεού. Γι’ αυτό πρέπει η καρδιά να μην είναι απασχολημένη με τίποτε άλλο εκτός το Θεό. Αν αναπαυόμαστε στο πλάσμα αντί στον πλάστη, δεν περπατάμε ενώπιον του Θεού, αλλά ενώπιον του πλάσματος (Ψαλμ.ξβ:5-6).

Είναι καλό να προσέξουμε ότι ο Θεός δεν μοιράζεται καθόλου τη δόξα Του με το πλάσμα, σε ότι αφορά τις λεπτομέρειες της καθημερινής μας ζωής, καθώς και σε ότι αφορά τη σωτηρία. Απ’ την αρχή μέχρι το τέλος πρέπει Αυτός να παίρνει τη δόξα γιατί είναι ο ενεργών τα πάντα.

και έσο τέλειος: Ο λόγος αυτός δεν είναι μια σκληρή και απαιτητική φράση του Θεού για τον άνθρωπο, αλλά προτροπή γεμάτη αγάπη. Ο Θεός εξαγγέλλει την καθαρή πρόθεσή Του για τον Αβραάμ και το σπέρμα του. Μας καλεί σε μια πνευματική τελειότητα, σε μια συνεχή πίστη και κοινωνία με το πρόσωπό Του. Όχι πια επιστροφές στην Αίγυπτο, ούτε να έχουμε Ισμαήλ στη ζωή μας, αλλά να εμπιστευόμαστε Αυτόν να εκπληρώσει την υπόσχεσή Του σ’ εμάς.

Όταν, με τη χάρη, η ψυχή σταματήσει να ελπίζει στο δημιούργημα, τότε και μόνο τότε, είναι σ’ αυτή τη θέση που ο Θεός μπορεί να ενεργήσει. Και όταν ο Θεός ενεργεί, τότε όλα πάνε καλά. Όταν η υπέρτατη σοφία, η παντοδυναμία και η άπειρη αγάπη ενεργούν μαζί, η πιστή καρδιά μπορεί να απολαμβάνει μια γλυκιά ανάπαυση.

Ποιο κατώτερο μέτρο θα μπορούσε να ζητήσει ο Τέλειος για όλους αυτούς που αγαπά και τους θέλει να γίνουν όμοιοι με Αυτόν για να τους παραλάβει μέσα στον Εαυτό Του;  Δεν είναι ακατόρθωτο, γιατί το είπε ο Ελ Σαντάϊ που σημαίνει ότι σχεδιάζει να βοηθήσει γι’ αυτό!

Εφεσ.γ:20 Σ’ αυτό το Θεό πίστευε ο απόστολος Παύλος.

Όταν ζητήθηκε από τον Αβραάμ να είναι τέλειος, πρώτα του αποκαλύφθηκε Ποιος το λέει!  Και βέβαια είναι πάνω από τις δικές μας δυνάμεις αυτό, που σημαίνει ότι ο Θεός θα το κάνει, αλλά χρειάζεται λαό που θα πιστέψει σ’ αυτό το λόγο. Ο Θεός θέλει να αποδείξει το μεγαλείο του σήμερα. Να αποδείξει ότι είναι ο Ελ Σαντάϊ, και περιμένει αυτούς που θα σταθούν και θα πουν: Ιδού εγώ Κύριε, απόδειξέ το!

Φιλιπ.γ:12   Ψαλμ.ιη:31   Παρ.γ:5   Β’Κορ.ιβ:9   Εβρ.ς:1

Είμαστε τόσο συνηθισμένοι στις αποτυχίες, σαν άτομα, που μια τέτοια υπόσχεση μας φαίνεται τόσο καλή και μεγάλη, ώστε να πραγματοποιηθεί. Όμως ο Θεός δεν έχει γνωρίσει ποτέ αποτυχία! Είναι τέλειος, κι αυτή την τελειότητα θέλει να έχουμε κι εμείς (Ματθ.ε:48).

Γέν.ιζ:1           ΕΝΩΠΙΟΝ ΜΟΥ       ΑΒΡΑΑΜ        Σαν τέκνο
Δευτ.ιγ:4        ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ           ΙΣΡΑΗΛ          Σαν υπηρέτης
Γέν.ε:24,ς:9    ΜΕΤΑ                    ΕΝΩΧ-ΝΩΕ     Σαν φίλοι
Κολ.β:6          ΕΝ                        ΑΓΙΟΙ Κ.Δ.      Σαν μέλη του σώματός Του.


Γέν.ιζ:2

Σφόδρα, σφόδρα Δεν υπάρχει μεγαλύτερο μέτρο απ’ αυτό. Ο Θεός το έχει κάνει και θα το κάνει ακόμα περισσότερο και σαρκικά και πνευματικά. Λέγει στον Αβραάμ τί θέλει να κάνει 7 φορές (ιζ:2,2,6,6,7,8,8) όπως είχε πει στους Ισραηλίτες στην Αίγυπτο (Εξ.ς:6-8). Αυτή την τέλεια υπόσχεση, εμείς την έχουμε εν Χριστώ Ιησού.

Γέν.ιζ:3-5

Μακάρια θέση! Η μόνη που αρμόζει σ’ ένα αδύνατο ενδεή και άχρηστο αμαρτωλό μπροστά στο ζώντα Θεό, το Δημιουργό του ουρανού και της γης, τον Παντοκράτορα.

Επειδή ο Αβραάμ πίστεψε όλα αυτά που ο Θεός του υποσχέθηκε και επειδή αισθάνθηκε τελείως ανάξιος γι’ αυτά, ταπεινώνει τον εαυτό του πέφτοντας κάτω. Οι Ανατολίτες συνήθιζαν να το κάνουν αυτό μπροστά σε υψηλά πρόσωπα.

Όταν ο άνθρωπος είναι στο χώμα, ο Θεός μπορεί να του μιλήσει μέσα από τη χάρη Του. Η θέση που παίρνει εδώ ο Αβραάμ είναι ο ασφαλής δρόμος για να αποκαλυφθεί ο Θεός στον άνθρωπο. Όταν το πλάσμα στέκεται έτσι μπροστά στο Θεό, ο Θεός μπορεί να φανερωθεί όπως είναι, σε όλη Του τη δόξα. Πόσο διαφορετικός είναι ο Αβραάμ σ’ αυτό το κεφάλαιο σε σχέση με το προηγούμενο! Πριν, ενεργούσε. Τώρα, λατρεύει. Πριν, είχε καταφύγει στα δικά του τεχνάσματα και της Σάρρας. Τώρα, παραδίδει τον εαυτό του με ό,τι αφορά το παρόν και το μέλλον του στα χέρια του Θεού. Γι’ αυτό ο Θεός μπορεί να πει: Θέλω...Θέλω...Θέλω...

Ο Θεός αλλάζει το όνομα από Άβραμ σε Αβραάμ. Αυτή η ενέργεια φανερώνει μια καινούρια, πληρέστερη σχέση. ΑΒΡΑΜ = Υψηλός πατέρας   ΑΒΡΑ(Χ)ΑΜ = Πατέρας πλήθους.

Γέν.ιζ:6

Οι περισσότερες επαγγελίες του Θεού εκπληρώθηκαν στον Ισαάκ, αλλά και στον Ισμαήλ. Αργότερα που ο Αβραάμ έκανε παιδιά και με τη Χαιτούρα, βγήκαν κι από κει έθνη.
Βασιλείς: Σαούλ, Δαβίδ, Ασά, Αμασίας, Οσίας και πολλοί άλλοι, αλλά μάλλον εννοεί τον Βασιλιά των βασιλιάδων που είναι ο Ιησούς.

Γέν.ιζ:7,8

Ο Θεός, στον Οποίο ανήκει όλη η γη, επειδή οι λαοί που κατοίκησαν αυτά τα μέρη εναντιώθηκαν στο θέλημά Του, σαν ιδιοκτήτης τους βγάζει έξω και τα κατάσχει.

Γέν.ιζ:9

Ο Αβραάμ ήταν δεμένος με τη διαθήκη, κι εμείς σήμερα είμαστε δεμένοι με την καινούρια διαθήκη του Θεού. Γι’ αυτό δεν πρέπει να κοιτάμε τί κάνουν οι άλλοι γιατί μ’ αυτούς ο Θεός δεν έχει κάνει ακόμα διαθήκη. Δεν έχουν δεχτεί ακόμα το αίμα του Ιησού Χριστού στο οποίο είναι η Νέα Διαθήκη. Όλα είναι μια φιλοσοφία ίσως και τίποτα παραπάνω. Όμως μ’ εμάς ο Θεός έχει κάνει διαθήκη, έχουμε μπει μέσα σ’ αυτή.

Γέν.ιζ:10-11

Τώρα δίνεται η διαθήκη της περιτομής. Περιτομή είναι η αφαίρεση της σάρκας (ακροβυστίας) από το ανδρικό γεννητικό όργανο και συμβολίζει την αφαίρεση του σαρκικού εαυτού.

Κολ.β:11 Στην Καινή Διαθήκη έχουμε την αχειροποίητο περιτομή του Χριστού, όταν απεκδυόμαστε το σώμα των αμαρτιών της σάρκας, στο βάπτισμα.

Κάποιοι προσπαθούν να στηρίξουν εδώ το νηπιοβάπτισμα επειδή στη Γέν.ιζ:12 λέει ότι η περιτομή έπρεπε να γίνεται την όγδοη μέρα. Όμως η περιτομή είναι σύμβολο μιας φυσικής διαθήκης στην αρχή μιας φυσικής ζωής. Αντίθετα, το βάπτισμα στο νερό είναι η αρχή της πνευματικής ζωής.

Στη Ρωμ.δ:11 βλέπουμε ότι η περιτομή ήταν η σφραγίδα της δικαιοσύνης της εκ πίστεως. Όμως σήμερα, ο πιστός σφραγίζεται με το Άγιο Πνεύμα του Θεού (Εφεσ.δ:30).

Η περιτομή σήμερα, το ίδιο και τότε, δεν έχει καμιά ισχύ αν δεν συνοδεύεται από μια καρδιά υπακοής στο θέλημα του Θεού. Όλοι αυτοί που σύρθηκαν αιχμάλωτοι στη Βαβυλώνα ήταν περιτετμημένοι, αλλά ο Θεός τους είπε ότι δεν θα είναι λαός Του πια. Όλοι αυτοί που αρνήθηκαν τον Κύριο Ιησού ήταν περιτετμημένοι, αλλά η περιτομή τους δεν τους ωφέλησε επειδή η καρδιά τους ήταν μακριά απ’ το Θεό. Δευτ.ι:16  Ρωμ.β:25  Κολ.β:9

Γέν.ιζ:12

Αργυρώνητος είναι αυτός που έχει αγοραστεί με αργύριο 8η μέρα= Νέα αρχή, νέα ζωή. Πέρασαν ήδη 7 μέρες (πληρότητα). Τύπος του βαδίσματός μας στη νέα ζωή.
Πάν αρσενικόν Όχι το θηλυκό γιατί καλύπτεται από τον πατέρα ή το σύζυγο.

Γέν.ιζ:13,14

Επί της σαρκός υμών Σαρκική διαθήκη. Εμείς σήμερα μπαίνουμε σε διαθήκη με το Θεό όταν βαπτιζόμαστε στο όνομα του Ιησού, και η σφραγίδα της διαθήκης αυτής είναι το Άγιο Πνεύμα.

Αν κάποιος από την οικογένεια του Αβραάμ δεν έκανε περιτομή την όγδοη μέρα, ο Θεός θα τον σκότωνε. Εξ.δ:24 Ο Μωυσής δεν είχε κάνει περιτομή στους γιους του και ο Θεός θέλει να του δείξει ότι παραβαίνει τη διαθήκη Του και θα του στοιχίζει τη ζωή του. Το ίδιο ισχύει με το βάπτισμα και ό,τι άλλο ζητάει ο Θεός να κάνουμε.

Γέν.ιζ:15-16

Σάρα (Σαράγι) σημαίνει πριγκίπισσα, γυναίκα ευγενικής καταγωγής. Σάρρα σημαίνει ηγεμονίδα με την έννοια “μητέρα εθνών”.

Η Σάρρα είναι τύπος της διαθήκης της χάρης, της ελευθερίας, της Καινής Διαθήκης. Αντίθετα η Αγαρ είναι τύπος της σαρκικής διαθήκης, του Νόμου (Γαλ.δ:22). Είναι ακόμα τύπος της υποταγμένης γυναίκας - αληθινής εκκλησίας - (Α’Πετρ.γ:6) και είναι γυναίκα πίστης (Εβρ.ια:11).

Συμβολίζει ακόμα την εκκλησία που στα γηρατειά της, εκεί που κανείς δεν μπορεί να δει κάτι καλό, γεννάει τον Υιό Αρσεν.

Ανανεώνεται η υπόσχεση για ένα γιο!

Γέν.ιζ:17-18

Διαβάζοντας κανείς αυτό το εδάφιο, του δίνεται η εντύπωση ότι ο Αβραάμ αμφισβήτησε και κορόιδεψε τα λόγια του Θεού. Όμως δεν είναι καθόλου έτσι. Δεν ήταν τέτοιος ο χαρακτήρας του Αβραάμ. Δεν γέλασε κοροϊδευτικά, ούτε με αμφιβολία, αντίθετα ήταν γέλιο πίστης (Ρωμ.δ:19)!  Αντίθετα η Σάρρα γελάει από απιστία κι αμέσως ο Θεός επεμβαίνει (ιη:13).

Το ότι “έπεσεν επί πρόσωπον” δείχνει αγάπη ανάμεικτη με φόβο και σεβασμό στο πρόσωπο του Θεού.

Στο εδάφιο 18 ο Αβραάμ κάνει μια πολύ συγκινητική έκκληση στο Θεό επειδή ενδιαφέρεται και για το άλλο του παιδί και ο Θεός του απάντησε.

Γέν.ιζ:19-21

Ισαάκ σημαίνει γέλιο χαράς, όχι κοροϊδευτικό. Όταν γεννήθηκε ο Χριστός ήταν μεγάλη χαρά και οι άγγελοι έψαλαν... (Γέν.κα:6).

Ο Θεός άκουσε την προσευχή του Αβραάμ για τον Ισμαήλ.

Μπορεί να έκανε ο Θεός τον Ισμαήλ έθνος μέγα, αλλά ήταν έθνος Ισμαήλ, όχι Ισαάκ! Δώδεκα γιους είχε ο Ιακώβ, το ίδιο και ο Ισμαήλ. Δύο διαφορετικά έθνη, δύο τελείως διαφορετικά πνεύματα. Η πληρότητα της Βασιλείας του Θεού και η πληρότητα του κόσμου (Γέν.κε:12-16). Ο Θεός ευλόγησε τον Ισμαήλ εξαιτίας του Αβραάμ, δεν ήταν όμως στη διαθήκη σαν έθνος.

Γέν.ιζ:22-27

Το ότι “ανέβη ο Θεός από του Αβραάμ” σημαίνει ότι υπήρχε κάποια φανέρωση του Θεού εκεί.

Ο Αβραάμ δεν άφησε να περάσει πολύς καιρός απ’ τη στιγμή που ο Θεός του είπε για την περιτομή. Υπακούοντας το έκανε την ίδια μέρα σε ηλικία 99 ετών. Ο Ισμαήλ σαν άτομο ήταν μέσα στη διαθήκη του Θεού αφού ήταν περιτετμημένος, όμως αργότερα οι απόγονοί του σαν έθνος δεν ήταν. Η διαθήκη θα εδραιωνόταν δια Ιησού Χριστού. Αν το σπέρμα του Ισμαήλ ήθελε και θέλει να έχει μέρος στη διαθήκη, πρέπει να έρθει δια μέσω του Ισαάκ.